Junta de Govern Local 2007-02-09

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 9/02/2007

núm. 04/07

EXCM. AJUNTAMENT DE REUS

ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 9 DE FEBRER DE 2007

A la ciutat de Reus, el dia 9 de febrer 2007, a les 13 hores, es reuneix al Palau Consistorial amb caràcter ordinari, la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Reus, sota la presidència del Sr. Lluís Miquel Pérez Segura alcalde-president, amb assistència dels regidors que al marge s’indiquen, assistits pel secretari general de la Corporació Sr. Jaume Renyer Alimbau i per l’interventor accidental Sr. Ricard Pintaluba Borràs.

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 2 de febrer de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia.

Detenció del veí de Reus Sr. Mbrak El Jafari per la seva presumpta vinculació a grups islamistes armats (dilluns 5 de febrer)

Reunió del consell d’administració del Consorci d’Aigües de Tarragona (dilluns 5 de febrer)

Reunió amb el president de la Diputació de Tarragona, Il·lm. Sr. Joan Aregio (dilluns 5 de febrer)

Reunió amb la presidenta de l’Avv Jardins de Reus, Sra. Rosa Mancebón (dimarts 6 de febrer)

Xerrada sobre el projecte del nou Hospital de Reus al Centre Cívic Ponent (dimarts 6 de febrer)

Anada a Saragossa amb el tinent d’alcalde Sr. Daniel Pi per participar a unes jornades tècniques sobre urbanisme (dimecres 6 de febrer)

Assistència a la conferència pronunciada al Palau Bofarull per l’Arquebisbe de Tarragona, Excm. i Rvdm. Sr. Jaume Pujol (dimecres 6 de febrer)

Signatura de la delegació de competències a la Sra. Teresa Pallarès com a regidora de promoció de ciutat, comerç i turisme (dijous 7 de febrer)

Assistència a la presentació del nou plànol fotogràfic de Reus elaborat pel Gabinet Tècnic municipal del cadastre (dijous 7 de febrer)

Visita institucional del Conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat, Hble. Sr. Joan Puigcercós, i posterior inauguració de la seu de PIMEC-Reus (dijous 7 de febrer)

Assistència a la presentació del programa de salut de la URV, celebrada a l’Aula Magna de la Facultat de Medicina i CC de la Salut (dijous 8 de febrer)

Reunió amb el Sr. José Naveiro, capità de la Guàrdia Civil (divendres 9 de febrer)

3. Moció de l’Alcaldia. Conveni entre els Ajuntaments de Reus i Riudecanyes per a la col·laboració en l'ampliació i millora de l'estació de tractament d'aigua potable de Riudecanyes.

“Atès que els ens locals ostenten competències en matèria d’abastament d’aigua potable, en virtut de l’article 5 del Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la legislació en matèria d’aigües de Catalunya, i l’article 66.2.l) del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

Atès que aquest Ajuntament constituí, l’any 1993, la societat GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A., la qual té per objecte, entre d’altres, la realització de tot tipus de treballs relacionats amb el cicle integral de l’aigua.

Atès que l’any 1997, l’Ajuntament de Reus, a través de la seva empresa instrumental GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A. i l’Ajuntament de Riudecanyes iniciaren actuacions de col·laboració comuna en la gestió del servei de subministrament d’aigua del municipi mitjançant la construcció i posterior manteniment de l’Estació de tractament d’aigües potables (ETAP).

Atès que l’Ajuntament de Riudecanyes està interessat en mantenir aquestes actuacions de col·laboració, amb el desenvolupament de tasques de suport tècnic i jurídic en la gestió del servei públic d’abastament d’aigua potable, i específicament per a l’ampliació i millora de l’estació de tractament d’aigua potable del municipi de Riudecanyes.

Vist l’esborrany de conveni de col·laboració entre ambdós municipis, en el qual es preveu que l’Ajuntament de Reus prestaria aquesta col·laboració a través de la societat GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A.

Vist el que disposen, entre d’altres, els articles 4 i 6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, l’article 3.1.c) del Reial Decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes de les Administracions Públiques, i els articles 303 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, en relació a la col·laboració interadministrativa i als convenis de cooperació entre els ens locals.

En conseqüència, la Junta de Govern Local adopta els següents acords:

Primer: Aprovar la formalització d’un conveni entre l’Ajuntament de Reus i l’Ajuntament de Riudecanyes per a la col·laboració en l’ampliació i millora de l’estació de tractament d’aigua potable d’aquest darrer municipi.

Segon: Les tasques de col·laboració assumides per l’Ajuntament de Reus seran dutes a terme per la societat municipal Gestió Ambiental i Abastament S.A. (GAIASA).

Tercer: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde i al tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin el conveni de col·laboració esmentat en el primer punt del present acord.

Quart: Comunicar el present acord a la societat GAIASA i a l’Ajuntament de Riudecanyes.”

- La proposta s’aprova per assentiment.

4. Moció de l’Alcaldia. Comparèixer en el recurs ordinari núm. 497/2006, davant el Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Tarragona.

“Atès que la Plataforma Reusenca Independent Municipal ha interposat recurs contenciós administratiu contra l’acord del Ple de la Corporació de data 29 de setembre de 2006, pel qual es desestimava el recurs de reposició interposat contra l’acord del Ple de data 7 de juliol de 2006 de desestimació de la sol·licitud de declaració de nul·litat de l’acord de creació de la societat INNOVA Grup d’Empreses Municipals de Reus SL.

Atès que cal que l’Ajuntament comparegui en l’esmentat recurs contenciós administratiu.

Vist l’article 22. 2. j) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i en virtut de la delegació de competències que resulten de l’acord del Ple de data 20 de juny de 2003, s’acorda:

Primer: Trametre l’expedient administratiu corresponent al Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Tarragona.

Segon: Comparèixer en el recurs ordinari número 497/2006, davant el Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Tarragona.

Tercer: Notificar la present resolució a INNOVA Grup d’Empreses Municipals de Reus SL emplaçant-la per tal que puguin personar-se en el procediment en el termini de nou dies.

Quart: Designar el lletrat Sr. Jaume Renyer i Alimbau i la procuradora Sra. Rosa Ma. Elías Arcalís per tal que defensi i representi, respectivament, a la Corporació en el procediment esmentat.”

- La proposta s’aprova per assentiment.

5.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació acord-marc relatiu als criteris d’imposició de contribucions especials a les obres incloses en l’àmbit del projecte d’intervenció integral al barri del Carme 2005-2008.

“Atès que el projecte d’intervenció integral al barri del Carme està subvencionat per la Generalitat de Catalunya, a l’empara de la Llei 2/2004, de millora de barris, àrees urbanes i viles, tenint concedits uns ajuts per l’import total de 8.295.707,88 euros, equivalent al 50 per cent del pressupost aprovat per la Generalitat, 16.566.130 euros.

El projecte contempla dins les seves actuacions tot un seguit d’obres de remodelació de diversos vials, si bé la totalitat de les obres de remodelació que l’Ajuntament projecta realitzar en el àmbit del Barri del Carme no van ser recollides en el projecte d’intervenció integral aprovat per la Generalitat.

En el marc de l’execució del projecte, l’Ajuntament comença a desenvolupar el programa d’obres de remodelació, d’acord amb el condicionament marcat per les actuacions urbanístiques, i previ a l’adjudicació de les obres cal iniciar els corresponents expedients per a l’aplicació de contribucions especials.

En aplicació de la vigent normativa, i dels criteris habituals de la Corporació, aquestes obres es financen mitjançant la subvenció rebuda, l’aportació de l’Ajuntament i les quotes de les contribucions especials resultants de l’aplicació del percentatge del 50 per cent a la base imposable.

Considerant que el fet imposable generat per les obres de remodelació que es realitzin als vials de l’àmbit del Barri del Carme, serà el mateix per a totes les finques del vial que es remodeli, amb independència de que estigui inclòs o no, total o parcialment, en la relació d’actuacions del projecte d’intervenció integral aprovat per la Generalitat, correspon que l’aportació dels propietaris de les finques beneficiades per les obres sigui la mateixa.

Considerant que per a obtenir la mateixa aportació de Contribucions Especials en totes les obres de l’àmbit del Barri del Carme, cal que la part de la base imposable subvencionada sigui la mateixa.

Per tot l’exposat, s’acorda:

Primer: Aplicar en els expedients d’imposició de Contribucions Especials per a la realització d’obres de remodelació als vials de l’àmbit del Barri del Carme, la subvenció del 50 per cent de l’import del pressupost aprovat, tal com s’estableix al projecte d’intervenció integral al barri del Carme, subvencionat per la Generalitat de Catalunya, amb independència de que aquest reculli o no, total o parcialment, l’abast de les obres que s’executin.

Segon: En els expedients d’aplicació de Contribucions Especials en que resulti insuficient l’import de la subvenció concedida per la Generalitat per a cobrir el 50 per cent del cost, l’Ajuntament assumirà la part del cost que resulti després d’aplicar la subvenció de la Generalitat, i el 25 per cent de la base imposable restant, que es finançarà mitjançant les Contribucions Especials.

- La proposta, s’aprova per assentiment.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

6. Salut Pública. Imposició de diverses sancions per infracció de la normativa sobre tinença de gossos considerats potencialment perillosos

- 6.a) Imposició d’una sanció per infracció de la normativa sobre la tinença d'animals potencialment perillosos. (Exp. 135/06)

“Atès que per decret de l’Alcaldia de data 5 de juny de 2006, s’inicià un procediment sancionador contra el Sr. Diego Garcia Martínez per la suposada infracció de l’article 13.2.a) de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre la tinença d'animals considerats potencialment perillosos, pel fet que es trobava deixat anar a la via pública un gos de raça Rottweiler i no haver adoptar el propietari les mesures necessàries per evitar la seva escapada.

Atès que s’ha tramitat el corresponent procediment sancionador d’acord amb els tràmits que preveuen els articles 14 i següents de l’Ordenança general reguladora del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de l’Ajuntament de Reus.

Atès que l'interessat ha presentat amb data 26 de juny de 2006 al·legacions que no desvirtuen els fets.

Atès que l’instructor ha formulat en data 26 de juliol de 2006 la proposta de resolució, la qual ha estat notificada a l'interessat.

Atès que de la instrucció del procediment resulten provats els fets imputats i que en resulta responsable el Sr. Diego Garcia Martínez.

Vista la proposta de resolució efectuada per la instructora de l’expedient, en la qual es proposa imposar una sanció de 300,00.-euros a l’empara de l’article 13.5) de la citada Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre la tinença d'animals considerats potencialment perillosos per la provada comissió d’una infracció greu qualificada a l’article 13.2.a) de la Llei 50/1999. De 23 de desembre sobre el regim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos.

Vist el que disposa l’article 13.2.b) de la llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, segons modificació feta per la llei 7/2004, de 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives; i en virtut de la delegació de competències que resulta de l’ acord del Ple de data 20 de juny de 2003, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Personals del dia 2 de febrer de 2007, s’acorda:

Primer.- Imposar al Sr. Diego Garcia Martínez com a responsable d’una infracció qualificada com a greu tipificada a l’article 13.2.a) de la Llei 50/1999. De 23 de desembre sobre el regim jurídic de la tinença d'animals potencialment perillosos, una sanció de 300,00 euros.

Segon.- Atorgar els recursos legals procedents.”

- La proposta, s’aprova per assentiment.

6.b) Imposició d’una sanció per infracció de la normativa sobre tinença d'animals potencialment perillosos. (Exp. 278/06)

Atès que per decret de data 24 d'octubre de 2006 es va iniciar un procediment sancionador contra al Sr. Juan Fernández Ortega per la suposada infracció de l’article 7.3.e) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, pel fet de portar en un espai públic un gos de raça Rottweiler sense morrió i deslligat

Atès que s’ha tramitat el corresponent procediment sancionador d’acord amb els tràmits que preveuen els articles 14 i següents de l’Ordenança general reguladora del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de l’Ajuntament de Reus.

Atès que amb data 13 de novembre de 2006 l'interessat va presentar al·legacions al procediment sancionador.

Atès que l’instructor ha formulat en data 11 de desembre de 2006 la proposta de resolució, la qual ha estat notificada a l'interessat.

Atès que de la instrucció del procediment resulten provats els fets imputats i que en resulta responsable el Sr. Juan Fernández Ortega.

Vista la proposta de resolució efectuada per la instructora de l’expedient, en la qual es proposa imposar una sanció de 300,00.-euros a l’empara de l’article 11.1 de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, per la provada comissió d’una infracció greu tipificada a l’article 7.3.e) de la mateixa llei.

Vist el que disposa l’article 13.1.b) de la llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, segons modificació feta per la llei 7/2004, de 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives; i en virtut de la delegació de competències que resulta de l’ acord del Ple de data 20 de juny de 2003, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Personals del dia 2 de febrer de 2007, s’acorda:

Primer.- Imposar al Sr. Juan Fernández Ortega com a responsable d’una infracció greu tipificada a l’article 7.3.e) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, una sanció de 300,00 euros.

Segon.- Atorgar els recursos legals procedents.”

- La proposta, s’aprova per assentiment.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

7. Patrimoni del Sòl. Acceptació dels Acords del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 12.12.06, fixant el preu just dels béns afectats per sistema viari del PGOU a executar mitjançant el Projecte de les obres de pavimentació i serveis del Passatge Mare de Déu dels Desemparats.

Vist l'expedient administratiu d'expropiació forçosa dels béns afectats per sistema viari del PGOU a executar mitjançant el Projecte de les obres de pavimentació i serveis del Passatge Mare de Déu dels Desemparats.

Vistos els 'Acords del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 12.12.06 fixant el preu just per l'expropiació de diferents superfícies de diferents immobles afectats. En concret, les superfícies afectades i valorades són les següents:

1. 87,38 m_ de superfície del Pg. Mare de Déu dels Desemparats, núm. 3, propietat dels Srs. FERNANDO CARRETERO ROLDAN-CUARTERO i M. ANTONIA ANDREU CLARES, i que importa la quantitat total de 8.533,80 € .

2. 199,37 m_ de superfície del Pg. del Molinet, núm. 12, propietat del Sr. JOSEP LLUIS ARRUFAT, i que importa la quantitat total de 24.090,07 € .

3. 78,80 m_ de superfície del Pg. Mare de Déu dels Desemparats, núm. 7, propietat dels Srs. FRANCISCO GIL SANTIAGO i JOSEFA CORTES ARELLANA, i que importa la quantitat total de 9.525,59 € .

En relació a la finca núm. 1, cal indicar que va ser objecte d’una modificació de la superfície afectada (acord del Ple de data 22.09.06), de manera que es va passar dels 77,84 m_ -afectats inicialment- als 87,38 m_ definitius. Aq
esta modificació no ha estat tinguda en compte a tots els punts de l’Acord del Jurat esmentat, de manera que, quan al fonament de Dret II es fixa el valor total del sòl en 7.017,43 € (valoració particular), s’oblida que aquest valor és pels 77,84 m_ i, per tant, s’ha d’obtenir el corresponent als 87,38 m_ realment afectats, que , realitzant les corresponents operacions matemàtiques (7.017,43 / 77,84 * 87,38 ) resulta ser de 7.877,48 € , valor al qual, afegit el premi d’afecció, fa que el preu just segons els criteris del Jurat, importi la quantitat de 9.436,85 €, que és el valor que es considera per la finca núm. 1.

Per tot l'exposat, de conformitat amb l'establert a la Llei d'Expropiació Forçosa, en ús de les facultats desconcentrades per acord del Ple de data 09.07.99 i a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Territorials, s'acorda:

Acceptar en la seva integritat els acords del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 12.12.06, fixant el preu just per l'expropiació de les diferents superfícies afectades dels immobles esmentats a la part expositiva d’aquest Acord, i que en conjunt importa la quantitat total de 43.052,51 Euros, tenint en compte la modificació indicada al paràgraf tercer de la part expositiva d’aquest Acord pel que fa a la finca núm. 1.”

8. Patrimoni del Sòl. Aprovació definitiva de l’annex al Projecte de taxació conjunta de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet, que s’executa pel sistema d’expropiació.

Vist l'expedient administratiu d'expropiació forçosa dels béns i drets afectats per l’execució del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet, havent-se aprovat la formulació, als efectes de la seva posterior expropiació, de la relació inicial de propietaris, béns i drets afectats per Decret de data 05.07.06.

Vist l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió de data 06.10.06 en el que es va acordar iniciar expedient d'expropiació forçosa, declarar la necessitat d'ocupació i aprovar la relació definitiva de propietaris, béns i drets afectats.

Vist l’acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió de data 24.11.06 en el que es va acordar incloure a la relació definitiva de propietaris, béns i drets afectats el dret d’arrendament i activitat interessats per la mercantil CERO PUNTO CERRAJEROS, SL. Atès que en base a la sol·licitud que va motivar l’adopció d’aquest acord, es va encarregar la redacció d’un annex al Projecte de Taxació conjunta de les finques i altres béns objecte d’expropiació forçosa incloses dins de l’àmbit del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet.

Aquest Projecte de Taxació conjunta indicat al paràgraf precedent es va aprovar inicialment per acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 10.11.06 i definitivament en sessió de data 12.01.07. Aquest Projecte ja conté els criteris de valoració dels arrendaments i dels locals on s’hi desenvolupa una activitat amb llicència municipal.

Atès que per Decret de data 12.12.06, núm. 1.754, es va resoldre: “^PRIMER NOTIFICAR a la mercantil CERO PUNTO CERRAJEROS, SL el Projecte i l’annex al Projecte de Taxació conjunta de les finques i altres béns objecte d’expropiació forçosa incloses dins de l’àmbit del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet, corresponent a la valoració del dret d’arrendament i activitat de venda de serralleria i caixes de seguretat dels baixos esquerra de la finca situada al Raval Martí Folguera, núm. 31, segons acord de la Junta de Govern Local de data 24.11.06. També se li notificarà el full d’apreuament redactat en base a aquest Projecte.”

Atès que mitjançant escrit presentat en data 30.01.07, la mercantil interessada formula les seves al·legacions al Projecte de taxació i també formula el seu full d’apreuament. En aquestes al·legacions es manifesta la discrepància amb els criteris de valoració municipal tant pel que fa a la valoració del dret d’arrendament (diferència de rendes) com pel que fa a les despeses de trasllat i les seves repercussions a la facturació de l’activitat. Fonamenta les seves peticions, entre altres, en una relació de les factures emeses durant l’any 2006. Respecte a aquestes al·legacions cal manifestar que els documents aportats no tenen una data vàlida front a tercers, ja que s’han emès unilateralment i sense diferenciar els centres de treball de l’empresa a diverses ciutats (una mera consulta a les guies telefòniques posa de manifest l’existència d’un centre a Reus i un altre a Tarragona), quan els documents que s’havien d’haver aportat, per tenir una data i un quantum cert front a tercers, és còpia de les declaracions fiscals de l’activitat presentada davant els organismes competents en els períodes legalment establerts; també utilitza uns altres criteris per la valoració de les despeses de trasllat, criteris que no s’estimen per quan es considera que no desvirtuen ni estan millor fonamentats que els dels Tècnics municipals, continguts al Projecte de taxació i la discrepància obeeix a les diferents pretensions econòmiques d’ambdues parts. Per aquests motius i atès que no s’aporta cap fonament que modifiqui els criteris continguts al Projecte de Taxació conjunta (tot i la lògica discrepància de fulls d’apreuament entre les parts d’aquest procediment) es desestimaran les al·legacions presentades.

Per tot l’exposat, vistos els informes i altra documentació incorporada a l’expedient, de conformitat amb l’establert a la Llei d’Expropiació Forçosa, Llei 6/98, de 13 d’abril, D. Leg. 1/2005, de 26 de juliol i altra legislació concordant, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Territorials i en ús de les facultats delegades per acord del Ple de data 20.06.03, s’acorda:

Primer. Desestimar les al·legacions formulades per la mercantil CERO PUNTO CERRAJEROS, SL pels motius indicats a la part expositiva –paràgraf sisè- d’aquest acord.

Segon. Aprovar definitivament l’annex al Projecte de taxació conjunta de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins de l’àmbit del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet, que s’executa per sistema d’expropiació.

Tercer. Notificar aquest acord, de conformitat amb l’establert a l’art. 107 del D.Leg. 1/2005, de 26 de juliol i Llei 30/92, de 26 de novembre.”

- La proposta, s’aprova per assentiment.

9. Contractació i Patrimoni. Adjudicar el servei de manteniment de parcs i jardins (zona oest) del terme municipal de Reus.

Atès que es va convocar concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari per a la contractació del servei de manteniment de parcs i jardins (zona oest) del terme municipal de Reus, d’acord amb el plec de clàusules administratives particulars aprovat per acord de la Junta de Govern Local del dia 19.05.06. i amb una despesa màxima prevista de 350.000,00,€ (IVA inclòs) per a la primera anualitat del contracte.

Atès que en l’acta de qualificació documental de data 11.12.06, es va fer constar que en la plica presentada conjuntament per les empreses Vivers Centre Verd, S.A.U. i Medio Ambiente Dalmau, S.A., no s’hi inclou la documentació corresponent al sobre nº1 que acrediti la personalitat i capacitat amb què es licita i, a més, s’incorpora en aquest sobre l’oferta econòmica, per la qual cosa, i de conformitat amb l’establert a l’art. 79.1 del RDl 2/2000, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (en endavant, TRLCAP), no es garanteix el secret de les proposicions.

Atès que en data 13.12.06 es va fer l' acte d' obertura de les pliques admeses.

Atès que el concurs públic és una forma de selecció del contractista que respon al criteri d' adjudicació a la proposta que, en el seu conjunt, resulti més avantatjosa per la Corporació, de conformitat amb l' establert a l' article 74.3 del TRLCAP.

Atès que s' ha emès informe per part dels Serveis de Jardineria de l’Àrea de Via Pública, que ha valorat les pliques presentades per les empreses UTE (Sistemes Globales del Medio Ambiente SAU-QVerd XXI Jardiners SL), SUFI S.A, UTE (Atri SL –Servidel S.L.U), Azahar Jardinerias y Riegos S.A , Fomento de Construcciones y Contratas S.A , Urbaser S.A , Proyectos Intergrales de Limpieza S.A, Teconma S.A, Agrotarraco SL i Cespa SA, atenent els criteris fixats a la clàusula “23” del plec de clàusules administratives particulars, i s'ha formulat la proposta d'adjudicació de la Mesa de Contractació a favor de l’UTE (Sistemas Globales del Medio Ambiente SAU – Q Verd XXI Jardiners SL), per ser la que ha obtingut major puntuació.

Vist que dels articles 24 del TRLCAP i 24 del Reial Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, s’infereix que un cop feta l’adjudicació a favor d’una unió temporal d’empreses, és necessària la seva formalització en escriptura pública.

Vistos els articles 81 i 88 del TRLCAP, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Generals del dia 09.02.07, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l’Alcaldia de data 17.06.03, s’acorda:

1) Excloure de la present licitació la plica presentada conjuntament per les empreses Vivers Centre Verd, S.A.U. i Medio Ambiente Dalmau, S.A..

2) Adjudicar el servei del manteniment de parcs i jardins (zona oest) del terme Municipal de Reus a l’UTE (Sistemas Globales del Medio Ambiente SAU – Q Verd XXI Jardiners SL.) per un import de 300.536€, IVA inclòs, per la primera anualitat.

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, una garantia definitiva per import de 12.021,44 euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

El contractista esta obligat a subscriure una pòlissa d’assegurances per un import de 300.506,05€ que cobreixi la responsabilitat civil per tots els accidents, danys i perjudicis que puguin ser ocasionats pels treballs que es realitzin com a conseqüència de la prestació del servei. Aquesta pòlissa serà presentada en el moment de la signatura del contracte i haurà d’estar en vigor durant tota la seva durada.

3) Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 30 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest Acord, amb el benentès que abans de la seva formalització haurà de presentar-se còpia de l’escriptura pública de constitució de la UTE, legalitzada per Notari o compulsada pel Secretari de la Corporació.

4) Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la llei de contractes de les administracions públiques.

5) Atorgar els recursos legals oportuns."

La proposta, s’aprova per assentiment.

10. Contractació i Patrimoni. Aprovar i adjudicar l’ampliació del servei de manteniment de parcs i jardins de la zona est del terme municipal de Reus.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 06.02.04, es va adjudicar a l’empresa AGROTARRACO,S.L., el servei de manteniment de parcs i jardins de la zona est del terme municipal de Reus, per un import de 347.192 euros (IVA inclòs) per a la primera anualitat, i es va formalitzar el corresponent contracte administratiu el dia 04 de març de 2004.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 05.05.06 es va aprovar la pròrroga de l’esmentat contracte, subscrit amb l’empresa AGROTARRACO, S. L. per un període d’un any, amb efectes des del dia 01.04.06, i amb les mateixes condicions.

Atès que el Departament de Serveis de l’Àrea de Via Pública ha emès informe en data de 05.01.07, referent a la necessitat de l’ampliació del referenciat contracte degut a l’increment de noves zones verdes que han passat últimament a titularitat pública, i del seu manteniment, suposant un increment respecte de l’import adjudicat de 74.599,48€/any (IVA inclòs), resultant un import total adjudicat de 421.791,48€/any (IVA inclòs).

Vist el que disposen els articles 42 i 101.2 del RDl 2/2000, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (en endavant, TRLCAP), pel que fa al reajust de la garantia definitiva, en els casos de modificació del contracte, per tal de que tingui la deguda proporció amb el preu del contracte, i pel que fa a la formalització de les modificacions contractuals.

Vist que existeix consignació pressupostària de conformitat amb l’establert a l’article 11 del TRLCAP.

A proposta de la Comissió Informativa de Serveis Generals del dia 9 de febrer de 2007, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l’Alcaldia de data 17.06.03, s’acorda:

1) Aprovar i adjudicar l’ampliació del servei de manteniment de parcs i jardins de la zona est del terme municipal de Reus, a l’empresa AGROTARRACO,S.L., per un import de 74.599,48 euros/any (IVA inclòs).

L'adjudicatari haurà de dipositar en la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a partir de la notificació d'aquest acord, una garantia definitiva complementària per import de 2.983,98 euros, tal i com estableixen els articles l'article 36 i 42 del TRLCAP.

2) Formalitzar la modificació del contracte administratiu en el termini de 30 dies naturals, al departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del dia següent a la recepció de la notificació d’aquest acord.

3) Atorgar els recursos legals oportuns.”

- Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per assentiment.

-

11. Contractació i Patrimoni. Aprovar la pròrroga del servei consistent en els treballs d’arboricultura a l’arbrat de la ciutat de Reus.

Atès que per Acord de la Comissió de Govern de data 14.11.03, es va adjudicar a l’empresa AGROTARRACO,S.L., el servei consistent en l’execució de treballs d’arboricultura a l’arbrat de la ciutat de Reus, i es va formalitzar el corresponent contracte administratiu el dia 25.11.03.

Atès que la vigència del contracte es va estipular per un període de 2 anys, a comptar des de la data d’inici del servei, que va ser el dia 01.12.03, i que segons el pacte segon del contracte, aquest es podrà prorrogar per períodes anuals i per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la seva finalització, sense que la durada total del contracte, incloses les pròrrogues, pugui excedir de quatre anys.

Atès que per Decret d’Avocació del Molt Il·ltre. Sr. Alcalde de data 29.11.05 es va aprovar la pròrroga del contracte de referència, per a un període d’un any, amb efectes des del dia 01.12.05.

Vist l’informe favorable del Tècnic de Jardineria de l’Àrea de Via Pública sobre la conveniència de prorrogar el contracte per un període d’un any, i atès que l’empresa adjudicatària dels treballs, així mateix, ha manifestat el seu interès en prorrogar-lo.

Vistos els articles 11 i 67 del RDl 2/2000, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Generals de data 9 de febrer de 2007, en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l’Alcaldia de data 17.06.03, s’acorda:

1) Aprovar la pròrroga del contracte relatiu al servei consistent en els treballs d’arboricultura a l’arbrat de la ciutat de Reus, subscrit amb l’empresa AGROTARRACO, S. L. per un període d’un any, amb efectes des del dia 01.12.06, i amb les mateixes condicions.

2) Atorgar els recursos legals oportuns.”

- Sotmesa la proposta a votació, s’aprova per unanimitat.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS.

No n’hi ha.

I, no havent-hi més assumptes a tractar, s’aixeca la sessió a les 14,20 hores, de la qual s’estén aquesta acta que firma l’alcalde, amb mi el secretari general que certifico.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.