Ja teniu disponible el document de Política de gestió documental de l'Ajuntament de Reus
Cerca al Blog de l'Arxiu
En el marc de la Setmana Internacional dels Arxius, volem fer èmfasi en el paper que tenen els arxius dins de les organitzacions. La gestió documental esdevé un dels pilars del canvi organitzatiu i de la modernització de l'admiinistració. L'Ajuntament de Reus sabedor de la importància de la necessitat de gestionar la documentació amb criteris d'eficiència i eficàcia, presenta a través de l'Arxiu Municipal, el document de Política de gestió documental.
La Política de gestió de documents conté orientacions o directrius que defineix una organització per a la creació i gestió de documents autèntics, fiables idisponibles al llarg del temps, d’acord amb les funcions i activitats que li són pròpies. La política s’aprova al més alt nivell dins de l’organització i assigna responsabilitats en quant a la coordinació, aplicació, supervisió i gestió del programa de tractament dels documents a través del seu cicle de vida.
El propòsit d'aquesta política és que l'Ajuntament de Reus tingui les directrius per administrar els seus documents de manera eficaç i eficient, assegurant que es creïn documents autèntics, fiables, íntegres i utilitzables al llarg de tot el seu cicle de vida, tenint present que aquests documents són un actiu de valor per a l'organització, elements indispensables per a la rendició de comptes, la transparència, el bon govern i un mitjà de seguretat jurídica.