Junta de Govern Local 2005-04-15

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 15/04/2005

CTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 15 D’ABRIL DE 2005

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de 8 d’abril de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Encarregar a INNOVA l’anàlisi de la millor fórmula per a l’execució de diversos projectes inclosos en el PAM. ( 2ª fase del projecte "Mas Juroca" ( obres); ampliació cotxeres Reus Transport i adequació i preparació de noves parades de línies urbanes; arranjament i manteniment de diferents carrers; estudi relatiu al manteniment de làmpades a diferents indrets; projecte de millora de diferents trams de la N-420; projecte CAPSA GAUDÍ).

S’ acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL l’anàlisi de la millor fórmula per a l’execució dels següents projectes:

• Àrea d’Educació i Família

- 2a fase del projecte "Mas Juroca" (obres)

• Àrea de Via Pública

- Ampliació de les cotxeres de Reus Transport i adequació i preparació de noves parades de línies urbanes.

- Arranjament i manteniment de diversos carrers de la ciutat (Vilallonga, Pobla de Mafumet, Rourell, Nou S. Josep, Constantí, A. Ma. Claret, Orient, Riera Miró, Siurana, Ebre, del Brugent, del Cinca, del Segre, Francolí, Llobregat, de la Sénia, Pirineus, Alcubierre i Gredos).

- Estudi relatiu al manteniment de làmpades a diferents indrets de la ciutat.

- Projecte de millora de diferents trams de la N-420 (TRAM 1.- Variant N-420 - Mas Batlle, TRAM 2.- Mas Batlle - Rotonda Borges, TRAM 3.- Rotonda Borges – Plaça Nucli, TRAM 4.- Plaça Nucli – Pont FFC, TRAM 5.- Pont FFC – Rotonda Fira, TRAM 6.- Av. Marià Fortuny – President Macià, TRAM 7.- Carretera Tarragona fins rotonda Roureda, TRAM 8.- Carrer Recasens i Mercader, tram entre el Reus Deportiu i la variant Sud).
Segon: En relació a la proposta formulada per la tinència d’alcaldia delegada de Promoció i Estratègia es reitera l’encàrrec formulat a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL relatiu a l’anàlisi de la millor fórmula per a l’execució del projecte de la CAPSA GAUDÍ.

Tercer: Els anàlisis a que fan referència els punts primer i segon anteriors, es desenvoluparan mitjançant estudis detallats en relació a les actuacions esmentades que contemplaran, entre d’altres, els següents extrems: detall de l’actuació, quina empresa municipal és més idònia per a dur-la a terme, termini d’execució, destí dels béns i instal·lacions i, en el seu cas, termini de lliurament, cost de l’actuació i previsió de possibles modificacions, finançament, en el seu cas, possibles compensacions econòmiques de l’Ajuntament…

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

4.- Gestió Urbanística.- Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents al projecte d’urbanització de l’àrea 4.47 "Cabré-Tella".

S’acorda:

Primer: Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents al projecte d’urbanització de l’àrea 4.47 "Cabré-Tella".

Segon: Retornar la fiança d’import 3.789,21 _, dipositada en data 24.09.2003 per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA mitjançant aval de Caixa Terrassa núm. 3090068077, corresponent al 4% de l’obra rebuda provisionalment.

Tercer: Facultar el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

5.- Gestió Urbanística.- Rectificació de l’errada material advertida en l’apartat 2n de l’acord adoptat en data 8 d’abril de 2005 per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament, relatiu al compliment de la Sentència dictada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya –Secció Segona- en el recurs contenciós administratiu núm. 1974/98.

S’acorda:

Rectificar d’ofici l’errada material de l’apartat 2n. de l’acord adoptat per la Junta de Govern Local en data 8 d’abril de 2005, pel que fa al pagament als titulars dels drets sobre la finca, que queda de la manera següent:

• Béns agrícoles i construccions. Total 17.076,56 _
- Hereus Sra. Dominica Corts Balañà:
10% usdefruit meitat indivisa 853,83 _
Plena propietat restant meitat indivisa 8.538,28 _

- M. del Àngels Torrell Corts:
Nua propietat una meitat indivisa 7.684,45 _
DNI núm. 39.818.488-Z
Domicili: c/ Comte Arnau, núm. 4
43330 Riudoms.

• Cessament activitat granja avícola. Total 38.482,04 _

- Pascual Mas Gispert 38.482,04 _
DNI núm. 39.800.023-H
Domicili: c/ Comte Arnau, núm. 4
43330 Riudoms.

Facultar el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme per modificar la distribució dels drets sobre la finca entre els diferents titulars, sempre que amb antelació suficient a la data de pagament s’aporti justificació documental pertinent.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

6.- Intervenció.- Aprovació de la relació de factures.

"La Junta de Govern Local acorda:

- a) Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de total 1.193.249.36_ (un milió cent noranta-tres mil dos-cents quaranta-nou amb trenta-sis cèntims).

- b) Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de total 679.337.41_ (sis-cents setanta-nou mil tres-cents trenta-set amb quaranta-un cèntims).

7.- Educació i Família.- Aprovació dels preus públics dels serveis educatius de 0-3 anys per al curs 2005/06.

S’acorda:

Primer: Aprovar el sistema de càlcul i barem dels preus públics d’escolarització per al curs 2005/2006, per als serveis educatius de 0-3 anys en horari escolar d’Escola Bressol (de 9 a 13 i de 15 a 17) i de les Aules "Ralet, ralet…" (de 9 a 13), a partir de l’aplicació de la següent fórmula que contempla la renda per càpita amb un procediment de minoració:

RCM = (RA – 7.718,26 _) / N

RCM = renda per càpita minorada
RA = renda anual (ingressos bruts de la unitat familiar)
N = nombre de membres de la unitat familiar
(que conviuen en un mateix habitatge aportin o no rendes)

El procediment per al càlcul de la renda per càpita minorada es farà comptant els ingressos bruts anuals de la unitat familiar. D’aquesta renda anual es descomptaran 7.718,26 _ en concepte d’habitatge i subministraments, i es dividirà pel nombre de membres de la unitat familiar. Per acreditar-ho caldrà aportar tota la documentació complementària específica que se sol·liciti durant el tràmit de matriculació.

Quan un integrant de la unitat familiar tingui la valoració del Centre d’Atenció al Disminuït amb un certificat de reconeixement de la disminució igual o superior al 33% es computarà com a dos membres.

Segon: En base al sistema de càlcul i barem anterior, aprovar els preus públics del servei educatiu de les Escoles Bressol Municipals per al curs 2005/2006, quedant establerts els preus que tot seguit s’assenyalen :

Tarifes dels diferents serveis amb caire permanent
Usuari/ària en horari escolar
de 9 a 13 i de 15 a 17 Renda per càpita minorada PREU MENSUAL
0_ 49,50 _/mes
De 0,01 _ fins a 1.661,44 _ 90,70 _/mes
De 1.661,44 _ fins a 5.895,62_ 123,70 _/mes
A partir de 5.895,62_ 156,60 _/mes
Usuari/a del servei de menjador
(àpat + monitors) (àpat + monitors) 124,00 _/mes
Usuari/a del servei de menjador per a lactants (monitor) 71,00 _/mes
Usuari de la 1a hora d’acollida o fracció de 8 a 9 del matí 25,90 _/mes
Usuari de la 2a hora d’acollida o fracció de 5 a 6 de la tarda 25,90 _/mes
Tarifes dels serveis amb caire eventual
Usuari/a eventual del servei de menjador (àpats + monitors) 7,30 _/dia
Usuari/a eventual del servei de menjador per a lactants (monitors) 4,40 _/dia
Usuari/a eventual d’una hora d’acollida o fracció 6,10 _/dia
Devolucions
Servei permanent de menjador Àpats (dinar + berenar) 2,90 _/dia

Tercer: Aprovar els preus públics de les Aules "Ralet, ralet…", per al curs 2005/2006 quedant establerts a partir de l’aplicació de la fórmula citada en el punt primer.

La taula de preus a aplicar per al curs 2005-2006 és:

RENDA PER CÀPITA MINORADA

PREU MENSUAL
D 0 _ 16,10 _
C De 0,01 _ fins a 1.661,44 _ 37,30 _
B De 1.661,44 _ fins a 5.895,62_ 79,90 _
A A partir de 5.895,62_ 104,40 _

Quart: Les quotes es pagaran a través del banc o caixa, dins els 10 primers dies de cada mes. Les famílies pagaran 11 mensualitats per curs escolar corresponents als mesos de setembre a juliol. En cas d’impagament s’iniciarà el procediment executiu aplicant els recàrrecs corresponents.

Cinquè: Durant el curs, les famílies hauran de comunicar les baixes definitives 15 dies abans que s’acabi el mes, a l’efecte de poder cobrir la vacant. En cas de baixa, l’Ajuntament no retornarà l’import de la mensualitat en curs. Durant els períodes de baixa temporal justificada la família abonarà igualment la quota.

Sisè: L’Ajuntament procedirà a donar de baixa de forma definitiva l’infant, en el supòsit que la família deixi de satisfer les quotes corresponents a tres mensualitats. Tanmateix, la baixa no justificada durant més de 15 dies naturals també provocarà la baixa definitiva de l’infant i la cobertura immediata de la plaça, atès la gran necessitat de places públiques, d’aquesta etapa educativa, existents a la ciutat.

8.- Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de les obres d’ordenació d’espais vials del Barri dels Poetes (1a fase).

S’acorda:

Primer: Adjudicar a l'empresa LUIS BATALLA, SAU, l'execució de les obres d’ordenació d’espais vials del Barri dels Poetes (1a fase), per un import de 287.617,- euros (IVA inclòs).
L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, una garantia definitiva per import de 11.504’68 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

El contractista haurà de presentar en el termini de 15 dies naturals, a comptar des de la notificació d’aquest acord el pla de seguretat, per la seva oportuna aprovació, abans de l’inici de les obres.

Segon: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 30 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del RDl 2/2000 de 16 de juny, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord.

Tercer: Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la llei de contractes de les administracions públiques.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

9.- Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp.

S’acorda:

Primer: Excloure de la licitació a les empreses EMPRESA D’OBRES PÚBLIQUES BOSCH SL i TRANSPORTES Y EXCAVACIONES TEIXIDÓ SA, pels motius esmentats en la part expositiva d’aquest acord.

Segon: Adjudicar a l'empresa COMPAÑÍA DE CONSTRUCCIONES Y OBRAS PÚBLICAS BALSELLS, SA, l'execució de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp, per un import de 152.687,81 euros (IVA inclòs).

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, una garantia definitiva per import de 30.537,56 euros, tal i com estableixen els articles 36.4) i 83.5) del TRLCAP, equivalent al 20% de l’import d’adjudicació.

Aquesta garantia serà substituïda per una altra equivalent al 4% de l’import d’adjudicació un cop produïda la recepció de les obres, d’acord amb l’art. 47.5) del TRLCAP.

El contractista haurà de presentar en el termini de 15 dies naturals, a comptar des de la notificació d’aquest acord el pla de seguretat, per la seva oportuna aprovació, abans de l’inici de les obres.

Tercer: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 30 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del RDl 2/2000 de 16 de juny, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord.

Quart: Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei de contractes de les administracions públiques.

Cinquè: Atorgar els recursos legals oportuns.

10.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació del plec de clàusules administratives particulars i tècniques que han de regir la convocatòria de concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent del subministrament i distribució de material d’oficina fungible i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i tècniques, que ha de regir la contractació, mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent per al subministrament i distribució de material d’oficina fungible, amb un pressupost global de licitació de 204.500_ (IVA inclòs), dividit en 5 lots atenent a la naturalesa del material a adquirir.

Tercer: Exposar al públic l’esmentat plec en el termini de 10 dies hàbils, per tal que es puguin presentar les al·legacions que es considerin oportunes. En cas que no es produeixi cap reclamació en el termini assenyalat, l’esmentat plec s’entendrà definitivament aprovat, sense necessitat d’una nova resolució.

Quart: Anunciar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l’empara de l’article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

11.- Contractació i Patrimoni.-Aprovació dels preus contradictoris de les obres d’urbanització de l’Àrea 4.73 del Mas Iglesias.

S’acorda:

Primer: Aprovar els preus contradictoris que consten en l’acta de data 24.03.05 acceptats pel contractista i fixats d'acord amb les medicions i preus proposats per la direcció facultativa municipal, en relació a les obres d’urbanització de l’Àrea 4.73 del Mas Iglesias.

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

12.- Contractació i Patrimoni.- Atorgament d’una pròrroga a l’empresa adjudicatària de les obres de construcció de dues deixalleries al C/Milà i Fontanals i C/Martí Folguera.

S’acorda:

Primer: Atorgar una pròrroga en l’execució de les obres de construcció de dues deixalleries al C/Milà i Fontanals i C/Martí Folguera a l’empresa COBRA INSTALACIONES Y SERVICIOS, SA, havent d’estar finalitzades el proper dia 27.04.05.

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

13.- Gestió Urbanística.- Aprovació inicial del Projecte d’urbanització de l’àrea 4.20 "Carrer Riudoms", promogut per LINATE, SL.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Projecte d’urbanització de l’àrea 4.20 "Carrer Riudoms", promogut per LINATE, SL, condicionat a les determinacions següents:

- S’eliminarà tot el tancament previst a la façana del Ctra. de Riudoms (murets, tancaments, portes, etc). El paviment s’estendrà reduint al màxim les jardineres per tal de facilitar un accés pavimentat continu des de la vorera cap a l’interior de la zona verda.
- Es dissenyarà, d’acord amb els Serveis tècnics municipals, un tancament visual de la mitjanera format per pannells de fusta tractada que pot estar combinada amb tapiossos de bruc zones plantades amb Laurus Nobilis.
- La solució provisional del clavegueram haurà de ser acceptada per AREMSA si finalment s’executa tal i com planteja el projecte ja que suposa una servitud imposada a una finca externa a l’àmbit (tot i que sigui del mateix promotor).
- El mobiliari urbà serà: 8 banc Contour model 325 i 7 papereres mode
Barcelona FDB C-23G o similar.

Segon: Exposar-ho al públic durant un termini de 20 dies perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents. Transcorregut aquest termini i sempre pel supòsit que no s’hagin formulat al·legacions, aquest projecte d’urbanització, amb les condicions detallades a l’apartat primer, quedarà definitivament aprovat sense necessitat d’adoptar un nou acord.

Reus, 19 d’abril de 2005

El secretari general

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.