Ple ordinari 2014-12-23

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts 23 Desembre, 2014

Acta núm.: 16/2014

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 23 DE DESEMBRE DE 2014

1. Aprovació de l’acta del dia 26.09.2014

S’aprova l’acta de la sessió del dia 26 de setembre de 2014.

2. Informació de l’Alcaldia

COMISSIÓ D'HONORS I DISTINCIONS

3. Alcaldia. Concessió de la Medalla de la Ciutat, a títol pòstum al Sr. Jaume Amenós Masdeu

S’acorda:

Primer. Concedir al Sr. JAUME AMENÓS MASDEU, la MEDALLA DE LA CIUTAT, a títol pòstum, pels mèrits i circumstàncies que en ell concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

Segon. L’anterior acord resta condicionat a què durant el termini d'exposició pública no es presenti cap reclamació, al·legació o suggeriment.

MOCIONS DE L'ALCALDIA

4. Alcaldia. Donar compte de distintes resolucions de l'Alcaldia en matèria d'organització municipal

L’alcalde dóna compte de les resolucions de l’Alcaldia en matèria d’organització municipal següents:

“Decret núm. 11520

Primer. Modificar els decrets d'aquesta Alcaldia núm. 1.968, 2.697 i 1.401 de dates 17 de juny de 2011, 25 de juliol de 2011 i 6 de març de 2012, respectivament, pel que fa a la denominació i/o competències que corresponen a les següents regidories: Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica, Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient, Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social, Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Regidoria delegada de Participació i Ciutadania, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social:

Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació en matèria de coordinació de totes les regidories delegades i supervisió i dinamització de l’organització administrativa de l’Ajuntament, coordinació dels organismes autònoms municipals, consorcis on participa l’Ajuntament, fundacions...., projecció externa de la ciutat, responsabilitat patrimonial, cultura i joventut, vicepresidència de la mesa permanent de contractació que substituirà al president delegat en cas d’absència, vacant o malaltia, sanitat i salut pública (excloses les competències atribuïdes expressament a la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient), campanyes de sensibilització, prevenció de la salut i prevenció del risc en aquestes matèries.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació amb les mateixes matèries.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives en matèria de coordinació de totes les regidories delegades i supervisió i dinamització de l’organització administrativa de l’Ajuntament, coordinació dels organismes autònoms municipals, consorcis on participa l’Ajuntament, fundacions...,projecció externa de la ciutat, responsabilitat patrimonial, cultura i joventut, vicepresidència de la mesa permanent de contractació que substituirà al president delegat en cas d’absència, vacant o malaltia, sanitat i salut pública (excloses les competències atribuïdes expressament a la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient), campanyes de sensibilització, prevenció de la salut i prevenció del risc en aquestes matèries.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació en matèria de promoció econòmica i de la ciutat, promoció sectorial, foment de noves activitats econòmiques, comerç (empresa comercial i de serveis), activitats firals, turisme, agència del paisatge urbà i promoció de l’aeroport, aparcaments, transport públic, formació per a l’empresa i l’ocupació, promoció de grans empreses, indústries, sòl industrial, foment de l’ocupació i dels emprenedors, vivers d’empreses i indústries, finestreta única, recerca i universitats, infraestructures logístiques, parcs científics, logístics i empresarials (Informació i Comunicació; TIC; Nutrició i Salut; Bioempreses), formació aeronàutica, internacionalització d’empreses, innovació i sistemes d’ informació, societat del coneixement i televisió local, i relacions de col·laboració pel que fa als esmentats àmbits amb la universitat i les empreses.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació amb les mateixes matèries.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a promoció econòmica i de la ciutat, promoció sectorial, foment de noves activitats econòmiques, comerç (empresa comercial i de serveis), activitats firals, turisme, agència del paisatge urbà i promoció de l’aeroport, aparcaments, transport públic, formació per a l’empresa i l’ocupació, promoció de grans empreses, indústries, sòl industrial, foment de l’ocupació i dels emprenedors, vivers d’empreses i indústries, finestreta única, recerca i universitats, infraestructures logístiques, parcs científics, logístics i empresarials (Informació i Comunicació; TIC; Nutrició i Salut; Bioempreses), formació aeronàutica, internacionalització d’empreses, innovació i sistemes d’informació, societat del coneixement, televisió local, i relacions de col·laboració pel que fa als esmentats àmbits amb la universitat i les empreses.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de planejament i gestió urbanística, disciplina urbanística, desenvolupament urbà, arquitectura, habitatge, patrimoni del sòl, infraestructures ferroviàries i viàries, enginyeria i activitats (incloses les sotmeses a la normativa d’activitats recreatives i espectacles públics i altra legislació sectorial).
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació a les matèries anteriors.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre instruments de planejament, instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització, disciplina urbanística; l’aprovació dels projectes d’obres i serveis, en l’àmbit de la seva competència, en què sigui competent l’alcalde per a la seva contractació o concessió i siguin previstos en el pressupost, quan no superin el límit de 300.000 euros; les competències d’alienació, cessió i gravamen i formalització d’escriptura pública del patrimoni, incloses les parcel·les sobreres de la via pública, l’adjudicació de concessions sobre béns municipals i l’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial atribuïdes a l’alcalde quan el seu valor no superi els 120.000 euros, així com sobre llicències d’obertura d’establiments i llicències ambientals de competència municipal i sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a planejament i gestió urbanística, disciplina urbanística, desenvolupament urbà, arquitectura, habitatge, patrimoni del sòl, infraestructures ferroviàries i viàries, enginyeria i activitats (incloses les sotmeses a la normativa d’activitats recreatives i espectacles públics i altra legislació sectorial).
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Regidoria delegada de l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de manteniment i ocupació de la via pública (en tots aquells àmbits no atribuïts a la Regidoria adjunta a l’Alcaldia de Seguretat), brigades municipals i parcs i jardins, medi ambient, medi natural i espais rurals, sanejament ambiental, promoció de la sostenibilitat, gestió del risc per a la salut i altres aspectes relacionats amb els animals domèstics, de companyia, dels animals salvatges urbans i de les plagues, recursos mediambientals, energies, residus i foment de la recollida de residus, cicle integral de l’aigua, neteja viària, emergències i protecció civil així com les competències que corresponen a aquesta Alcaldia, en tots els casos reglamentàriament establerts per a suspendre el servei d’abastament d’aigua i/o sanejament d’aigües residuals, previs als tràmits preceptius.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, l’aprovació dels projectes d’obres i serveis, en l’àmbit de la seva competència, en què sigui competent l’alcalde per a la seva contractació o concessió i siguin previstos en el pressupost, quan no superin el límit de 150.000 euros així com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides al manteniment i ocupació de la via pública (en tots aquells àmbits no atribuïts a la Regidoria adjunta a l’Alcaldia de Seguretat), brigades municipals, parcs i jardins, medi ambient, medi natural i espais rurals, sanejament ambiental, promoció de la sostenibilitat, gestió del risc per a la salut i altres aspectes relacionats amb els animals domèstics, de companyia, dels animals salvatges urbans i de les plagues, recursos mediambientals, energies, residus i foment de la recollida de residus, cicle integral de l’aigua, neteja viària, emergències i protecció civil així com les competències que corresponen a aquesta Alcaldia, en tots els casos reglamentàriament establerts, per a suspendre el servei d’abastament d’aigua i/o sanejament d’aigües residuals, previs als tràmits preceptius.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de serveis socials, atenció sociosanitària, atenció a la infància i l’adolescència, i dels programes transversals de discapacitats, educació cívica, relacions cíviques, immigració i plans comunitaris.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a serveis socials, atenció sociosanitària, atenció a la infància i l’adolescència, i dels programes transversals de discapacitats, educació cívica, relacions cíviques, immigració i plans comunitaris.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística:

a) L’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria d’escoles bressol, educació, universitats, formació, Oficina municipal d’escolarització, política lingüística, plans d’entorn, serveis a la família, programes transversals d’infància i família, formació per a la integració i escola d’adults.
b) L’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a), que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives d’escoles bressol, educació, universitats, formació, Oficina municipal d’escolarització, política lingüística, plans d’entorn, serveis a la família, programes transversals d’infància i família, formació per a la integració i escola d’adults.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Regidoria delegada de Participació i Gent Gran, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social:

a) Sota la supervisió de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’estudi, definició i proposta d’estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de centres cívics, participació, relacions cíviques, solidaritat i cooperació, plans estratègics, Casal de la Dona, polítiques de gènere, gent gran i programes transversals en aquesta darrera matèria.
b) Amb la coordinació de la regidoria delegada a la qual està adscrita, l’atenció, diàleg i relació amb els ciutadans, els col·lectius, les entitats, associacions, empreses, organitzacions i institucions en relació a les mateixes matèries.
c) La presa de totes les decisions, tant en matèria d’estratègies, plans, projectes i directrius d’actuació, com sobre totes aquelles atribucions derivades de legislació sectorial relatives als temes esmentats en el paràgraf a) que siguin competència delegable de l’Alcalde, llevat de les que es deleguin en la Junta de Govern Local.
d) L’impuls, supervisió i canalització d’iniciatives referides a centres cívics, participació, relacions cíviques, solidaritat i cooperació, plans estratègics, Casal de la Dona, polítiques de gènere, gent gran i programes transversals en aquesta darrera matèria.
e) La formulació dels criteris necessaris a la Direcció Executiva Municipal per a l’exercici de les seves funcions.
f) La inspecció i supervisió superiors dels serveis, organismes autònoms, empreses municipals i altres entitats amb incidència en les matèries esmentades en el paràgraf a).

Segon. Deixar sense efectes la Regidoria delegada d’Innovació, Empresa i Ocupació adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica, la Regidoria delegada de Via Pública, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, la Regidoria delegada de Convivència i Immigració, adscrita a Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social, la Regidoria delegada de Família i Gent Gran, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social, la Regidoria delegada de Formació per a la Integració, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística que resten suprimides.

Tercer. Ratificar els decrets d’aquesta Alcaldia núm. 1.968, 2.697 i 1.401 de dates 17 de juny de 2011, 25 de juliol de 2011 i 6 de març de 2012, respectivament, en tot allò no modificat en els apartats anteriors.

Quarta. Aquesta resolució sortirà efectes a partir del dia 18 de novembre de 2014.”

“Decret núm. 11521.

Primer. Deixar sense efectes els nomenaments del regidor Sr. Marc Arza Nolla com a regidor delegat d’Innovació, Empresa i Ocupació adscrit a la regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica i del regidor Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà com a regidor delegat de Via Pública adscrit a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme.

Segon.

Nomenar regidor adjunt a l’Alcaldia de Seguretat el Sr. Joaquim Enrech Garola.

Nomenar regidor delegat a l’Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació el Sr. Marc Arza Nolla.

Nomenar regidor delegat de l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient el Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.

Nomenar regidor delegat de l’Àrea d’Esports el Sr. Miquel Domingo Rodriguez.

Tercer. Ratificar els decrets d’aquesta Alcaldia números1.969 i 1.402 de data 17 de juny de 2011 i 6 de març de 2012 en tot allò no esmentat en els paràgrafs anteriors.

Quart. D’aquesta resolució se’n donarà compte al Ple de la Corporació i resta condicionada al que es preveu en el Reglament orgànic municipal i la resta de legislació aplicable.

Cinquè. Aquesta resolució sortirà efectes a partir del dia 18 de novembre de 2014.”

“Decret núm. 11522.

Primer. Nomenar membres de la Junta de Govern Local els següents regidors:

Sr. Marc Arza Nolla
Sra. Ángela Tello Novillo
Sr. Joaquim Sorio Vela

Segon. Donar compte al Ple de la Corporació d’aquesta resolució i seguir els tràmits previstos al Reglament orgànic municipal.”

“Decret núm. 11523.

Primer. Deixar sense efectes la delegació conferida a la regidora Sra. Alicia Alegret Martí. de la presidència l’Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció.

Segon. Delegar la presidència de l’Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció” en la regidora adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sra. Teresa Gomis de Barbarà.

Tercer. L’Alcaldia es reserva la facultat d’avocar les competències delegades si així ho aconsellessin circumstàncies sobrevingudes.

Quart. Donar compte al Ple de la Corporació del contingut d’aquesta resolució en la propera sessió que tingui lloc.”

“Decret núm. 12648.

Primer. Deixar sense efectes la delegació efectuada per decret de l’Alcaldia de data 7 de juliol de 2011 de la presidència dels Consells que es relacionen als següents regidors:

Consell Municipal del Medi Ambient: Sr. Marcos Massó Cavallé.
Consell Municipal de l’Esport: Sr. Sebastià Domènech Bosch.
Consell Municipal de la Gent Gran: Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon.

Segon. Cessar a la Sra. Alícia Alegret Martí com a vicepresidenta segona del Consorci de promoció turística, comercial i cultural de Reus “Reus Vitalitat”.

Tercer. Cessar al regidor Sr. Marcos Massó Cavallé com a responsable polític interlocutor davant la Red Española de Ciudades Saludables (RECS) i com a vicepresident del Consell Assessor d’Urbanisme.

Quart. Delegar la presidència dels Consells que es relacionen als següents regidors:

Consell Municipal del Medi Ambient: regidor delegat de l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient, Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.
Consell Municipal de l’Esport: regidor delegat de l’Àrea d’Esports, Sr. Miquel Domingo Rodríguez.
Consell Municipal de la Gent Gran: regidora delegada de Participació i Gent Gran adscrita a la regidoria delegada de l’Àrea de Benestar Social, Sra. Ángela Tello Novillo.
Consell Municipal de Protecció Civil: regidor delegat de l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient, Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.
Cinquè. Designar vicepresident del Consell Assessor d’Urbanisme al regidor delegat de l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient, Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.
Sisè. Nomenar vocal del Consell Assessor d’Urbanisme de Reus al Sr. Sergi Guillém Garcia en representació de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Reus, i en substitució del Sr. Carles Ferrer i Ferré.
Setè. Designar com a responsable polític que actuï com a interlocutor davant la Red Española de Ciudades Saludables (RECS), al regidor delegat de l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient el Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.”

5. Assessoria Jurídica. Nomenament de membres i representants en distints òrgans, organismes i entitats

S’acorda:

Designar els següents membres i representants en distints òrgans, organismes i entitats de l’Ajuntament i d’altres entitats en què aquest participa.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

Sr. Marcos Masso Cavallé en substitució de la Sra. Alícia Alegret Martí

COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

Sr. Marcos Masso Cavallé en substitució de la Sra. Alícia Alegret Martí

COMISSIÓ ESPECIAL PER AL TRACTAMENT DE LES POLÍTIQUES D’IMMIGRACIÓ

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada, regidora delegada de l’Àrea de Benestar Social, en substitució de la Sra. M. Dolors Compte Llusà

Un regidor de cada grup polític municipal:
(CIU): Sra. Angela Tello Novillo en substitució de la Sra. Montserrat Vilella Cuadrada

MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL "SERVEIS MANCOMUNATS D'INCINERACIÓ DELS RESIDUS URBANS"

Sr. Miquel Domingo Rodriguez en substitució del Sr. Marcos Massó Cavallé

CONSORCI D’INVERSIONS PÚBLIQUES

Cessar la Sra. Alícia Alegret Martí com a representant de l’Ajuntament de Reus

CONSORCI CENTRE DE RECURSOS DE PROTECCIÓ DE LA SALUT I DEL MEDI AMBIENT

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà com a representant de l’Ajuntament, en substitució del Sr. Marcos Massó Cavallé

CONSORCI PER A LA GESTIÓ INTEGRAL D’AIGÜES DE CATALUNYA

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà com a representant de l’Ajuntament, en substitució del Sr. Sebastià Domènech Bosch.

CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA, COMERCIAL I CULTURAL DE REUS “REUS VITALITAT”

Cessar com a vocal a la Sra. Alícia Alegret Martí a la vegada que es dona compte del seu cessament com a vicepresidenta segona.

FUNDACIÓ REGO

Cessar a la Sra. Alícia Alegret Martí com a membre del patronat de la Fundació per raó del seu càrrec.

Designar com a membre del patronat de la Fundació per raó del seu càrrec:
Sr. Joaquim Enrech Garola en substitució de la Sra. Alícia Alegret Martí.

FUNDACIÓ OFICIAL DE LA FIRA DE REUS

Cessar a la Sra. Alícia Alegret Martí com a membre del patronat de la Fundació, en la seva qualitat de regidora i com a membre i vicepresidenta del Comitè Executiu.

Designar membre del patronat de la Fundació, en la seva qualitat de regidora:
Sra. Teresa Gomis de Barbarà en substitució de la Sra. Alícia Alegret Martí

Designar membre del Comitè Executiu:
Sra. Teresa Gomis de Barbarà com a membre i vicepresidenta del Comitè Executiu.

FUNDACIÓ CULTURAL DE REUS PEDROL RIUS

Cessar a la Sra. Alícia Alegret Martí com a membre vocal del patronat de la fundació.

Designar com a membre vocal del patronat de la fundació:
Sr. Joaquim Enrech Garola en substitució de la Sra. Alícia Alegret Martí.

FUNDACIÓ ESPORT BASE DE REUS, FUNDACIÓ PRIVADA

Cessar a la Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon com a membre del patronat de la fundació.

Nomenar vocal del patronat de la fundació:
Sr. Miquel Domingo Rodriguez en substitució de la Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon

COMISSIÓ DE SEGUIMENT DE LA TELEVISIÓ LOCAL

Un regidor de cada grup polític municipal:
PP) Sr. Sebastià Domènech Bosch en substitució de la Sra. Alícia Alegret Martí

CONSELL MUNICIPAL DE L'ESPORT

Com a expert i/o representant de diferents àmbits del món de l’esport i l’activitat física:
Sr. Santiago Esteve Escoda en substitució del Sr. Xavier Ibarz Alegria

CONSELL ASSESSOR D’URBANISME

Nomenar vocal al Sr. Sergi Guillem Garcia en representació de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Reus, en substitució del Sr. Carles Ferrer i Ferré.

PONÈNCIA MUNICIPAL D’AVALUACIÓ AMBIENTAL

Regidor delegat de Medi Ambient: Sr. Hipòlit Montseny Gavaldà en substitució del Sr. Marcos Massó i Cavallé

PATRONAT DE LA CASA MARIÀ FORTUNY

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada en substitució de la Sra. Montserrat Duch Cartañà

ASSOCIACIÓ “XARXA DE CIUTATS I POBLES CAP A LA SOSTENIBILITAT”

Sr. Hipòlit Montseny Gavaldà en substitució del Sr. Marcos Massó Cavallé

CONSELL ASSESSOR DEL CASAL DE LA GENT GRAN

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada en substitució de la Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon

RED DE CIUDADES POR LA BICICLETA

Sr. Hipòlit Montseny Gavaldà en substitució del Sr. Marcos Massó Cavallé

XARXA PERIFÈRICS (XARXA D’ENS LOCALS I ENTITATS QUE TREBALLEN EN PREVENCIÓ EN L’ÀMBIT DE LES DROGUES A CATALUNYA)

Representant polític:
Sra. Teresa Gomis de Barbarà en substitució de la Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon

XARXA SIDA I MON LOCAL

Representant polític:
Sra. Teresa Gomis de Barbarà en substitució de Sra. Misericòrdia Bonfill Ramon

REUS BORSA 2.010, A.I.E.

Designar a la Sra. Teresa Gomis de Barbarà, , com a representant d’aquest Ajuntament en el Consell d’Administració de l’entitat, en la seva qualitat de membre nat.

Designar al Sr. Marc Arza Nolla, , com a representant d’aquest Ajuntament en l’Assemblea General de socis.

XARXA EUROPEA EURO LOCAL SPORT NETWORK

Designar el Sr. Miquel Domingo Rodriguez, regidor delegat de l’Àrea d’Esports, en substitució del Sr. Sebastià Domènech Bosch, com a representant de l’Ajuntament de Reus.

6. Assessoria Jurídica. Autorització a la societat Centre MQ Reus Reus SA per a l'adquisició de diferents participacions socials del Centre Oftamològic de Reus, SL

S’acorda:

Autoritzar a la societat CENTRE MQ REUS, S.A. l’adquisició de 260 participacions

socials (núm. 1471 al 1730) de l’empresa CENTRE OFTALMOLÒGIC DE REUS, S.L.
al , pel preu global de 87.144 €.

7. Assessoria Jurídica. Aprovació del balanç final de liquidació de l'Entitat Pública Empresarial Local INNOVA

S’acorda:

Primer. Aprovar el balanç final de liquidació de l’Entitat Pública Empresarial Local INNOVA tancat a 30 de novembre de 2014, amb un import total, tant en el seu actiu com en el seu passiu, de VUIT MIL SET-CENTS SETANTA-VUIT EUROS AMB SET CÈNTIMS (8.778,07).

Segon. Atès que aquest Ajuntament succeeix universalment a l’Entitat Pública Empresarial Local INNOVA, se li adjudica el romanent positiu resultant del balanç final de liquidació per un import de MIL CINC-CENTS CINQUANTA-TRES EUROS AMB SEIXANTA-SIS CÈNTIMS (1.553,66€), així com, qualsevol actiu (dret) o passiu (obligació) que sobrevingui.

Tercer. Facultar al Molt I·lustre Sr. Alcalde, Carles Pellicer Punyed, al regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals, Sr. Joaquim Enrech Garola i al gerent de Serveis Generals, Sr. Josep Solé Tarragó, per a que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents públics i privats que siguin necessaris pel compliment i execució dels anteriors acords.

8. Assessoria Jurídica. Aprovació de l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de La Selva del Camp i de Reus

S’acorda:

1. Aprovar l’acta de les operacions de delimitació entre els termes municipals de La Selva del Camp i de Reus, realitzades el dia 12 de novembre de 2014.

2. Notificar aquest acord a l’Ajuntament la Selva del Camp i a la Direcció General d’Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

9. Assessoria Jurídica. Aprovació de les tarifes del servei de subministrament d'aigua potable i del servei de clavegueram per a l'any 2015

S’acorda:

Primer. Aprovar les tarifes proposades pel Consell d’Administració de la societat REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A. per a l’any 2015 que es detallen a continuació:

TARIFES APLICABLES PER A L’ANY 2015

TARIFES DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT D’AIGUA POTABLE I DEL SERVEI DE CLAVEGUERAM APLICABLES PER A L’ANY 2015

QUOTA FIXA AIGUA*

Comptador individual (usos Domèstic, Comercial, Industrial, Piscines i Jardins i Aigua no potable -subministrada a través de xarxa-) "G" (1)
- 13 mm 6,1018 € / mes
- 20 mm 14,4560 € / mes
- 25 mm 20,1134 € / mes
- 30 mm 26,4782 € / mes
- 40 mm 39,3778 € / mes
- 50 mm 47,8704 € / mes
- 65 mm 56,3629 € / mes
- 80 mm 75,0713 € / mes
- 100 mm 94,3927 € / mes

Comptador individual (ús Provisional) "G" (1)
- 13 mm 30,5090 € / mes
- 20 mm 72,2800 € / mes
- 25 mm 100,5670 € / mes
- 30 mm 132,3910 € / mes
- 40 mm 196,8890 € / mes
- 50 mm 239,3520 € / mes
- 65 mm 281,8145 € / mes
- 80 mm 375,3565 € / mes
- 100 mm 471,9635 € / mes

Comptador individual (ús reg agrícola hort urbà de gestió municipal) “G” (1) (5)
- 13 mm 6,1018 € / mes

Comptador comunitari amb bateria (usos Domèstic, Comercial i Industrial) "B" (1)
- 13 mm 0,7513 € / mes
- 20 mm 0,8069 € / mes
- 25 mm 0,9315 € / mes
- 30 mm 1,0849 € / mes
- 40 mm 1,9593 € / mes
- 50 mm 2,8076 € / mes
- 65 mm 3,6558 € / mes
- 80 mm 4,5452 € / mes
- 100 mm 6,5888 € / mes

Comptador únic amb més d'una unitat urbana (usos Domèstic, Comercial i Industrial) "C" (1)
- qualsevol mm 7,7006 € / mes x núm. u.u.

Comptador únic amb més d'una unitat urbana (ús Provisional) "C" (1)
- 13 mm 38,2096 € / mes x núm. u.u.
- 20 mm 79,9806 € / mes x núm. u.u.
- 25 mm 108,2676 € / mes x núm. u.u.
- 30 mm 140,0916 € / mes x núm. u.u.
- 40 mm 204,5896 € / mes x núm. u.u.
- 50 mm 247,0526 € / mes x núm. u.u.
- 65 mm 289,5151 € / mes x núm. u.u.
- 80 mm 383,0571 € / mes x núm. u.u.
- 100 mm 479,6641 € / mes x núm. u.u.

Comptador “Giratòria”
- lloguer comptador 13 mm 1,1259 € / dia
(import mínim mensual) 31,6872 € / mes
- lloguer comptador > 13 mm 3,3777 € / dia
(import mínim mensual) 31,6872 € / mes

Boques contra incendi (1) (8)
Ús domèstic 1,8766 € / mes
Ús industrial 1,8766 € / mes

Plomes (aforaments) (1) 123,2346 € / mes

Ús municipal (1)
Ordinari (6) 0,0000 € / mes
Especial (7) 0,0000 € / mes
Aigua no potable 0,0000 € / mes

QUOTA VARIABLE AIGUA*

Fins a 6 m3 al mes per unitat urbana 0,3584 € / m3

Més de 6 m3/mes fins 12 m3/mes per unitat urbana 0,7374 € / m3

Més de 6 m3/mes fins 12 m3/mes per unitat urbana 0,3584 € / m3
- tarifa social - (consum domèstic)

Més de 12 m3/mes per unitat urbana (consum domèstic) 1,1876 € / m3

Més de 12 m3/mes per unitat urbana (consum comercial i industrial) 1,2592 € / m3

Consum provisional (bloc únic) 1,2088 € / m3

Consum piscines i jardins privats (bloc únic) 1,2592 € / m3

Consum reg agrícola hort urbà de gestió municipal (bloc únic) (5) 0,3584 € / m3

Consum giratòria (bloc únic) 1,2088 € / m3

Consum municipal
Ordinari (6) (bloc únic) 0,0000 € / m3
Especial (7) (bloc únic) 0,0000 € / m3
Aigua no potable (bloc únic) 0,0000 € / m3

Consum aigua no potable -subministrada a través de xarxa- (bloc únic) 0,3584 € / m3

Consum aigua no potable -per a cisternes- (bloc únic) 1,8300 € / m3

Bonificació famílies nombroses: S’amplien 3 m3 per persona i mes els m3 que s’apliquen a la tarifa del 2n bloc de la quota variable del servei d’aigua i claveguera.

QUOTA FIXA CLAVEGUERA*

Ús domèstic, piscines i jardins i Aigua no potable -subministrada a través de xarxa- (1) 3,0954 € / mes

Ús comercial i industrial (1) 6,1018 € / mes

Ús provisional (1) 22,2899 € / mes

Plomes (aforaments) (1) 12,2635 € / mes

Ús municipal (1)
Ordinari (6) 0,0000 € / mes
Especial (7) 0,0000 € / mes
Aigua no potable 0,0000 € / mes

QUOTA VARIABLE CLAVEGUERA*

Fins a 6 m3 al mes per unitat urbana 0,0617 € / m3

Més de 6 m3/mes fins 12 m3/mes per unitat urbana 0,1235 € / m3

Més de 6 m3/mes fins 12 m3/mes per unitat urbana 0,0617 € / m3
- tarifa social - (consum domèstic)

Més de 12 m3/mes per unitat 0,2657 € / m3

Consum provisional (bloc únic) 0,2551 € / m3

Consum piscines i jardins privats (bloc únic) 0,0643 € / m3

Consum municipal
Ordinari (6) (bloc únic) 0,0000 € / m3
Especial (7) (bloc únic) 0,0000 € / m3
Aigua no potable (bloc únic) 0,0000 € / m3

Consum aigua no potable -subministrada a través de xarxa- (bloc únic) 0,0617 € / m3

DRETS DE CONNEXIÓ I SERVEI*

ÚS DOMÈSTIC

DRETS DE SERVEI
Dret de servei 182,14 €
Aigua 91,07 €
Claveguera 91,07 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra civil + obra mecànica)
Dret de connexió per a edificacions unifamiliars 2.398,60 €
Aigua 989,33 €
Claveguera 1.409,27 €
Dret de connexió per a edificacions de 2 a 4 habitatges 2.558,20 €
Aigua 1.148,93 €
Claveguera 1.409,27 €
Dret de connexió per a edificacions de 5 a 12 habitatges 3.986,64 €
Aigua 1.148,93 €
Claveguera 2.837,71 €
Dret de connexió per a edificacions de 13 a 25 habitatges 4.017,81 €
Aigua 1.180,10 €
Claveguera 2.837,71 €
Dret de connexió per a edificacions de més de 25 habitatges 4.111,46 €
Aigua 1.273,75 €
Claveguera 2.837,71 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra mecànica)
Dret de connexió per a edificacions unifamiliars 684,17 €
Aigua 398,42 €
Claveguera 285,74 €
Dret de connexió per a edificacions de 2 a 4 habitatges 794,12 €
Aigua 508,38 €
Claveguera 285,74 €
Dret de connexió per a edificacions de 5 a 12 habitatges 925,84 €
Aigua 508,38 €
Claveguera 417,46 €
Dret de connexió per a edificacions de 13 a 25 habitatges 1.031,71 €
Aigua 614,26 €
Claveguera 417,46 €
Dret de connexió per a edificacions de més de 25 habitatges 1.146,82 €
Aigua 729,36 €
Claveguera 417,46 €

ÚS COMERCIAL

DRETS DE SERVEI
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície comercial Aigua 100,18 €
Claveguera 100,18 €
Superfície comercial > 250 m2 Comptador 20 mm 401,04 €
Aigua 200,52 €
Claveguera 200,52 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície comercial Aigua 100,18 €
Claveguera 100,18 €
250 m2 Aigua 200,52 €
Claveguera 200,52 €
500 m2 Aigua 267,11 €
Claveguera 267,10 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra civil + obra mecànica)
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície comercial Aigua 231,16 €
Claveguera 408,09 €
Superfície comercial > 250 m2 Comptador 20 mm 767,10 €
Aigua 277,39 €
Claveguera 489,71 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície comercial Aigua 989,33 €
Claveguera 1.446,97 €
250 m2 Aigua 1.148,94 €
Claveguera 2.562,89 €
500 m2 Aigua 1.180,10 €
Claveguera 3.354,07 €
Superfície comercial > 1000 m2 5.903,42 €
Aigua 1.273,18 €
Claveguera 4.630,24 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra mecànica)
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície comercial Aigua 122,84 €
Claveguera 83,48 €
Superfície comercial > 250 m2 Comptador 20 mm 229,36 €
Aigua 145,87 €
Claveguera 83,48 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície comercial Aigua 398,42 €
Claveguera 285,74 €
250 m2 Aigua 508,38 €
Claveguera 377,03 €
500 m2 Aigua 614,26 €
Claveguera 522,84 €
Superfície comercial > 1000 m2 1.410,52 €
Aigua 729,36 €
Claveguera 681,16 €

ÚS INDUSTRIAL

DRETS DE SERVEI
Comptador 13 mm 218,55 €
Aigua 109,27 €
Claveguera 109,27 €
Comptador 20 mm 441,12 €
Aigua 220,56 €
Claveguera 220,56 €
Comptador 25 mm 587,00 €
Aigua 293,50 €
Claveguera 293,50 €
Comptador 30 a 65 mm 1.408,39 €
Aigua 704,19 €
Claveguera 704,19 €
Comptador > 65 mm 3.715,45 €
Aigua 1.857,73 €
Claveguera 1.857,72 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra civil + obra mecànica)
Superfície comercial Aigua 1.148,02 €
Claveguera 2.562,89 €
500 m2 Aigua 1.187,94 €
Claveguera 2.939,27 €
1000 m2 Aigua 1.226,92 €
Claveguera 3.523,33 €
Superfície comercial > 2000 m2 6.184,30 €
Aigua 1.329,29 €
Claveguera 4.855,01 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra mecànica)
Superfície comercial Aigua 508,38 €
Claveguera 377,03 €
500 m2 Aigua 614,26 €
Claveguera 432,40 €
1000 m2 Aigua 729,36 €
Claveguera 522,84 €
Superfície comercial > 2000 m2 1.442,32 €
Aigua 761,16 €
Claveguera 681,16 €

ÚS MUNICIPAL

DRETS DE SERVEI
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície municipal Aigua 100,18 €
Claveguera 100,18 €
Superfície municipal > 250 m2 Comptador 20 mm 401,04 €
Aigua 200,52 €
Claveguera 200,52 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície municipal Aigua 100,18 €
Claveguera 100,18 €
250 m2 Aigua 200,52 €
Claveguera 200,52 €
500 m2 Aigua 267,11 €
Claveguera 267,10 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra civil + obra mecànica)
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície municipal Aigua 231,16 €
Claveguera 408,09 €
Superfície municipal > 250 m2 Comptador 20 mm 767,10 €
Aigua 277,39 €
Claveguera 489,71 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície municipal Aigua 989,33 €
Claveguera 1.446,97 €
250 m2 Aigua 1.148,94 €
Claveguera 2.562,89 €
500 m2 Aigua 1.180,10 €
Claveguera 3.256,39 €
Superfície municipal > 1000 m2 5.768,56 €
Aigua 1.273,18 €
Claveguera 4.495,39 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra mecànica)
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície municipal Aigua 122,84 €
Claveguera 83,48 €
Superfície municipal > 250 m2 Comptador 20 mm 229,36 €
Aigua 145,87 €
Claveguera 83,48 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície municipal Aigua 398,42 €
Claveguera 285,74 €
250 m2 Aigua 508,38 €
Claveguera 377,03 €
500 m2 Aigua 508,38 €
Claveguera 522,84 €
Superfície municipal > 1000 m2 1.410,52 €
Aigua 729,36 €
Claveguera 681,16 €

DRETS DE SERVEI BCI
Aparell BCI 242,75 €

DRETS DE CONNEXIO BCI (obra civil + obra mecànica)
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.942,55 €

DRETS DE CONNEXIO BCI (obra mecànica)
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.112,32 €

ÚS ESPECIAL - PISCINES I JARDINS

DRETS DE SERVEI
Comptador 13 mm 200,33 €
Aigua 100,17 €
Claveguera 100,17 €
Comptador 20 mm 401,04 €
Aigua 200,52 €
Claveguera 200,52 €
Comptador 25 mm 534,20 €
Aigua 267,11 €
Claveguera 267,10 €
Comptador 30 a 65 mm 1.408,40 €
Aigua 704,20 €
Claveguera 704,19 €
Comptador > 65 mm 3.715,46 €
Aigua 1.857,73 €
Claveguera 1.857,73 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra civil + obra mecànica)
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.942,55 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra mecànica)
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.112,32 €

ÚS ESPECIAL - BOCA CONTRA INCENDI

DRETS DE SERVEI
Aparell BCI 242,75 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra civil + obra mecànica)
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.942,55 €

DRETS DE CONNEXIÓ (obra mecànica)
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.112,32 €

ALTRES TARIFES*

CONTRACTES
Inspecció tècnica (2) 27,31 €
Col·locació comptador (3) 42,01 €
Fiança contracte servei (4) 12,02 €
Fiança Institut Català Sol (4) 18,03 €

GIRATÒRIES
Clau giratòria 38,67 €
Fiança (4) 468,90 €
Giratòria extraviada 159,12 €

TRAMITACIÓ ESCOMESA
Tramitació expedient escomesa 65,67 €
Entrega a compte reparació escomesa 822,33 €

ALTRES SERVEIS
Certificats 6,02 €
Verificació del comptador ST Indústria (4) 54,75 €
Verificació comptador (instal·lació unitat en sèrie) 54,75 €

NOTIFICACIONS I ALTRES DESPESES IMPAGATS
Recàrrec impagament 1 (4) 7,54 €
Recàrrec impagament 2 (4) 51,51 €
Gestió notificació burofax estàndard 8,23 €
Gestió notificació burofax amb certificat de contingut 20,64 €
Gestió notificació burofax amb certificat de contingut i avís de rebuda 25,47 €

SUSPENSIONS, REPOSICIONS I RESCISSIONS
Retirada de comptador 28,97 €
Precintar espita o comptador 28,97 €
Encimentar espita 34,79 €
Desconnexió vàlvula de registre escomesa d'aigua 66,85 €
Reposició del comptador 32,78 €
Desprecintar espita o comptador 32,78 €
Desencimentar espita 38,66 €
Reconnexió vàlvula de registre escomesa d'aigua 66,85 €

DESPESES PER FRAU
Inspecció 27,31 €
Tramitació jurídica per frau 36,19 €
Tramitació administrativa per frau 17,07 €
Retirar connexió directa 28,97 €
Treure vàlvula d'entrada i posar placa 66,85 €
Reposar placa vàlvula 66,85 €
Precintar vàlvules de bateria 28,97 €
Reposar comptador sostret 42,01 €
Instal·lació entrada comptador 14,45 €
Instal·lació sortida comptador 18,49 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2015) 12,52 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2014) 11,13 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2013) 9,74 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2012) 8,35 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2011) 6,96 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2010) 5,56 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2009) 4,18 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2008) 2,78 €
Valor residual comptador sostret (comptador m3 estimats aigua no facturada (ús domèstic, comercial i industrial) 0,35 €
m3 estimats aigua no facturada (ús provisional i piscines i jardins) 1,18 €

INSPECCIONS XARXA
PROMOCIÓ PÚBLICA
Prova de pressió obres municipals (ut) 49,67 €
Inspecció claveguera obres municipals
- Inspecció exterior prèvia (ut) 49,67 €
- Sortida equip d'inspecció (ut) 149,57 €
- Tram inspeccionat TV: trams de menys de 40 ml (preu per h) 109,62 €
- Tram inspeccionat TV: trams de més de 40 i fins a 300 ml (preu des del primer ml) 1,60 €
- Tram inspeccionat TV: de 301 ml i fins a 1000 ml (preu per ml) 1,14 €
- Tram inspeccionat TV: més de 1001 ml (preu per ml) 0,57 €
Inspecció recepció d'obra municipals (ut) 87,91 €
PROMOCIO PRIVADA
Prova de pressió obres promotors privats (ut) 61,09 €
Inspecció claveguera obres promotors privats
- Inspecció exterior prèvia (ut) 61,09 €
- Sortida equip d'inspecció (ut) 163,27 €
- Tram inspeccionat TV: trams de menys de 40 ml (preu per hora) 137,02 €
- Tram inspeccionat TV: trams de més de 40 i fins a 300 ml (preu des del primer ml) 2,05 €
- Tram inspeccionat TV: de 301 ml i fins a 1000 ml (preu per ml) 1,37 €
- Tram inspeccionat TV: més de 1001 ml (preu per ml) 0,74 €
Inspecció recepció d'obra promotors privats (ut) 99,33 €

TREBALLS*

H. Oficial 32,88 €
H. Ajudant 29,31 €
H. Camió normal (camió de fins a 3.500 Kg) 33,50 €
H. Camió grua (camió més de 3.500 Kg) 53,06 €
H. Camió Alta pressió (fins 1 hora) 164,44 €
H. Camió Alta pressió (més d'1 hora) 105,25 €
H. Grup compressor 16,39 €
H. Equip localització fuites aigua 13,48 €
H. Alternador 3 KVA 28,47 €
H. Alternador > 10 kVA 30,63 €
H. Grup motobomba 13,11 €
H. Retroexcavadora 52,00 €
H. Pèrdua facturació 58,11 €
M3 Aigua vessada 1,83 €
Ut Desplaçament fins a 20 Km (import mínim) 20,80 €
Km desplaçament superior a 20 Km (preu unitari per Km > 20) 0,39 €
H. Equip inspecció TV (fins 1 hora) 175,84 €
H. Equip inspecció TV (més d'1 hora) 116,63 €

Notes sobre les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram:
* Preus sense impostos, cànons o taxes.
(1) Aquests preus s’aplicaran calculant el preu per dia.
(2) A partir de la 2a = 17,75 €.
(3) A partir de la 2a i en grup = 27,31 €.
(4) Conceptes exempts d'IVA.
(5) La contractació es farà únicament per aquells horts urbans que hagin estat adjudicats per l’Ajuntament de Reus i a traves del propi Ajuntament.
(6) Són aquells en que l'aigua s'utilitza en dependències municipals.
(7) Són aquells en que l'ús de l'aigua té un caràcter singular: reg de parcs i jardins, fonts públiques i ornamentals, obres municipals executades directament per l'Ajuntament.
(8) Per als subministraments d'ús Boca Contra Incendi (BCI) es factura els mínims corresponents al Cànon de l'Aigua. I per tant es diferencia entre tarifes BCI-Domèstic, per a subministraments d'ús domèstic, i BCI-Industrial, per a subministraments d'ús comercial i industrial.

Segon. Modificar inicialment l’article 1, paràgraf 1r de l’Ordenança reguladora de les tarifes dels serveis de subministrament d’aigua potable, del servei de clavegueram i d’altres serveis vinculats en el sentit de fer constar el nom de la divisió i de l’empresa que com a resultat de la fusió per absorció d’Aigües de Reus Empresa Municipal, SA és actualment la que gestiona els serveis d’aigua i clavegueram de la ciutat: la divisió d’Aigües de Reus Serveis Municipals, SA. D’acord amb l’exposat, es proposa la modificació del referit paràgraf 1r de l’ article 1 en el sentit següent:
“Article 1. Objecte i àmbit de l’Ordenança
L’objecte d’aquesta Ordenança és la regulació de les tarifes dels serveis de subministrament d’aigua i de clavegueram i d’altres serveis vinculats en el municipi de Reus. Els serveis públics de subministrament i de clavegueram són de titularitat municipal i els presta i els gestiona en règim de dret privat la divisió d’ AIGÜES de l’empresa REUS SERVEIS MUNICIPALS, SA (en endavant Empresa), de conformitat amb allò que preveu la legislació vigent”.

Tercer. Donar als acords anteriors el tràmit reglamentàriament detallat.

Quart. Donar trasllat a la Comissió de Preus de Catalunya, de les tarifes corresponents al servei de subministrament d’aigua potable a la ciutat de Reus per a l’any 2015.

10. Intervenció. Aprovació del Pressupost General de l'exercici 2015

S’acorda:

Primer.- Aprovar el sostre de despesa no financera màxim per a l’exercici 2015 del Grup consolidat considerat administracions públiques a efectes del SEC, segons les previsions contingudes a l’acord del Ministeri d’Economia i Competitivitat de data 27 de juny de 2014, que ascendeix, d’acord amb els càlculs provisionals, a 264.853.722,13 €.

Segon.- Aprovar el pressupost general de l'Ajuntament de Reus, els seus annexes i tota la documentació incorporada a l’expedient, corresponents a l'exercici de 2015.

Tercer.- Aprovar el pressupost de l’Ajuntament de Reus per a l'exercici 2015, el desglossament del qual i resum per capítols és el següent:

INGRESSOS
A)OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos directes 46.400.838,97
Capítol II Impostos indirectes 2918664,73,00
Capítol III Taxes i altres ingressos 21.334.926,25
Capítol IV Transferències corrents 22.458.929,92
Capítol V Ingressos patrimonials 34.480.000,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VII Transferències de capital 5.048.956,00
Capítol VIII Actius financers 3.000.000,00
TOTAL INGRESSOS 135.642.315,87

DESPESES

A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 31.519.840,64
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 36.220.630,50
Capítol III Despeses financeres 3.450.000,00
Capítol IV Transferències corrents 13.376.417,73
Capítol V Fons de contingència 10.000,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 300.000,00
Capítol VII Transferències de capital 9.673.427,00
Capítol IX Passius financers 41.092.000,00
TOTAL DESPESES 135.642.315,87

Quart.- Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2015 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 59.600,00
Capítol IV Transferències corrents 1.889.606,00
Capítol V Ingressos patrimonials 200,00
TOTAL INGRESSOS 1.949.406,00

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 530.850,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 1.209.026,00
Capítol IV Transferències corrents 208.000,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 1.530,00
TOTAL DESPESES 1.949.406,00

Cinquè.- Aprovar de conformitat amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Sisè.- Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2015 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS
OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 46.355,00
Capítol IV Transferències corrents 2.465.105,11
TOTAL INGRESSOS 2.511.460,11

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 1.757.117,10
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 506.082,16
Capítol III Despeses financeres 500,00
Capítol IV Transferències corrents 222.073,00

B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 25.687,85
TOTAL DESPESES 2.511.460,11

Setè.- Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Vuitè.- Aprovar el pressupost de l’ INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2015 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 30.000,00
Capítol IV Transferències corrents 773.071,00
Capítol V Ingressos patrimonials 10,00
TOTAL INGRESSOS 803.081,00

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 612.243,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 190.838,00
TOTAL DESPESES 803.081,00

Novè.- Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Desè.- Aprovar el pressupost de l’ AGÈNCIA DE PROMOCIÓ DE CIUTAT “REUS PROMOCIÓ” i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2015 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 410.300,00
Capítol IV Transferències corrents 634.303,18
Capítol V Ingressos patrimonials 3.075,00
TOTAL INGRESSOS 1.047.678,18

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 332.200,18
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 624.458,00
Capítol IV Transferències corrents 90.000,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 1.020,00
TOTAL DESPESES 1.047.678,18

Onzè.- Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat anterior, la plantilla de personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Dotzè.- Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2015 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :

INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 10,00
Capítol IV Transferències corrents 102.372,00
Capítol V Ingressos patrimonials 1.010,00
TOTAL INGRESSOS 103.392,00

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 90.425,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 12.957,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 10,00
TOTAL DESPESES 103.392,00

Tretzè.- Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Catorzè.- Aprovar els pressupostos de les societats municipals i el programa d’actuació, inversions i finançament, corresponent a l’exercici 2015, segons es relaciona a continuació:

PRESSUPOST D’EXPLOTACIÓ

Entitats que pertanyen al sector AAPP
- Hospital Sant Joan, S.A.M 120.983.106,00
- Gestió Comarcal Hospitalària, S.A. 20.415.933,00
- Centre M.Q. Reus, S.A. 10.764.189,00
- Centre Oftalmològic Reus, S.L. 719.486,00
- Gestió Integral Sanitària i Assistencial, A.I.E. 9.988.531,00
- SAGESSA, Assistència Sanitària i Social, S.A. 3.510.095,00
- Laboratori RCT SA 5.122.350,00
- Reus Transport Públic, S.A. 3.186.528,00
- Reus Esport i Lleure, S.A. 2.849.115,00
Societats no financeres
- Reus Serveis Municipals
Ingressos 29.779.191,00
Despeses 27.852.727,00
Beneficis 1.926.464,00
- Reus Mobilitat, S.A.M.
Ingressos 7.490.411,00
Despeses 7.490.411,00
Resultat 0,00
- Reus Desenvolupament Econòmic, S.A.
Ingressos 8.679.681,00
Despeses 8.679.681,00
Resultat 0,00

Detall de les inversions a portar a terme per part de les societats:

PRESSUPOST DE CAPITAL

Societats no financeres
Reus Serveis Municipals SA 1.245.159,00
Reus Mobilitat SAM 1.363.580,00
Reus Desenvolupament Econòmic SA 493.734,00
Sector Administracions Públiques
Hospital de Sant Joan de Reus 352.871,00
Gestió Comarcal Hospitalària 270.000,00
Centre MQ Reus 226.356,00
Centre Oftalmològic de Reus 5.426,00
Gestió Integral Sanitària i Assistencial AIE 28.799,00
SAGESSA,Assistència Sanitària i Social, SA 15.000,00
Laboratori RCT SA 1.365,00
Reus Esport i Lleure 30.000,00
Reus Transport Públic, S.A. 47.000,00
Total Pressupost capital Ens depenents 4.079.290,00

Quinzè.- Aprovar la consolidació dels pressupostos de caràcter administratiu i de les societats, que és la següent :
INGRESSOS
OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos Directes 44.932.552,97
Capítol II Impostos Indirectes 2.918.664,73
Capítol III Taxes i altres ingressos 199.791.747,25
Capítol IV Transferències corrents 29.727.863,15
Capítol V Ingressos patrimonials 33.376.440,00

OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Alienació patrimoni 0,00
Capítol VII Transferències de capital 5.048.956,00
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 318.300,00
- Altres ingressos no pres. I variació fons de maniobra 27.457.331,12
TOTAL 343.571.855,22

DESPESES
OPERACIONS CORRENTS

Capítol I Despeses personal 123.909.202,92
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 119.076.038,66
Capítol III Interessos 12.793.315,00
Capítol IV Transferències corrents 4.960.725,67
Capítol V Fons de contingència 10.000,00

OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 4.407.527,85
Capítol VII Transferències de capital 9.673.427,00
Capítol VIII Actius financers 15.000,00
Capítol IX Passius financers 54.607.713,12
- Pèrdues immob. i desp. extraordinàries 0,00
- Amortitzacions i provisions 12.321.614,00
- Benefici 1.797.291,00
TOTAL 343.571.855,22

Setzè.- Aprovar, exclusivament a efectes del càlcul de l’estabilitat pressupostària, regla de la despesa i sostenibilitat financera, l’estat financer que incorpora les entitats considerades administracions públiques, que incorpora entitats que no consoliden a efectes de llei d’hisendes locals, però que s’han de considerar d’acord amb la classificació exigible en termes de comptabilitat nacional:

INGRESSOS
OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Impostos Directes 46.309.091,97
Capítol II Impostos Indirectes 2.918.664,73
Capítol III Taxes i altres ingressos 189.714.491,25
Capítol IV Transferències corrents 29.733.805,33
Capítol V Ingressos patrimonials 33.758.554,00

OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Alienació patrimoni 0,00
Capítol VII Transferències de capital 5.048.956,00
Capítol VIII Actius financers 1.055.683,59
Capítol IX Passius financers 0,00
- Altres ingressos no pres. I variació fons de maniobra 4.842.634,03
TOTAL 313.381.880,90

DESPESES

OPERACIONS CORRENTS

Capítol I Despeses personal 131.608.598,73
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 115.265.147,53
Capítol III Interessos 3.973.121,00
Capítol IV Transferències corrents 5.227.540,17
Capítol V Fons de contingència 10.000,00

OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 1.605.094,85
Capítol VII Transferències de capital 9.673.427,00
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 41.973.231,62
- Pèrdues immob. i desp. extraordinàries 0,00
- Amortitzacions i provisions 4.045.720,00
- Benefici 0,00
TOTAL 313.381.880,90

Dissetè.- Aprovar els Pressupostos inicials del Consorci del Teatre Fortuny i del Consorci del Teatre Bartrina:

Consorci del Teatre Fortuny:

INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 364.000,00
Capítol IV Transferències corrents 581.000,00
Capítol V Ingressos patrimonials 5,00
TOTAL INGRESSOS 945.005,00

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 272.500,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 656.905,00
Capítol III Despeses financeres 3.000,00
Capítol IV Transferències corrents 7.600,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 5.000,00
TOTAL DESPESES 945.005,00

Consorci del Teatre Bartrina:
INGRESSOS
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol III Taxes i altres ingressos 89.000,00
Capítol IV Transferències corrents 304.990,00
Capítol V Ingressos patrimonials 10,00
TOTAL INGRESSOS 394.000,00

DESPESES
A) OPERACIONS CORRENTS
Capítol I Remuneracions del personal 240.000,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 153.960,00
B) OPERACIONS DE CAPITAL
Capítol VI Inversions reals 40,00
TOTAL DESPESES 394.000,00

Divuitè.- Exposar al públic els esmentats pressupostos per un termini de 15 dies hàbils, a l'efecte que puguin ser examinats i presentar reclamacions davant el Ple de conformitat al què disposen els arts. 112.3 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals.

Dinovè.- Elevar la present aprovació a definitiva si durant el termini d'exposició al públic no es presentessin reclamacions.

11. Recursos Humans. Aprovació del catàleg llocs de treball per a l’any 2015

S’acorda:

1r. Aprovar el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d’acord amb el que diu l’article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats locals., i que consta com Annex al present Dictamen.

2n. Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l’esmentat catàleg.

3r. Fixar la quantitat global anual destinada a assignació de complements específics als funcionaris, en el 72,30% de la massa salarial.

4t. Fixar la quantitat global anual destinada a complement de productivitat als funcionaris, en el 17,65% de la massa salarial.

5è. Fixar la quantia global anual destinada a gratificacions dels funcionaris, en el 2,09% de la massa salarial.

6è. Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:

a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que els funcionaris desenvolupin el seu treball.

b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius. Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la plantilla de la Corporació.

Correspon a l’alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l’administració municipal, així com l’assignació individual d’acord amb els anteriors criteris.

L’apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L’alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.

Que tal com es va aprovar el projecte d’implementació d’avaluació del compliment segons ple de 6 de juliol de 2012 per tal de distribuir la productivitat que es va decidir en el ple de 30 de maig de 2008 : El 53% de la productivitat destinada a retribuir l’especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que el personal desenvolupa el seu treball, es calcularà amb criteris d’absentisme i el 47% restant de la productivitat, es distribuirà com a conseqüència de l’avaluació del desenvolupament tal com es va efectuar en els exercicis de 2012 i 2013.

Es pagarà un avançament a compte de la liquidació de la productivitat de 160.-€ mensuals a tot el personal que li era aplicable l’article 19 del conveni col·lectiu, que es va deixar sense efecte pel ple de 18 de juliol de 2014.

Pels conserges de col·legi que tinguin la jornada partida cobraran una productivitat de 36,06.-€ mensuals.

S’estableix una productivitat per al personal adscrit a la Biblioteca Municipal de 18 euros per dissabte realment treballat.

També s’estableix un plus de conducció per un import de 18,03 € / mes.

En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

El personal de la plantilla de la Guàrdia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de 10,00 € / dia.

7è. Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:

- Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball, i assistència a judicis per raó del servei.

Correspon a l’Alcalde o Regidor en qui delegui l’assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l’anterior criteri.

Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció.

8è. Els anteriors acords tindran efectes de 1er. de gener de 2015

SERVEIS TERRITORIALS

12. Patrimoni del Sòl. Aprovació de la rectificació i comprovació de la relació de béns immobles que s'integren a l’inventari general

S’acorda:

Aprovar la rectificació i comprovació de la relació de bens immobles que s’integren a l’Inventari General.

SERVEIS A LA PERSONA
13. Cultura Ratificació de la modificació dels estatuts del Consorci del Teatre Bartrina

S’acorda:

Primer. Ratificar els acords del Consell General del Consorci del Teatre Bartrina de data 4 de desembre de 2014 aprovant la modificació dels articles 1, 2.3, 8, 9, 21, 22, 32 i 33 i incorporació d'una disposició Addicional dels seus estatuts; i la refosa del nou text dels estatuts.

Segon. L’anterior acord resta condicionat a que durant el termini d’exposició pública dels estatuts no es presenti cap al·legació i/o reclamació.

Tercer. Notificar els anteriors acords al Consorci del Teatre Bartrina als efectes previstos en l’article 322 del reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.

14. Cultura. Ratificació de la modificació dels estatuts del Consorci del Teatre Fortuny de Reus

S’acorda:

Primer. Ratificar els acords de la Comissió Gestora del Consorci del Teatre Fortuny de Reus de data 11 de desembre de 2014, en virtut dels quals s’aprova inicialment la modificació dels estatuts del Consorci i la refosa del nou text dels estatuts.

Segon. L’anterior acord resta condicionat a que durant el termini d’exposició pública dels estatuts no es presenti cap al·legació i/o reclamació.

Tercer. Notificar aquests acords al Consorci del Teatre Fortuny de Reus als efectes previstos en l’article 322 del reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.

15. Participació i Gent Gran. Aprovació del Pla de polítiques de gènere 2014-2018

S’acorda:

Primer. Avocar la competència delegada a la Junta de Govern Local per a l’adopció dels acords següents.

Segon. Aprovar el Pla de Polítiques de Gènere de l'Ajuntament de Reus, per al període comprès entre els anys 2014 a 2018, en els termes i amb el contingut obrants a l’expedient.

Tercer. Comunicar aquest acord a l'Institut Català de les Dones.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.