Ple ordinari 2013-03-08

Cerca sessions de Ple

E.g., 09/11/2024
E.g., 09/11/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 08 Març, 2013

Acta 04/2013

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 8 DE MARÇ DE 2013

1. Aprovació actes sessions anteriors.

S’aproven les actes dels dies 11 i 21 de gener de 2013.

2. Informació de l’Alcaldia.

ASSUMPTE SOBREVINGUT

Declaració de l’Ajuntament de Reus de suport a l’Ajuntament de Flix i les famílies afectades per l’ERO d’Ercros

S’aprova per unanimitat:

“Ercros és a Flix des de fa 116 anys, durant els quals aquest municipi de 4.000 persones, s’ha implicat per donar el millor de si mateix i fer d’aquesta fàbrica un gegant de la indústria catalana durant el s. XX i la pionera de la química al segle XIX. La seva transcendència econòmica, social i cultural va més enllà del fet de desenvolupar una simple activitat empresarial. Són moltes les generacions de persones que han treballat i desenvolupat el seu projecte vital en aquesta empresa. En aquest sentit, l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que Ercros ha presentat, que afecta 156 treballadors, pot deixar també sense casa vora 200 persones residents a la colònia de la fàbrica, ja que l’ús d’aquests habitatges està vinculat al contracte de treball, a més d’afectar totes les empreses auxiliars sorgides per l’activitat d’Ercros.

L’Ajuntament de Reus, conscient de la gravetat d’aquests fets i davant la situació creada per l’ERO de l’empresa Ercros i les seves conseqüències, que signifiquen una fractura econòmica i social al municipi de Flix, vol manifestar el seu suport a l’Ajuntament de Flix i a les famílies que es puguin veure afectades per la mesura. Així mateix, demana a la direcció d’Ercros que avaluï els costos socials que la seva decisió representa per a Flix, per a la comarca de la Ribera d’Ebre i per al territori més proper, i busqui les mesures de continuïtat que s’hi puguin plantejar, a banda de demanar que continuï activa, amb el dimensionament que calgui, la línia de clor-sosa, única garantia de continuïtat futura de la factoria.

L’Ajuntament de Reus es posa a disposició de l’Ajuntament de Flix per realitzar les actuacions necessàries que estiguin al seu abast per resoldre la situació, alhora que demana al Govern de la Generalitat que desenvolupi alternatives de futur per a Flix i la comarca”.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Moció de l’Alcaldia. Ratificació del decret de l’Alcaldia acordant comparèixer a les diligències prèvies 3121/2012 obertes al Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Reus. Nomenar lletrat i procurador.

Es ratifica el Decret d’Alcaldia número 1078 de data 5 de març de 2013:

“Primer. Comparèixer i personar-se als efectes d’exercir, si s’escau, l’acusació particular en les diligències prèvies núm. 3121/2012 que es tramiten en el Jutjat d’Instrucció número 3 de Reus (ant.IN-8).

Segon. Encarregar la defensa jurídica i la representació d’aquest ajuntament al lletrat doctor Juan Cordoba Roda i a la procuradora Sra. Maria Rosa Monné Tost.

Tercer. Habilitar la quantitat de 15.000,00 euros més IVA en concepte de provisió de fons que previsiblement comprendrà l’actuació professional del doctor Juan Cordoba Roda en la fase d’instrucció.

Quart. Donar compte al Ple de la Corporació als efectes de la ratificació de la present resolució”.

4. Moció de l’Alcaldia. Donar compte al Ple del cessament d’una assessora de programes especials en funcions de confiança i assessorament a l’Alcaldia.

Es dóna compte del Decret d’Alcaldia número 1073 de 25 de febrer de 2013:

“Primer.- Cessar a la Sra. Noelia Borràs Millán com a Assessora de Programes Especials en funcions de confiança i assessorament de l’Alcaldia amb efectes 28 de febrer de 2013.

Segon .- Donar compte al Ple”.

5. Moció de l’Alcaldia, d’adhesió al Manifest de l’Institut Català de les Dones amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora.

S’aprova per unanimitat:

“El nostre país viu avui un moment històric excepcional, una etapa basada en el principi democràtic del dret a decidir. I aquest 8 de març, el Govern de la Generalitat, vol ser part d’aquest anhel col·lectiu, i contribuir-hi amb l’esbós d’un futur que necessàriament s’inscriurà, també, en femení. La història que es coneix, aquella que s’ensenya a les escoles i es llegeix en els llibres, és el compendi de milions de vides humanes: experiències, anècdotes, encerts fortuïts, coincidències funestes i imprevistos planificats. La història s’escriu obviant els petits episodis quotidians, però existeix en el present, en la història que ens ha tocat viure, una experiència en primera persona. La nostra, la vostra i la d’aquells i aquelles que ens van precedir i dels que vindran després.

Les dones som protagonistes d’aquest present històric que ens empeny amb ànsia davant la possibilitat de transformar estructures obsoletes per poder edificar damunt de pilars sòlids aquest nou país i, al mateix temps, ens enfronta al repte diari d’un context econòmic ple de dificultats i incerteses. Les dones tenim el ferm propòsit -perquè així ho fem cada dia- de treballar perquè la qualitat de la vida humana no es malmeti i de situar en el centre de l’agenda política institucional aquest treball imprescindible. Per aconseguir-ho, requerim de les institucions públiques, i també de les privades, un gest de complicitat que alliberi d’obstacles la cursa del dia a dia.

Si ens fixem en les estadístiques, podem interpretar que les dones catalanes desitgen trobar la fórmula per conciliar la vida laboral i la vida personal i familiar, una ambició que persegueix harmonitzar la realitat quotidiana de la vida humana en totes les seves etapes i facetes.

I malgrat els obstacles que aquesta decisió ens representa, fem el possible i l’impossible per equilibrar ambdós móns: públic i privat. Som expertes en transitar d’un lloc a l’altre i concertar la vida, amb tots els seus imprevistos, amb la rigidesa d’un mercat de treball que no cedeix espais nous i que amb la seva inflexibilitat dificulta el tomb que el canvi de segle demana.

Aquest 8 de març no volem parlar només d’estadístiques, tampoc volem fixar-nos, exclusivament, en les quotes de representació, que tal com evidencia la realitat no són suficients per traslladar el talent i la participació de les dones a l’esfera pública. Aquest 8 de març el que volem des del Govern de la Generalitat és plantejar-nos un interrogant de futur, un interrogant que plantegem a tots aquells estaments que tenen en aquest moment la possibilitat de decidir si la nova Catalunya serà una societat on dones i homes conviuran en un mateix ordre de sentit i de valor. Perquè aquest 8 de març volem posar damunt la taula la necessitat d’imprimir en les pàgines inaugurals d’aquest nou principi el talent que cada dia les dones aportem a la vida pròpia i a la dels altres.

Aquesta no és una ambició petita, per això es necessita la complicitat de tothom. En especial la de les dones més joves, aquelles que just en aquest impàs històric inicien la trajectòria adulta i intenten incorporar-se al mercat de treball. La seva convicció, la seva fermesa, el seu compromís són el nostre llegat i la nostra esperança.

Moure la inèrcia de rutines i costums ancestrals pot semblar-nos utòpic, però per poder virar cap al canvi ideal és del tot imprescindible creure-hi i enfrontar-s’hi. Que aquest viratge sigui possible, que sumem totes i tots en la construcció d’un país més lliure i just. Aquest és el desig d’aquest 8 de març de 2013 i aquesta és la direcció en la qual volem fer avançar Catalunya per tal que esdevingui, també, un exemple en la consecució d’un país que es defineixi també en femení”.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

6. Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Grup Show de Patinatge Artístic del Reus Deportiu.

S’acorda:

Concedir GRUP SHOW DE PATINATGE ARTÍSTIC DEL REUS DEPORTIU la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

7. Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Cobla Reus Jove.

S’acorda:

Concedir a la COBLA REUS JOVE la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

8. Intervenció. Donant compte al Ple Municipal de la Liquidació del Pressupost de l'Ajuntament i dels Organismes Autònoms corresponent a l'exercici 2012.

Es dóna compte del Decret de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals número 494 de data 25 de febrer de 2013:

“PRIMER:
A).- APROVAR la liquidació del pressupost de l'Ajuntament de l'exercici 2012, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:
1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6.349.613,55 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44.048.607,63 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34.106.637,08 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16.291.584,10 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.287.148,50 €
III.- Excés de finançament afectat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.664.729,27 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). 339.706,33 €

B) APROVAR les incorporacions de romanents de crèdits a l'exercici 2012 per un import de 9.968.084,13 euros amb llur finançament segons consta a l'expedient.

C) APROVAR el resultat pressupostari ajustat de l'exercici, per import de 13.673.561,72 € i la resta de documentació de l'expedient, tal i com ha estat redactada.

SEGON:
A).- APROVAR la liquidació del pressupost de l'Institut Municipal d'Acció Cultural corresponent a l'exercici 2012, en la forma que ha quedat redactada, el resum de la qual és el següent:
1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.597,67 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 442.510,92 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224.141,89 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225.966,70 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.556,56 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). 221.410,14 €

B) APROVAR el resultat pressupostari ajustat de l'exercici 2012, per import de 214.852,37 €, la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

TERCER:
A).- APROVAR la liquidació del Pressupost de l’Agència de Promoció de Ciutat, corresponent a l'exercici 2012, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:
1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15.331,66 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 454.755,83 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288.912,14 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181.175,35 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56.642,74 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). 124.532,61 €

B) APROVAR el resultat pressupostari ajustat de l'exercici, per import de 145.447,89 €, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

QUART:
A).- APROVAR la liquidació del pressupost de l’Institut Municipal de Museus, corresponent a l'exercici 2012, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13.924,57 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40.549,90 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54.303,60 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170,87 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). 170,87 €

B) APROVAR el resultat pressupostari ajustat de l'exercici. Per import de 36.656,10 €, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

CINQUÈ:
A).- APROVAR la liquidació del Pressupost de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, corresponent a l'exercici 2012, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:
1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.413,18 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18.835,15 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.142,05 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11.106,28 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). 11.106,28 €

B) APROVAR el resultat pressupostari ajustat de l'exercici, per import de 8.193,93 €, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

SISÈ:
A).-APROVAR la liquidació del Pressupost de l'Institut Municipal de Formació i Empresa, corresponent a l'exercici 2012, en la forma que ha estat redactada, el resum del qual és el següent:
1.- Fons líquids . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30.403,24 €
2.- Drets pendents de cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.999.694,73 €
3.- Obligacions pendents de pagament . . . . . . . . . . . . . . . . 1.461.542,76 €
I.- Romanent de Tresoreria Total (1+2-3) . . . . . . . . . . . . . . 568.555,21 €
II.- Saldos de dubtós cobrament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.544,84 €
III.- Excés de finançament afectat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,00 €
IV.- Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals (I-II-III). 565.010,37 €

B) APROVAR el resultat pressupostari ajustat de l'exercici, per import de 410.808,90 €, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

SETÈ: Donar compte del present Decret al Ple de l'Ajuntament, en la primera sessió que es celebri, de conformitat amb allò establert a l'article 193.4t del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals.”

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

9. Gestió Urbanística. Aprovació del Text refós de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus per al canvi de classificació de sòl a l'àmbit anomenat Polígon Nirsa.

S'acorda:

Primer. Aprovar el text refós de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus per al canvi de classificació de sòl a l'àmbit anomenat Polígon Nirsa.

Segon. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes perquè resolgui sobre la seva aprovació definitiva.

10. Gestió Ambiental. Causar baixa a la Secció "Red española de ciudades por el clima" de la Federació Espanyola de Municipis i províncies.

S’acorda:

Primer.- Causar la baixa de l’Ajuntament de Reus a la Secció “Red Española de Ciudades por el Clima” de la Federación Española de Ciudades por el Clima.

Segon.- Donar trasllat d’aquest acord a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies.

Tercer.- Facultar al Regidor delegat de Medi Ambient, el senyor Marcos Massó i Cavallé, perquè, en representació de l’Ajuntament, formalitzi els documents que siguin necessaris per comunicar la baixa de l’Ajuntament a la “Red Española de Ciudades por el Clima” i signi els documents que siguin adients.

SERVEIS A LA PERSONA

11. Participació i Ciutadania. Aprovació de la modificació puntual del Reglament del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació.

S’acorda:

Primer. Aprovar la modificació puntual del Reglament del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació, en els termes que seguidament s’indiquen:

Modificar els primers paràgrafs de l’article 3 de l’esmentat Reglament, que actualment presenta el següent redactat:

“ARTICLE 3: La composició del consell serà la següent:

President/a:
- L’Alcalde - President de l’Ajuntament de Reus que podrà delegar en el regidor/a de cooperació.

Dos vicepresidents/tes:
- Vicepresident 1r, el regidor delegat de cooperació o persona en qui delegui.
- Vicepresident 2n, un dels representants de la resta de vocals, elegits pels mateixos vocals. “

Aquesta precepte restarà amb el redactat que seguidament s’indica:

“ARTICLE 3: La composició del consell serà la següent:

President/a:
- L’Alcalde-President de l’Ajuntament de Reus que podrà delegar en el regidor/a competent en l’àmbit de la solidaritat.

Dos vicepresidents/tes:
- Vicepresident/a 1r/a, un/a regidor/a designat per l’Alcalde.
- Vicepresident/a 2n/a, un/a dels representants de la resta de vocals, elegits pels mateixos vocals. “

La resta de l’article 3 del Reglament del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació es deixaria en els mateixos termes que consten en el seu redactat original.

Segon. Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovat en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

12. Proposta de la CUP, sobre la territorialització de la gestió de la societat de gestió d’actius procedents de la reestructuració bancària ( SAREB), que permeti la seva transparència i la posada en lloguer social del 30% dels seus actius al nostre municipi.

A proposta del grup municipal de la CUP el tema queda sobre la taula.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

13. Moció d’Ara Reus, perquè l’Ajuntament s’adhereixi com a acusació particular o popular a la querella interposada per Ara Reus contra Josep Prat Domènech i Carles Manté Forns.

A proposta del grup proposant, la moció es retira de l’ordre del dia.

14. Moció del PSC-PM, de rebuig a la reforma de l’Administració Local que planteja el Govern de l’Estat.

S’acorda:

Primer. Manifestar el nostre rebuig a la reforma de l’administració local que planteja el Govern del PP ja que representa un atac sense precedents contra l’autonomia local i el camí cap a la privatització dels serveis públics.

Segon. Reivindicar el paper dels ajuntaments com a administració més propera als ciutadans i ciutadanes i prestadora de serveis públics de proximitat i de qualitat.

Tercer. Apostar per una nova estructura de l’administració local que simplifiqui l’administració, permeti l’estalvi i garanteixi una prestació eficient dels serveis, establint quines són les competències municipals i garantint el seu correcte funcionament i finançament.

Quart. Instar al Govern de l’Estat a que retiri l’actual esborrany d’avantprojecte i que escolti les reivindicacions històriques de les entitats municipalistes i que resolgui de manera definitiva el finançament local per tal de garantir l’accés als serveis públics a tota la ciutadania i la continuïtat de l’estat del benestar que s’ha assolit durant els més de 30 anys de democràcia i al qual han contribuït de forma destacada els ajuntaments.

Cinquè. Demanar a la Generalitat de Catalunya que acceleri el desenvolupament de la Llei de Governs Locals i Hisendes Locals les quals han de posar les bases d’una administració local pròpia, eficient, eficaç i amb el finançament adequat a més d’assumir el compromís de liquidar el deute pendent amb els Ajuntaments.”

Sisè. Comunicar aquest acord al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, al Govern de la Generalitat de Catalunya; als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya; a la Junta de Govern de la Federación Española de Municipios y Provincias, a la Federació de Municipis de Catalunya i a l’Associació Catalana de Municipis.

15. Moció del PSC-PM, per declarar Reus, ciutat lliure de circs amb animals.

A proposta del Grup municipal del PSC-PM, el tema es retira de l’ordre del dia.

16. Moció del PSC-PM, per la millora de la transparència en la relació amb els ciutadans.

S’acorda:

Primer. Obrir un apartat al web municipal que digui “Transparència” i que reprodueixi l’enquesta de l’ITA amb el corresponent enllaç a la informació o bé sense l’enllaç si la informació no està disponible.

Segon. Tractar dins de la Comissió Informativa de Serveis Generals tots aquells aspectes referents a la pàgina web i a les noves tecnologías de l’Ajuntament de Reus.

Tercer. Actualitzar l’oferta de serveis que es donen des de les diferents regidories, i si requereixen pagament, com en el cas dels centres cívics o de les instal·lacions esportives, afegir-hi els preus i els noms dels formadors.

Quart. Actualitzar la informació sobre els consells municipals i fer públics els membres que hi participen i els acords que es prenen en ells.

17. Moció d’Ara Reus, per la bonificació fiscal a la taxa de residus comercials per als comerços que facin servir bosses reutilitzables.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

18. Moció de la CUP, per a la creació de l’observatori de gènere.

A proposta del Grup municipal de la CUP el tema queda sobre la taula.

19. Moció de la CUP, sobre la renda bàsica de ciutadania.

A proposta del Grup municipal de la CUP el tema queda sobre la taula.

Assumptes sobrevinguts

El tema d’urgència s’ha tractat després de la Informació de l’Alcaldia.

Precs i preguntes

Reus, 14 de maig de 2013

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.