Ple ordinari 2014-01-31

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 31 Gener, 2014

Acta 01/2014

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 31 DE GENER DE 2014

1. Informació de l’Alcaldia.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

2. Moció de l'Alcaldia. Nomenament d'una representant en l'Associació Plataforma per la Llengua i d'una vocal suplent en distints òrgans municipals complementaris.

S’acorda:

Primer. Nomenar a la Sra. Raquel Prius Sardà, cap d'Ensenyament i Assessorament Lingüístic, com a representant d’aquest Ajuntament en l’Assemblea de l’Associació Plataforma per la Llengua- col·lectiu l’Esbarzer.

Segon. Nomenar a la Sra. Aurora Rodríguez Pérez com a vocal suplent del representant del grup municipal Partit dels Socialistes de Catalunya- Progrés Municipal (PSC-PM) en els consells municipals que a continuació es detallen:

Consell Municipal de Serveis Socials
Consell Municipal de Medi Ambient
Consell Municipal de la Discapacitat
Consell Municipal de Polítiques de Gènere
Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional
Consell Municipal de la Gent Gran
Consell Municipal de Joventut
Consell Escolar Municipal
Consell Assessor d’Urbanisme

3. Moció de l'Alcaldia. Aprovació de l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de Reus i de Riudoms.

S’acorda:

Primer. Aprovar l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de Reus i de Riudoms, realitzades el dia 17 de desembre de 2013.

Segon. Notificar aquest acord a l’Ajuntament de Riudoms i a la Direcció General d’Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.”

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

4. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a Canal Reus TV

S’acorda:

Concedir al CANAL REUS TV, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

5. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Centro Cultural Extremeño

S’acorda:

Concedir al CENTRO CULTURAL EXTREMEÑO, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

6. Hisenda. Constitució d'un fons social de l'1%.

S’acorda:

Primer. Aprovar la constitució del Fons social de l'1% a l'aplicació pressupostària corresponent. Aquest fons seguirà les regles del seu finançament, la gestió podrà ser objecte de desenvolupament mitjançant un conveni regulador o procediment.

Segon. Comunicar als departaments municipals afectats, així com a les entitats dependents aquest acord als efectes escaients.
No obstant, el Ple resoldrà allò que consideri més adient.

7. Recursos Humans. Ratificar l’acomiadament d'un treballador de la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament de Reus.

S’acorda:

Primer. Ratificar l’acomiadament del treballador Sr. JGA de la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament de Reus tot amb efectes 31 de desembre de 2013.

Segon. Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

8. Recursos Humans. Aprovació del catàleg de llocs de treball, exercici 2014.

S’acorda:

Primer. Aprovar el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d’acord amb el que diu l’article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats locals, en relació amb la Disposició Transitòria segona del RD 861/86, i que consta com Annex al present Dictamen.

Segon. Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l’esmentat catàleg.

Tercer. Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:

a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que els funcionaris desenvolupin el seu treball.

b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius. Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la plantilla de la Corporació.

Correspon a l’alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l’administració municipal, així com l’assignació individual d’acord amb els anteriors criteris.

L’apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L’alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.

Així mateix s’aprova un complement de productivitat en concepte d’assistència de 160,00 € /mes per tot el personal de la plantilla de l’Ajuntament, a excepció de la Guàrdia Urbana, els criteris de repartiment d’aquest complement es negociaran durant l’exercici 2014. Pels conserges de col·legi que tinguin la jornada partida aquest import es veurà incrementat en 36,06 €.

S’estableix una productivitat per al personal adscrit a la Biblioteca Municipal de 18 euros per dissabte realment treballat.

També s’estableix un plus de conducció per un import de 18,03 € / mes.

En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

El personal de la plantilla de la Guàrdia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de 10,00 € / dia.

Quart. Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:

- Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball, i assistència a judicis per raó del servei.

Correspon a l’Alcalde o Regidor en qui delegui l’assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l’anterior criteri.

Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció.

Cinquè. Els anteriors acords tindran efectes de 1r de gener de 2014.

9. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Rectificar l'error advertit en l'acord d'adjudicació del contracte del servei de neteja dels centres escolars, les dependències municipals, les dependències de Reus Esport i Lleure SA (RELLSA) i les dependències de Gestió de Serveis Funeraris SA (GESFURSA).

S'acorda:

Primer. Rectificar el següent paràgraf de la part expositiva de l’acord d’adjudicació, en el sentit següent:

- On diu: “Vist que per Acord de la Junta de Govern Local de data 15 de novembre de 2013 es va fer el requeriment previ a l’empresa CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA per tal que constituís la garantia definitiva que els correspon, en funció del lot pel qual es proposava l’adjudicació, segons el detall següent:

EMPRESA: LOT: Import garantia definitiva

CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA.
2: Edificis i dependències municipals
25.641,97€

CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA.
3: Edificis i dependències esportives de RELLSA

9.219,40€
CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA.
4: Edificis i dependències de GESFURSA
2.244,13€

- Ha de dir: “Vist que per Acord de la Junta de Govern Local de data 15 de novembre de 2013 es va fer el requeriment previ a l’empresa CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA per tal que constituís la garantia definitiva que els correspon, en funció del lot pel qual es proposava l’adjudicació, segons el detall següent:

EMPRESA: LOT: Import garantia definitiva

CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA.
2: Edificis i dependències municipals
55.994,68€

CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA.
3: Edificis i dependències esportives de RELLSA

20.888,80€
CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA.
4: Edificis i dependències de GESFURSA
5.288,26€

Segon. Rectificar el següent paràgraf de la part resolutiva de l’acord d’adjudicació, en el sentit següent:

- On diu: “Adjudicar el servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic dels centres i dependències municipals, així com també de les dependències esportives de RELLSA i les dependències de GESFURSA a les següents empreses, i pels lots que s’indiquen a continuació:

- Lot 1: Escoles i escoles bressol, a l’empresa ISS FACILITY SERVICES SA segons el preus que consten a la seva oferta econòmica de data 9 d’agost de 2013.

- Lot 2: Edificis i dependències municipals; Lot 3: Edificis i dependències esportives de RELLSA i el Lot 4: Edificis i dependències de GESFURSA a l’empresa CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA segons els preus que consten a les seves ofertes econòmiques corresponents de data 21 d’agost de 2013.

- Ha de dir: “Adjudicar el servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic dels centres i dependències municipals, així com també de les dependències esportives de RELLSA i les dependències de GESFURSA a les següents empreses, i pels lots que s’indiquen a continuació

- Lot 1: Escoles i escoles bressol, a l’empresa ISS FACILITY SERVICES SA segons el preus que consten a la seva oferta econòmica de data 9 d’agost de 2013.
Les característiques i avantatges de la proposició de l’adjudicatari determinants de la seva selecció, son:
• Una bona oferta econòmica. És la tercera millor oferta.
• Control de presencies mitjançant empremta dactilar, en els centre més grans i mitjançant trucada telefònica en els més petits.
• L’aportació d’un operari més a jornada completa pel que fa a realitzar tasques de neteja de vidres, tractaments de terres i neteges en alçada.
• Millores substancials pel que fa als mínims tractaments de terres demanats en el plec.
- Lot 2: Edificis i dependències municipals; Lot 3: Edificis i dependències esportives de RELLSA i el Lot 4: Edificis i dependències de GESFURSA, a l’empresa CESPA, COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA segons els preus que consten a les seves ofertes econòmiques corresponents de data 21 d’agost de 2013.
Les característiques i avantatges de la proposició de l’adjudicatari determinants de la seva selecció, són:

Lot 2 : Edificis i dependències municipals:
• Control de presencies mitjançant targeta magnètica.
• Servei propi de manteniment de maquinaria.
• Obertura d’una oficina magatzem a la ciutat de Reus.
Lot 3 : Edificis i dependències esportives de RELLSA:

• La millor oferta econòmica
• Una puntuació superior a mitjana en la valoració dels apartats següents:

• Sistema de control de presència mitjançant targeta, consultable via web i adaptable a les instal·lacions .
• Millores en la implantació de maquinària i utillatge, tals com perxes de major abast, un elevador i més màquines de vapor, aspiradors i de neteja amb aigua a pressió.
• Ofereix més tractaments de terres encerats de sales esportives i gimnàs a més del decapat dels vestidors, amb majors freqüències a les demanades al plec.
• Estableix un pla de formació molt detallat, amb temari de tècniques de neteja, rics laborals, protocols....
• Elements proposats pel licitador, en la memòria d’activitats, que poden repercutir en la millora de la prestació del servei.
• Sanejament de superfícies interior amb ozó.
• Maquinària de reserva, que permet garantir el servei.
• Aportació de dispensadors d’ambientadors i escombretes per a WC.

Lot 4: Edificis i dependències de GESFURSA:

• Dotació horària, pla de tasques i protocols d’actuacions. Sistemes de neteja en alçada i més maquinària de la demanada en el plec.
• Ofereix tractaments d’abrillantat dels demanats i decapats en terres de neteja difícil.
• Estableix un pla de formació molt detallat, amb temari de tècniques de neteja, rics laborals, protocols....
• Sanejament de superfícies interiors amb ozó.
• Maquinària de reserva, que permet garantir el servei.
• Utilització de productes ecològics.
• Personal de suport en el cas d’emergències.
Tercer. Notificar aquesta resolució als licitadors que han presentat oferta i publicar-lo al perfil del contractant.
Quart. Atorgar els recursos legals oportuns.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

10. Moció de tots els grups municipals, relativa a la sanció pels immobles permanentment desocupats propietat d'entitats financeres i altres grans empreses.

S’acorda:

Primer. Manifestar el compromís d'ampliar les mesures que a nivell municipal es duen a terme en base a la normativa i competències existents i als efectes que assenyala aquesta moció, amb l'objectiu de garantir el dret a l'habitatge de la població i fer front a l'emergència habitacional.

Segon. Incorporar, en la revisió del Pla Municipal d’Habitatge i en els treballs de redacció del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, les mesures de foment necessàries per a evitar la desocupació permanent i injustificada d’habitatges d’acord amb les disposicions de la Llei 18/2007, en especial en el seu article 42.

Tercer. Demanar a la Generalitat de Catalunya, que té la competència exclusiva en matèria d’habitatge, que planifiqui, ordeni, gestioni, inspeccioni i realitzi el control de l’habitatge d’acord amb les necessitats socials i d’equilibri territorial. Per la seva banda, l’Ajuntament de Reus elaborarà programes propis d'inspecció a fi de detectar, comprovar i registrar dels immobles que es troben en situació de permanent desocupació, començant pels que són propietat d'entitats financeres i altres grans empreses, sigui a través del creuament de dades en disposició de l'administració, de les empreses de subministrament i l'atorgament d'audiència a l'interessat, o bé realitzant una inspecció física des de l'administració.

Quart. Instruir, previs els informes de legalitat preceptius dels serveis jurídics municipals, procediments administratius contradictoris on es determinin, coneguin i comprovin els fets, un cop detectada la desocupació. Aquest procediment hauran d’acabar amb una resolució que declari si s’està produint una situació de desocupació permanent constitutiva d’una utilització anòmala de l’habitatge, d’acord amb el que estableix l’article 41 de la LDHC. En cas afirmatiu, caldrà requerir al propietari que cessi en la seva actuació en un termini concret, tot informant-lo de les activitats de foment que està duent a terme l’administració per facilitar-li la finalització d’aquesta situació.

Cinquè. Iniciar, previs els informes de legalitat preceptius dels serveis jurídics municipals, donat el cas, un procediment sancionador per infracció molt greu en cas que es mantingui la desocupació de l'habitatge un cop esgotat el termini atorgat per a corregir la situació, tal com preveu l’article 123.1.h de la LDHC, infracció que pot ser sancionada amb una multa d’entre 3.000 i 900.000 €.

Sisè. Instar al Govern de la Generalitat a emprendre accions en aquest àmbit amb la mateixa finalitat, dins el marc de les seves competències. Caldrà, doncs, la coordinació d’esforços i procediments per tal d’evitar duplicitats innecessàries i costoses.

Setè. Transmetre aquesta moció pel seu coneixement i adhesió a les Entitats Municipalistes, al Parlament de Catalunya, als diferents grups parlamentaris, a la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de Reus i Tarragona i a les associacions veïnals del municipi.”

11. Moció del PSC-PM, relativa a la publicació de les retribucions dels membres de la Corporació Local.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

12. Moció del PSC-PM, relativa a l'ús del transport públic a la ciutat.

S’acorda:

Primer. Que Reus Transport estudiï la creació d'una nova targeta, de caràcter anual i amb un descompte el més competitiu possible, en relació al preu actual del bitllet i d'acord amb les possibilitats tècniques i econòmiques que hi hagi per tirar endavant la mesura.

Segon. Que aquesta targeta pugui servir no només per les línies 20 i 60, sinó també per la resta de les línies de la ciutat.

13. Moció d'ARA REUS, per tal que s'estudiï l'ampliació d'agents de la Guàrdia Urbana.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

14. Moció d'ARA REUS, per la implantació de sistemes farmacològics que evitin la proliferació de coloms.

S’acorda:

Únic. Que l’Ajuntament de Reus estudiï implantar el sistema per controlar les plagues de coloms amb fàrmacs que eviten la proliferació de coloms.

15. Moció de la CUP, relativa a la realització d'un Ple extraordinari sobre sanitat.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

16. Moció de la CUP, relativa a la celebració d'assemblees municipals obertes.

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

17. Moció de la CUP, relativa al suport i la col·laboració de l'Ajuntament amb la consulta del 9 de novembre.

S’acorda:

Primer. Manifestar el suport de l’Ajuntament de Reus al referèndum previst pel dia 9 de novembre de 2014

Segon. L’Ajuntament de Reus col·laborarà amb el Parlament de Catalunya i la Generalitat de Catalunya, amb tot allò que li sigui possible (padró, espais, recursos...) per a fer possible la realització de la consulta a la ciutat, per tal que els reusencs i reusenques puguin exercir el seu dret a decidir.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

Precs i preguntes

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.