Notes de premsa
Nova tarifa resident als pàrquings municipals per 33 euros al mes
La xarxa municipal d’aparcaments estrena la nova tarifa resident dins de l’oferta de serveis d’abonament que ofereix l’empresa Reus Mobilitat i Serveis. Aquest 2018 s’ha posat en marxa la Tarifa Resident, un abonament econòmic i dissenyat especialment per a tots els usuaris que fan ús de l’aparcament en horari residencial: migdia, nit i festius.
Aquest nou abonament té un import mensual de 33 euros, el que significa un cost diari de poc més d’un euro.
Aparca cada migdia, a la nit i tots els festius
Està pensat per a usuaris que fan ús de l’aparcament en horari residencial i no comercial amb una freqüència diària. Permet l’estacionament a qualsevol dels 8 pàrquings de la xarxa municipal en l’horari següent:
- Dies laborables (de dilluns a dissabte): a l’hora de dinar –entre la una i les quatre– i a la nit –des de les 7 del vepre a les 9 del matí del dia següent.
- Diumenges i dies festius: aparcament 24 hores
- + 20 hores: el titular de l’abonament resident disposa d’un bonus mensual de 20 hores addicionals d’aparcament fora d’aquest horari (per exemple, el dissabte a la tarda).
A més, fora de l’horari establert per la tarifa resident, el consum acumulat en 24 hores mai podrà superar el màxim diari establert de 4 euros al dia (tarifa comercial vigent als pàrquings municipals).
33 euros al mes o 363 euros l’any
Com la resta d’abonaments, en aquest cas també hi ha diverses bonificacions. D’una banda, si es paga anualment, l’import és de 363 euros l’any, per tant, un mes surt gratis.
Abonament import / mes import / any
Resident 33 € 363 €
Aquesta targeta resident substitueix i amplia les prestacions de l’abonament nocturn, vigent fins a 2017. En aquest cas, l’import mensual era de 51 euros i l’anual de 561 euros.
Per aconseguir-la no cal cap requisit previ, només adreçar-se a l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis i contractar-la. La resta de modalitats d’abonament per aparcar a la xarxa municipal mantenen els preus un any mes. (veure tríptic de tarifes i serveis adjunt)
1,5 milions d’usuaris el 2017
La xarxa municipal d’aparcaments va rebre 1.503.378 usuaris durant el 2017. Aquesta xifra suposa prop de 30.000 vehicles més que l’any anterior, un increment superior al 2% respecte al 2016. La xarxa municipal d'aparcaments està integrada per 8 pàrquings subterranis amb una oferta global de 3.200 places
Amb aquestes dades, la mitjana diària se situa en 4.119 vehicles al dia i tots els aparcaments presenten un saldo positiu. Els pàrquings que més creixen són el del Carrilet –amb més de 118.300 usuaris, un 5,12% més– i el de la Pastoreta –amb més de 83.400 usuaris, un 16,0/%. El pàrquing de la Llibertat és el que rep més usuaris de la xarxa: gairebé 460.000 durant el 2017, seguit del de La Fira Centre Comercial, amb més de 406.000 usuaris.
Si ens fixem en la modalitat d’aparcament, la demanda comercial –els usuaris que extreuen el tiquet cada cop que aparquen– és majoritària a La Fira Centre Comercial, a Llibertat i al Baluard. La demada comercial s’equilibra amb l’ús d’abonaments als pàrquings Oques, Carrilet i Pastoreta. I, en el cas dels pàrquings Passeig Prim i Sant Ferran, el nombre d’usuaris amb alguna modalitat d’abonament supera els que hi aparquen mitjançant tiquet.
Un any més el màxim diari a 4 euros
Aquest 2018 no s'han modificat els preus i es manté vigent la tarifa reduïda de l'aparcament de llarga durada –amb el màxim diari de 4 euros–. També se segueix aplicant la tarifa nocturna –0,50 euros l'hora, des de les deu de la nit a les sis del matí– i continua l'aposta pel vehicle elèctric a la xarxa municipal d'aparcaments, amb la gratuïtat per recarregar els vehicles elèctrics i un descompte del 50% per aparcar.
I si el màxim diari continua a 4 euros a tots els aparcaments –Llibertat, Oques, Baluard, Prim, Pastoreta, Sant Ferran, Carrilet i La Fira Centre Comercial–, això vol dir que a partir de la 3a hora d'estada, el preu ja no pot superar els 4 euros. Amb aquestes tarifes es referma la tendència dels darrers exercicis i ara l’opció d’aparcar als pàrquings subterranis és més econòmica que fer-ho a les places de zona blava en superfície.