Junta de Govern Local 2005-12-02
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
CTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 2 DE DESEMBRE DE 2005
1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
S’aprova l’acta de la sessió d’18 de novembre de 2005.
2.- Informació de l’Alcaldia.
No n’hi ha.
3.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrecs a INNOVA relatius a l’estudi i/o a l’execució de distints projectes. Aprovació de diferents convenis de col·laboració.
S’acorda:
Primer: Modificar l’encàrrec efectuat per la Junta de Govern Local en reunió de data 20.5.2005 atès que l’esmentat encàrrec consisteix en l’execució dels treballs de la fase I del projecte d’urbanització de la plaça Commemoració d l’inici del Canal Reus-Salou.
Segon: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució dels següents projectes que es concreten en els convenis de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aproven, relatius a les següents actuacions: treballs de la fase I del projecte d’urbanització de la plaça Commemoració de l’inici del Canal Reus-Salou; treballs de reparació i manteniment del tram 4 entre la plaça d’Almoster i l’avinguda Onze de setembre; arranjament i manteniment preventiu de camins 2; i contenidors de càrrega lateral.
Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.
En el cas que la direcció d'obra l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.
Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.
Cinquè: Encarregar a l’empresa municipals INNOVA GRUP D’EMPRESES DE REUS, SL l’anàlisi de la millor fórmula per a l’execució del “projecte expositiu i de direcció previ a l’encàrrec de la segona fase de la “Capsa Gaudí”” i dels treballs d’asfaltat i senyalització horitzontal a diversos carrers de la ciutat (2).
4.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA per a l’execució de diversos projectes afectats a contribucions especials i aprovació dels convenis de col·laboració per dur-los a terme.
S’acorda:
Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució dels següents projectes que es concreten en els convenis de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aproven, relatius a les següents actuacions: obres d’arranjament de la zona verda sobre el barranc de l’Escorial (tram c/ Pont – c/ F. Artiga), obres d’ampliació de l’enllumenat públic de la zona c/ La Mar – c/ Carnisseries Velles, obres de la plaça Miramar, d’obres de pavimentació i serveis del c/Rigoberta Menchu i obres de pavimentació i serveis de l’av. Dr. Fleming.
Segon: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.
En el cas que la direcció d'obra l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.
5.- Moció de l’Alcaldia. Constitució d’un dret d’usdefruit temporal a favor d’INNOVA sobre l’immoble Banc de Santander.
S’acorda:
Primer: Constituir, a títol gratuït, a favor d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL un dret d’usdefruit temporal sobre l’immoble núm. 3 de la Plaça del Mercadal, (Ref. Cad. 1379320 CF4517G 0003 YM. Inscrit al Registre de la Propietat núm. 2 de Reus al Volum 956, Llibre 492, full 10, finca 28.599).
Segon: Aquest dret d’usdefruit es constitueix, amb subjecció amb els punts i condicions següents:
1. La durada serà de 20 anys a comptar des del dia d’avui. Les despeses fiscals que s’acreditin, seran segons Llei.
2. El dret d’usdefruit és personal i no serà transmissible ni susceptible de gravamen sense autorització expressa de l'Ajuntament.
3. Aquest dret d’usdefruit comporta autorització expressa per executar el Projecte de la “Capsa Gaudí”.
4. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret d’usdefruit és de 1.478.489’78 euros.
5. Quan finalitzi el dret d’usdefruit, l’immoble revertirà (incloses les obres del Projecte de la “Capsa Gaudi”) gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.
6. En tot el no previst en els apartats precedents, aquest usdefruit es regirà en primer lloc per les normes de la Llei 13/2000, de 20 de novembre, i la resta de normativa vigent que sigui d’aplicació.
Tercer: Facultar a l’Alcaldia i al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui subscriure tots els documents públics i privats per l’execució d’aquests acords.
COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS
6.- Salut Pública. Desestimar el recurs de reposició contra la imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent llicència.
S’acorda:
Primer: Desestimar el recurs de reposició interposat pel Sr. Miquel Martorell Pinta contra l’acord de la Junta de Govern Local de data 14 d’octubre de 2005 que l’imposava una sanció de sis mil euros (6.000,00.-€) com a responsable de la comissió d’una infracció molt greu tipificada a l’article 13.1.b) de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d’animals potencialment perillosos, pel fet de tenir un gos potencialment perillós sense disposar de la corresponent llicència.
Segon: Confirmar la sanció imposada en el seu dia.
Tercer: Atorgar els recursos legals procedents.
COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS
7.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d’urbanització del Pla parcial del subsector 3 del sector H.9 “Aigüesverds II”, presentat per Med Aigüesverds, SL.
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament el Projecte d’urbanització del Pla parcial del subsector 3 del sector H.9 “Aigüesverds II”, presentat per Med Aigüesverds, SL.
Segon: Trametre un exemplar del projecte i còpia de l’expedient administratiu a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.
8.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació del Pla parcial del sector A.4 “Ctra. de Constantí Nord”, modalitat de compensació bàsica, promogut per la Junta de Compensació.
S’acorda:
Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació del Pla parcial del sector A.4 “Ctra. de Constantí Nord”, modalitat de compensació bàsica, promogut per la Junta de Compensació del sector.
9.- Gestió Urbanística. Aprovació de la constitució de la Junta de Compensació del Pla parcial del subsector 2 del sector F.2 “Camí dels Morts”.
S’acorda:
Primer: Aprovar la constitució de la Junta de Compensació del Pla parcial del subsector 2 del sector F.2 “Camí dels Morts”.
Segon: Designar com a representant de l’Ajuntament dins l’òrgan rector de la Junta de Compensació, el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, senyor Jordi Bergadà i Masquef.
Tercer: Demanar a la Direcció General d’Urbanisme la inscripció de la Junta de Compensació al Registre d’entitats urbanístiques col·laboradores.
10.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial del subsector 2 del sector F.2 “Camí dels Morts”, promogut per la Junta de Compensació.
S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial del subsector 2 del sector F.2 “Camí dels Morts”, promogut per la Junta de Compensació, condicionat a la presentació d’un text refós, per duplicat exemplar, que reculli l’esmena de les esmentades prescripcions.
Segon: Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents, i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.
- La proposta s’aprova la proposta per assentiment.
11.- Patrimoni del Sòl. Adjudicació definitiva de la venda de l’immoble núm. 12 del C/ França.
S’acorda:
Primer: Adjudicar definitivament la venda mitjançant concurs, amb procediment negociat, de la finca indicada al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord, a la mercantil i pels imports que s’indiquen a continuació:
- C/ França núm. 12: a la mercantil CONSTRUCTORA DE OBRAS ROIMAR SL amb NIF, B-43366749, i amb domicili a la Urb. Blancafort, parcel·la 35 de Reus. Aquesta adjudicació és pels imports següents:
1).- Preu d’adjudicació: 118.500’- Euros.
2).- IVA: 18.960- Euros.
Segon: Aquesta adjudicació es fa de conformitat amb els següents punts:
- 1. L’adjudicatari, a més del preu d’adjudicació, haurà de satisfer l’import que pel concepte de l'IVA, correspongui a la finca venuda.
- 2. Les despeses d'atorgament de l'escriptura pública de compravenda seran a càrrec de la part adjudicatària, tal i com s’estableix al plec de condicions econòmic-administratives.
- 3. Seran a càrrec de la part designada en el plec de condicions, la resta de despeses no especificades.
- 4. El pagament del preu de l'adjudicació i de l'IVA de la venda, es realitzarà en els terminis indicats en el plec de condicions econòmic-administratives.
Tercer: Facultar l’Alcaldia i el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, per que qualsevol d’ells dos indistintament, pugui atorgar les escriptures públiques i demés documents necessaris per a la formalització d'aquesta adjudicació i acord.
12.- Patrimoni del Sòl. Adjudicació definitiva de la venda de l’immoble núm. 8 del C/ dels Matalassers.
S’acorda:
Primer: Adjudicar definitivament la venda mitjançant concurs, amb procediment negociat, de la finca indicada al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord, a la mercantil i pels imports que s’indiquen a continuació:
- C/ dels Matalassers núm. 8: a la mercantil INSTALACIONES Y SUMINISTROS GACSER S. A. amb NIF, A-43025691, i amb domicili al c/ Joaquim Ruyra, núm. 11 del Polígon Agro-Reus, de Reus. Aquesta adjudicació és pels imports següents:
1).- Preu d’adjudicació: 515.911’- Euros.
2).- IVA 82.545’76 Euros.
Segon: Aquesta adjudicació es fa de conformitat amb els següents punts:
- 1. L’adjudicatari, a més del preu d’adjudicació, haurà de satisfer l’import que pel concepte de l'IVA, correspongui a la finca venuda.
- 2. Les despeses d'atorgament de l'escriptura pública de compravenda seran a càrrec de la part adjudicatària, tal i com s’estableix al plec de condicions econòmic-administratives.
- 3. Seran a càrrec de la part designada en el plec de condicions la resta de despeses no especificades.
- 4. El pagament del preu de l'adjudicació i de l'IVA de la venda, es realitzarà en els terminis indicats en el plec de condicions econòmic-administratives.
Tercer: Facultar l’Alcaldia i el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, per que qualsevol d’ells dos indistintament, pugui atorgar les escriptures públiques i demés documents necessaris per a la formalització d'aquesta adjudicació i acord.
13.- Contractació i Patrimoni. Resolució dels recursos potestatius de reposició interposats contra l’aprovació definitiva del projecte d’urbanització dels passejos Prim i Sunyer (Fase 3)
S’acorda:
Primer: Desestimar els recursos potestatius de reposició interposats pel Sr. Carles Pellicer i Punyed en representació del Grup Municipal de Convergència i Unió i per l’Associació de Veïns de Joan Prim, contra l’Acord de la Junta de Govern Local de data 16 de setembre de 2005 relatiu a l’aprovació definitiva del projecte d’urbanització dels passejos Prim i Sunyer (Fase 3).
Segon: Donar compte del Decret de data 25.11.05 pel qual es va resoldre acumular els procediments de resolució dels recursos potestatius de reposició esmentats.
Tercer: Atorgar els recursos legals oportuns.
COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS
14.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de factures
S’acorda:
Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 2.370.145,44 € (dos milions tres-cents setanta mil cent quaranta-cinc euros amb quaranta-quatre cèntims).
Assumptes sobrevinguts
No n’hi ha.
Reus, 7 de desembre de 2005
El secretari general
Jaume Renyer Alimbau