Ple ordinari 2012-06-08

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 08 Juny, 2012

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 8 DE JUNY DE 2012

1. Aprovació de l’acta del dia 27 de març de 2012

S’aprova l’acta de la sessió extraordinària de data 27 de març de 2012.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Assessoria Jurídica. Nomenament de membres i representants en distints òrgans.

S’acorda:

Primer. Designar els membres dels òrgans de govern dels següents òrgans municipals:

CONSELL MUNICIPAL SERVEIS SOCIALS
• Un/a representant de cada grup municipal.
• (CUP) Sr. Miquel Reverté Mariné representant suplent de la Sra. Pilar Vendrell Solans

COMISSIÓ DE SEGUIMENT DE LA TELEVISIÓ LOCAL
• Un regidor de cada grup polític municipal
• (CIU) Sr. Marc Arza Nolla en substitució del Sr.Joaquim Enrech Garola

CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL
• Un representant de l’Ajuntament designat pel Ple de la Corporació
• (CUP) Sr. Antoni Ballester Rodríguez en substitució de la Sra. Lourdes Brunet Vallvé.

4. Assessoria Jurídica. Nomenament del Gerent d'àmbit de Serveis Territorials.

S’acorda:

Primer. Nomenar el Sr. Xavier Sarrà Ollé Gerent d’Àmbit de Serveis Territorials, amb les retribucions corresponents a un lloc de treball A28 I, amb especial dedicació.

Segon. Els efectes d’aquest nomenament seran a partir del dia d’avui. El personal directiu pot ser separat lliurement del seu càrrec en qualsevol moment i cessa automàticament quan acaba el mandat corporatiu.

Tercer. Les atribucions del Gerent d’Àmbit de Serveis Territorials són les que s’estableixen en el decret de l’Alcaldia núm. 2693 de data 1 d’agost de 2011, ratificat pel Ple de la Corporació el dia 9 de setembre de 2011.

Quart. El directiu designat queda sotmès al règim d’incompatibilitats establert a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i normes concordants.

Cinquè. Delegar en l’Alcaldia la competència per a fixar, mitjançant decret, les condicions de la compatibilitat i dedicació, si s’escau, del Gerent d’Àmbit de Serveis Territorials, entre l’Ajuntament, les empreses municipals, organismes autònoms o altres entitats dependents o amb participació de l’Ajuntament.

Sisè. Es publicarà el nomenament al Butlletí Oficial de la Província.

Setè. En cas de dictar-se les normes de desenvolupament de la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’empleat públic, es procedirà a l’adequació del règim jurídic d’aquest personal a la nova regulació.

Vuitè. A partir del dia d’avui resta sense efectes el decret de l’Alcaldia núm. 2759 de data 29 de maig de 2012, mitjançant el qual s’encarregaven distintes tasques al Sr. Xavier Sarrà Ollé, en l’àmbit competencial de Serveis Territorials, atès que segons s’establia en la dita resolució, restaria vigent mentre el Ple de la Corporació no acordés el nomenament del nou Gerent d’àmbit de Serveis Territorials.

5. Assessoria Jurídica. Aprovació dels comptes anuals i comptes anuals consolidats de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA de l’exercici 2011.

5a).- S’acorda:

Primer. Aprovar els Comptes Anuals de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA a 31 de desembre de 2011 i que estan integrats per:

• Balanç de Situació, amb un import total, tant en el seu actiu com en el passiu, de nou milions trenta-tres mil cinc-cents vint-i-tres euros amb setanta-nou cèntims (9.033.523,79 euros).

• Compte de Pèrdues i Guanys amb un resultat de dos-cents seixanta-dos euros amb vuitanta-cinc cèntims (262’85 euros).

• Estat de Canvis en el Patrimoni Net amb saldo final de cinc milions dos-cents setanta mil cinc-cents noranta-quatre euros amb seixanta-set cèntims (5.270.594,67 euros).

• Estat de Fluxos d’Efectiu que ha tingut una variació de quaranta-dos euros amb setanta-dos cèntims (42,72 euros).

• Memòria normal

Segon. Aprovar l’informe de gestió de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA corresponent a l’exercici 2011 de la forma com s’ha redactat.

Tercer. Aprovar la proposta de distribució de resultats de l’exercici destinant vint-i-sis euros amb vint-i-nou cèntims (26,29 euros), 10 % a reserva legal i dos-cents trenta-sis euros amb cinquanta-sis cèntims (236,56 euros), 90% a reserva voluntària.

Quart. De conformitat amb el que disposa l’article 279 de la Llei de Societats de Capital i l’article 365 i següents del Reglament del Registre Mercantil, presentar els comptes i la resta de documentació exigida per al seu dipòsit al Registre Mercantil.”

5b).- S’acorda:

Primer. Aprovar els comptes anuals consolidats de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA a 31 de desembre de 2011, que inclouen els comptes de les següents societats del grup: ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, REUS TRANSPORT PÚBLIC, SA, REUS ESPORT I LLEURE, SA, HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, SAM, GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA, SA, (GECOHSA), SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITARIA I SOCIAL SA, (GRUP SAGESSA), GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT SA, AGRUPACIÓ D’INTERÈS ECONÒMIC GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL AIE, (GINSA), CENTRE MQ REUS SA, CENTRE OFTALMOLÓGIC DE REUS SL, GINSA, SERVEIS INTEGRALS DE GESTIÓ SA, LABORATORI DE REFERÈNCIA DEL CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, SL, és a dir, el balanç de situació consolidat que importa tant en el seu actiu com en el passiu cent trenta-sis milions cinquanta mil cinc-cents seixanta euros amb trenta-dos cèntims (136.050.560,32 euros), el compte de pèrdues i guanys consolidat amb un resultat positiu de cent deu mil nou-cents noranta-un euros amb divuit cèntims (110.991,18 euros), l’estat de canvis en el patrimoni net consolidat amb un saldo final de 18.348.750,39 euros, l’estat de fluxos d’efectiu consolidat que ha tingut una variació de -205.483,29 euros i la memòria consolidada corresponent a l'exercici de 2011.

Segon. Aprovar l’informe de gestió consolidat de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA corresponent a l’exercici de 2011, de la forma en que s’ha redactat.

Tercer. A l’empara del que disposen els articles 2.b) i 365 i següents del Reglament del Registre Mercantil i 42.6 del Codi de Comerç presentar els comptes i la resta de documental exigit per al seu dipòsit al Registre Mercantil.

6. Assessoria Jurídica. Aprovació de la fusió de les empreses AREMSA, GAIASA i SASA.

S’acorda:

Primer. Aprovar el projecte de fusió per absorció entre les societats AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, SAU, com a societat absorbent i SANEJAMENT AMBIENTAL, SAU, i GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, SAU com a societats absorbides, en virtut del qual AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, SAU, com a societat absorbent, rebrà els actius i passius representatius dels patrimonis de SANEJAMENT AMBIENTAL, SAU i GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, SAU com a societats absorbides. Les societats absorbides s’extingiran sense que AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, SAU, augmenti el seu capital social i conseqüentment, no serà necessària la determinació del valor de les accions en ordre a establir una equació de bescanvi.

Segon. Aprovar inicialment la modificació de l’article 2 dels estatus socials d’AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, SAU, relatiu a l’objecte social que resta amb el següent text:

«Constitueix l’objecte social la realització de les següents activitats:

a) La gestió i administració del cicle integral de l’aigua, destinada a qualsevol ús, des la captació, potabilització, regulació i distribució dels recursos hidràulics necessaris, fins la recollida, tractament i l’abocament al medi de les aigües residuals.

b) La prestació i realització de serveis de sanejament i neteja relacionats amb el cicle integral de l’aigua, així com la construcció, explotació, conservació i funcionament de plantes i instal·lacions destinades a aquest cicle, i el tractament, recollida, recuperació i eliminació dels seus residus, i la venda, compra i cessió de subproductes resultants.

c) La prestació i realització de serveis, obres, instal·lacions i gestió de mitjans per a la millora del medi ambient, a fi de garantir la qualitat de les aigües tan superficials com subterrànies, tot tipus de vessaments, l’emissió d’afluents a l’atmosfera o contaminació sonora.

d) Producció d’energia elèctrica i calorífica a les plantes i instal·lacions que explota i la comercialització d’aquesta energia.

e) Construcció, manteniment i explotació de les xarxes de distribució d’aigües i sanejament d’aigües residuals.

f) Construcció, manteniment i explotació dels pous i minats, i dels seus elements elèctrics i mecànics com a font de captació, integrant el sistema de subministrament i abastament d’aigua.

g) Prestació i realització dels serveis de posta en funcionament, manteniment i explotació dels elements mecànics de control del sistema d’abastament i distribució d’aigua i sanejament, comptadors d’aigua, i els treballs de lectura dels elements mecànics de control per a facturació, estadística i verificació.

h) Prestació i realització dels serveis de laboratori per a l’anàlisi, investigació, tractament, estudi i adequació de les aigües als seus diversos usos i normativa reguladora, tant de les aigües superficials, subterrànies, de distribució en xarxa i residuals, afectes al cicle integral de l’aigua; Així com de residus sòlids i qualsevol altra substància susceptible de generar residus o de produir o transmetre malalties.

i) La realització, assistència i execució de projectes, estudis i informes tècnics d’enginyeria, construcció i manteniment, dins l’àmbit de les activitats esmentades anteriorment, i les que configurin el servei públic local corresponent al cicle integral de l’aigua, de conformitat amb la normativa reguladora de règim local relativa a aquestes activitats i serveis públics.

j) La prestació de tasques de gestió i gerència d’altres entitats, especialment les relatives a serveis públics locals afectes al cicle integral de l’aigua i medi ambient, ja sigui de captació, regulació i distribució dels recursos hidràulics; sanejament, depuració i les seves corresponents xarxes i instal·lacions; vessament, emissió d’efluents a l’atmosfera, contaminació acústica o residus.

k) La recollida, tractament, aprofitament i eliminació de residus, que comprèn la recollida selectiva, transport, emmagatzematge, ús energètic, reciclatge i disposició de la deixalla.

l) La comercialització de residus i subproductes, explotació de plantes de deixalleria i gestió d’abocaments.

m) Disseny, construcció, direcció, manteniment, gestió i explotació d’obres i infraestructures en els àmbits del medi ambient, els residus, l’energia i demés activitats connexes.

n) La promoció i organització d’accions formatives i de conscienciació en relació amb el cicle integral de l’aigua, el medi ambient, l’energia i la protecció de la salut.

o) Prestació i realització d’estudis, inspeccions, certificacions, informes, dictàmens, declaracions, controls, auditories, assistències tècniques amb els medis necessaris, inclòs el de laboratori, dins de l’àmbit d’activitats relacionades amb l’energia i el medi ambient.

p) La construcció, explotació, conservació i funcionament de plantes i instal·lacions de tractament d’aigües i depuració.

q) La construcció, conservació i explotació de les estacions i instal·lacions elevadores i de bombeig de la xarxa d’aigües residuals per al seu abocament i canalització, distribució i tractament en planta depuradora o emissari subterrani.

r) El tractament, recollida, recuperació i eliminació dels residus originats pel tractament de les aigües residuals en tot el seu cicle, així com la venda, compra i cessió dels subproductes resultants.

s) La realització, assistència i execució de projectes, estudis i informes tècnics d’enginyeria, construcció i manteniment, dins l’àmbit de les activitats esmentades anteriorment, i les que configurin el servei públic local corresponent al cicle integral de l’aigua, de conformitat amb la normativa reguladora de règim local relativa a aquestes activitats i serveis públics.

Per al compliment de l’objecte social esmentat amb anterioritat, la Societat tindrà plenes facultats per a desenvolupar totes les funcions que exigeix l’adequada prestació de serveis.

L’objecte social podrà ser realitzat per la Societat de forma directa o indirecta, inclús mitjançant la titularitat d’accions o participacions d’empreses, societats, agrupacions, unions o qualsevol altre tipus d’associació admesa en dret.

Aquesta entitat té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus i/o d’aquells poders adjudicadors per als que realitzi la part essencial de la seva activitat, els quals li podran fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i d’adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’empara del disposat als articles 4.1n) i 24.6 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre de Contractes del Sector Públic.»

Tercer. Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública per un termini de 30 dies per al seu examen i presentació d’al·legacions i suggeriments, restant definitivament aprovat en el cas que no se’n presentin.
Quart. Facultar indistintament al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Carles Pellicer Punyed i al regidor Sr. Sebastià Domènech Bosch tan àmpliament com en dret sigui de menester, per tal que qualsevol d’ells, en nom i representació d’aquest Ajuntament, formalitzi els documents públics o privats que siguin necessaris pel compliment i execució dels anteriors acords.

7. Assessoria Jurídica. Donar compte dels acords adoptats per les societats GAPS i GINSA en relació a la seva dissolució i liquidació.

Es dóna compte dels acords adoptats el dia 29 de maig de 2012, per les Juntes Generals de les societats GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT, SA (GAPS) i GINSA, SERVEIS INTEGRATS DE GESTIÓ, SA acordant, per unanimitat, la seva dissolució i liquidació, i els corresponents balanços finals a 15 de maig de 2012.

8. Assessoria Jurídica. Ampliació del capital social d’INNOVA SA. Subscripció i desemborsament d’accions.

S’acorda:

Primer. Aprovar l’augment del capital social d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA en la quantitat de sis milions sis-cents mil euros (6.600.000’00 euros),

Aquesta ampliació de capital donarà lloc a l’emissió de 660 noves accions ordinàries i nominatives, amb un valor nominal de DEU MIL euros cadascuna resultant, per tant, una xifra de capital social de setanta-dos milions cinquanta mil euros (72.050.000,00 euros).

Segon. Subscriure i desemborsar 660 noves participacions socials, amb un valor nominal de DEU MIL euros cadascuna, de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, per un import total de 6.600.000 euros, mitjançant l’aportació no dinerària dels drets de crèdit que l’Ajuntament ostenta en front de REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA derivats dels préstecs participatius pel mateix import concedits a aquesta societat i que es detallen en l’antecedent quart del present acord.

Les noves accions formaran una sola sèrie amb numeració correlativa del núm. 6.546 al 7.205.

Tercer. Aprovar la corresponent modificació de l’article 5è dels estatuts socials, en base als anteriors acords, que resta amb el següent text:

«Article 5è: Capital social. El capital social de la societat és de setanta-dos milions cinquanta mil euros (72.050.000 €), representat per set mil dues-centes cinc participacions socials números 1 a 7.205, ambdós inclusivament, de valor nominal deu mil (10.000) euros cadascuna d’elles, totalment subscrites i desemborsades.»

Quart. L’efectivitat dels anteriors acords primer, segon i tercer, resta condicionada a què la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA bé directament, bé a través de la empresa REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA, esdevingui l’únic accionista i, per tant, titular del 100% del capital social de la societat TECNOPARC REUS, SA, amb la qual cosa el principal actiu d’aquesta societat, l’edifici CEPID, passarà a ser d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA.

Cinquè. Facultar indistintament al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Carles Pellicer Punyed i a la regidora adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sra. Teresa Gomis de Barbarà tan àmpliament com en dret sigui de menester, per tal que qualsevol d’ells, en nom i representació d’aquest Ajuntament, formalitzi els documents públics o privats que siguin necessaris pel compliment i execució dels anteriors acords i per la seva inscripció en els registres públics corresponents.

9. Assessoria Jurídica. Modificació de la denominació i dels estatuts del Patronat Municipal de Turisme i Comerç.

La proposta es deixa damunt la taula.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

10. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Centre de
Formació d’Adults Mas Pellicer de Reus.

S’acorda:

Concedir al Centre de Formació d’adults mas Pellicer de Reus la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

11. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de l’expedient del canvi de la forma de gestió dels serveis funeraris i del cementiri de Reus.
S’acorda:
Primer. Aprovar inicialment el canvi de la forma de gestió dels serveis funeraris i del cementiri municipal que passarà a ser gestionat de forma indirecta mitjançant una societat mercantil d’economia mixta.
Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies, mitjançant anuncis inserits en el Butlletí Oficial de la Província, el Diari Oficial de la Generalitat i al tauler d’anuncis de la corporació.

12. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de la nova ordenança municipal del cementiri.

S’acorda:
Primer. Aprovar inicialment l’Ordenança municipal del cementiri, la qual consta incorporada a l’expedient.
Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies per tal que es puguin presentar les al·legacions que s’estimin convenients. En cas que no es presenti cap al·legació en el termini indicat, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

13. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de la nova ordenança municipal reguladora de la prestació de serveis funeraris.

S’acorda:
Primer. Aprovar inicialment l’Ordenança municipal reguladora de la prestació de serveis funeraris, la qual consta incorporada a l’expedient.
Segon. Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies per tal que es puguin presentar les al·legacions que s’estimin convenients. En cas que no es presenti cap al·legació en el termini indicat, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

14. Hisenda - Intervenció. Aprovació del Pla de sanejament financer de l'Ajuntament de Reus per al període 2012-2015.

S’acorda:

Primer. Aprovar el Pla de sanejament financer per al període 2012-2015, d’acord amb la memòria que consta i documentació que consta a l’expedient.

Segon. Destinar per un import de 7.717.864,78 €, part de l’operació de crèdit signada a l’empara del RDL 4/2012, amb la finalitat eixugar la totalitat d’aquest romanent de tresoreria existent a 31 de desembre de 2011. La part del crèdit que no finança aquest romanent de tresoreria així com, si s’escau, el saldo a 31/12/2011 del compte 413, despeses pendents d’aplicar al pressupost, restarà com a crèdit afectat i només podrà ser destinat a l’amortització de la citada operació de crèdit.

Tercer. Comunicar a la Direcció general de política financera i assegurances, organisme qui ostenta la tutela financera de les entitats locals a Catalunya, als efectes del seu coneixement, aprovació i posterior seguiment.

15. Hisenda – Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació inicial d’un expedient de modificació de crèdits del pressupost de la Corporació.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses

Capítol II Despeses bens corrents i serveis 770.243,86
Capítol III Despeses financeres 767.339,36
Capítol IV Transferencies corrents 7.671,29
Capítol VI Inversions reals 216.062,00
Capítol VIII Actius financers 25.278.938,09
Capítol IX Passius financers 1.321.442,00
Total altes de despeses 28.361.696,60

Baixes de despeses

Capítol II Despeses bens corrents i serveis 297.290,21
Capítol VI Inversions reals 1.421.442,00
Capítol VIII Actius financers 116.062,00
Total baixes de despeses 1.834.794,21
Altes d’ingressos

Capítol V Ingressos patrimonials 767.339,36
Capitol IX Passius financers 25.759.563,03
Total altes d’ingressos 26.526.902,39
Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

SERVEIS A LA PERSONA

16. Coordinació i Organització. Denominació de nous vials municipals.

S’acorda:

Primer. Aprovar l’assignació de noms a noves vies públiques segons es determina a continuació, tots ells segons els plànols que consten a l’expedient.

• Anomenar la zona verda situada a l’entrada del Barri Montserrat, entre el carrer Flix i el carrer Astorga, com a Parc de la Moreneta.

• Anomenar l’espai que queda entre el Passatge del Queri i el carrer de Pubill Oriol, com a Placeta de David Constantí.

• Anomenar l’espai comprès entre el carrer del Vidre i el carrer de Donotea, com a Placeta dels Argenters.

Segon. Sotmetre aquest acord a informació pública per un termini de 20 dies hàbils, mitjançant edicte al BOP de Tarragona i al tauler d’edictes de la Corporació, a l’efecte que qualsevol persona interessada pugui formular-hi al·legacions i, en cas de no presentar-se’n, l’acord inicial esdevindrà definitiu.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

17. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Limitació horària de les activitats de locutori i perruqueria: incorporació al formulari de comunicació d’inici d’activitat.

S’acorda:

Primer. Limitar l’horari d’obertura de locutoris telefònics i perruqueries, centres d’estètica i massatge, en els termes següents:

- Locutoris telefònics : Entre les 9 i les 23 hores, de dilluns a diumenge, els 365 dies a l’any.

- Perruqueries, centres d’estètica i massatge: Entre les 9 i les 21 hores, de dilluns a dissabte.

Segon. Incorporar aquesta limitació al document a l’apartat de «condicions generals» de comunicació prèvia aprovat per l’Ajuntament per acord de Ple de 5.03.2010, document diligenciat que s’annexa a aquest acord, la qual restarà redactada amb el tenor literal següent:

«Per a l’exercici de l’activitat de locutoris telefònics, l’horari d’obertura al públic serà el comprès, com a màxim, entre les 9 hores del matí i les 23 hores del vespre de dilluns a diumenge els 365 dies de l’any. S'entén per horari d'obertura al públic el període de temps durant el qual el públic pot entrar a l'establiment. Així mateix, no es permetrà l'obertura al públic ni el funcionament de l'activitat entre les 23 i les 9 hores, fins i tot en el supòsit que juntament amb l'activitat de locutori se’n realitzi qualsevol altra. Es prohibirà l’entrada de públic en aquests establiments després de l’hora de tancament. Les portes hauran d’estar tancades i no se n’haurà de permetre l’obertura des de l'exterior sense ús de clau. Els usuaris que siguin al local han de disposar d'un període de temps màxim de 20 minuts per desallotjar- lo.

Per a l’exercici de l’activitat de perruqueria, centre d’estètica i massatges, l’horari d’obertura al públic serà el comprès, com a màxim, entre les 9 hores del matí i les 21.00 hores del vespre de dilluns a dissabte durant tot l’any. S'entén per horari d'obertura al públic el període de temps durant el qual el públic pot entrar a l'establiment. Així mateix, no es permetrà l'obertura al públic ni el funcionament de l'activitat entre les 21.00 i les 9 hores, fins i tot en el supòsit que juntament amb l'activitat de Perruqueria se’n realitzi qualsevol altra. Es prohibirà l’entrada de públic en aquests establiments després de l’hora de tancament. Les portes hauran d’estar tancades i no se n’haurà de permetre l’obertura des de l'exterior sense ús de clau. Els usuaris que siguin al local han de disposar d'un període de temps màxim de 20 minuts per desallotjar- lo.»

18. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Aprovació de la modificació de la classificació municipal de les activitats no incloses a la legislació ambiental i sectorial i modificació dels membres de la ponència municipal d’avaluació ambiental.

S’acorda:

Primer. Aprovar la nova classificació de les activitats, de conformitat amb el quadre diligenciat que consta a l’expedient.

Segon. Modificar la composició de la Ponència Municipal d’Avaluació Ambiental aprovada per acord de Ple de data 09.09.2011, en el següent sentit:

- Vocal: Sr. Gabriel Bosques Sánchez, Cap de Secció d’Arquitectura i suplent el Sr. Joan Ramon Baxauli i Culleré, Arquitecte municipal.

- Secretària: Núria Puig i Masanés, Tècnica dels serveis jurídics de l’Àrea de Medi Ambient i suplent Ana Belén Sánchez Monterroso, Tècnica d’assessoria jurídica adscrita a l’Àrea de Medi Ambient.

19. Gestió Urbanística. Aprovació i publicació de l'Avanç del Pla d'ordenació urbanística municipal de Reus (POUM).

S’acorda:

Primer. Aprovar l'Avanç del Pla d'ordenació urbanística municipal de Reus (POUM), que conté l’informe de sostenibilitat ambiental preliminar.

Segon. Publicar i sotmetre a informació pública l’Avanç del Pla d’ordenació urbanística municipal de Reus (POUM) així com l’informe de sostenibilitat ambiental preliminar que en forma part, pel termini de 45 dies hàbils, mitjançant la publicació del corresponent edicte al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, a dos dels diaris de premsa periòdica de més divulgació en l'àmbit municipal i al tauler d'anuncis d'aquesta Corporació, a fi que es puguin presentar els suggeriments, altres alternatives de planejament o al·legacions que es considerin oportunes. El còmput de l'esmentat termini s'iniciarà quan es produeixi la darrera de les publicacions esmentades.

Així mateix, l'edicte i el contingut de l'avanç i de l'informe de sostenibilitat ambiental preliminar es publicarà a la pàgina web municipal.

Tercer. Trametre l’avanç i l'informe de sostenibilitat ambiental preliminar a l'Oficina Territorial d'Acció i Avaluació Ambiental dels Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat perquè emeti el document de referència, el qual incorporarà l'informe territorial i urbanístic sobre l'avanç del POUM, elaborat per la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme, i que valorarà l'adequació de l'avanç del pla a la legislació urbanística vigent, a les directrius del planejament territorial i als criteris de desenvolupament urbanístic sostenible.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

(Els punts núm. 20 i 23 de l’ordre del dia es tracten conjuntament).

20. Proposta de CiU i PPC, sobre la política d’atenció a les persones amb discapacitat.

23. Proposta del PSC-PM, contra les retallades en matèria d’ocupació per a persones amb discapacitat i malaltia mental.

S’acorda:

Primer. Instar al Govern de la Generalitat a aprovar un Pla de polítiques actives per a les persones amb discapacitat, que contempli un model global que asseguri la continuïtat dels serveis d’inserció laboral a la empresa ordinària, amb eines com el treball amb suport, i dels Centres Especials de Treball (CET).

Segon. Demanar al Govern de la Generalitat a aprovar de manera consensuada amb totes les organitzacions del sector, un Pla estratègic per els CET que, a partir de la singularitat i especificitat d’aquests centres a Catalunya, contempli mesures per a la seva sostenibilitat, reestructuració i revitalització amb l’objectiu de garantir la seva viabilitat financera i la seva competitivitat econòmica mitjançant l’impuls de línies de negoci viables, formació i inversió. Alhora, aquest Pla, també haurà de contemplar un model integral que inclogui les quanties de les subvencions en funció dels graus de discapacitat, característiques empresarials del centres i localització territorial d’aquests.

Tercer. Sol·licitar al Govern de la Generalitat el manteniment dels ajuts als Centres especials de treball d’iniciativa social, assegurant la subvenció del cost salarial corresponent al lloc de treball de fins el 75 % del salari mínim interprofessional per als treballadors amb discapacitat amb especials dificultats.

Quart. Requerir al Govern de la Generalitat a garantir que la subvenció del cost salarial corresponent al lloc de treball de fins el 75% del salari mínim interprofessional es puguin acollir els centres especials de treball que creïn nous llocs de treball ocupats per persones amb discapacitat amb especials dificultats.

Cinquè. Demanar que el Govern de la Generalitat incideixi en el Govern de l’Estat per tal de reconsiderar que les aportacions d’ambdós governs puguin assolir els punts 3 i 4 d’aquesta moció en cap cas siguin inferiors a les de l’any 2012.

Sisè. Expressar el suport de l’Ajuntament de Reus als centres especials de treball de la ciutat, Fundació Pere Mata, Taller Baix Camp, AMERSAM i Reus Transport Públic i a totes aquelles entitats que treballen per la integració de les persones amb discapacitat.

(A continuació, és tracten els punts 21 i següents de l’ordre del dia)

21. Proposta de CiU i PPC, de recolzament a les persones afectades per les participacions preferents.

S’acorda:
Primer. Donar suport a totes les actuacions de les associacions d'usuaris d'entitats financeres en la informació i defensa dels afectats i la denúncia de les irregularitats comeses en la fase de contractació i comercialització d'aquests productes.
Segon. Manifestar la manca d'informació de diligència i de transparència en què han incorregut en molts casos determinades entitats financeres en la comercialització d'aquests productes en interès dels seus clients.
Tercer. Comunicar als organismes reguladors - Banc d'Espanya i Comissió Nacional del Mercat de Valors - la necessitat d'impulsar una campanya de comunicació per part de les pròpies entitats financeres per garantir la correcta informació del conjunt dels afectats, dels seus drets i dels seus deures.
Quart. Recolzar totes les iniciatives legislatives i parlamentàries encaminades tant a la denúncia i divulgació d'aquestes males pràctiques anteriorment esmentades, com a la defensa i demanda de restitució dels drets dels seus afectats.
Cinquè. Donar suport a totes les actuacions de les associacions de persones usuàries de les entitats financeres en la informació i defensa de les persones afectades, i en la denúncia de les irregularitats comeses en la fase de comercialització i contractació d’aquests productes financers.
Sisè. L’Ajuntament de Reus posa a disposició de les persones afectades per la possessió de participacions preferents o d’altres productes derivats complexes i de risc elevat l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).

22. Proposta del PSC-PM, relativa a les polítiques locals de formació i ocupació.

Sotmesa la proposta a votació, es rebutjada.

24. Proposta de la CUP, de suport a les Cooperatives i a l’Any Internacional de les Cooperatives.

La proposta es deixa damunt la taula.

25. Proposta de la CUP, de suport a les represaliades polítiques de Reus i el conjunt de la nació.

La proposta es deixa damunt la taula.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

26. Moció del PSC-PM, per a l’aprovació de les bases de subvencions a diversos impostos i taxes municipals a col·lectius en risc d’exclusió social.

Sotmesa la proposta a votació, es rebutjada.

27. Moció d’ARA REUS, per incloure els rentadors com a punt d’interès en el plànol turístic de Reus.

S’acorda:

Únic. Que en la següent edició del plànol turístic de Reus s’incorpori el casal de la dona i els rentadors com a punt d’interès turístic de la ciutat.

28. Moció d’ARA REUS, per fomentar la recollida selectiva.

S’acorda:

Primer. Crear o reutilitzar una campanya pedagògica que promogui la conscienciació per fomentar la recollida selectiva.

Segon. Estudiar una eina que permeti tenir un control de les persones que practiquen la recollida selectiva a la deixalleria a fi i efecte de poder-los bonificar en la taxa de les escombraries.

Tercer. Buscar, en la mesura de les possibilitats econòmiques, mecanismes per tal de bonificar l’impost de les escombraries en funció de la pràctica de la recollida selectiva.

29. Moció de la CUP, per a la reducció del desequilibri en la retribució econòmica entre els treballadors i treballadores de l’Ajuntament i els càrrecs directius de les empreses municipals.

La proposta es deixa damunt la taula.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 21 de setembre de 2012

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.