Competències
La vicelalcaldessa substituirà de forma ordinària i preferent a l'alcalde en cas de vacant, d'absència o de malaltia, i ocuparà una posició singular i preferent a efectes executius i de protocol dins el govern municipal.
Així mateix, exerceix, per delegació de l'alcalde, les següents atribucions:
a) la representació ordinària de l'Ajuntament de Reus en les relacions institucionals d'aquest amb altres administracions. Aquesta delegació compren la direcció i gestió dels assumptes relatius a les relacions institucionals entre el govern municipal amb altres administracions, així com la signatura de convenis, protocols o altres documents bilaterals entre ambdós.
b) la direcció, inspecció i impuls general dels serveis i les obres municipals;
Aquesta delegació compren la direcció i gestió dels assumptes relatius a la coordinació de l'acció del Govern municipal a fi d'assolir els objectius definits en els plans o programes que aquest defineixi.
c) i amb aquesta finalitat, a més, de forma específica es delega la Presidència de la Comissió de delegats/delegades, integrada per tots els regidors o regidores en qui l'alcalde delegui competències, prevista a l'article 20 del ROM, amb la finalitat de dissenyar les línies mestres del govern municipal.
Aquesta delegació compren la convocatòria, fixació de l'ordre del dia, la direcció dels debats i la resta de competències que corresponen a l'alcaldia com a president d'aquest òrgan municipal complementari.
d) l'impuls i coordinació de projectes i iniciatives tendents a assolir serveis i iniciatives d'interès comú en l'àmbit metropolità del Camp de Tarragona
d) Les contractacions menors; l'aprovació de convenis de col·laboració, quan el seu import no superi el 50.000 €; i els encàrrecs i les encomanes de gestió, quan el seu import no superi els 25.000 €, que siguin necessàries per a l'exercici de les delegacions previstes en els apartats anteriors.
Gaudirà dels mitjans i atencions protocolàries adients a la responsabilitat i rang singular que se li atorga dins del govern municipal.
