Junta de Govern Local 2007-04-20

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 20/04/2007

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 20 D’ABRIL DE 2007

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 13 d’abril de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrecs a INNOVA relatius a l’execució de distints projectes. Aprovació d’un conveni de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució del projecte de connexió dels passejos Mas Abelló amb Sol i Ortega i pas sota la línia del ferrocarril al Barri Sant Josep Obrer, que es concreta en el conveni de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aprova.

Segon: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’estudi de la millor fórmula d’executar les següents actuacions:

- Substitució de la gespa natural de l’estadi municipal per gespa artificial.
- Tecnificació i automatització del pavelló olímpic municipal.

Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

En el cas que la direcció d'obra l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

4.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA relatiu a l’execució dels treballs preparatoris en ordre a la construcció de l’ETS d’Arquitectura de la URV.

S’acorda:

Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS, SL” l’execució al seu càrrec del desenvolupament dels estudis previs de les fases 1 i 2 i la redacció de l’avantprojecte de les fases 1a i 1b de l’edifici que acollirà els estudis d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili al Campus de Bellisens, sense perjudici del que s’estableix al respecte en el conveni formalitzat amb data 21 de febrer de 2007 entre aquest Ajuntament i la Universitat Rovira i Virgili.

5.- Moció de l’Alcaldia. Donar compte de la concessió de subvencions per a la promoció de l’ocupació i l’activitat empresarial local.

S’acorda:

Donar compte a la Junta de Govern Local, de les subvencions atorgades per mitjà de Decrets de data 18 d’abril de 2007, els quals ascendeixen a 4.058,47 i 6.441,52 euros respectivament, i els quals s’adjunten a l’expedient.

Per fer-les efectives, caldrà que els beneficiaris justifiquin prèviament la realització de la inversió i de tots els altres extrems que s’estableixen en les Bases per a l’atorgament de les subvencions.

6.- Moció de l’Alcaldia. Pròrroga del conveni amb l’ACA per a l’atribució de fons corresponents a les despeses dels sistemes públics de sanejament per l’any 2007.

S’acorda:

Primer: Aprovar la formalització de la pròrroga per a l’any 2007 al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’Agència Catalana de l’Aigua per a la determinació de les condicions en què es duu a terme el càlcul de les despeses indirectes de gestió dels sistemes públics de sanejament detallats i l’atribució de recursos econòmics necessaris per aquest concepte.

Segon: Facultar al tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient, Sr. Daniel Pi Noya, per a la signatura de l’esmentat document.

7.- Moció de l’Alcaldia. Comparèixer en el procediment abreujat número 107/2007, davant el Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Tarragona.

S’acorda:

Primer: Trametre l’expedient administratiu corresponent al Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Tarragona.

Segon: Comparèixer en el procediment abreujat número 107/2007, davant el Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Tarragona.

Tercer: Designar el lletrat Sr. Agustín Barrera Navarro i la procuradora Sra. Maria Rosa Elías Arcalís per tal que defensi i representi, respectivament, a la Corporació en el procediment esmentat.

8.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrec al Patronat Municipal de Turisme i Comerç de la gestió i explotació del Gaudí-Centre.

S’acorda:

Primer: Encarregar al Patronat Municipal de Turisme i Comerç la gestió i explotació de l’espai expositiu del “GAUDI CENTRE”.

La durada d’aquest conveni començarà el dia d’avui i finalitzarà en la data en que l’Ajuntament acordi posar en funcionament, per aquesta finalitat, qualsevol altre ens de gestió i explotació, el qual es subrogarà en tots els pactes, acords, promocions i activitats establerts pel Patronat Municipal de Turisme i Comerç. Tot això, sense perjudici que l’Ajuntament, per raons d’interès públic, podrà deixar sense efecte, en qualsevol moment, els presents acords.

Segon: Correspondran al Patronat Municipal de Turisme i Comerç com a titular de l’explotació econòmica de l’espai expositiu del “GAUDI CENTRE” les següents obligacions:

- El Patronat respondrà dels danys i perjudicis que per qualsevol causa s’ocasionin en els béns adscrits a l’espai expositiu, sempre que aquests no siguin imputables a algun concessionari dels altres espais.

- El Patronat haurà d’efectuar una previsió de renovació del contingut expositiu, en funció de l’evolució que experimenti la xifra de visites a l’espai. Seran a càrrec del Patronat les despeses d’execució dels nous continguts, així com els estudis, propostes i projectes executius contractats per tal de formular la renovació d’aquests béns.

- El Patronat haurà de realitzar un manteniment de l’espai Gaudí Centre Reus equivalent al propi d’un immoble d’aquestes característiques. Serà al seu càrrec el manteniment de la totalitat de l’immoble, llevat la part del mateix que sigui propi d’alguna concessió.

- El Patronat contractarà una pòlissa contra incendis que cobreixi a més la responsabilitat civil derivada d’incendis i altres esdeveniments i també de l’explotació de l’activitat.

Així mateix contractarà una assegurança que cobreixi suficientment el valor del contingut de l’espai expositiu.

- El Patronat assumirà, a partir de la vigència de l’encàrrec, les despeses de tota índole necessàries per l’obtenció dels subministraments i serveis necessaris (vigilància privada, consums dels subministraments, manteniments d’equipaments, etc.) per l’obertura al públic d’un espai d’aquestes característiques, així com totes les despeses necessàries per mantenir aquest espai obert al públic.

- Amb independència del concret contingut de les obligacions anteriors, el Patronat haurà de dotar-se de tots els elements necessaris per una correcta explotació del GAUDÍ-CENTRE. Amb caràcter enunciatiu i no limitatiu s’hauran de cobrir les següents àrees:
- Disseny, edició i subministrament d’entrades.
- Acords de venda d’entrades per internet.
- Control de seguretat en l’entrada al públic.
- Manteniment d’audioguies.
- Serveis de neteja.
- Dotació de mitjans humans per l’atenció al públic.

Tercer: Correspondrà al Patronat Municipal de Turisme i Comerç establir els horaris d’obertura al públic de l’espai expositiu de GAUDI CENTRE.

Quart: El Patronat Municipal de Turisme i Comerç com a titular de l’explotació econòmica a que fan referència els presents acords ostentarà els següents drets:

- El Patronat tindrà dret a l’explotació lliure i pacífica del GAUDÍ-CENTRE, constituït tant per l’espai expositiu com pel seu contingut. Per aquest motiu GUPSA li cedeix el contingut expositiu (obres exposades i equipament tècnic, llum, so, climatització, etc, necessaris per la seva exposició) objecte de l’exposició.

- El Patronat no assumeix cap obligació derivada de l’obtenció dels béns vinculats a l’espai expositiu que facin referència a quotes, cànons, lloguers, impostos o qualsevol altre import que estigui pendent de pagament a l’entrada en vigor de l’explotació.

- El Patronat té dret a rebre com a ingrés propi l’import de les entrades del visitants, que es destinarà exclusivament al finançament de les despeses generades per l’explotació del GAUDÍ-CENTRE.

- Es reconeix el dret del Patronat d’obtenir qualsevol forma alternativa de finançament de les despeses generades per l’explotació del GAUDÍ-CENTRE, sempre que aquestes formes de finançament s’obtinguin, precisament, per motiu de l’explotació del GAUDÍ-CENTRE.

- El Patronat podrà repercutir en els concessionaris d’explotacions econòmiques del GAUDÍ-CENTRE les despeses generals dels elements comuns de manera proporcional en atenció amb l’aprofitament de cada concessionari i amb la superfície vinculada a cada servei.

- El Patronat tindrà dret a l’establiment de convenis o acords de promoció amb tercers, per tal de donar a conèixer l’oferta cultural i recreativa del GAUDÍ-CENTRE.

Cinquè: Els preus públics a percebre pel Patronat per les entrades a l’espai expositiu del GAUDI-CENTRE seran els establerts per aquesta Junta de Govern Local en el dia d’avui.

Sisè: Si la destinació dels rendiments obtinguts per l’explotació de l’espai expositiu del, GAUDÍ-CENTRE, no són suficients per cobrir els dèficits d’explotació, que es produeixin en els desfases entre l’obtenció dels rendiments i l’exigibilitat de les despeses a suportar pel Patronat a conseqüència del compliment de l’encàrrec efectuat per l’Ajuntament de Reus, aquest assumirà els esmentats dèficits

Amb aquesta finalitat el Patronat presentarà a l’Ajuntament de Reus una previsió pressupostària. En el supòsit que aquesta previsió pressupostària impliqués un dèficit, l’Ajuntament de Reus, una vegada efectuats els estudis necessaris, adoptarà la resolució que consideri oportuna, a la vista de la previsió presentada i de les disponibilitats pressupostàries municipals.

Aquesta previsió també serà d’aplicació quan la previsió pressupostària no es compleixi per motius no imputables al Patronat.
Aquesta garantia té una eficàcia limitada en el temps, doncs només estarà en vigor fins el moment en que els rendiments vinculats cobreixin les despeses, llevat l’aplicació del paràgraf anterior, que motivadament es podrà aplicar durant tot el termini de vigència del conveni.

9.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació preus públics accés al Gaudí-Centre.

S’acorda:

Establir els següents preus públics a percebre per les entrades a l’espai expositiu del GAUDÍ-CENTRE:

A-ENTRADA GENERAL 6€:

- Persones de 15 fins a 64 anys

B-ENTRADA REDUÏDA 4€:

- Persones a partir de 65 anys
- Compradors de visites guiades a la ciutat
- Joves de 7 a 14 anys
- Carnet Jove i carnet Estudiant
- Carnet de família nombrosa
- Grups a partir de 20 pax
- Acords puntuals amb entitats i empreses

C-ENTRADA ESPECIAL 2€:

- Acords puntuals amb empreses que portin un gran nombre de visitants

D-GRATUÏTATS:

- Nens de 0 fins als 6 anys
- Membres Club Súper 3
- Posseïdors tarja daurada Ajuntament de Reus
- Entrada i passis de temporada de Port Aventura
- Passis Gaudí Centre

∑ Amb el tiquet del GCR, entrada gratuïta als Museus de Reus.

10.- Moció de l’Alcaldia. Pròrroga del conveni amb AMERSAM per a la gestió de multes i senyalització viària (maig-agost 2007).

S’acorda:

Primer: Acordar la pròrroga del conveni de col·laboració amb l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM relatiu a l’encàrrec a aquesta societat dels serveis de suport administratiu a la gestió de sancions per infraccions de circulació, així com de suport tècnic en la senyalització viària de la ciutat de Reus, per al període comprès entre els dies 1 de maig de 2007 i 31 d’agost de 2007, ambdós inclosos, i aprovar-ne l’annex a l’esmentat conveni.

Segon: Modificar l’import previst a la clàusula tercera del conveni, prevista com a contraprestació mensual per a la realització de les tasques encarregades. El nou import, que és eficaç des de l’entrada en vigor de la pròrroga referenciada a l’acord anterior, és de vint-i-quatre mil sis-cents setanta-quatre euros amb vint-i-cinc cèntims (24.674,25).

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

11. Cultura. Aprovació del preu públic d'un llibre de les publicacions de l'Arxiu Municipal.

S’acorda:

Primer: Aprovar per al llibre Reus, port de mar. De l’establiment del mercat al projecte del canal, un preu públic de 15 euros.

Segon: Establir per al preu públic previst en l’acord anterior una bonificació del 30 % del preu públic per al supòsit que els subjectes obligats al pagament del preu públic siguin llibreters.

12.- Relacions Cíviques. Aprovació de l’encàrrec de les activitats del servei Diversió Diversa / Xarxa Informal de Joves per a l’any 2007 a la societat Reus Esport i Lleure, SA

S’acorda:

Primer: Encarregar a la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA, el desenvolupament i dinamització del servei “projecte diversió diversa/ xarxa informal de joves”, per un import de 34.068,80 euros (IVA inclòs), per tal de dur a terme aquest servei que la Regidoria de Relacions Cíviques ha programat per a l’any 2007.

Segon: El pagament es realitzarà mitjançant facturació mensual que serà conformada per la Regidoria de Relacions Cíviques.

Tercer: Facultar al regidor adjunt a l’alcaldia de Relacions Cíviques, Sr. Joan Anton Verge Guarch, per a la formalització de qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.

13.- Relacions Cíviques. Aprovació de la signatura del Conveni amb el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat per a dur a terme el projecte el projecte Accions Comunitàries i Cíviques en l’àmbit de la lluita contra l’exclusió.

S’acorda:

Primer: Manifestar la voluntat per a la formalització d’un conveni amb el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat per a la col·laboració en el projecte Accions Comunitàries i Cíviques en l'àmbit de la lluita contra l'exclusió social - execució del Pla de Desenvolupament Comunitari del barri Gaudí Família.

Segon: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde i al regidor competent en matèria de relacions cíviques per tal, que qualsevol d’ells, indistintament, puguin formalitzar qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectiu aquests acord.

14.- Educació i Família. Aprovar les bases del Premi Reus d’Idees per Promoure l’Ús del Català i del Premi a la Recerca i la Innovació Educatives Angeleta Ferrer i Sensat.

S’acorda:

Primer: Aprovar les bases que han de regir el Premi Reus d’Idees per Promoure l’Ús del Català i les bases del Premi a la Recerca i la Innovació Educatives Angeleta Ferrer i Sensat, dins del cartell Premis Reus 2007.

Segon: Aprovar la convocatòria del VII Premi Reus d’Idees per Promoure l’Ús del Català i del VIII Premi a la Recerca i la Innovació Educatives Angeleta Ferrer i Sensat.

Tercer: Donar publicitat al Butlletí Oficial de la Província i fer difusió de les bases dels Premis.

COMISSIÓ DE SEVEIS TERRITORIALS

15.- Gestió Urbanística. Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector A.7 “Barranc de l’Abeurada”.

S’acorda:

Primer: Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector A.7 “Barranc de l’Abeurada”, corresponent al paviment de voreres amb rajola hidràulica, la plantació d’arbres, el canvi de traçat de la canonada d’aigua del Pantà de Riudecanyes, i els 400 m2 de vorera amb el seu arbrat, les quals, ,juntament amb les obres rebudes definitivament per la Junta de Govern Local en data 10 de febrer de 2006, completen la totalitat de les obres del sector.

Segon: Retornar la fiança d’import 5.544,80 €, dipositada en data 17 de març de 2006 per ESPAIS INDUSTRIALS REUS, SL, mitjançant aval de “La Caixa” núm. 9340.03.0718717-62, per respondre del 4% de les esmentades obres d’urbanització, i la d’import 6.128,85 € ingressada el 25 de març de 1993 per a la realització d'assaigs de control de qualitat de les esmentades obres, si bé compensant, si s’escau, les quantitats que es trobin pendents de pagament.

Tercer: Facultar el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

16.- Oficina d’Habitatge. Conveni entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant Adigsa, empresa pública, adscrita al Departament de Medi Ambient i Habitatge i la Secretaria General del Departament d’Acció Social i Ciutadania i l’Ajuntament de Reus, per a recolzar el Programa de mediació per al lloguer social en el municipi de Reus.

S’acorda:

Prime
: Aprovar la proposta Conveni entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant Adigsa, empresa pública, adscrita al Departament de Medi Ambient i Habitatge i la Secretaria General del Departament d’Acció Social i Ciutadania i l’Ajuntament de Reus, per a recolzar el Programa de mediació per al lloguer social en el municipi de Reus.

Segon: Facultar al tinent d’alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a la signatura de l’esmentat conveni.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

17.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la liquidació de la part variable qualitativa corresponent al període gener a juny de 2006, del contracte de gestió del servei de retirada de vehicles de la via pública per mitjà de grua.

S’acorda:

Primer: Aprovar la liquidació de la part variable qualitativa de la gestió del servei de retirada de vehicles de la via pública per mitjà de grua, sota la modalitat de concert, per un import total de 18.933,89 euros (IVA inclòs), corresponent al període gener a juny de 2006.

L'empresa adjudicatària presentarà factura per procedir a l'abonament de l’import esmentat.

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

18.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació de preus contradictoris de les obres d’urbanització del Pla Especial àrea 6.6 Velòdrom.

S’acorda:

Primer: Aprovar la relació dels preus contradictoris que consten en l’acta de data 06.02.07 acceptats pel contractista i fixats d'acord amb les medicions i preus proposats per la direcció facultativa municipal, en relació a les obres d’urbanització del Pla Especial àrea 6.6 Velòdrom, amb una despesa estimada de 263.821,70 euros (IVA inclòs).

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

19.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació d’una pròrroga del servei de manteniment de parcs i jardins al terme municipal de Reus “Zona Est”.

S’acorda:

Primer: Aprovar la pròrroga del contracte relatiu al servei de manteniment de parcs i jardins al terme municipal de Reus “Zona Est”, subscrit amb l’empresa AGROTARRACO, S. L. per un període d’un any, amb efectes des del dia 01.04.07, i amb les mateixes condicions.

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

20.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació del plec de clàusules administratives particulars i tècniques que haurà de regir la contractació, mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent, del servei integral de telecomunicacions i atenció telefònica municipal, i convocar concurs públic

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i tècniques que ha de regir la contractació, mitjançant concurs públic amb procediment obert, del servei integral de telecomunicacions i atenció telefònica municipal.

Tercer: Exposar al públic l’esmentat plec en el termini de 10 dies hàbils per tal que es puguin presentar les al·legacions que es considerin oportunes. En cas que no es produeixi cap reclamació en el termini assenyalat l’esmentat plec s’entendrà definitivament aprovat, sense necessitat d’un nou acord.

Quart: Anunciar simultàniament el concurs públic del referit servei, en els butlletins oficials corresponents, a l’empara de l’article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que un cop resoltes s’anunciï de nou la licitació.

21.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 781.864,07 € (set-cents vuitanta-un mil vuit-cents seixanta-quatre euros amb set cèntims).

Segon: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2007 per import de 279.120,36 € (dos-cents setanta-nou mil cent vint euros amb trenta-sis cèntims) corresponent a factures d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

22.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA i aprovació del conveni de col·laboració relatiu a l’execució de distints projectes de l’IMFE.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució de les següents actuacions:

- Adquisició i instal·lació de l’equipament necessari per a cobrir noves necessitats de gestió i formació de l’IMFE.
- Adquisició i instal·lació d’un mòdul prefabricat per a l’IMFE.

Segon: Aprovar els convenis de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatius a l’execució de les actuacions a què fa referència l’apartat primer.

Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

Reus, 24 d’abril de 2007

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.