Ple ordinari 2014-10-17

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 17 Octubre, 2014

Acta núm.: 13/2014

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 17 D’OCTUBRE DE 2014

1. Aprovació de l'acta del dia 13 de juny de 2014.

S'aprova l’acta per unanimitat.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L'ALCALDIA

3. Alcaldia. Concessió de distincions de la guàrdia urbana

Atesa la proposta de la Junta de Portaveus i atès l’informe emès per la Guàrdia Urbana proposant la concessió de diferents Medalles a distints funcionaris del cos que han prestat serveis de forma ininterrompuda durant distints períodes de temps o que en són mereixedors per diferents actes, serveis i activitats en els quals han acreditat uns valors de ciutadania, heroïcitat, servei i exemplaritat durant els exercicis 2013-2014.

Atès l’informe proposta de la regidoria delegada de Seguretat de data 6 d'octubre de 2014.

Amb motiu de la Festivitat de Sant Miquel, que aquest any es celebrarà el proper dia 21 d'octubre de 2014, aquesta Comissió proposa al Ple de la Corporació que siguin concedides les diferents medalles als membres d’aquesta Guàrdia Urbana pels anys d’antiguitat en el servei. De la mateixa manera es proposa la concessió de medalles tant als membres d’aquesta Guàrdia Urbana com als companys d’altres cossos policials i a ciutadans que, amb la seva dedicació i implicació en les diferents intervencions, han aconseguit que la seva tasca sigui reconeguda de forma especial segons aquest detall:

Medalla de Bronze (1999-2014)……15 anys de servei…………TOTAL 08 condecoracions.

DIPLOMA PEL SERVEI DISTINGIT:

A tres agents de la Guàrdia Urbana de Reus membres de la Unitat d’Investigació per la seva excel·lent tasca en els dispositius conjunts d’investigació realitzats a la ciutat de Reus, que han permès la detenció a varies persones per DELICTES CONTRA LA SALUT PÚBLICA i en concret per les actuacions dutes a terme a la Av. Salou 67 que van permetre desmantellà una plantació de marihuana; al Cr. Monestir de Ripoll 22 que va permetre desarticular un punt de venda de substàncies estupefaents i al Cr. Verge de las Angustias que va permetre desarticular un punt de venta de droga i desmantellar una plantació de marihuana.

A dos agents de la Guàrdia Urbana de Reus pel servei efectuat el dia 07 de setembre de 2014 detallat en l'atestat 682476/2014 instruït per un presumpte DELICTE CONTRA LA SALUT PÚBLICA, en el que van detenir una persona que havien vist venent drogues a joves d’un grup al Cr. Martí Folguera (darrer del Carrefour) i en el qual se li van intervenir 10 bosses amb marihuana (preparades per a la seva venda) i bitllets fraccionats.

A cinc agents de la Guàrdia Urbana de Reus pel servei efectuat el dia 22 de juny de 2014 detallat en l'atestat 465636/2014 instruït per un presumpte DELICTE HOMICIDI DOLÓS, en el qual durant el dispositiu de seguretat de les Barraques, van detenir dues persones, una d’elles per ser l’autor d’un apunyalament a una altra en l’entorn del parc de la festa, i la segona per posseir i intentar desfer-se de l’arma amb la qual s’havia realitzat l’agressió.

A quatre agents de la Guàrdia Urbana de Reus pel servei efectuat el dia 31 de desembre de 2013 al Cr. Mare Teresa de Calcuta 10 detallat en informe 42124/2014, en el qual gràcies a la seva actuació van aconseguir calmar i persuadir a un jove que volia saltar al buit (intent de suïcidi) des d’un desè pis, aconseguint que el jove deposés la seva actitud i aconseguint que entrés en el seu domicili.

A quatre agents de la Guàrdia Urbana de Reus pel servei efectuat el dia 11 d’abril de 2014 a l’estació de RENFE detallat en l'atestat 269601/2014 instruït per un presumpte DELICTE DE DANYS INTENCIONATS, en el qual van detenir tres graffiters que estaven pintant un tren estacionat en aquell indret causant-li quantiosos dany i la inutilització per al servei.

A 6 agents de la Guàrdia Urbana de Reus pel servei efectuat el dia 11 de gener de 2014 al Cr. Milà i Fontanals detallat en l'atestat 2144/2014 instruït per un presumpte DELICTE DE ROBATORI AMB FORÇA, en el que van detenir quatre persones els quals estaven robant en uns soterranis i els quals anteriorment havien fugit d’un altre robatori al cr. Vidal i Barraquer, amb la qual es va posar fi a uns episodis de robatoris a la zona en perruqueries i altres establiments.

DIPLOMA

A l’Inspector del Cuerpo Nacional de Policia de Reus en reconeixement a la seva tasca professional i en agraïment per la se va col·laboració amb la Guàrdia Urbana de Reus.

A l’Inspector del Cos de Mossos d’Esquadra Cap de la ABP Baix Camp-Priorat en reconeixement a la seva tasca professional i en agraïment per la se va col·laboració amb la Guàrdia Urbana de Reus.

Al Sotsinspector del Cos de Mossos d’Esquadra Sotscap de la ABP Baix Camp-Priorat en reconeixement a la seva tasca professional i en agraïment per la seva col·laboració amb la Guàrdia Urbana de Reus.

Al Sotsinspector del Cos de Mossos d’Esquadra Cap de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la ABP Baix Camp-Priorat en reconeixement a la seva tasca professional i en agraïment per la se va col·laboració amb la Guàrdia Urbana de Reus.

MEDALLA AL MÈRIT PROFESSIONAL:

A un Sergent del Cos de Mossos d’Esquadra, amb motiu de la seva excel·lent tasca com a Cap de Unitat d’Investigació de Reus, i especialment per la coordinació d’aquest servei entre el Cos dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Reus en les tasques d’investigació que han permès la detenció de diferents persones mitjançant dispositius conjunts realitzats a la ciutat de Reus entre ambdós cossos policials.

A un Sergent del Cos de Mossos d’Esquadra, amb motiu de la seva excel·lent tasca com a SotsCap de Unitat d’Investigació de Reus, i especialment per la coordinació d’aquest servei entre el Cos dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Reus en les tasques d’investigació que han permès la detenció de diferents persones mitjançant dispositius conjunts realitzats a la ciutat de Reus entre ambdós cossos policials.

Al Subinspector del Cuerpo Nacional de Policia, en reconeixement a la seva excel·lent tasca en la coordinació i col·laboració entre la Guàrdia Urbana de Reus i el Cos Nacional de Policia i en especial per la seva participació i planificació dels dispositius conjunts realitzats a la Ciutat de Reus.

A un Sergent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 24 anys al cos de la Guàrdia Urbana i per la seva especial dedicació en la creació i posta en marxa de la Unitat Muntada, i actualment en la coordinació com a responsable de la Unitat Especial d’Intervenció.

A un Caporal de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 21anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en la seva especial implicació en els dispositius en els que intervé la Unitat Especial d’Intervenció (UEIR) de la qual forma part.

A un Caporal de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 9 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i per la seva especial implicació en la Planificació de Dispositius Especials i activitats festives que es desenvolupen a la Ciutat.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 31 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en especial per les tasques desenvolupades en l’Àrea de Trànsit, en les patrulles de 092, així com la seva implicació i predisposició en la prestació de serveis Especials i en les patrulles de Proximitat.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 40 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en especial per les tasques desenvolupades en les patrulles de 092, així com la seva implicació i predisposició en la prestació de serveis d'atenció ciutadana.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 40 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en especial per les tasques desenvolupades com operadora de Sala.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 40 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en especial per les tasques desenvolupades en l’Àrea de Recursos Materials.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 37 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en especial per les tasques desenvolupades en l’àrea d’Informes, Grua, i en la seva especial implicació en les tasques d’inspecció del servei de Mobilitat i Circulació.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 37 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en la seva especial implicació en les tasques patrulles del 92 i del servei de Grua.

A un Agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 24 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en especial per la seva dedicació en les unitats d’Atestats, Inspecció de Guàrdia, Motoristes, i actualment en la unitat de Trànsit.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 20 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en la seva especial implicació en els serveis de patrulles, Operador de Sala, i actualment a la unitat UPA.

A un agent de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 6 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en la seva especial implicació en la tasca desenvolupada en la Formació i Educació Viària a més de 4000 escolars cada any així com a gent gran, col·lectius, Associacions Veïnals, etc.

A un Sotsinspector de la Guàrdia Urbana de Reus per la seva impecable trajectòria professional durant 24 anys al cos de la Guàrdia Urbana de Reus, i en la seva exemplar implicació en les tasques de coordinació amb la resta de forces i cossos de seguretat, així com en la planificació i el desenvolupament de dispositius especials de seguretat ciutadana, investigació i incivisme.

Medalla al Mèrit Ciutadà

A un veí de Reus per la seva col·laboració amb les forces de seguretat en la DETENCIÓ d’una persona que el dia 23 de juliol de 2014 que va permetre la detenció d’un jove que havia calat foc a un contenidor al Cr. Miami i al Cr. Cardenal Vidal i Barraquer, i que va culminar amb la finalització d’un episodi d’incendis en contenidors en la zona propera al Pg. Misericòrdia.

A un veí de Reus per a seva acció decidida i posant en risc la seva vida, va apagar un incendi que s’havia produït en un sisè pis del Cr. Sardana el dia 19 d’abril de 2014 salvant la vida dels tres menors que estaven en aquell moment en el domicili.

Al Voluntari de Protecció Civil per a seva implicació en el servei de Voluntari de Protecció Civil, el qual va ser víctima d’una agressió amb una pistola d’aire comprimit (boles de plàstic) el dia 08 d’agost de 2014 quan realitzava servei com a voluntari a la Av. de Salou.

A un taxista de la Agrupació de Taxis de Reus per la seva acció decidida el dia 08 de març de 2014 a la zona del pàrquing del Cr. Sant Antoni, que va evitar que uns individus continuessin apallissant a una persona a la qual li volien prendre el seu vehicle, alertant a la Guàrdia Urbana i auxiliant a la víctima fins que van arribar els serveis d’emergències.

4. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial de la modificació dels estatuts dels organismes autònoms municipals per adaptar-los a la classificació que disposa la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local: Institut Municipal d'Acció Cultural, Institut Municipal de Museus de Reus, Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”, Institut Municipal de Puericultura “Dr. Frías” i Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”.

4a) S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’article 6 dels estatuts de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal d'Acció Cultural, i estarà constituït per:

a) L’alcalde, que en serà el/la president/a. L’alcalde podrà delegar la presidència en el regidor responsable de la gestió dels assumptes relatius a cultura i joventut.
b) El regidor responsable dels assumptes relatius a cultura i joventut.
c) Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal d'Acció Cultural”

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar a l'expedient la tramitació prevista a l'article 201 del ROAS.

4b) S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’article 6 dels estatuts de l'Institut Municipal de Museus de Reus, que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal de Museus de Reus, i estarà constituït per:

a) L’alcalde, que en serà el president. L’alcalde podrà delegar la presidència en el regidor responsable de la gestió dels assumptes relatius a Cultura.
b) El regidor responsable dels assumptes relatius a Cultura.
c) Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal de Museus de Reus”

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar a l'expedient la tramitació prevista a l'article 201 del ROAS.

4c) S’acorda:
Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’article 6 dels estatuts de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”, que restarà amb el següent redactat:
“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”, i estarà constituïda per:
a) L’alcalde/essa, que en serà el/la president/a. L’alcalde/essa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes objecte de l’Institut.
b) El/la regidor/a responsable dels assumptes objecte de l’Institut.
c) Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”.
En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar a l'expedient la tramitació prevista a l'article 201 del ROAS.

4d) S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’article 6 dels estatuts de l’Institut Municipal de Puericultura “Dr. Frías”, que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i estarà constituït per:

a) L’alcalde/essa, que en serà el/la president/a. L’alcalde/essa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes objecte de l’Institut.
b) El/la regidor/a responsable dels assumptes objecte de l’Institut.
c) Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Un màxim de cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar a l'expedient la tramitació prevista a l'article 201 del ROAS.

4e) S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’article 6 dels estatuts de l’Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”, que restarà amb el següent redactat:
“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l'Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”, i estarà constituït per:
a) L’alcalde/sa, que en serà el president/a. L’alcalde/sa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes relatius a l’objecte de l’Agència.
b) El/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes relatius a l’objecte de l’Agència.
c) Un/a representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Un màxim de cinc persones relacionades amb l’activitat objecte de l’Agència.

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar a l'expedient la tramitació prevista a l'article 201 del ROAS.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Intervenció. Donar compte de l'informe de control intern de la Intervenció General dels exercicis 2012 i 2013

Es dóna compte del següent:

Primer. Donar compte al Ple, per al seu coneixement i efectes, de l'informe de control intern de data 26 d’agost de 2014, redactat per l’Interventor General, relatiu als exercicis 2012 i 2013, que incorpora les previsions dels art. 218, 219 i 220 del TRLRHL.

Segon. En compliment de les previsions de l’art. 41.4 de la Llei 18/2010, de 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, trametre aquest informe a aquest Òrgan de Control Extern, així com al Tribunal de Comptes, segons el previst a l’art. 218 del TRLRHL.

6. Intervenció. Donar compte de l’informe de la Intervenció General sobre el Pla d’Ajust, previst al RDL 4/2012 del segon trimestre de 2014

Es dóna compte de l’informe que tot seguit es reprodueix:

“INFORME DEL INTERVENTOR GENERAL, DE SEGUIMIENTO DEL PLAN DE AJUSTE PREVISTO EN EL RDL 4/2012, APROBADO POR EL AYUNTAMIENTO DE REUS EN FECHA 27 DE MARZO DE 2012 A FECHA 30 DE JUNIO 2014

1. Carácter preceptivo del informe:

De acuerdo con el articulo 10 del RDL 7/2012, de 9 de marzo, por el que se crea el Fondo para la financiación de los pagos a proveedores, en relación con el articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, que desarrolla la periodicidad y el contenido del informe de intervención de seguimiento del Plan de ajuste, se redacta el presente informe por parte del órgano Interventor de la entidad local.

2. Antecedentes: Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus aprobó en fecha 27 de marzo de 2012 el Plan de Ajuste previsto en el RDL 4/2012, tras la certificación de fecha 14 de marzo de 2012 de la Intervención general relativa a las obligaciones que cumplían con los requisitos del articulo 2 del citado Real Decreto.

Una vez validado el plan de Ajuste por parte del Ministerio de Hacienda y autorizada la operación de crédito correspondiente, finalmente, de acuerdo con la deuda existente en el momento de la formalización de las operaciones, la operación de crédito ascendió a 36.619.729,85 €.

Modificación del ámbito subjetivo de las entidades que consolidan a efectos de estabilidad presupuestaria y, en consecuencia, en las entidades afectadas por el Plan de ajuste

La Intervención General de la Administración del Estado ha resuelto clasificar a las entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus durante el mes de marzo de 2013.

Hasta la fecha y en defecto de clasificación, las Bases de ejecución del presupuesto del Ayuntamiento de Reus establecían un perímetro de consolidación a efectos de contabilidad nacional. La clasificación de la IGAE ha modificado ese perímetro con la clasificación de Innova SA como perteneciente al sector Administraciones públicas, así como la incorporación de otras entidades dependientes que no consolidan en términos del TRLRHL.

Esta clasificación afecta al ámbito subjetivo de seguimiento del Plan de Ajuste, al incorporar a la sociedad Innova SA, quedando el ámbito subjetivo como sigue:

Entidad Clasificación BEP Clasificación IGAE Consolidación a efectos de seguimiento del Plan de ajuste
Ayuntamiento de Reus AAPP AAPP Si
IMAC AAPP AAPP Si
IMFE AAPP AAPP Si
Agencia promoció de ciutat AAPP AAPP Si
IMMR AAPP AAPP Si
Institut de Puericultura AAPP AAPP Si
EPEL Innova AAPP AAPP Si
Hospital USJR AAPP AAPP Si
Gecohsa AAPP AAPP Si
SAGESA SA AAPP AAPP Si
Reus Transport públic AAPP AAPP Si
Rellsa AAPP AAPP Si
GINSA AIE AAPP AAPP Si
Centre MQ AAPP Pendiente de clasificar Si
Centre Oftalmològic de Reus AAPP Pendiente de clasificar Si
Laboratori RCT AAPP Pendiente de clasificar Si
Innova SA Sociedades no financieras AAPP Si
Fundació Sagessa Salut No incluída AAPP Si
Fundació Recerca Docència No incluída AAPP Si
Fundació IMFE No incluída AAPP Si

En la misma línea que en el informe del anterior trimestre, en la información trimestral correspondiente a este SEGUNDO trimestre del ejercicio 2014 se ha incluido el Consorcio del Teatre Bartrina como ya hicimos en el anterior período (1t 2013) además de las fundaciones SAGESSA SALUT, la RECERCA DOCENCIA I FORMACIÓ y la IMFE, a pesar de que no forman parte del ámbito subjetivo del RDL 4/2012, constan clasificadas por la IGAE como entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus y pertenecientes al sector Administraciones públicas.

Como ya indicábamos en los informes de anteriores periodos, la incorporación de Innova SA al ámbito subjetivo del Plan de ajuste tiene importantes consecuencias en relación al nivel de deuda que supone la integración de esta sociedad íntegramente municipal. Asimismo la Fundación SAGESSA SALUT incorpora al análisis de grupo, endeudamiento bancario, no es el caso del Consorcio del Teatre Bartrina.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus en sesión de fecha 13 de junio de 2014, acordó acogerse a las medidas previstas en la Resolución de 13 de mayo de 2014, de la Secretaria General de Coordinación Autonómica y Local. En concreto se acogió a la modificación de reducción máxima del tipo de interés aplicable a las operaciones de crédito firmadas al amparo del RDL 4/2012, manteniendo los periodos de amortización y carencia inicialmente subscritos. El MHAP comunicará la valoración del Plan de Ajuste o en su defecto operará el silencio positivo. El Ayuntamiento de Reus confirmó el Plan de Ajuste existente. El plazo expira el 21 de julio del 2014.

En fecha 26 de junio, les informamos de la disolución de la Entidad Pública Local Empresarial INNOVA, aprobado inicialmente por el Pleno del Ayuntamiento de Reus en sesión de fecha 31 de marzo de 2014 y que durante su exposición pública no se ha presentado reclamación ni alegación y por lo tanto es definitivo. Así mismo se produce la amortización anticipada del Préstamo del RD4/2012, por importe de 879.432,41 euros correspondiente al préstamo que el Ayuntamiento realizó a la entidad de acuerdo con el importe certificado de su deuda con proveedores.

3. Información relativa a la ejecución del Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El articulo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, por la que se desarrollan las obligaciones de suministro de información previstas en la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, establece la obligación de remisión antes del día 15 posterior a la finalización del trimestre natural, tratándose de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del artículo 111 del RDL 2/2004, que aprueba el texto refundido de la Ley reguladora de las haciendas locales, de un informe del órgano interventor en relación al cumplimento del Plan de Ajuste, con el siguiente contenido mínimo:

a) Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto. Se incluye información referida a la previsión de liquidación del ejercicio, considerando la ejecución trimestral acumulada.

b) Ejecución de las medidas de ingresos y gastos previstas en el Plan y, en su caso, de las medidas adicionales adoptadas.

c) Comparación de los detalles informativos anteriores con las previsiones contenidas en el Plan para ese año y explicación, en su caso, de las desviaciones.

De acuerdo con las previsiones del Plan de Ajuste, los datos aportados se expresan en miles de euros, y se presentan con carácter consolidado, referido al grupo de entidades que no se financian mayoritariamente con ingresos de mercado, según la clasificación establecida por el Pleno del Ayuntamiento de Reus, con la incorporación al grupo objeto de análisis de la fundaciones Sagessa Salut, Recerca, IMFE y el Consorcio del Teatre Bartrina y con los datos del periodo, de la EPEL Innova.

3.1 Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto.

3.1.1- Ingresos

Datos del Plan de Ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 2n trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación estimación anual/plan ajuste

Ingresos Corrientes: 272.110,42 277.049,44 1,82% 164.011,72 286.863,19 5,42%
Ingresos de Capital: 0,00 5.375,89 0,00% 3,40 5.478,72 0,00%
Ingresos no financieros 272.110,42 282.425,33 3,79% 106.439,64 292.341,91 7,44%
Ingresos financieros 0,00 6.188,82
0,00% 0,00 325,06 0,00%
Ingresos totales: 272.110,42 288.614,15 6,07% 106.439,64 292.666,97 7,55%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de ingresos no financieros de capital y en los ingresos financieros, ya se informó con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando en los respectivos presupuestos anuales.

La proyección de los ingresos corrientes a 31 de diciembre significa un incremento de la previsión del 5,42% respecto del Plan de ajuste, este dato se explica por la incorporación de más entidades al ámbito subjetivo del Plan de Ajuste. Lógicamente este incremento de los ingresos corrientes viene acompañada de un aumento de los gastos corrientes y de capital (no financieros) del 2,77% (corrientes ) y un 7,73% en términos de gasto no financiero.

Ajustes propuestos en el Plan en materia de ingresos

Respecto los ajustes propuestos en materia de ingresos, el Presupuesto general aprobado del ejercicio de esta desviación responde a la variación de la actividad de las empresas municipales asociadas al concierto sanitario.

3.1.2 - Gastos

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial+modificaciones) Desviació del plan/presupuesto 2 trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan de ajuste

Gastos Corrientes: 255.622,37 253.039,39 -1,01% 120.711,35 262.706,81 2,77%
Gastos de Capital: 0,00 12.599,66 0,00% 3.920,07 12.668,33 0,00%
Gastos no financieros: 255.622,37 265.639,05 3,91% 124.631,42 275.375,14 7,73%
Gastos financieros: 16.362,37 23.357,44 42,75% 7.557,42 23.309,43 42,45%
Gastos totales: 271.984,74 288.996,49 6,25% 132.188,84 298.684,57 9,82%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de gastos no financieros de capital y en los gastos financieros, ya se informo con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La variación de los gastos corrientes y el seguimiento de las medidas ya se ha explicado en el apartado de ingresos.

Periodo medio de pago a proveedores (PMP)

El periodo de pago medio a proveedores se situó, a 30/06/2014, en 83,7 días, la evolución del periodo del Plan de ajuste es la siguiente:

Ajuntament Grup Consolidat
PMP a 30/09/2012 174 176 Variació Ajt Var. Grup Consolidat
PMP a 31/12/2012 137 166 -21% -6%
PMP a 31/03/2013 156 156 14% -6%
PMP a 30/06/2013 113 113 -28% -28%
PMP a 30/09/2013 (RDL 8/2013) 53 97 -53% -14%
PMP a a 31/12/2013 74 103 40% 6%
PMP a 31/03/2014 52 78 -30% -24%
PMP a 30/06/2014 25 83,7 -52% 7%

Se desagrega la información del PMP entre Ayuntamiento y el Grupo consolidado AAPP a efectos de contabilidad nacional. Se observa que al PMP del grupo consolidado se incrementa a raíz del PMP del Grupo sanitario, condicionado por los pagos del CATsalut, ya que en fecha 30/06/2014 no se produjo el pago de la facturación del mes de marzo, cosa que condicionó los pagos a proveedores del mes de junio. Durante el mes de julio se ingresaron dos mensualidades, por lo que en el próximo informe de seguimiento se podrá evaluar el PMP del Grupo consolidado.

Hay que significar que en la explicación de los motivos que originaron la situación de desequilibrio en la tesorería del Ayuntamiento, se encontraba, entre otras causas, por el retraso generalizado de la deuda que otras administraciones públicas, especialmente la autonómica.

La deuda de la Generalitat de Catalunya con el Ajuntament de Reus, asciende a 12.627.869,38 €, a fecha 30/06/2014.

Evidentemente esta deuda está condicionando el PMP de l’Ajuntament de Reus, tema que se reitera en cada informe de seguimiento trimestral del Plan de ajuste.

1.3 Deuda

En relación al saldo y movimiento de la deuda, la información facilitada es la siguiente:

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) 2 trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación de estimación anual/plan ajuste

Deuda viva a 31 diciembre 161.814,00 294.673,88 289.470,64 269.903,85 66,80%
A corto plazo: 16.403,58 173,30 2.824,56 0,00
-100%
A largo plazo: 145.410,42 294.500,58 286.646,08 269.903,85 85,62%
Operación deuda RDL 4/2012 37.391,29 36.584,17 35.704,74 33.473,15 -10,47%
Resto operaciones deuda a largo plazo 108.019,13 257.916,41 250.941,34 236.430,70 118,87%
Anualidades operaciones deuda largo plazo 21.194,82 31.510,03 10.454,08 32.216,10
52,00%
Cuota total amortización del ppal. 16.362,37 22.794,00 7.803,61 23.618,47 44,35%
Operación deuda RDL 4/2012 4.673,91 2.286,55 879,43 3.111,02 -33,43%
Resto operaciones deuda a largo plazo 11.688,46 20.507,45 6.924,18 20.507,45 75,45%
Cuota total intereses: 4.832,45 8.716,03 2.650,47 8.597,63 77,91%
Operación deuda RDL 4/2012 1.869,56 2.216,00 1.013,28 2.216,00 18,53%
Resto operaciones deuda a largo plazo 2.962,89 6.500,03
1.637,19
6.381,63 115,38%

La principal desviación se produce al prever el Plan de ajuste una cuota de liquidación anual, mientras que la periodicidad de liquidación de los préstamos finalmente ha sido trimestral. Como ya se ha mencionado anteriormente en este periodo se ha producido la amortización anticipada del préstamo que el Ayuntamiento habia suscrito con la EPEL Innova, como consecuencia de su disolución (Acuerdo de Pleno de 31 de marzo 2014), comunicado a la Base Datos de EntidadesLocales, en fecha 26 de junio.

Respecto al resto de magnitudes, cabe destacar el hecho explicado en el apartado 2 del informe, al considerar que la modificación del ámbito subjetivo de las entidades consideradas AAPP a efectos de contabilidad nacional determina la inclusión de Innova SA y las Fundaciones relacionadas y el Consorcio del Teatre Bartrina, y que incorporan al grupo una deuda bancaria total a 1/1/2013 de 133,31 millones de euros.

4. Magnitudes financieras y presupuestarias

Se informa respecto la capacidad y necesidad de financiación de la Corporación. Se aprecia una aumento de la capacidad de financiación respecto a las previsiones del Plan de Ajuste, hecho debido en parte a la incorporación de nuevas sociedades en el perímetro de consolidación y a la vez incorporar éstas un bajo nivel de inversión a la vez que un elevado cashflow.

Magnitudes Financieras y Presupuestarias Datos del Plan ajuste 2 trimestre 2014 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste

Ahorro bruto 16.488,05 43.300,37 24.156,38 46,50%
Ahorro neto 125,67 35.496,76 537,91 328,03%
Saldo de operaciones no financieras 16.488,05 39.535,89 16.966,77 2,90%
Ajustes SEC 0,00 -1241,48
847,16
0,00%
Capacidad o necesidad de financiación 16.488,05 38.294,41 17.813,93 8,04%

5. Conclusiones

De acuerdo con los estados de ejecución y las proyecciones realizadas, El Plan de Ajuste, a fecha 30 de junio de 2014, se está ejecutando, en términos agregados, de acuerdo con las previsiones contenidas en el propio Plan.

A raíz del acuerdo del Pleno del Ayuntamiento de sesión 31 de marzo de 2014, de disolución de la EPEL Innova, se produce la amortización anticipada del préstamo del plan de Ajuste por import de 879.432,41 euros que esta entidad tenia con el Ayuntamiento por el FFPP, disminuyendo este hasta la cifra de 35.704.738,02 euros.

No se aprecian desviaciones significativas en relación a las medidas adoptadas, si bien en relación al nivel de deuda, es muy destacable el impacto producido por la modificación del ámbito subjetivo y las inclusiones de Innova SA y la Fundación Sagessa Salut, en las previsiones de deuda.

No se cumple con carácter general, de acuerdo con los motivos expuestos, con el plazo de pago a proveedores previsto en el Plan de Ajuste, que era de 60 días, fecha de registro, o 30 días desde fecha reconocimiento de la obligación) , situándose a fecha 31/06/2014 en 83,7 días, si bien el referido al Ayuntamiento de Reus cumple con el PMP legal, siendo la condicionalidad de los pagos del CATsalut lo que ha elevado el PMP del Grupo consolidado por los motivos expuestos con anterioridad.

Este informe, debe ser elevado al Pleno para su conocimiento, de acuerdo con lo previsto en el articulo 10 del RDL 7/2012.
Reus, 15 de julio de 2014

El Interventor general

Baldomero Rovira López

Atès que l’àmbit subjectiu del RDL 4/2012, únicament contempla el grup Ajuntament, Organismes autònoms dependents de l’Ajuntament i els ens vinculats o dependents de l’ens matriu que realitzin serveis o produeixin bens que no es financen majoritàriament amb ingressos comercials, com ja s’explica en l’informe trimestral lliurat al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.

En els mateixos termes, el mateix ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, admetia que l’ens local matriu, conforme amb la seva capacitat d’autoorganització, adoptés les mesures que estimés oportunes pel reintegrament a les seves comptes de l’import derivat de l’operació d’endeutament atribuït a aquests ens dependents no inclosos en el perímetre de consolidació del Pla d’ajust.

Les societats que s’inclouen en aquest subgrup, que alhora van ser objecte d’operació d’endeutament en els termes anteriors i d’acord el RDL 4/2012 i RDL 7/2012 són: Amersam, Gupsa i Aremsa. Mitjançant la referida Instrucció de servei d’Intervenció número 6/2012, es va sol·licitar la informació econòmica i financera a aquestes societats, en aquest cas referida al quart trimestre de l’exercici, com a projecció del tancament.

El resum i avaluació d’aquestes dades, en els termes que preveu la normativa del Pla d’ajust és el següent, en la projecció a final d’exercici. En aquesta data les fusions acordades en data 31 de març de 2014, ja seran efectives: Amersam fusionada amb Innova SA i Gupsa fusionada amb Redessa SA),

Projecció a 31/12/2014 Aremsa Gupsa Amersam

Resultat exercici (amb interessos Pla ajust) 1.754.063,70 0,00 411.406,00
Cash flow (sense interessos Pla ajust) 3.444.666,04 366.020,58 2.022.157,24

Quotes Préstec -757.552,88 -481.760,46 -1.277.248,68
Pla d'ajust RDL 4/2012 (interessos) -154.475,21 -53.669,58 -78.930,24
Pla d'ajust RDL 4/2012 (dev. De capital) -173.769,82 -60.373,15 -88.788,96
Devolució de capital prestecs vigents -429.307,85 -367.717,73 -1.109.529,48
Saldo 2.687.113,16 -115.739,88 744.908,56

Deute pendent total (inclou RDL 4/2012) 3.659.324,20 9.921.283,99 15.412.860,84
A curt 778.337,44 494.555,17 1.310.427,81
A llarg 2.880.986,76 9.426.728,82 14.102.433,03

De la informació del tancament provisional inclosa en l’anterior quadre, podem concloure, en la mateixa línia que ja indicàvem en l’anterior informe trimestral, que les empreses Aremsa i Amersam presenten un equilibri econòmic i financer en termes d’estabilitat. En el cas de GUPSA, s’haurien de portar a terme mesures suplementàries d’ajust i/o realització d’actius per tal de presentar capacitat de finançament en termes SEC al tancament de l’exercici.

Aquesta informació s’eleva al Ple per al seu coneixement i efectes oportuns, d’acord amb el previst en l’article 10 del RDL 7/2012.

7. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament

S’acorda:
PRIMER.- Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, essent el detall per aplicacions pressupostaries el següent:
AJUNTAMENT DE REUS
I) OPERACIONS CORRENTS

ALTA DESPESA
101102 922200 22602 Comunicacio-Com.corporativa-Publicitat i propagan. 10.000,00
103003 133500 22799 Guàrdia urbana-Unitat multes-Treballs realitzats per altres emp. 27.740,24
204106 433110 47001 Promoció-Aportacions-A empreses privades 6.945,00
205009 920000 12103 Recursos Humans-Administració gral. PG-D'altres complements 100.860,00
205008 933100 12103 Recursos Humans-Edificis municipals PG-D'altres complements 65.150,11
205009 920000 16205 Recursos Humans-PG-Assegurances 32.000,00
302225 330000 22602 Cultura-PG-Publicitat 25.337,00
302225 333101 410 Cultura-IMMR aportació-Transferències a OOAA 40.000,00
308122 2310101 489 Serveis socials-Ajuts indiv. i f.aigua-A fam.i instit. s.anim lucre 5.000,00
309119 32110 489 Ensenyament-Escoles bressol-A fam.i instit. sense anim lucre 13.063,28
310020 34000 44900 Esports-PG-Subvencions a societats E.L. 240.000,00
310020 341900 22799 Esports-Campionat del mon-Treballs realitz. per altres empreses 968,00
406132 933120 212 Arquitectura-Edificis municipals-Reparacio, manteniment edificis 12.700,00
406234 155044 210 Via Pública-Obres de reparació-Reparació,mant.infrastructures 29.534,03
406234 1711013 22799 Via Pública-Esporga i arboricult.-Treballs realitzats per altres emp. 49.000,00
407035 454100 210 Medi Ambient-Manteniment camins-Reparacio, mant.infrastruct. 6.000,00
TOTAL ALTES DESPESES 664.297,66

BAIXA DESPESA
205008 011 310 Serveis generals-Deute public-Interessos 560.000,00
205008 493000 22699 Serveis generals-OMIC-Despeses diverses 2.500,00
308122 2310100 489 Serveis Socials-Ajuts indivi. i fam.-A fam.i instit. sense anim lucre 13.063,28
406234 9331514 212 Via pública-Material div.edif.Ensenyament-Reparació.mant.edificis 29.534,03
407035 163000 22799 Medi Ambient-Neteja viària-Treballs realitzats per altres emp. 50.000,00
308304 232300 250 Convivència-PG-Treballs realitzats per Adm.Púb. 9.200,35
TOTAL BAIXES DESPESES 664.297,66
II) OPERACIONS DE CAPITAL

ALTA DESPESA
204211 9203000 626 STIT-PG-Equips per a processos informació 1.802,21
205008 920000 625 Serveis Generals-PG-Mobiliari i estris 2.245,00
205008 920000 629 Serveis Generals-PG-Altres inversions associades al funcionament 864,95
406234 155034 750 Via Pública-Accés a nuclis de població-A l'Admo Gral de la CA 100.000,45
406234 155032 619 Via Pública-PG Inv.-Inversió reposició infrastruc 6.833,07
406234 165000 609 Via Pública-Enllumenat púb.-Inversió nova infrast. 10.000,00
406234 171020 609 Via Pública-Parcs i Jardins-Inversió nova infras. 32.135,61
407035 454005 619 Medi Ambient-Camins-Inversió, reposició infrastructures 32.000,00
TOTAL ALTES DESPESES 185.881,29

BAIXA DESPESA
302226 332000 74900 Biblioteques-PG-Aportacions a stats.municipals 29.488,06
308122 2311010 22799 Serveis socials-Oficina creació i desenv.-Treballs real. altres emp. 1.802,21
308437 232400 22699 Família-Politiques transversals família-Despeses diverses 2.245,00
309119 32120 22799 Ensenyament-Escoles-Treball realitzats per altres empreses 508,00
406132 151000 600 Arquitectura i Urb.-Urbanisme PG-Inv.en terrenys 29.243,52
406132 933120 632 Arq.i Urb.-Edificis municipals-Inv.reposicio edif. 91.968,68
406133 153310 789 Habitatge-Ajuts rehabilitacio habitatge-A families 10.375,48
407035 162000 609 Medi ambient-Recollida PG-Inversio nova infrastruc 15.683,70
407035 172000 609 Medi ambient-Protecció i millora MA-Inv.nova infra 4.209,69
407035 3130200 250 Medi ambient-control de plagues-treb adm pública 356,95
TOTAL BAIXES DESPESES 185.881,29
SEGON.- Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

8. Hisenda.- Aprovació inicial de la modificació de l’ordenança fiscal número 3 reguladora de l’impost sobre béns immobles de naturalesa urbana que ha d’entrar en vigor l’1 de gener de 2015
S’acorda:
Primer. APROVAR la modificació de l’ordenança fiscal núm. 3: Ordenança reguladora de l’impost sobre béns immobles.
Segon. EXPOSAR al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i el text modificat de l’ordenança esmentada a l’anterior apartat i annex al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.
Tercer. ADOPTAR els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.
Quart. PUBLICAR l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.

9. Hisenda.- Aprovació inicial de la modificació de l’ordenança fiscal número 6 reguladora de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana que ha d’entrar en vigor l’1 de gener de 2015

S’acorda:

Primer. APROVAR la modificació de l’ordenança fiscal núm. 6: Ordenança reguladora de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.
Segon. EXPOSAR al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i el text modificat de l’ordenança esmentada a l’anterior apartat i annex al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.
Tercer. ADOPTAR els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.

Quart. PUBLICAR l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.

10. Hisenda.- Aprovació inicial de la modificació de l’ordenança fiscal número 9 reguladora de la taxa per recollida d’escombraries que ha d’entrar en vigor l’1 de gener de 2015
S’acorda:
Primer. APROVAR la modificació de l’ordenança fiscal núm. 9: Ordenança reguladora de la taxa per recollida d’escombraries.
Segon. EXPOSAR al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i el text modificat de l’ordenança esmentada a l’anterior apartat i annex al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.
Tercer. ADOPTAR els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.
Quart. PUBLICAR l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.

11. Hisenda.- Aprovació inicial de la modificació de l’ordenança fiscal número 18 reguladora de les taxes per utilització o aprofitament del vol, sòl i subsòl de la via pública que ha d’entrar en vigor l’1 de gener de 2015

S’acorda:

Primer. APROVAR la modificació de l’ordenança fiscal núm. 18: Ordenança reguladora de les taxes per utilització o aprofitament del vol, sòl i subsòl de la via pública.

Segon. EXPOSAR al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i el text modificat de l’ordenança esmentada a l’anterior apartat i annex al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.

Tercer. ADOPTAR els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.

Quart. PUBLICAR l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.”

12. Hisenda.- Aprovació inicial de la modificació de l’ordenança fiscal número 22 reguladora del preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials que ha d’entrar en vigor l’1 de gener de 2015

S’acorda:

Primer. APROVAR la modificació de l’ordenança fiscal núm. 22: Ordenança reguladora del preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials.

Segon. EXPOSAR al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i el text modificat de l’ordenança esmentada a l’anterior apartat i annex al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.

Tercer. ADOPTAR els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.

Quart. PUBLICAR l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

13. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana de Reus

S'acorda:

Primer.- Assumir el contingut de l'informe del tècnic municipal de Medi Natural de 20 de maig de 2014 a les al·legacions formulades, que consta incorporat al pla de mobilitat urbana (PMU) de Reus i que s’annexa com a fonament d’aquest acord i, en base a aquest, estimar parcialment les al·legacions formulades durant el període d'informació pública.

Segon.- Aprovar definitivament el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Reus d'acord amb les determinacions establertes pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i per l'Autoritat de la Mobilitat del Camp de Tarragona.

Tercer.- Posar a disposició de les administracions públiques afectades i de les persones que han participat en el tràmit de consulta i informació pública la documentació completa del pla de mobilitat urbana (PMU) i els informes complementaris mitjançant la publicació del corresponent edicte al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i inserció a la pàgina web de l'Ajuntament de Reus.

Quart.- Encomanar l'avaluació i el seguiment dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana al Departament de Via Pública, Mobilitat, Guàrdia Urbana, Arquitectura i Urbanisme i Medi Ambient de l'Ajuntament i a les empreses municipals de transport i aparcament públic.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Proposta de la CUP sobre el conveni de privatització de la sanitat pública al Tarragonès i Baix Penedès i la creació del Consorci de Sanitat de Tarragona

El tema queda sobre la taula.

15. Proposta de la CUP de suport a la iniciativa legislativa popular de la Llei del sistema educatiu de Catalunya

El tema queda sobre la taula.

16. Proposta del PSC-PM en relació a la manca de pagament dels serveis de les entitats del tercer sector
S’acorda:
Primer. Instar a la Generalitat que garanteixi a les entitats el pagament dels imports previstos per a la prestació de serveis residencials dirigits a la infància, gent gran i discapacitat.

Segon. Instar a la Generalitat a que presenti un pla de pagaments a les entitats que gestionen serveis residencials dirigits a l infància, gent gran i discapacitat per als propers mesos que permeti a les organitzacions la previsió, la planificació i el treball per garantir l’atenció als usuaris dels serveis.

Tercer. Instar a la Generalitat que blindi les partides pressupostàries del Govern a l’àmbit dels serveis socials que garanteixin les subvencions i contractes amb proveïdors i entitats del tercer sector.

Quart. Instar a la Generalitat a que informi, activant l’espai de diàleg, les entitats socials i empreses que gestionen serveis socials de responsabilitat pública per a fer front a les conseqüències derivades dels problemes de liquiditat.

Cinquè. Instar a la Generalitat a que publiqui a la web transparencia.cat l’estat dels pagaments de les entitats i proveïdors de serveis d’atenció a les persones.

17. Proposta del PSC-PM sobre el dret de remuneració als autors pels préstecs de les seves obres realitzats a biblioteques

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

18. Moció de la CUP per tal de demanar la retirada de l’Ajuntament com a acusació particular en el cas “Els 8 de Reus”

A proposta del grup proposant, la Moció s’ha retirat de l’odre del dia.

19. Moció de la CUP amb motiu del debat sobre les ordenances de l’Ajuntament de Reus de 2015

El tema queda sobre la taula.

20. Moció d’ARA REUS per la instauració d’un nou model de gestió pel subministrament en règim d’arrendament de l’enllumenat de Nadal

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

21. Moció d’ARA REUS per la convocatòria d’un concurs d’idees per a l’enllumenat de Nadal

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

22. Moció del PSC-PM referent a la lectura continuada del Quixot per Sant Jordi

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus col·labori en l’organització, la promoció i la difusió amb el Centre Castellano Manchego per tal de garantir la continuïtat de la lectura d’El Quixot com a esdeveniment cultural a celebrar durant la setmana de Sant Jordi.

Assumptes sobrevinguts.

No n’hi ha.

Precs i preguntes

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.