Junta de Govern Local 2007-03-09

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 9/03/2007

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 9 DE MARÇ DE 2007

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 2 de març de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Adhesió de l'Ajuntament de Reus al conveni marc de col·laboració entre el Departament de Governació i AAPP, Localret, l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci AOC per a l'impuls de la interoperabilitat dels sistemes d'informació de les AAPP catalanes.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’adhesió d’aquest Ajuntament al conveni marc de col·laboració formalitzat el dia 22 d’octubre de 2006 per a l’impuls i el desenvolupament de la interoperabilitat dels sistemes d’informació de les Administracions catalanes, entre el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, en nom de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, el Consorci Localret, l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (AOC).

Segon: Instar dels departaments municipals pertinents que s’iniciïn els treballs d’adaptació dels sistemes d’informació i els processos de reenginyeria que siguin necessaris per a la incorporació dels serveis de transmissió de dades, certificats i documents electrònics en la gestió administrativa.

Tercer: Designar el Sr. Oscar Hellín Escribano com a interlocutor únic de l’Ajuntament davant el Consorci AOC, per al desenvolupament dels acords previstos al conveni esmentat.

Quart: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al tinent d’alcalde delegat de recursos generals per tal que, qualsevol d‘ells, indistintament, formalitzin els documents que esdevinguin necessaris per fer efectiva aquesta adhesió al conveni, i per modificar o substituir la persona designada a l’acord tercer quan esdevingui necessari.

4. Moció de l’Alcaldia. Contracte d’arrendament amb INNOVA relatiu a l’immoble 22-24 de Riera Escorial.
S’acorda:

Primer: Aprovar el contracte d’arrendament entre l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.A. ,en qualitat d’arrendadora i aquest Ajuntament, en qualitat d’arrendatari de l’immoble ubicat en els núm. 22-24 de la Riera de l’Escorial.

Segon: La durada d’aquest contracte s’estableix en 20 anys, a comptar des del dia 1 de gener de 2006 i la renda a satisfer es xifra en 91.453’93 euros anyals, més IVA.

Tercer: Facultar, expressament al Tinent d’Alcalde Delegat de Recursos Generals, Sr. Carles Salas Martí per a la signatura.

COMISSIO DE SERVEIS PERSONALS

5. Relacions Cíviques. Encàrrec del desenvolupament de les activitats de lleure de centres cívics, segon quatrimestre del curs 2006/07, a la Societat Municipal Reus Esport i Lleure, S.A.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA el desenvolupament de les activitats de lleure dels centres cívics per un import màxim previst de 61.777,00 euros (IVA inclòs), per tal de dur a terme les activitats de lleure que la Regidoria de Relacions Cíviques ha programat per al segon quatrimestre del curs 2006/2007 i que s’han de desenvolupar als Centres Cívics de Reus per al període comprés entre els dies 19 de febrer i el 8 de juny de 2007, ambdós inclosos.

Segon: El pagament es realitzarà mitjançant factura que serà conformada per la Regidoria de Relacions Cíviques, essent l’import unitari per al període anteriorment esment el que es detalla a continuació:

. Categoria A 28’89 euros/hora IVA inclòs
. Categoria B 23’54 euros/hora IVA inclòs

Tercer: Als efectes de coordinar la relació entre les parts cal tenir en compte el següent:

. S’establirà una comissió de seguiment de les activitats desenvolupades i del servei formada per representats de Reus Esport i Lleure SA i de la Regidoria de Relacions Cíviques.

. La societat municipal Reus Esport i Lleure SA a l’acabament del curs 2006/07 facilitarà a la Regidoria de Relacions Cíviques una memòria descriptiva de la gestió realitzada.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

6. Gestió Urbanística. Recepció provisional de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA.

S’acorda:

Primer: Rebre provisionalment les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA.

Segon: Retornar les fiances d’imports 10.000,00 €, dipositada per Apex Patrimonial, SL mijtançant aval de La Caixa núm. 9340.03.0762315.53, 93.062,66 €, dipositada per Ingenieria Industrial de Nuevas Energias Medioambientales, SL mitjançant aval de Caixa Catalunya núm. 00138793, i 72.473,41 €, dipositada pels propietaris promotors del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA mitjançant aval del Banc de Sabadell núm. 327362, per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, sempre i quan sigui dipositada prèviament una nova fiança d’import 51.026,79 €, corresponent al 4% de l’obra rebuda provisionalment.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

7. Recursos Humans. Aprovar la sol·licitud al Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya de subvencions de Plans d’Ocupació fixats en la convocatòria per a l’any 2007.

S’acorda:

Primer: Aprovar la realització dels projectes relacionats i sol·licitat les subvencions corresponents al Servei d’Ocupació de Catalunya.

Relació de projectes:

Realització d’activitats de promoció i difusió de la lectura, formació d'usuaris i catalogació dels fons retrospectius de la Biblioteca Central Xavier Amorós
Posta en marxa del Centre d'Art Cal Massó
Documentació i catalogació de fons de l'IMMR
Documentació i catalogació de fons del Centre de la Imatge Mas Iglesias
Seguretat i salut laboral per a la prevenció de riscos laborals, mitjançant desenvolupament d’investigació, recerca i orientació per a la revisió de les condicions psicològiques per a l'ús d'arma en la Guàrdia Urbana. Estudi de perfils psicoprofessional
Informació a través d'Intranet sobre riscos laborals
Formació sobre la prevenció dels riscos laborals
Control de les condicions de seguretat i salut dels llocs de treball
Dinamització del nou servei d'informació i atenció de visitants del Gaudí Centre de Reus
Pla de control i seguiment de les emissions d'efecte hivernacle generades per l'Ajuntament de Reus
Gestió i planificació de l'entorn rural en sòl urbanitzable i no urbanitzable del terme de Reus
Gestió de deixalleries Municipals
Pla de col·laboració amb l'àrea de Medi Ambient per la realització de tasques de reforç en activitats relacionades amb aquesta àrea
Orientació tributària
Suport i complementarietat a les accions de treball social del SMD
Formació d’agents de salut i prevenció sociosanitària de la pràctica sexual al carrer i altres modalitats de l'ús de substàncies de la mateixa
Suport educatiu al centre d'activitats "La Illeta". Desenvolupament del programa de mesures penals alternatives
Intervenció comunitària i mediació/resolució de conflictes pel desenvolupament d'accions de prevenció universal i selectiva de l'ús de substàncies adreçat a joves i nova ciutadania en el temps d'oci
Suport al "Projecte DI-PI" i a l'espai d'activitats "La Illeta"
Actuació comunitària del Servei Municipal de drogodependències.
Intervenció social adreçat a la millora de la qualitat de vida d'homes majors de 45 anys amb presència de problemes derivats del consum d'alcohol
Suport terapèutic a l'espai d'activitats La Illeta, Art-teràpia
Actuacions en matèria d'habitatge. Prevenció de l'exclusió social residencial
Temps de plaça 2007
Suport complementari a l'oficina Municipal d'escolarització de Reus
Benvinguts, benvigudes - Promoció i defensa del català
Manteniment i reparació d'edificis públics (CEIP) – Pintura
Campanya d'estiu 2007
Dinamització comunitària en els barris Gaudí i Sant Josep
Informació, gestió i atenció al ciutadà als Centres cívics
Oci i diversitat: Dinamització per a joves a la ciutat de Reus
Dinamització sòcio-cultural descentralitzada des dels Centres cívics
L'atenció social i l'assessorament municipal a les persones i a les famílies
Mediadors/es per a la integració i la convivència
Suport a l'acollida des del Pla Municipal d'Immigració, Convivència i Ciutadania
Xarxa ciutat
Suport a l'atenció a les persones des dels Serveis Socials: universalització i assessorament
Dinamització dels Casals de la gent gran gestionats pels Serveis Socials
Xarxa de convivència comunitària des dels Serveis Socials
Prevenció de l'absentisme escolar des dels equips d'atenció primària de Serveis socials
Inserció laboral a persones amb especials dificultats d'accés al món laboral amb suport des de Serveis Socials
Atenció a la dependència des dels Serveis Socials: gent gran de 75 anys
Prevenció de la violència en tots els àmbits des dels Serveis Socials
Suport a la inclusió social de tots els col·lectius amb especials dificultats des dels Serveis socials
Atenció per l'acollida i informació a persones des dels Serveis socials
Tutors de treballs en benefici de la comunitat
Suport educatiu a l'equip d'educació per a la salut
Suport i complementarietat en les accions de tasques preventives per disminuir les IVE's de repetició en població nouvinguda
Suport i actualització de recursos socials i culturals per a gestionar conflictes i violències en les relacions igualitàries als barris i escoles de Reus
Reforç i estudi d'educació alimentària, d'higiene i salut bucodental adreçat a nens i nenes de Reus
Manteniment i millora de vies públiques
Manteniment i millora de zones verdes urbanes
Manteniment i reparació d'edificis públics

Segon: Sol·licitar al Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya i amb càrrec al fons creat a l’efecte, una subvenció de 2.028.997,58 euros per a la realització dels projectes esmentats.

Tercer: Facultar el regidor tinent d’alcalde delegat de Recursos Generals als efectes de subscriure els documents necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords.

8. Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives particulars i tècniques que haurà de regir la contractació, mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari, del servei consistent en la prestació dels treballs de jardineria en col·laboració directa amb la Brigada Municipal i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i tècniques, que ha de regir la contractació, mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter ordinari, del servei consistent en la prestació dels treballs de jardineria en col·laboració directa amb la Brigada Municipal, i convocar concurs públic, amb una despesa màxima anual prevista per al present contracte de 268.872,70 € (IVA inclòs).

Segon: Exposar al públic l’esmentat plec en el termini de 20 dies hàbils, per tal que es puguin presentar les al·legacions que es considerin oportunes. En cas que no es produeixi cap reclamació en el termini assenyalat, l’esmentat plec s’entendrà definitivament aprovat, sense necessitat d’una nova resolució.

Tercer: Anunciar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l’empara de l’article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.

9. Contractació i Patrimoni.- Aprovació de preus contradictoris de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp.

S’acorda:

Primer: Aprovar els preus contradictoris que consten en l’acta de data 12.01.07 acceptats pel contractista i fixats d'acord amb les medicions i preus proposats per la direcció facultativa municipal, en relació a les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp.

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

10. Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la revisió de les tarifes de l’aparcament públic soterrani de la Plaça Prim i establir el nou cànon anual.

S’acorda:

Primer: Aprovar la revisió de tarifes sol·licitada per l’empresa INTERPARKING HISPANIA S.A., concessionària del servei d’aparcament de vehicles soterrani a la Plaça Prim, amb efectes 1 de juny de 2006, la qual inclou uns imports en concepte d’adequació addicional i transitòria no integrats en el procediment de revisió, a fi de mantenir l’equilibri econòmic de la concessió, quedant el mateix sotmès a les modificacions que s’acreditin en els futurs expedients de revisió de preus, moment en el que l’Ajuntament analitzarà la seva procedència, manteniment i quantificació, sent el seu detall:

Modalitat Tarifa
actual Tarifa
revisada Adequació
2006 Tarifa
resultant IVA
16%
TOTAL

Pàrquing 1,087709
1,089556 0,063321 1,152877 0,184460 1,337337

Pupil·latge

129,487217
129,595954
7,598613
137,194567
21,951130
159,145697

El coeficient de revisió determinat per la fórmula polinòmica establerta al plec de condicions és Kt=1,581772

Segon: En aplicació del contingut de la base vuitena de l’oferta econòmica formulada per la concessionària a l’expedient d’adjudicació, s’estableix un nou cànon anual per un import de nou mil cent vuitanta-sis euros amb seixanta-vuit cèntims (9.186,68 euros), corresponent ingressar per a l’any 2006 un cànon de nou mil cent cinquanta-nou euros amb quaranta-cinc cèntims (9.159,45 euros).

11. Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la certificació nº5 i liquidació de les obres de pavimentació i serveis del carrer Menorca.

S’acorda:

Primer: Aprovar la certificació nº5 i liquidació de les obres de pavimentació i serveis del C/Menorca executades per l’empresa COMPAÑÍA DE CONSTRUCCIONES Y OBRAS PÚBLICAS BALSELLS,S.A., per un import de 8.495,90€, resultant una diferència entre l’import total certificat i l’import d’adjudicació de 626,08€ (IVA inclòs) (110.965,10€-110.339,02€).

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

La proposta s’aprova per assentiment.

12. Contractació i Patrimoni.- Acceptar el pagament per part de l’empresa adjudicatària de la resta del preu de l’adquisició dels terrenys en relació a l’execució del polígon 2 del Pla Especial del Nucli Antic (àrea del Pallol).

S’acorda:

Primer: Acceptar el pagament abans del dia 18 de maig de 2007, per part de l’empresa adjudicatària, de la resta del preu de l’adquisició dels terrenys en relació a l’execució del polígon 2 del Pla Especial del Nucli Antic (àrea del Pallol), d’acord amb els imports detallats a continuació i que resulten de la clàusula segona del contracte subscrit en data 01.10.99:

1.202.024,21euros, a la data de posada en funcionament de l’equipament comercial.
1.202.024,21euros, restants, tres mesos abans de la data de finalització del termini de concessió de l’execució del polígon, d’acord amb el plec de condicions.

En cas que no s’ingressin els imports abans del dia 18 de maig de 2007, s’exigirà el seu ingrés per via executiva.

Segon: Aprovar la devolució dels avals amb números 0999/092/023469 i 0999/092/023470 per imports cadascun d’ells de 1.202.024,21€, dipositats per garantir el pagament de la resta del preu aplaçat d’adquisició dels terrenys, un cop consti a l’Ajuntament que s’ha efectuat l’ingrés de les quantitats fixades en el punt primer de la part resolutiva del present acord.

Tercer: Atorgar els recursos legals oportuns.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

13. Contractació i Patrimoni.- Ampliació de la gestió del servei públic integral de recollida de residus sòlids urbans i de neteja viària de Reus.
S’acorda:

Primer: Ampliar la gestió del servei públic integral de recollida de residus sòlids urbans i de neteja viària de Reus, per un import de 1.486.631,80€ (IVA inclòs), en els termes que figuren en l’informe emès per departament de Medi Ambient.

Aquesta ampliació suposa un increment de 1.486.631,80€ (IVA inclòs), amb la qual cosa l’import total del contracte serà de 7.581.779,21€/any(IVA inclòs).

L’empresa concessionària, FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS S.A., haurà de dipositar en la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a partir de la notificació d'aquest acord, una garantia definitiva complementària per import de 59.465,27 euros, a l’empara de l’article 42 del TRLCAP.

Segon: Formalitzar la modificació del contracte, a l'empara dels articles 101.2 i 54 del TRLCAP, al Departament de Contractació i Patrimoni, en el termini de 15 dies naturals, a comptar des del següent a la recepció de la notificació del present
cord.

Tercer: Atorgar audiència per un termini de 10 dies hàbils, a l’empresa FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS S.A, per tal que manifesti el que consideri convenient, amb el benentès que, en el supòsit que formuli al·legacions, la present ampliació del contracte quedarà sense efecte.

Un cop transcorregut el termini d’audiència sense que l’empresa hagi realitzat cap manifestació, s’entendrà que accepta el contingut de la present ampliació.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

Reus, 13 de març de 2007

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.