Junta de Govern Local 2007-09-14

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 14/09/2007

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 14 DE SETEMBRE DE 2007

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 31 d’agost de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Acceptar les subvencions atorgades pel Consell Català de l’Esport i aprovar la formalització dels préstecs amb l’Institut Català de Finances, per a la remodelatge i l’adequació del pavelló olímpic municipal.

S’acorda:

Primer: Acceptar les dues subvencions de 210.257 € (import del principal 150.000€) i 107.363 € (import del principal 75.800 €), respectivament, per a les obres de remodelatge i adequació del pavelló olímpic municipal, en els termes que estableixen les Resolucions del Consell Català de l’Esport de 17 de juliol 2007.

Segon: Aprovar la formalització dels corresponents préstecs, amb l’Institut Català de Finances, pels imports de 150.000 € i de 75.800 €, respectivament, destinats a les obres de remodelatge i adequació del pavelló olímpic municipal, en els termes que estableixen les Resolucions del Consell Català de l’Esport de 17 de juliol 2007.

Tercer: Aprovar el traspàs a la societat Reus Esport i Lleure els ingressos que rebi, en els propers dos anys, de les esmentades dues subvencions atorgades pel Consell Català de l’Esport per a la reforma i adequació del pavelló olímpic municipal.

Quart: Facultar l’Il.ltre Sr. alcalde Lluís Miquel Pérez Segura i el regidor de l’Esport i Lleure Sr. Joan A. Verge Guarch per tal que, qualsevol d’ells, puguin signar els corresponents documents públics i privats que siguin necessaris per tal de dur a terme els acords anteriorment aprovats.

4. Moció de l’Alcaldia. Aprovació dels preus públics dels serveis educatius de 0-3 anys per al curs 2007-2008.

S’acorda:

Primer: Aprovar els preus públics dels serveis educatius que s’ofereixen per al curs 07-08, quedant establerts els preus que tot seguit s’assenyalen:
Proposta Curs 2007-2008 Pla bases de subvenció al servei escolar

Servei Escolar Preu públic 33% quota 50% quota 70% quota
9 a 13h i 16 a 19h 7 hores 229,10 75,60 153,50 114,50 114,60 160,40 68,70
9 a 13h i 15 a 17h 6 hores 196,40 64,80 131,60 98,20 98,20 137,50 58,90
9 a 12h i 15 a 17h 5 hores 163,60 54,00 109,60 81,80 81,80 114,50 49,10
9 a 13h 4 hores 130,90 43,20 87,70 65,40 65,50 91,60 39,30
9 a 12h 3 hores 98,20 32,40 65,80 49,10 49,10 68,70 29,50
16 a 19h 3 hores 98,20 32,40 65,80 49,10 49,10 68,70 29,50

Servei de menjador
12 a 13h 109,10
12 a 15h 132,10
Servei Menjador Lactants 75,70

Servei d' acollida
3/4 de 8 a 9 h Escoles bressol 34,50
8'30 a 9h EBM i Mas Abelló 13,80
17 a 17'30 13,80
13 a 13'30 Mas Abelló 13,80

Serveis puntuals
Menjador 7,80
Acollida 75 minuts 6,50
Acollida de 30 minuts 2,60

Devolucions
Àpat 3,10

Segon: Les quotes es pagaran a través del banc o caixa, dins els 10 primers dies de cada mes. Les famílies pagaran 11 mensualitats per curs escolar corresponents als mesos de setembre a juliol. En cas d’impagament s’iniciarà el procediment executiu aplicant els recàrrecs corresponents.

Tercer: Durant el curs, les famílies hauran de comunicar les baixes definitives 15 dies abans que s’acabi el mes, a l’efecte de poder cobrir la vacant. En cas de baixa, l’Ajuntament no retornarà l’import de la mensualitat en curs. Durant els períodes de baixa temporal justificada la família abonarà igualment la quota.
Quart: L’Ajuntament procedirà a donar de baixa de forma definitiva l’infant, en el supòsit que la família deixi de satisfer les quotes corresponents a tres mensualitats. Tanmateix, la baixa no justificada durant més de 15 dies naturals també provocarà la baixa definitiva de l’infant i la cobertura immediata de la plaça, atès la gran necessitat de places públiques, d’aquesta etapa educativa, existents a la ciutat.

5. Moció de l’Alcaldia. Aprovar l’ampliació i la pròrroga de la prestació dels serveis educatius adreçats a la petita infància i família que presta la Fundació Privada FASS, Fundació Assistencial, Sanitària i Social pel període comprès entre 1 de setembre de 2007 al 29 de febrer de 2008.

S’acorda:

Primer: Prorrogar la gestió de la prestació dels serveis educatius adreçats a la petita infància i família a les Escoles Bressol Municipals La Ginesta, Montsant i El Margalló (Mas Juroca) i les aules “Ralet, ralet…” ubicades als Centres Cívics Mestral i Mas Abelló, que presta la Fundació Privada FASS, FUNDACIÓ ASSISTENCIAL, SANITÀRIA I SOCIAL, d’acord amb els següents termes:

Correspondrà a la Fundació Privada FASS:

a) La gestió dels diferents serveis educatius amb els mitjans humans que siguin necessaris per al correcte desenvolupament de les activitats que es prestin. S’inclouen les tasques tècniques i administratives relatives a la contractació de l’equip docent, nòmines, i totes aquelles que se’n derivin per al normal desenvolupament de les activitats amb els especificacions següents:

∑ La selecció del personal docent i tècnic de la realitzarà la Fundació Privada FASS, Fundació Assistencial, Sanitària i Social, sens prejudici de la integració dels membres de l’Àrea d’Educació i Formació de l’Ajuntament en el tribunal que ha d’efectuar l’esmentada selecció.
∑ El personal docent i tècnic haurà de disposar de les titulacions acadèmiques requerides des de l’Àrea d’Educació i Formació d’acord a la normativa que en el seu moment estigui vigent.
∑ Per a tot el personal es requerirà el nivell de suficiència de català (antic Nivell C).
∑ La formació d’una borsa de treball per a les eventuals necessitats de personal que puguin sorgir.
El personal adscrit als serveis educatius adreçats a la primera infància i a la família mitjançant una relació laboral, dependrà exclusivament de la Fundació Privada FASS a tots els efectes, sense que en cap cas no existeixi cap vincle de dependència funcionarial ni laboral amb l’Ajuntament. Prèviament a l’inici de l’execució de l’encàrrec de gestió, la Fundació Privada FASS ha d’especificar les persones concretes que executaran les prestacions i ha d’acreditar en qualsevol moment que ho requereixi l’Ajuntament, la seva afiliació i situació d’alta a la Seguretat Social. Durant la vigència del contracte, cal comunicar prèviament a l’Ajuntament qualsevol substitució o modificació d’aquelles persones i acreditar que la seva situació laboral s’ajusta a dret.

b) La prestació dels següents serveis:

∑ Servei escolar
∑ Servei de menjador, només en el cas de les dues escoles bressol, per les famílies que ho sol·licitin
∑ Servei d’hores d’acollida, només en el cas de les dues escoles bressol, per a les famílies que ho sol·licitin

c) El seguiment i el control dels usuaris dels tots els serveis que es prestin.

d) L’adquisició i subministrament de material, sens perjudici del que correspongui aportar a les famílies de l’alumnat, i que serà fixat per l’Ajuntament, que comprèn, entre d’altres:

∑ Subministrament i reposició del material fungible d’oficina
∑ Subministrament i reposició del material fungible de l’office, de les zones d’higiene, de les zones de descans i d’exterior.
∑ Subministrament i reposició de material fungible educatiu (cartolines, pintures, pinzells, agendes, fotogràfic…)
∑ Subministrament i reposició de material didàctic (contes, material psicomotriu, jocs simbòlics, jocs d’exterior…)
∑ Subministrament del vestuari d’estiu i d’hivern de l’equip educatiu.
∑ Reposició de mobiliari, que haurà de ser uniforme amb el ja existent.
e) L’adquisició i subministrament dels materials i serveis que es deriven de la Programació General Anual de Centre de cada servei educatiu i que han estat aprovats pel Consell Municipal de Coordinació Pedagògica: festes de celebració del cicle festiu tradicional català, així com la festa dels avis i de fi de curs, així com les diferents sortides relacionades, entre d’altres.

En el termini de quinze dies des de la finalització de cada mes natural, la Fundació Privada FASS emetrà i presentarà a l’Ajuntament de Reus factura corresponent a cada un dels serveis educatius prestats, en consonància amb el pressupost presentat i aprovat per l’Àrea d’Educació i Formació. FASS presentarà un seguiment trimestral de l’execució del pressupost i durant el primer trimestre de l’exercici 2008 es liquidarà l’execució del pressupost de 2007 amb la presentació de la despesa realitzada de cada un dels serveis gestionats.

La Fundació privada FASS podrà fer difusió dels diferents serveis educatius exclusivament utilitzant els mitjans publicitaris de l’esmentada Fundació del grup SAGESSA.

Correspondrà a l’Ajuntament de Reus:

a) La planificació educativa. L’Àrea d’Educació i Formació emetrà instruccions d’organització i funcionament dels diferents serveis educatius municipals. El Consell Municipal de Coordinació Pedagògica aprovarà, per a cadascun d’ells , el Projecte Educatiu de Centre, el Projecte Curricular de Centre, el Regalment de Règim Intern, la Programació General Anual de Centre i altres documents que se’n derivin per al bon funcionament dels serveis que s’ofereixen (Pla de Qualitat, Pla d’Emergència …)

b) La fixació dels preus públics de tots els serveis que s’ofereixen. Pel que fa a les activitats que es derivin de la Programació General Anual de Centre, i altres no regulades pels preus públics, els imports hauran de ser aprovats per la Junta de Govern Local a proposta de l’Àrea d’Educació i Formació.

c) L’admissió de l’alumnat. L’Ajuntament assumeix la total competència en matèria de preinscripció i matriculació d’alumnes de tots els serveis educatius. Així mateix correspondrà a l’Ajuntament la determinació dels supòsits en què es produirà la baixa definitiva dels alumnes, ja sigui per impagament de quotes o qualsevol altre motiu que la justifiqui.

d) Les relacions de qualsevol àmbit amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya així com amb la resta d’Administracions i organismes en l’àmbit de les respectives competències.

e) La prestació dels següents serveis:

∑ Servei de neteja i subministrament de material higiènic sanitari genèric.
∑ Servei de manteniment de les instal·lacions interiors i exteriors (alarma, caldera, extintors, ordinadors, fotocopiadora, fax, impressora…) i del mobiliari existent.
∑ Subministrament dels serveis d’electricitat, gas, aigua i telèfon.

f) L’Ajuntament de Reus tramitarà la gestió del cobrament dels rebuts que han d’abonar les famílies usuàries dels diferents serveis en concepte de preu públic, així com els imports que ha d’abonar l’alumnat per a la participació de les activitats i sortides aprovades en la Programació General Anual de Centre (excursió fi de curs…).

Segon: Aprovar l’ampliació de la prestació dels serveis educatius adreçats a la petita infància i família a les Escoles Bressols Municipals El Marfull (Mas Pintat) a partir de 1 de setembre de 2007 i L’Olivera a partir de 1 de gener de 2008.

Tercer: El present encàrrec s’efectua fins al 29 de febrer de 2008.

Quart: La despesa màxima estimada és de 690.472,33 euros (exempt d’IVA):

∑ De l’01.09.07 a 31.12.07 per un import màxim de 412.490,45 euros (exempt d’IVA).
∑ De l’01.01.08 a 29.02.08 per un import màxim de 277.981,88 euros (exempt d’IVA).

Aquesta despesa queda condicionada a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

6. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 1.072.636,31€ (un milió setanta-dos mil sis-cents trenta-sis euros amb trenta-un cèntims) i procedir al seu pagament.

Segon: Aprovar, un cop vista la justificació presentada per INNOVA d’acord amb les clàusules que es contenen en el conveni signat amb l’Ajuntament de Reus, la subvenció de capital a INNOVA Grup d’Empreses Municipals de Reus, SL, amb un import de 35.698,31€ (trenta-cinc mil sis-cents noranta-vuit euros amb trenta-un cèntims) per a la realització de les obres d’”Implantació de la xarxa de recollida pneumàtica de residus del Ps. Prim”, i procedir al seu pagament.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

7. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva dels Estatuts i Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del sector A.9b “Barranc Martí o del Cementiri”

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament els Estatuts i Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del sector A.9b “Barranc Martí o del Cementiri”, promogut per ENANTRI, SL, PROMOTORA ALEGO SL i CONSTRUCCIONS ALEGRIA, SL, en el benentès que s’hi incorporen d’ofici unes modificacions relatives als terminis per la incorporació a la Junta dels propietaris que no en formen part, d’acord amb el que disposen els articles 171.2 i 190.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme, amb la qual cosa els apartats a i c de l’article 7.2 dels Estatuts queden redactats de la següent forma:

a) En qualsevol moment durant el procés d’aprovació de les bases i estatuts.

c) Dins del termini d’un mes des de la notificació de l’acord d’aprovació de la constitució de la junta.

Segon: Publicar els Estatuts i Bases definitivament aprovats al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, i notificar aquest acord als propietaris del sector, en els termes que preveu l’article 190.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme.

8. Gestió Urbanística. Recepció provisional d’una part de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.32 “Colònies Cros” (C).

S’acorda:

Primer: Rebre provisionalment les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.32 “Colònies Cros” (C), a excepció dels pilons previstos per tancar el trànsit de vehicles al carrer i la numeració dels tres punts de llum.

Segon: Retornar la fiança d’import 31.320,00 €, dipositada en data 30 de març de 2005 per PROMOCIONES Y CONSTRUCCIONES CARAVISTA-98, SL, mitjançant aval de Caixa Tarragona núm. 017469, per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, sempre i quan siguin dipositades prèviament noves fiances d’imports 3.000,00 € i 1.132,80 €, corresponents, respectivament, al 100% de l’obra pendent d’execució i al 4% de l’obra rebuda provisionalment mitjançant aquest acord.

9. Gestió Urbanística. Compareixença en el recurs contenciós administratiu núm. 318/2007, interposat per Inversora Serge, SA i altres contra l’aprovació definitiva de la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana que complementa el Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic, historicoartístic i natural de la ciutat de Reus.

S’acorda:

Primer: Comparèixer davant la Secció Tercera de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el recurs contenciós administratiu núm. 318/2007, interposat per Inversora Serge, SA i altres contra la resolució de data 16 de febrer de 2007 del conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, per la qual s’aprova definitivament la Modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana que complementa el Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic, historicoartístic i natural de la ciutat de Reus.

Segon: Encomanar la representació de la Corporació al procurador Sr. Àngel Quemada Ruiz i encarregar la direcció de la defensa a la lletrada Sra. M. Dolors Codina Feixas.

10. Gestió Urbanística. Aprovació de la rectificació de les errades advertides en la protocolarizació del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.12 “Forques Velles” (C).

S’acorda:

Primer: Aprovar la rectificació de les errades advertides en la protocolització del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 4.12 “Forques Velles” (C), d’acord amb les determinacions resultants de l’escriptura pública atorgada en data 27 de juliol de 2007 pel notari Sr. Francisco-Javier Pajares Sánchez (protocol núm. 2.588), per possibilitar la inscripció registral del mateix.

Segon: Les determinacions que resulten de l’acord d’aprovació definitiva adoptat per la Junta de Govern Local en data 23 de març de 2007 es mantenen, a excepció de les rectificacions que resulten del present acord.

11. Gestió Urbanística. Aprovació inicial dels Estatu
s i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”.
S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”, presentat per IOSA INMUEBLES, SL, incorporant-se d’ofici les següents esmenes:

- A la Base Onzena, s’esmena la referència a la Llei d’urbanisme pel “Reglament de la Llei d’urbanisme”.

- L’apartat b), segon paràgraf, de la Base Tretzena tindrà el redactat següent: “Les finques expropiades per falta d’incorporació dels seus propietaris a la Junta es taxaran pel seu valor urbanístic referit al moment de l’expropiació, d’acord amb la legislació aplicable.”

Segon: Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

12. Patrimoni del Sòl. Acceptació de l’Acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 29.05.07, fixant el preu just del dret d’arrendament del primer pis de l’immoble núm. 9 de la Pl. de la Patacada, afectat per l’execució del PAU 2 del Barri del Carme, Illes de La Patacada i dels Rentadors.

S’acorda:

Primer: Acceptar en la seva integritat l’acord del Jurat d'Expropiació de Catalunya de data 29.05.07 fixant el preu just del dret d’arrendament del primer pis de l’immoble núm. 9 de la Pl. de la Patacada, afectat per l’execució del PAU 2 del Barri del Carme, Illes de la Patacada i dels Rentadors, del que és titular la Sra. Antonia Moreno Espasa, i que importa la quantitat total de 43.836,66 Euros.

Segon: Pagar el preu just fixat pel Jurat, abans referit, junt amb els interessos legals produïts en la fixació del preu just, (312,26 €, segons els càlculs existents a l’expedient) a la Sra. Antonia Moreno Espasa (DNI 39.769.875-T, amb domicili a la Pl. de la Patacada, núm. 9, 1er. 43201 Reus), la qual percebrà la quantitat total de 44.148,92 Euros.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

13. Ubicació Monument a La Sardana.

S’acorda:

Ubicar el monument a La Sardana a l’avinguda dels Països Catalans, a la rotonda existent a la cruïlla amb el carrer Vilafortuny.

Reus, 20 de setembre de 2007

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.