Junta de Govern Local 2004-09-17

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 17/09/2004

CTE DELS ACORS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 17 DE SETEMBRE DE 2004

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de 10 de setembre de 2004.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Sol·licitant a l’Agència Catalana de l’Aigua el finançament de les despeses d’explotació de l’EDAR per a l’any 2004.

S’acorda:

Sol·licitar a l’Agència Catalana de l’Aigua del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, en concepte de despeses d’explotació de l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals per a l’exercici 2004, la quantitat d’un milió cinc-cents vint-i-tres mil quatre-cents vint-i-cinc euros i vint-i-un cèntims (1.523.425,21 euros), als quals cal afegir l’IVA, segons el següent detall:

1. EXPLOTACIÓ DE LA DEPURADORA DE REUS (2004), REPOSICIÓ I MILLORES PER AL SISTEMA DE SANEJAMENT DE REUS (2004).

Part fixa

* PERSONAL ..................................................................…. 399.598,33 €
* MANTENIMENT ..........................................................…… 98.687,49 €
* DIVERSOS ..............................................................……… 48.632,44 €
* ENERGIA EDAR ..........................................................…… 21.667,48 €
* ENERGIA E.B. .............................................................…. 761,52 €
* BOMBAMENT ..............................................................…. 28.083,52 €
597.430,78 €

Part Variable

* REACTIUS AIGUA …...................................................……. 58.965,10 €
* REACTIUS FANGS …...................................................…… 74.127,57 €
* EVACUACIÓ FANGS …..................................................…. 257.713,30 €
* EVACUACIÓ RESIDUS ...............................................……. 41.089,35 €
* ENERGIA EDAR .........................................................….. 172.490,32 €
* ENERGIA E.B. .............................................................…. 7.935,72 €
612.321,36 €

* PART FIXA ..................................................................…. 597.430,78 €
* PART VARIABLE .........................................................….. 612.321,36 €
1.209.752,15 €
* DIRECCIÓ EXPLOTACIÓ 4% (1.209.752,15)…..........……….. 48.390,09 €
1.258.142,23 €
* REPOSICIÓ MILLORES 8% (1.209.752,15) …………………….. 96.780,17 €
TOTAL: 1.354.922,40 €

El resum de la proposta de pressupost anual de l'EDAR per a l'exercici 2004 és el següent:

* EXPLOTACIÓ DE LA DEPURADORA DE REUS ..........……….. 1.354.922,40 €
* SERVEI DE MANTENIMENT I D'OPERACIÓ DE LA CENTRAL
DE COGENERACIÓ ………………………………………………………
60.101,21 €
* SOBRECOST PER TRACTAMENT DE FANGS ……………………. 108.401,60 €

1.523.425,21 €

Per tant, el total d'assignació que es demana per a l'exercici 2004 és de 1.523.425,21 € més IVA.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

4.- Intervenció. Aprovació de la relació de factures.

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’1.114.995,83 € (un milió cent catorze mil nou-cents noranta-cinc euros amb vuitanta-tres cèntims).
5.- Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de les obres d’urbanització del pla especial àrea 6.6 Velòdrom.

S’acorda:

Primer: Refusar la plica presentada per l’empresa CONSTRUCCIONES Y ESTUDIOS SA, al haver presentat la seva plica fora de termini.

Segon: Adjudicar a l'empresa SORIGUÉ SA Unip., l'execució de les obres de d’urbanització del pla especial àrea 6.6 Velòdrom, per un import de 2.081.737,- euros (IVA inclòs).

En aquest import s’inclou l’estudi de seguretat i salut, que s’havia pressupostat junt amb l’obra, d’acord amb el que disposa l’art 4 del RD 1627/97 de 24 d’octubre, regulador de les condicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció.

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a partir de la notificació d'aquest Acord, una garantia definitiva per import de 83.269,48 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

El contractista haurà de presentar en el termini de 10 dies naturals, a comptar des de la notificació d’aquest acord el pla de seguretat, per la seva oportuna aprovació, abans de l’inici de les obres.

Tercer: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 15 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del següent a la recepció de la notificació d’aquest Acord.

Quart: Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la llei de contractes de les administracions públiques.

Cinquè: Comunicar a la direcció facultativa l’adopció d’aquests acord.

Sisè: Atorgar els recursos legals oportuns.

6.- Contractació i Patrimoni.- Sol·licitar a la Direcció General de l’Administració Local una pròrroga per justificar la finalització de les obres de construcció d’un centre d’innovació i formació permanent al Mas Miarnau i donar compliment a les bases que regeixen la subvenció atorgada pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional en el marc del DOCUP per a la zona objectiu 2 de Catalunya (2000-2006).

S’acorda:

Primer: Sol·licitar a la Direcció General d’Administració Local una pròrroga de sis mesos per tal de poder justificar la finalització de les obres de construcció d’un centre d’innovació i formació permanent al Mas Miarnau, i donar compliment a les bases que regeixen la subvenció atorgada pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional.

Segon: Comunicar l’adopció d’aquest acord a la Direcció General d’Administració Local, als efectes corresponents.

7.- Contractació i Patrimoni.- Resolució per mutu acord del contracte de les obres de pavimentació i serveis a la prolongació del carrer Maria Antònia Paris (actual Joan Corominas).

S’acorda:

Primer: Acceptar la renúncia per part de l’empresa COBRA Instalaciones y Servicios SL a l’execució de les obres de pavimentació i serveis a la prolongació del carrer Maria Antònia París (actual Joan Corominas).

Segon: Resoldre per mutu acord de les parts, el contracte subscrit per l’Ajuntament i l’empresa COBRA Instalaciones y Servicios SL, en data 6 de novembre de 2003.

Tercer: Retornar a l’empresa COBRA Instalaciones y Servicios SL, la garantia definitiva per import de 4.655,54€, dipositada mitjançant carta de pagament de data 13.10.03.

Quart: Acceptar el contingut de l’escrit de l’empresa BEGAMP SL, en els termes indicats en la part expositiva d’aquest Acord.

Cinquè: Comunicar el present acord a l’empresa BEGAMP SL, per tal que dipositi, a la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a partir de la notificació d'aquest Acord, una garantia per import de 150.000 euros, per respondre de les obligacions adquirides.

Sisè: Atorgar els recursos legals oportuns.

8.- Contractació i Patrimoni.- Adjudicació del servei de vigilància dels accessos i de les dependències municipals.
S’acorda:

Primer: Adjudicar el servei de vigilància dels accessos i de les dependències municipals, corresponents inicialment a l’edifici del Palau Municipal i edifici de Serveis Econòmics, a l’empresa SEGURIDAD SANSA S.A., pels imports següents, IVA inclòs:

Vigilant sense arma:

- preu/hora diürna laborable 13’70 €
- preu/hora diürna festiva i cap de setmana 14’57 €
- preu/hora nocturna laborable 14’75 €
- preu/hora nocturna festiva i cap de setmana 15’44 €

Vigilant amb arma:

- preu/hora diürna laborable 15’78 €
- preu/hora diürna festiva i cap de setmana 16’89 €

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar en la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a partir de la notificació d'aquest Acord, una garantia definitiva per import de 17.473’72 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

Segon: Formalitzar el contracte administratiu en el termini de 15 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del dia següent a la recepció de la notificació d’aquest Acord.

Tercer: Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei de contractes de les administracions públiques.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

9.- Contractació i Patrimoni- Ampliació dels treballs per al subministrament elèctric a la zona objecte del projecte de les obres d’urbanització de l’Àrea 4.73 Mas Iglesias.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’ampliació del pressupost en 59.953,01€ (IVA inclòs), pels treballs per al subministrament elèctric a la zona objecte del projecte de les obres d’urbanització de l’Àrea 4.73 del Mas Iglesias adjudicats a l’empresa FECSA - ENHER SA, ascendint a un import final de 214.327,19 € ( IVA inclòs).
Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

10.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació del plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari, de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp, i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari, de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp, amb un tipus de licitació de 224.540’90 € (IVA inclòs), i sotmetre’l a tràmit d’exposició al públic per un termini de 20 dies hàbils en els butlletins oficials corresponents.

Segon: Convocar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l'empara de l'article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

11.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació del plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari, de les obres de pavimentació i serveis d’un tram del c/Capafonts i d’un tram del c/Bellmunt del Priorat (Fase I i II) i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari, de les obres de pavimentació i serveis d’un tram del c/Capafonts i d’un tram del c/Bellmunt del Priorat (Fase I i II), amb un tipus de licitació de 303.324,73 € (IVA inclòs), i sotmetre’l a tràmit d’exposició al públic per un termini de 20 dies hàbils en els butlletins oficials corresponents.

Segon: Convocar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l'empara de l'article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

12.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de compensació de l’àrea 4.10 “Forques Velles” (A), promogut per la Junta de Compensació.
S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte de compensació de l’àrea 4.10 “Forques Velles” (A), promogut per la Junta de Compensació.

Segon: Trametre un exemplar del projecte i còpia de l’expedient administratiu a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.

13.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d’urbanització de l’àrea 4.10 “Forques Velles” (A), promogut per la Junta de Compensació.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte d’urbanització de l’àrea 4.10 “Forques Velles” (A), promogut per la Junta de Compensació.

Trametre un exemplar del projecte i còpia de l’expedient administratiu a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.

14.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de compensació de l’àrea 4.20 “Carrer Riudoms”, promogut per LINATE, SL.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte de compensació de l’àrea 4.20 “Carrer Riudoms”, promogut per LINATE, SL.

Segon: Trametre un exemplar del projecte i còpia de l’expedient administratiu a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.

15.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d’urbanització del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA, promogut per la Junta de Compensació.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Projecte d’urbanització del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA, promogut per la Junta de Compensació, condicionat a que s’aporti text refós, per triplicat exemplar, que incorpori el projecte d’urbanització de les zones verdes i les determinacions resultants de l’informe emès en data 2 de setembre de 2004 pel cap del Servei d’Enginyeria-Noves Actuacions d’aquest Ajuntament, el qual s’adjunta com a fonament d’aquest acord.

Segon: Exposar-ho al públic durant un termini de 20 dies perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

16.- Patrimoni del Sòl. Aprovació del conveni de fixació del preu just de mutu acord de les finques “015 y 015 Servicios”, afectades pel projecte “Carretera N-420 de Tarragona a Córdoba por Cuenca. P. K. 868+500 al 879+800. Tramo: Variante Sur de Reus”.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat la proforma del Conveni de fixació de preu just de mutu acord per l’expropiació de les finques “015 y 015 Servicios”, de les afectades pel Projecte “Carretera N-420 de Tarragona a Córdoba por Cuenca. P. K. 868+500 al 879+800, Tramo: Variante Sur de Reus”. Aquest Conveni importa la quantitat total de 103.050’48 €.

17.- Patrimoni del Sòl. Aprovació del conveni de fixació del preu just de mutu acord de les finques “005 y 005 Servicios”, afectades pel projecte “Construcción de Ramales en los Enlaces de Tarragona – Bellisens y Falset de la Variante Sur de Reus. Carretera N-420 de Córdoba a Tarragona por Cuenca”.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat la proforma del Conveni de fixació de preu just de mutu acord per l’expropiació de les finques “005 y 005 Servicios”, de les afectades pel Projecte “Construcción de Ramales en los Enlaces de Tarragona – Bellisens y Falset de la Variante Sur de Reus. Carretera N-420 de Córdoba a Tarragona por Cuenca”. Aquest Conveni importa la quantitat total de 53.334’14 €.

18.- Patrimoni del Sòl. Ratificació del Decret de l’Alcaldia núm. 444, de data 27.07.04, compareixent com a part demandada al recurs contenciós administratiu núm. 237/04 de la Secció Segona, del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, interposat pels Srs. JOSE ANTONIO PEREIRA FERNANDEZ I JOSEFA FERNANDEZ COTADO.

S’acorda:

Ratificar el Decret de l’Alcaldia núm. 444, de data 27.07.04, en el qual es va resoldre:

“Primer: Comparèixer com a part demandada al recurs contenciós administratiu núm. 237/04 de la Secció Segona del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, interposat per la representació dels Srs. JOSE ANTONIO PEREIRA FERNANDEZ i JOSEFA FERNANDEZ COTADO contra la Resolució del recurs de reposició adoptat pel Jurat d’Expropiació de Catalunya de data 15.01.04, fixant el preu just de l’immoble núm. 41 del Ps. dels Plàtans, afectat per l’execució del Projecte d’urbanització dels carrers Ponent, Frederic Mistral, Alegria, Sud i Immaculada del Barri Immaculada (exp. 43/08/1233/0039-03 del Jurat).

Segon: Encomanar la representació de la Corporació al Procurador Sr. Angel Quemada Ruiz, i la direcció de la defensa a la lletrada Sra. M. Dolors Codina Feixas.”

19.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de construcció del Parc urbà de la UA 6.9 “ Autovia Bellisens”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de construcció del Parc urbà de la UA 6.9 “ Autovia Bellisens”, amb un pressupost de 246.899,56€ (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el press
post de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l’article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

20.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de pavimentació i serveis del Passatge Mare de Déu de la Misericòrdia.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de pavimentació i serveis del Passatge Mare de Déu de la Misericòrdia, amb un pressupost contractual de 172.655’73 euros (IVA inclòs), més la quantitat de 5.983’97 euros (IVA inclòs) per expropiacions, fent un total de 178.639’70 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l’article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.
Tercer: Comunicar l’adopció d’aquest acord als afectats per les expropiacions forçoses dels terrenys, en la seva qualitat d’interessats de conformitat amb el que disposa, l’art. 31 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions Públiques i procediment administratiu comú, i l’article 37.2 del ROAS.

Quart: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

21.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de pavimentació i serveis a diversos trams del carrer Euskadi, Avellaners i Bonaventura Carles Aribau.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de pavimentació i serveis a diversos trams dels carrer Euskadi, Avellaners i Bonaventura Carles Aribau, amb un pressupost contractual de 446.074’58 euros (IVA inclòs), més la quantitat de 123.307’66 euros (IVA inclòs) per expropiacions, fent un total de 569.382’24 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l’article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

Tercer: Comunicar l’adopció d’aquest acord als afectats per les expropiacions forçoses dels terrenys, en la seva qualitat d’interessats de conformitat amb el que disposa, l’art. 31 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les Administracions Públiques i procediment administratiu comú, i article 37.2 del ROAS.

Quart: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

22.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de pavimentació i serveis als carrers Metge Fortuny, Donotea, Vilar i Casals.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de pavimentació i serveis als carrers Metge Fortuny, Donotea, Vilar i Casals amb un pressupost de 257.596,25 € (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l’article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.
En cas que no es presentin al·legacions en el període d’exposició pública, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

23.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres de pavimentació i serveis als carrers Aleus, Martí Napolità, Rosich i Vallroquetes.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de pavimentació i serveis als carrers Aleus, Martí Napolità, Rosich i Vallroquetes amb un pressupost de 244.172,77 € (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l’article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions en el període d’exposició pública, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

24.- Contractació i Patrimoni. Deixar sense efecte el rescat de la concessió de l’explotació de l’aparcament públic que l’empresa Aledora,S.A. ha de construir com a concessionària de l’execució del polígon 2 del PERI del nucli antic i de l’aparcament, així com de l’encàrrec de gestió a la societat anònima Municipal AMERSAM.

S’acorda:

Primer: Deixar sense efecte el rescat de la concessió de l’explotació de l’aparcament públic que l’empresa Aledora,S.A. ha de construir com a concessionària de l’execució del polígon 2 del PERI del nucli antic i de l’aparcament, amb el benentès que el termini de vigència de la concessió per a la construcció i explotació de l’aparcament s’iniciï a partir de la data del present acord.

Segon: Atorgar els recursos legals pertinents.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

Reus, 20 de setembre de 2004

El secretari general,

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.