Junta de Govern Local 2005-12-16

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 16/12/2005

CTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 16 DE DESEMBRE DE 2005

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de 2 de desembre de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Conveni de col·laboració amb INNOVA per a l’execució dels treballs d’asfaltat i senyalització horitzontal a diversos carrers de la ciutat (2).

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatiu als treballs d’asfaltat i senyalització horitzontal a diversos carrers de la ciutat (2).

Segon: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

4.- Moció de l’Alcaldia. Conveni amb el C. C. del Baix Camp i l’Ajuntament de Cambrils per col·laborar el programa per a la promoció de l'autonomia personal i l'atenció a les persones en situació de dependència.

S’acorda:

Primer: Aprovar la formalització del present conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Baix Camp, l’Ajuntament de Reus i l’Ajuntament de Cambrils per al desenvolupament del projecte demostratiu del Programa PRODEP que es durà a terme a la comarca del Baix Camp.

Segon: Aportar al Consell Comarcal del Baix Camp la quantitat de 3.000 euros, en el cas que el Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya aboni a aquest Ajuntament la totalitat de l’import corresponent a l’any 2005 per a la implementació i desenvolupament del Programa PRODEP a la comarca del Baix Camp; l’Ajuntament de Reus abonarà aquesta quantitat al Consell Comarcal del Baix Camp tan bon punt hagi percebut del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya la totalitat de la quantitat prevista.

Tercer: Facultar al Sr. Alexandre Martínez Medina, tinent d’alcalde delegat de Benestar, i a la Sra. Rosa Garrido Arcones, regidora delegada de serveis socials, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, realitzin els actes necessaris per al desenvolupament de les accions previstes en el conveni aprovat en el primer punt del present acord.

5.- Moció de l’Alcaldia.- Aprovació de la prima de la pòlissa d’assistència sanitària als funcionaris per l’any 2006.

S’acorda:

Primer: Aprovar la prima de 36,10 € per persona i mes acordada per a l’any 2006 i corresponent a la pòlissa d’assistència sanitària subscrita entre l’Ajuntament de Reus i la societat ADESLAS.

Segon: Els efectes d’aquest acord seran de 1r. de gener de 2006.

Tercer: Facultar al regidor delegat de Recursos Generals, Sr. Carles Salas Martí per tal que pugui signar tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat d’aquest acord.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

6.- Educació i Família. Aprovar les bases que han de regir la concessió de subvencions atorgades per l’ajuntament de Reus a entitats per al desenvolupament de l’esport a la ciutat.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment les bases que han de regir la concessió de subvencions atorgades per l’Ajuntament de Reus a entitats per al desenvolupament de l’esport a la ciutat.

Segon: Sotmetre l’expedient als tràmits d’informació pública i audiència i publicació en els butlletins oficials corresponents. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment en el termini reglamentàriament establert, l’acord inicial esdevindrà definitiu.

Tercer- Una vegada aprovades definitivament les esmentades bases, aprovar la convocatòria de subvencions per al curs esportiu 2005-2006.

7.- Serveis Socials. Conveni 2005-2008 per a la cooperació interadministrativa amb el Departament de Benestar i Família en matèria de Serveis Socials i Benestar i Família.

S’acorda:

Primer: Aprovar la formalització d’un conveni entre el Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Reus per establir les condicions que han de regir la cooperació interadministrativa, per a la prestació pel desenvolupament, manteniment i millora dels serveis socials d’atenció primària de competència local, altres serveis socials i altres programes de Benestar i Família durant els exercicis compresos entre 2005 i 2008.

Segon: Comunicar aquest acord al Departament de Benestar i Família.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

8.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla de millora urbana “ASM i altres al camí de la Pedrera del Coubi”, promogut per LAMSAB 2004, SL.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Pla de millora urbana “ASM i altres al camí de la Pedrera del Coubi”, promogut per LAMSAB 2004, SL, condicionat a les determinacions resultants dels informes emesos pel Tècnic d’Enllumenat Públic i per l’arquitecte cap del Servei d’Urbanisme d’aquest ajuntament, de dates 30 de setembre i 1 de desembre de 2005, respectivament, els quals s’adjunten com a fonament d’aquest acord.

Segon: Sotmetre’l a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Sol·licitar informe als organismes sectorials afectats.

Quart: Suspendre durant el termini de dos anys l’atorgament de les llicències previstes a l’article 71 del Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, en l’àmbit en quant les noves determinacions comporten una modificació del règim urbanístic.

No obstant això es preveu la possibilitat d’atorgar les llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment aprovat, en el cas que, per la naturalesa dels canvis proposats, no es posi en risc l’aplicació del nou planejament, una vegada definitivament aprovat.

9.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació voluntària, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.7 “Carrer Batista i Roca”.

S’acorda:

Primer: Acordar la no necessitat de constitució de junta de compensació de l’àrea 4.7 “Carrer Batista i Roca”, a la vista de l’escriptura de reparcel·lació voluntària atorgada amb els criteris de representació i actuació establerts pel Reglament i demanar a la Direcció General d’Urbanisme la inscripció de l’apoderament al Registre d’entitats urbanístiques col·laboradores.

Segon: Aprovar definitivament el projecte de reparcel·lació voluntària, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.7 “Carrer Batista i Roca”.

10.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del polígon IV del Pla parcial del sector G.1 “Mas Iglesias”.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament els Estatuts i les Bases d’Actuació de la Junta de compensació del polígon IV del Pla parcial del sector G.1 “Mas Iglesias”.

Segon: Designar com a representant de l’Ajuntament dins l’òrgan rector de la Junta de Compensació el Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, senyor Jordi Bergada i Masquef.

11.-Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte de les obres de remodelació dels carrers Sant Vicenç i Sant Magí Alegre.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de remodelació dels carrers Sant Vicenç i Sant Magí Alegre, amb un pressupost de 292.982,50 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

12.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació definitiva del projecte de les obres de construcció de dos soterranis destinats a aparcament i planta baixa lliure del conjunt de l’edifici a construir a l’àrea 4.76 anomenada “Sant Celestí”.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el projecte de les obres de construcció de dos soterranis destinats a aparcament i planta baixa lliure del conjunt de l’edifici a construir a l’àrea 4.76 anomenada “Sant Celestí”, amb un pressupost contractual de 1.563.743,01 euros (IVA inclòs), import que inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Publicar l’edicte d’aprovació definitiva en els Butlletins Oficials corresponents, de conformitat amb el que disposa l’article 38 del ROAS.

13.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte de les obres de remodelació del paviment del C/Llovera.

S’acorda:

Aprovar la modificació del projecte de les obres de remodelació del paviment del C/Llovera, amb un pressupost de 803.524,02 euros (IVA inclòs).

14.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte de les obres de pavimentació i serveis de l’avinguda Dr. Fleming (1a fase).

S’acorda:

Aprovar la modificació del projecte de les obres de pavimentació i serveis de l’avinguda Dr. Fleming (1a fase), amb un pressupost contractual de 237.599,61€ (IVA inclòs).

15.- Medi Ambient. Implantació del servei d’abastament d’aigua potable i de sanejament del polígon NIRSA i empreses del voltant. (Conveni de finançament i encàrrec a AREMSA).
S’acorda:

Primer: Celebrar un conveni de col·laboració amb les societats USC EUROPE ESPAÑA, SA, GREIF SPAIN, SA, TECNOLAMA, SA, així com també, amb l’ENTITAT URBANÍSTICA DE CONSERVACIÓ DEL POLÍGON INDUSTRIAL “MAS D’EN MÀRIUS” per al finançament íntegre de les cost de les obres i instal·lacions per a la implantació del servei d’abastament i sanejament en la zona que compren el polígon NIRSA i empreses del voltant.

Segon: Encarregar a la societat AIGÜES DE REUS, EMPRESA MUNICIPAL, SA l’execució i contractació de les obres i instal·lacions necessàries per a la implantació del servei d’abastament i sanejament d’aigua en el polígon NIRSA i empreses del voltant, d’acord amb el projecte tècnic aprovat per la Comissió de Govern de 07.02.2003.

Tercer: Delegar en el tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient, el senyor Daniel Pi i Noya, la signatura per la celebració d’aquest conveni.

16.- Patrimoni del Sòl. Modificació de la relació definitiva de propietaris, béns i drets afectats per sistema viari del PGOU, a executar mitjançant el Projecte de pavimentació i serveis a diversos trams dels carrers Euskadi, Avellaners i Bonaventura Carles Aribau, pel que fa a la finca núm. 1 del Projecte.

S’acorda:

Modificar la relació inicial de propietaris, béns i drets afectats per sistema viari del PGOU a executar mitjançant el Projecte de pavimentació i serveis a diversos trams dels carrers Euskadi, Avellaners i Bonaventura Carles Aribau, pel que fa a la finca núm. 1 de Projecte.

A continuació i d’acord amb l’establert a l’art. 17 de la Llei d’Expropiació Forçosa, s’especifica l’immoble afectat, el propietari, el domicili de notificacions i la naturalesa de l’afectació, la superfície afectada, les dades registrals i els altres drets afectats.

1.- C/ Bonaventura Carles Aribau, núm. 1 (Ref. Cad. 1465801 CF4516E 0001 TO)

Propietaris: Nicasi Llurba Poblet

Domicili de notificacions: C/ Bonaventura Carles Aribau, núm. 1
43205 REUS

Naturalesa afectació i superfície
afectada: 180,35 m_ de superfície que inclou part d’una edificació en planta baixa (63 m_), que es valora en la seva totalitat ateses les condicions tècniques i econòmiques del seu retall, i 3 fruiters.

Dades registrals: Registre de la Propietat núm. 1 de Reus, al Volum 653, Llibre 314, Foli 11, Finca registral núm. 8.158.

Altres drets afectats: Servitud de pas d’aigües a favor de finques de predi adjacents per raó de la seva procedència. Aquesta servitud no afecta a l’expropiació.

17.- Patrimoni del Sòl. Adquisició de 582,28 m_ de superfície de la finca situada entre els números 20V i 39 del C/ Apel·les Mestres (cadastralment Ct. d’Alcolea del Pinar, 150).

S’acorda:

Primer: Adquirir, mitjançant compravenda, els 582,28 m_ de superfície de l’immoble situat a la Ct. d’Alcolea del Pinar, núm. 150 (finca registral 47.106) per destinar-los a la construcció d’un Centre d’Educació Infantil de primer cicle, de sis unitats.

Aquesta compravenda serà d’acord a les següents subjeccions:

1. El preu de la compravenda ha quedat fixat en la quantitat total de 160.865,83 Euros.

2. La finca objecte de compravenda s’adquireix lliure de càrregues, gravamens i arrendataris (la servitud de pas que consta actualment, per raó de procedència, és anterior al procés d’urbanització de la finca i no afecta, atès que ja s’han executat els vials de la urbanització).

3. Sobre la porció de terreny venuda, l’Ajuntament executarà el Projecte de centre d’educació infantil del primer cicle, de sis unitat, redactat per l’arquitecte Jordi Canyelles i Torrents, projecte que manifesten conèixer, obligant-se l’Ajuntament a mantenir aquest destí durant un termini de 15 anys a comptar des de la signatura de l’escriptura pública de compravenda. Transcorregut aquest termini, l’ús i edificabilitat d’aquesta finca venuda serà el fixat pel Pla General.

4. El trasllat dels serveis afectats serà a càrrec de l’Ajuntament de Reus

5. Les despeses fiscals i de formalització seran segons Llei.

6. L’Ajuntament de Reus, en el supòsit que procedeixi la desafectació del bé, constitueix, a favor dels propietaris de la resta de finca matriu (un cop feta la segregació dels 582,28 m_) un dret d’adquisició preferent (tempteig), que es podrà exercitar en el termini de 30 dies naturals, a comptar des del següent a aquell en què es notifiqui de forma fefaent per l’Ajuntament de Reus als titulars de la resta de finca matriu, la decisió de vendre o donar en pagament la finca, el preu de l’operació i les condicions essencials de la transmissió. Per l’efectivitat d’aquest dret, els venedors designen com a domicili de notificacions el que s’hagi fet constar a l’escriptura de compravenda, obligant-se a notificar a l’Ajuntament de Reus qualsevol canvi que hi hagi en la titularitat de la resta de finca matriu, sigui per la causa que sigui. Aquesta comunicació haurà de ser en el termini de 3 mesos des de la producció del fet causant de la notificació. Cas que no es produeixi aquesta notificació, no hi haurà lloc al dret de tempteig.

Aquest dret no serà d’aplicació, tal i com s’ha dit mentre el bé tingui la classificació de domini públic i, per extensió, per constituir possibles formes de gestió del servei en el supòsit que l’Ajuntament cedeixi gratuïtament l’esmentada finca a qualsevol Ens Públic o organisme/societat que en depengui o hi estigui vinculat. Tampoc serà d’aplicació aquest dret si l’Ajuntament aporta l’esmentada finca a qualsevol organisme/societat depenent o vinculat a l’Ajuntament, als efectes de gestió del servei.

7. Fer constar expressament que, d’acord amb l’establert al PGOU, art. 132 i següents, la segregació d’aquesta porció de terreny de 582,28 m_ compleix les prescripcions urbanístiques, autoritzant-se en aquest mateix acte la seva segregació als efectes que motiven la present compravenda.

Segon: Formalitzar aquesta compravenda mitjançant document públic.

Tercer: Facultar el Molt Il·lustre Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, i el Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol dels dos, indistintament, formalitzin la compravenda esmentada i subscrigui els documents que siguin necessaris per a la plena efectivitat d’aquest acord.

18.- Patrimoni del Sòl. Desestimació del recurs potestatiu de reposició interposat contra l’acord de la Junta de Govern Local de data 21.10.05.

S’acorda:

Desestimar el recurs de reposició interposat pels Srs. Josefina Oriol Baget, Benito Oriol Mora, Benet Oriol Andreu, Joan Oriol Baget i Jordi Oriol Andreu, contra l’acord de la Junta de Govern Local adoptat en sessió de data 21.10.05, desestimant la sol·licitud de reversió de l’immoble núm. 8 del c/. Salvador Espriu, atès que no s’ha al·legat cap nou fonament fàctic ni jurídic que modifiqui l’acord impugnat tal com s’ha indicat a la part expositiva d’aquest acord.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

19.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de factures

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 528.406,80 € (cinc-cents vint-i-vuit mil quatre-cents sis amb vuitanta cèntims).
20.- Assessoria Jurídica.- Renúncia de les parade
83 i 84, un magatzem i un lloc de fred a la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet.

S’acorda:

Primer: Acceptar la renúncia formulada per DANIEL SALINAS SL dels drets que li corresponen com a concessionària de les parades 83, 84, d’un magatzem i d’un lloc de fred a la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet.

Segon: Adjudicar les parades 83, 84 un magatzem i un lloc de fred a la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet a la societat anònima municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” (AMERSAM), que gaudirà en relació a aquell de la condició de concessionària, sent la seva relació amb l’Ajuntament de caràcter jurídico-administratiu.

21.- Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de la redacció del projecte executiu i construcció de la central de recollida pneumàtica, així com l’adjudicació de la tecnologia i preus unitaris de la xarxa pública de recollida i punts d’abocament de residus urbans per la recollida pneumàtica de la zona del Velòdrom al terme municipal de Reus.

S’acorda:

Primer: Adjudicar a l'empresa UTE ENVAC IBERIA, SA – CONSTÈCNIA 3, SL, la contractació de la redacció del projecte executiu i construcció de la central de recollida pneumàtica, així com l’adjudicació de la tecnologia i preus unitaris de la xarxa pública de recollida i punts d’abocament de residus urbans per la recollida pneumàtica de la zona del Velòdrom al terme municipal de Reus, per un import de 2.263.939 euros (IVA inclòs).

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, una garantia definitiva per import de 90.557,56 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

Segon: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 15 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, amb el benentès que abans de la seva formalització haurà de presentar-se còpia de l’escriptura pública de constitució de la UTE, legalitzada per Notari o compulsada pel Secretari de la Corporació, i inscrita al Registre especial d’Unions Temporals d’Empreses del Ministeri d’Economia i Hisenda.

Tercer: Acordar la devolució de la garantia provisional al licitador no adjudicatari, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la llei de contractes de les administracions públiques.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

22.- Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de les obres de reforma de la residència per a la infància i adolescència La Pastoreta de Reus (Fase I).

S’acorda:

Primer: Excloure de la present licitació a l’empresa FULGENCIO VILLAR, SL, al superar el tipus de licitació previst en el plec de clàusules administratives particulars.

Segon: Adjudicar a l'empresa CONSTRUCCIONES GALVE Y GIL, SA, l'execució de les obres de reforma de la residència per a la infància i adolescència La Pastoreta de Reus (Fase I), per un import de 534.017,12 euros (IVA inclòs).

En aquest import s’inclou l’estudi de seguretat i salut, que s’havia pressupostat junt amb l’obra, d’acord amb el que disposa l’art 4 del RD 1627/97 de 24 d’octubre, regulador de les condicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció.

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, una garantia definitiva per import de 21.360,68 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

El contractista haurà de presentar en el termini de 10 dies naturals, a comptar des de la notificació d’aquest acord el pla de seguretat, per la seva oportuna aprovació, abans de l’inici de les obres.

Tercer: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 15 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord.

Quart: Comunicar l’adopció del present acord al Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya.

Cinquè: Atorgar els recursos legals oportuns.

Assumptes sobrevinguts.

23.-Contractació i Patrimoni.- Aprovació del plec de clàusules administratives i particulars que ha de regir la convocatòria de concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent de les obres de la nova oficina local d’habitatge, i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent , de les obres de la nova oficina local d’habitatge, amb un tipus de licitació de 151.484,88 euros (IVA inclòs), i sotmetre’l a tràmit d’exposició al públic per un termini de 10 dies hàbils en els butlletins oficials corresponents.

Segon: Convocar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l'empara de l'article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

Reus, 20 de desembre de 2005

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.