Notes de premsa

Ja es poden sol·licitar els ajuts per a la connexió a Internet i cessió d’equips informàtics per impulsar l’autonomia digital de la ciutadania

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 30/11/2020
Imatge dels ajuts per a la connexió a Internet i cessió d’equips informàtics per impulsar l’autonomia digital ciutadana

L’Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, ha publicat aquest divendres, 27 de novembre al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona la convocatòria de subvencions de connexió a internet i per a la cessió d’equipaments informàtics, per impulsar l’autonomia digital a la ciutat de Reus. Les sol·licituds per optar a les ajudes es poden presentar a partir de dilluns i fins el 18 de desembre, per via telemàtica o presencialment, demanant cita prèvia en aquest enllaç: https://seu.reus.cat/seu/carpetaCiutadana/tramit/46098.

L’Ajuntament convoca les ajudes enguany per primera vegada, en el marc del Pla de Reactivació Econòmica i Social i del Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023, amb voluntat de continuïtat en els propers exercicis.

La primera convocatòria preveu arribar a unes 200 unitats de convivència i donar servei a unes 500 persones. Les subvencions van destinades a les unitats de convivència que es trobin en situació de necessitat socioeconòmica, per proporcionar connexió a Internet i la cessió d’equipament informàtic reutilitzat amb programari lliure.

La convocatòria inclou el següents beneficis:

  • Connexió mòbil a Internet amb dades per un període de 6 mesos que es pagarà directament a l’operador de telecomunicacions contractat per l’Ajuntament, amb un màxim de 10 GB al mes i els elements tecnològics necessaris per la connexió a internet.
  • La cessió d’un equipament informàtic amb programari lliure per un ús bàsic d’accés a Internet i ofimàtica. Aquest equipament no serà nou sinó reutilitzat, a partir de donacions realitzades per empreses, entitats o la ciutadania.

La concessió de les ajudes tindrà en compte criteris econòmics i es valorarà que la unitat de convivència tingui membres en escolarització obligatòria o en formacions reglades no obligatòries com mòduls de formació, escola d’adults o escola d’idiomes, que cursi graus universitaris, que tingui més de 65 anys i visqui sola, que siguin famílies monoparentals o tinguin un grau discapacitat d’entre el 25 i el 74%.

La convocatòria de la subvenció inclourà, entre altres, les següents condicions i obligacions a les persones beneficiàries de la unitat de convivència majors d’edat:

  • L’assistència obligada a dos cursos d’alfabetització digital impartits pel Institut Municipal de Formació i Empresa «Mas Carandell» si no acredita cap certificació ACTIC.
  • L’obligació d’obtenir el Idcatmobil per facilitar la relació del beneficiari amb l’administració pública i l’ús d’aquesta accedint a la carpeta ciutadana municipal. Aquest requisit es realitzarà gràcies a l’acompanyament que es farà en els cursos d’alfabetització del Institut Municipal de Formació i Empresa «Mas Carandell».
  • En els casos en què el beneficiari o el membre de unitat de convivència que es designi està en situació de desocupació, serà obligatori realitzar la prova d’avaluació ACTIC nivell bàsic si no disposa d’aquesta acreditació atès. L’Institut Municipal de Formació i Empresa «Mas Carandell» l’assessorarà i acompanyarà a fer aquesta prova dins els cursos d’alfabetització digital i la realitzarà una vegada fets aquests cursos.
  • Inscriure’s i participar, durant la durada de la subvenció i després de realitzar els cursos, en la comunitat d’autonomia digital dinamitzada pel voluntariat TIC per resoldre dubtes entre les persones i continuar amb el procés d’aprenentatge digital una vegada realitzades les formacions en alfabetització digital.
Imatge dels ajuts per a la connexió a Internet i cessió d’equips informàtics per impulsar l’autonomia digital ciutadana

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.