Junta de Govern Local 2007-03-16

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 16/03/2007

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 16 DE MARÇ DE 2007

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 9 de març de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Adhesió al projecte de l'Ajuntament de Rubí i altres per desenvolupar un mòdul de Gestió de Via Pública amb dispositius mòbils.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i els Ajuntaments de Rubí, Castelldefels, Granollers, Mataró i Vilafranca del Penedès per al desenvolupament conjunt d’un mòdul de gestió i interacció de l’ocupació de la via pública mitjançant dispositius mòbils (PDA’S).

Segon: Aprovar la despesa de 17.500 euros, prevista en el conveni, per participar en el desenvolupament del projecte indicat.

Tercer: Delegar en l’Ajuntament de Rubí, els tràmits corresponents a la contractació de les tasques relatives al disseny i elaboració del programari necessari per al desenvolupament conjunt d’un mòdul de gestió i interacció de l’ocupació de la via pública mitjançant dispositius mòbils (PDA’S).

Quart: Comunicar aquest acord a l’Ajuntament de Rubí als efectes que s’escaiguin.

4. Moció de l’Alcaldia. Pròrroga del conveni d'encàrrec de funcions amb el Centre de Recursos per a la Protecció de la Salut i el Medi Ambient. Any 2007.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració corresponent a l’any 2007 entre l’Ajuntament de Reus i el consorci “Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient” per a la determinació d’aquelles funcions i tasques en l’àmbit dels serveis ambientals i l’energia, i en l’àmbit de la promoció de la cultura de l’oli, que l’Ajuntament de Reus encomana al consorci, així com la contraprestació econòmica que percebrà aquest últim per al desenvolupament d’aquestes funcions, que resten agrupades en les àrees que seguidament s’especifiquen:

Espai d’Informació Ambiental (EIA)

ß Gestió de l’Espai d’Informació Ambiental de l’Ajuntament de Reus, en els termes previstos a l’ANNEX NÚM. 1 del present document; això inclou la posada en marxa, gestió, programació de les activitats, coordinació de les activitats del centre. El Centre de recursos per a la protecció de la salut i el medi ambient es farà càrrec, així mateix, de prestar dins de l’Espai d’Informació Ambiental determinats serveis, ja siguin EXTERNS (informació i assessorament a la ciutadanis, atenció de consultes, programació de seminaris i facilitar recursos, serveis i informació de les campanyes de l’Àrea de Medi Ambient segons el paper assignat a l’EIA en cadascuna) o INTERNS (gestió de l’espai de documentació, proposta de programació d’activitats, ...)
ß Realització de les sessions de formació per a empreses en l’àmbit de la Gestió empresarial sostenible.

Oficina de l’Energia

ß Promoció de les energies renovables, tant per a particulars com a empreses i promotors, inclosa l’atenció al públic i l’assessorament en matèria d’estalvi d’energia i d’aigües.
ß Realització dels informes tècnics per a la resolució de les sol·licituds de subvenció per la instal·lació d’energies renovables no afectades pel Decret d’Ecoeficiència ni del codi tècnic de l’edificació.
ß Suport a la tramitació de les peticions de subvencions a altres administracions públiques (ICAEN i MINER).
ß Elaboració del continguts dels materials de promoció de les energies renovables en l’àmbit local.
ß Seguiment de les instal·lacions municipals d’energies renovables a les escoles, i de les instal·lacions fotovoltaiques situades als edificis de Gaudí Centre i de la Biblioteca Xavier Amorós, amb l’emissió i tramesa a l’Àrea de Medi Ambient d’un informe trimestral.
ß Implementació del WINCEM:
o Control dels consums energètics de les instal·lacions municipals.
o Comptabilització de les emissions de CO2 d’instal·lacions municipals.
ß Propostes de millora sobre estalvi i eficiència energètica.
ß Recerca d’una metodologia per a poder comptabilitzar les emissions de CO2 a nivell del municipi.
ß Seguiment dels consums d’aigua potable en instal·lacions municipals.
Gestió sostenible

ß Manteniment de la Xarxa Comerç Verd, xarxa de comerços locals que sota el lema ”per un comerç urbà, honest, amable i sostenible”, promocionen productes ecològics certificats oficialment i alhora bones pràctiques respecte al consum d’energia i aigua i minimització de residus.
ß Organització i coordinació de la mostra Comerç Verd.
ß Redacció de fitxes de consum en la revista el “Mercadal” (trimestralment).

Oficina de l’Agenda 21 local.

ß Realització de la direcció de tasques del procés d’Agenda 21 Local, així com la direcció de l’establiment de l’Oficina d’Agenda 21 Local, l’atenció a la ciutadania, la dinamització de la Comissió 21, la realització d’accions de promoció tant a nivell intern municipal com extern, i la direcció de campanyes i materials de divulgació.
ß Avaluació periòdica de l’evolució de l’estat ambiental de la ciutat d’acord amb el Pla de seguiment establert.
o Elaboració document d’avaluació: “5 anys després de l’Agenda 21”
o Actualització dels indicadors
ß Suport a l’acció política necessària per l’impuls de l’Agenda 21
o Creació de la comissió 21
o Revisió del pla d’acció.

Centre de desenvolupament de l’Oli (CDO)

Realització de les tasques de direcció, gestió i impuls de les tasques i projectes que en el camp de la promoció de la cultura de l’oli ha executat i executa el CENTRE DE DESENVOLUPAMENT DE L’OLI (CDO), per tal d’assolir una adient promoció de les activitats lligades al desenvolupament de les ciutats oleícoles, implementant els diferents projectes que es determinin des de l’Ajuntament de Reus, amb l’objectiu de mantenir la capitalitat de Reus respecte a l’àmbit agrari/agroalimentari.

Campanyes de comunicació

Realització de la direcció i disseny de les campanyes de sensibilització i conscienciació de temes relacionats amb el Medi Ambient i/o la Salut de les persones.

Accions de suport a l’Àrea

Realització d’accions de suport requerides per l’Àrea, per a la qual cosa serà necessària la realització prèvia de l’encàrrec pertinent i l’aprovació de la compensació econòmica pertinent, i amb la corresponent justificació posterior.

Segon: L’esmentat encàrrec inclou la totalitat de les despeses derivades de les activitats encomandes (desplaçaments, dietes, edició de materials, despeses de publicitat ...)

Tercer: Per a l’execució de la totalitat de les tasques descrites en els punts primer i segon d’aquest acord, l’Ajuntament de Reus abonarà al consorci Centre de recursos per a la protecció de la salut i el medi ambient la quantitat de dos-cents setanta-un mil sis-cents cinquanta euros (271.650’00 €).

Quart: Facultar al tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient, Sr. Daniel Pi Noya, per a la signatura del conveni esmentat.

5. Moció de l’Alcaldia. Quarta addenda amb la Diputació i el consorci CRM per a la dinamització del sector oleícola. 2007.

S’acorda:

Primer: Aprovar la quarta addenda al conveni marc de col·laboració subscrit entre l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona i el Consorci Centre de Recursos per a la Protecció de la Salut i el Medi Ambient, per a la col·laboració en matèria de gestió del Centre de Desenvolupament de l’Oli, amb vigència durant l’any 2007.

En virtut de l’esmentat conveni, l’Ajuntament de Reus aportarà els recursos humans i materials necessaris per al funcionament ordinari del Centre de Desenvolupament de l’Oli, a través del conveni firmat per al 2007 entre l’Ajuntament de Reus i Centre de Recursos per la Protecció de la Salut i el Medi Ambient, i la Diputació col·laborarà en el finaçament de determinades actuacions amb l’aportació de 50.000 euros.

Segon: Notificar aquest acord a les parts interessades.

6. Moció de l’Alcaldia. Encàrrecs a INNOVA relatius a l’execució de distints projectes. Aprovació dels respectius convenis de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució de les següents actuacions:

- Implantació de la xarxa de recollida pneumàtica al c/Joan Bertran.
- Migració a telefonia IP en els edificis d’Hisenda Municipal i Serveis Territorials.

Segon: Aprovar els convenis de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatius a l’execució de les actuacions a què fa referència l’apartat primer.

Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

En el cas que la direcció d'obra l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

7. Patrimoni del Sòl. Desestimació del recurs interposat pels propietaris de l’immoble núm. 33-35 del Raval Martí Folguera contra l’aprovació definitiva del Projecte de taxació conjunt de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet, que s’executa pel sistema d’expropiació.

S’acorda:

Primer: Desestimar el recurs interposat pels Srs. Dolors Plana Solé, Jacinto Plana Pons i M. Dolores Solé Andreu, contra l’acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 12.01.07 en el qual es va acordar aprovar definitivament el Projecte de taxació conjunta dels béns i drets afectats per l’expropiació esmentada, pels motius indicats al paràgraf cinquè de la part expositiva.

Segon: Trametre l’escrit de recurs i aquesta resolució al Jurat d’Expropiació de Catalunya.

8. Patrimoni del Sòl. Desestimació del recurs interposat pels titulars del dret d’arrendament dels baixos dreta de l’immoble núm. 31 del Raval Martí Folguera, contra l’aprovació definitiva del Projecte de taxació conjunt de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins del PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Àrea del passatge del C/ Sant Benet, que s’executa pel sistema d’expropiació.

S’acorda:

Primer: Desestimar el recurs interposat pels Srs. Juan Zaragoza Mercadé i Maria Dolores Martí Miquel, contra l’acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 12.01.07 en el qual es va acordar aprovar definitivament el Projecte de taxació conjunta dels béns i drets afectats per l’expropiació esmentada, pels motius indicats al paràgraf cinquè de la part expositiva.

Segon: Trametre l’escrit de recurs i aquesta resolució al Jurat d’Expropiació de Catalunya.

9. Patrimoni del Sòl. Desestimació del recurs interposat per una part dels copropietaris de l’immoble núm. 10 de la Plaça de la Patacada contra l’aprovació definitiva del Projecte de taxació conjunt de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins del PAU 2 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Illes de la Patacada i dels Rentadors.

S’acorda:

Primer: Desestimar el recurs interposat pels Srs. Alfons Fontboté Vidal, en nom propi i com a mandatari verbal dels Srs Francesc i Lluís Fontbote Vidal, contra l’acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 15.12.06 en el qual es va acordar aprovar definitivament el Projecte de taxació conjunta dels béns i drets afectats per l’expropiació esmentada, pels motius indicats al paràgraf cinquè de la part expositiva.

Segon: Trametre l’escrit de recurs i aquesta resolució al Jurat d’Expropiació de Catalunya.

ASSUMPTE SOBREVINGUT

10. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d’urbanització de l’àrea 5.14 “Carrer Joan Fuster”.

S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment el del Projecte d’urbanització de l’àrea 5.14 “Carrer Joan Fuster”, promogut per l’Institut Català del Sòl, condicionat a les determinacions resultants dels informes emesos pels Serveis Tècnics Municipals.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Sol·licitar informe als organismes públics afectats i establir un termini d’un mes perquè les empreses de subministrament de serveis afectades es pronunciïn sobre l’esmentat projecte d’urbanització.

Reus, 21 de març de 2007

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.