Junta de Govern Local 2005-04-08
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
CTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 8 D’ABRIL DE 2005
1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
S’aprova l’acta de la sessió de 1 d’abril de 2005.
2.- Informació de l’Alcaldia.
COMISSIÓ SERVEIS PERSONALS
3.- Serveis Socials. Bases que han de regir la concessió de subvencions atorgades per l’Ajuntament de Reus a favor d’entitats que desenvolupin actuacions relatives a serveis socials i la convocatòria per a l’any 2005
S’acorda:
Primer: Aprovar les bases per a l’atorgament de subvencions per a les entitats que organitzin actuacions relatives a serveis socials a la ciutat de Reus.
Segon: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovat en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.
Tercer: Aprovar la convocatòria de concurs públic per la concessió de subvencions per a les entitats que organitzin actuacions relatives a serveis socials a la ciutat de Reus per a l’any 2005, d’acord amb l’annex al present acord.
4.- Relacions Cíviques. Bases per a l'atorgament de subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a relacions ciutadanes i participació a la ciutat de Reus
S’acorda:
Primer: Aprovar les bases per a l’atorgament de subvencions per a les entitats que organitzin actuacions relatives a relacions ciutadanes i participació a la ciutat de Reus.
Segon: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovat en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.
Tercer: Aprovar la convocatòria de concurs públic per la concessió de subvencions per a les entitats que organitzin actuacions relatives a relacions ciutadanes i participació a la ciutat de Reus per a l’any 2005, d’acord amb l’annex al present acord.
5.- Educació i Família. Bases per a la concessió de subvencions de la Regidoria d’Ensenyament de l’Àrea d’Educació i Família
S’acorda:
Primer: Aprovar les bases que han de regir la concessió de subvencions, per a actuacions educatives d’especial interès promogudes per centres d’ensenyament públics, i per a la dotació de monitors/ores de menjador escolar a la ciutat de Reus.
Segon: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovades en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.
Tercer: Aprovar la convocatòria de concurs públic per a la concessió de subvencions en matèria d’educació a la ciutat de Reus per a l’any 2005.
6.- Educació i Família. Encàrrec de la gestió i el desenvolupament dels programes i les activitats de la regidoria de l’Esport a la societat municipal Reus Esport i Lleure, SA
S’acorda:
Primer: Aprovar l’encàrrec a la societat Reus Esport i Lleure SA, de capital íntegrament municipal, la gestió i el desenvolupament dels programes i activitats propis de la Regidoria delegada de l’Esport, per al període indicat de l’any 2005, i per un import total màxim de 967.927’59 _, IVA inclòs, a càrrec de la partida pressupostària de la regidoria de l’Esport núm. 45210-227.
Segon: L’Ajuntament de Reus farà efectiu l’import d’aquests programes en nou terminis, amb efectes des de l’1 d’abril d’aquest any. Els pagaments a la societat Reus Esport i Lleure SA es faran prèvia presentació de la corresponent factura mensual.
Tercer: La societat municipal Reus Esport i Lleure SA haurà de posar a disposició de l’Ajuntament de Reus, dins del primer trimestre de l’any 2006, una memòria tècnica i descriptiva de cada una de les activitats, resultats, desenvolupament i recull gràfic, administratiu i comptable dels esmentats programes i activitats.
Quart: Facultar el Sr. Àngel Cortadelles i Bacaria, regidor delegat de l’Esport, per a la formalització de qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.
7.- Formació. Presentació al departament de treball del projecte escola taller "Lluís Domènech i Montaner III" pel període 2005/2007 i del seu cofinançament
S’acorda:
Primer: Aprovar la presentació del projecte de l’Escola Taller "Lluís Domènech i Montaner III" i la sol·licitud de subvenció al Departament de Treball i Indústria de la Generalitat de Catalunya per part de l’Institut Municipal de Formació i Empresa "Mas Carandell" per import de 1.316.351,68 EUR.
Segon: Aprovar el cofinançament d’aquest projecte per import de 465.276,96 EUR, comprenent la seva primera fase a l’any 2005 un import de 5.600,00 EUR.
Tercer: Aprovar que l’Escola Taller es denomini Escola Taller "Lluís Domènech i Montaner III".
8.- Polítiques per a la Igualtat. Pla de la Dona
S’acorda:
Aprovar el Pla de la Dona de l’Ajuntament de Reus.
COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS
9.- Patrimoni del Sòl. Inici de l’expedient de venda, mitjançant concurs, de diverses finques de propietat municipal.
S’acorda:
Primer: Iniciar expedient i aprovar la venda mitjançant concurs de les finques següents:
1).- C/. Passatge Mare de Déu de la Cabeza núm. 8/10 i 12
2).- C/. França núm. 12
3).- C/. Suècia núm. 15
4).- C/. Suècia núm. 17
5).- C/. Suècia núm. 19
6).- C/. dels Matalassers núm. 8
7).- C/. dels Paletes núm. 8
8).- C/. dels Paletes núm. 6
9).- C/. dels Paletes núm. 4
10).- C/. dels Paletes núm. 2
11).- C/. dels Flequers núm. 7
12).- C/. dels Flequers núm. 5
13).- C/. dels Flequers núm. 3
14).- C/. dels Flequers núm. 1
Segon: Aprovar els Plecs de Condicions particulars que hauran de regir l’esmentat concurs.
Tercer: Sotmetre els esmentats Plecs de Condicions, a tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies, per tal que es puguin formular reclamacions i al·legacions. Si no es formula cap reclamació ni al·legació els esmentats plecs s’entendran aprovats definitivament, i s’acreditarà mitjançant certificació de la Secretaria General.
Quart: Convocar mitjançant anunci al BOP i al DOGC concurs públic, una vegada realitzat el tràmit de donar compte a la Direcció General d’Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya, en relació a la notificació de la venda de les finques abans esmentades.
Cinquè: Manifestar expressament que l’import obtingut de la venda de les finques esmentades, no es destinarà a finançament de despeses corrents, de conformitat amb l’establert a l’art. 40.2 del Reglament de Patrimoni de les Entitats Locals de Catalunya.
10.- Patrimoni del Sòl.- Modificació dels pactes d’adquisició dels locals C, B i D de l’immoble núm. 2-8 del C/ Rosselló.
S’acorda:
Primer: Ratificar els Decrets de data 17.03.05, núm. 485, 486 i 487 i, conseqüentment, modificar els pactes d’adquisició dels locals indicats al paràgraf 1er. de la part expositiva d’aquest acord, en el sentit d’eliminar el pacte assenyalat amb l’ordinal 1). a l’Acord de la Comissió de Govern de data 16.06.00, referent a la compensació, i abonar el preu de la compravenda d’aquests tres locals, ja indicat, en el moment de la signatura de l’escriptura pública de compravenda amb càrrec a la partida corresponent del Pressupost Municipal.
Segon: Facultar tan àmpliament com en dret sigui necessari el Sr. Alcalde i el Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol d’ells indistintament pugui subscriure tots els documents, convenis i escriptures que calguin per formalitzar l’anterior acord.
11.- Gestió Urbanística. Compliment de la Sentència dictada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya –Secció Segona- en el recurs contenciós administratiu núm. 1974/98.
S’acorda:
Primer: Donar compliment a la Sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya de data 13.12.2004, recaiguda en el recurs contenciós administratiu núm. 1974/98 i, en execució de la mateixa, aprovar l’annex al compte de liquidació definitiu del Projecte de reparcel·lació del Pla parcial sector D.3.b) AIQSA que inclou l’import de 55.558,60 _ corresponent a la indemnització de la finca aportada núm. 5 (registral 48.821) que es desglossa en:
Principal: 46.231,77 _
5% Valor Afecció: 2.311,58 _
Interessos: 7.015,25 _
Segon: Habilitar la quantitat de 55.558,60_ (cinquanta-cinc mil cinc-cents cinquanta-vuit euros amb seixanta cèntims) corresponent a les indemnitzacions de la finca 5 de les aportades (registral. 48.821) d’acord amb l’annex amb el compte de liquidació definitiu del Projecte de reparcel·lació del Pla parcial del sector D.3.b) AIQSA i procedir al pagament als titular dels esmentats drets sobre la finca:
- Hereus Sra. Dominica Corts Balañà:
10% usdefruit meitat indivisa ................... 2.777,93 _
Plena propietat restant meitat indivisa ....... 27.779,30 _
- M. dels Àngels Torrell Corts:
Nua propietat una meitat indivisa............... 25.001,37 _
DNI núm. 39.818.488-Z
Domicili: c/ Compte Arnau, núm. 4
43330 Riudoms.
12.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte de les obres d’arranjament de l’aparcament, reforma de la planta primera i millores de la planta baixa de les instal·lacions de REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC,S.A. (REDESSA), situades al Camí de Valls, núm. 81-87.
S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres d’arranjament de l’aparcament, reforma de la planta primera i millores de la planta baixa de les instal·lacions de REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC,S.A. (REDESSA), situades al Camí de Valls, núm.81-87, amb un pressupost d’execució material de 207.526,74 euros.
Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.
L’aprovació definitiva d’aquest projecte queda condicionada a l’emissió dels pertinents informes favorables per part de les Administracions corresponents, relatius al tràmit d’activitats.
Reus, 13 d’abril de 2005
El secretari general
Fernando Grugués Cabré