Junta de Govern Local 2008-02-22

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 22/02/2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 22 DE FEBRER DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 15 de febrer de 2008.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’alcaldia. Encàrrecs a AMERSAM I INNOVA aprovació dels convenis de col·laboració relatius a la urbanització dels carrers Ponent, Mistral, Alegria, Sud i Immaculada, al Barri Immaculada de Reus i a la remodelació de la Plaça d'Hèrcules i de l'Avinguda de Jaume I.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL” l’execució de les següents actuacions:

Urbanització dels carrers Ponent, Mistral, Alegria, Sud i Immaculada, al Barri Immaculada de Reus, i
Remodelació de la Plaça d'Hèrcules i de l'Avinguda de Jaume I.

Segon: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” la supervisió, control i coordinació de les actuacions que executarà la societat “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL” en virtut de l’encàrrec efectuat al primer punt del present acord.

Tercer: Aprovar els convenis de col·laboració amb les empreses municipals “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” i “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL” relatius a l’execució de les actuacions a què fan referència els punts anteriors d’aquest acord.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

4. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 945.736,04€ (nou-cents quaranta-cinc mil set-cents trenta-sis euros amb quatre cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2008, i procedir al seu pagament.

5. Serveis Socials. Aprovació preu públic per la prestació del servei “Minuts Menuts”.

S’acorda:

Aprovar els preus públics per la prestació del servei “Minuts Menuts”, en els termes següents:

Article 1er.- Disposició general

D’acord amb allò que disposen els articles 41 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, s’estableix el preu públic per la prestació del servei de “Minuts Menuts”, de sol·licitud i recepció voluntària i en règim de concurrència amb el sector privat.

Article 2n.- Objecte

Constitueix l’objecte del preu públic la prestació del servei de guarda puntual “Minuts Menuts” per a nens i nenes de 16 a 36 mesos d’edat, per donar resposta a aquelles necessitats no previstes o puntuals dels seus pares i mares, per un temps màxim de 3 hores continuades i de 2 dies per setmana.

El servei té com a finalitat:

- Facilitar la conciliació de la vida laboral, personal i familiar
- Oferir atenció integral i puntual als infants fora de l’horari escolar
- Facilitar un espai d’atenció directa a la primera infància
- Crear un servei de qualitat dirigit a les famílies amb infants
- Promoure una xarxa de famílies en el municipi que els permeti la comunicació, l’intercanvi d’experiències, etc.

El servei es duu a terme a l’Espai Petitons, carrer de l’Abadia número 10. L’horari és de dilluns a divendres de 12’30 a 14’30 hores i de 17 a 20 hores.

És un servei d’accés universal per a totes les famílies amb infants de 16 a 36 mesos empadronats a Reus.

Article 3er.- Obligats al pagament

Són obligats al pagament del preu públic definit en l’article segon, les persones físiques que facin ús del servei de guarda puntual “Minuts Menuts”.

Article 4rt.- Tarifes

El preu del servei és d’1 euro/hora.

Article 5è.- Forma de pagament

El pagament del preu públic regulat al present acord s’ha de realitzar:

Per els / les persones beneficiàries del mateix hauran de pagar l’import del preu al fer ús del servei i directament als professionals responsables.

Article 6è.- Vigència.

El present acord entrarà en vigor des de la seva aprovació i hi romandrà fins a la seva modificació o derogació expressa.

6. Contractació i Patrimoni. Proposta de desestimació del recurs de reposició interposat per part de l’empresa concessionària contra l’acord de la Junta de Govern Local de data 21-09-07, relatiu a l’adequació de les tarifes de l’aparcament públic soterrani de la Plaça Prim i desestimació de la modificació del contracte.

S’acorda:
Primer: Desestimar el recurs de reposició interposat per part de l’empresa concessionària, INTERPARKING HISPANIA S.A. contra l’acord de la junta de govern local de data 21-09-07, relatiu a l’adequació per minuts de les tarifes de l’aparcament públic soterrani de la Plaça Prim i desestimació de la modificació del contracte administratiu, per tal de mantenir l’equilibri econòmico-financer.
Segon: Mantenir la plena efectivitat de l’acord de 21-09-07 adoptat per la Junta de govern local, en relació a l’adequació de les tarifes per minuts, si bé d’acord amb les noves tarifes revisades, amb efectes de l’1 de juny de 2007 (que es fixa en una tarifa per minut de 0,0230323 € (iva inclòs), i al considerar que no s’ha produït un desequilibri econòmico-financer que justifiqui la modificació de la concessió administrativa.

7. Contractació i Patrimoni. Proposta d’aprovació de la revisió de les tarifes de l’aparcament públic soterrani de la Plaça Prim i establir el nou cànon anual.

S’acorda:

Primer: Desestimar la sol·licitud presentada per l’empresa INTERPARKING HISPANIA S.A. d’autorització d’increment de tarifes per tal de restablir suposadament l’equilibri econòmic financer de la concessió.

Segon: Aprovar la revisió de tarifes sol·licitada per l’empresa, concessionària del servei d’aparcament de vehicles soterrani a la Plaça Prim, amb efectes 1 de juny de 2007, la qual inclou uns imports en concepte d’adequació addicional i transitòria no integrats en el procediment de revisió, a fi de mantenir l’equilibri econòmic de la concessió, quedant el mateix sotmès a les modificacions que s’acreditin en els futurs expedients de revisió de preus, moment en el que l’Ajuntament analitzarà la seva procedència, manteniment i quantificació, sent el seu detall:

Modalitat Tarifa Tarifa Adequació Tarifa IVA TOTAL
actual Revisada 2007 resultant 16%
Pàrquing 1,152877 1,123902 0,067428 1,1913306 0,190613 1,3819435
Tarifa1 minut 0,019215 0,018732 0,001124 0,0198555 0,003177 0,0230323
Pupil·latge 137,194560 133,681216 8,091459 141,7726741 22,683628 164,4563020

El coeficient de revisió determinat per la fórmula polinòmica establerta al plec de condicions és Kt=1,631634

Tercer: En aplicació del contingut de la base vuitena de l’oferta econòmica formulada per la concessionària a l’expedient d’adjudicació, s’estableix un nou cànon anual per un import de nou mil dos cents vint-i-tres euros amb quaranta-sis cèntims (9.223,46 euros), corresponent ingressar per a l’any 2007 un cànon de nou mil dos cents vuit euros amb tretze cèntims (9.208,13 euros).

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Recepció de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del sector E.3 “Partida Vila”.

S’acorda:

Primer: Rebre les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del sector E.3 “Partida Vila”, corresponents a la retirada d’un pal de formigó i construcció de vorera i a la construcció del carrer peatonal illa 2, paral·lel a l’avinguda Marià Fortuny, les quals juntament amb les obres rebudes per la Junta de Govern Local de data 12 de març de 2004 completen la totalitat de les obres d’acord amb el conveni urbanístic signat en data 19 de juliol de 2002.

Aquesta recepció no inclou l’illa 5, que va ser objecte de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana definitivament aprovada per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona el 8 de juny de 2006, amb la qual es delimitava l’àrea 4.81 “Partida Vila” i que actualment està en tràmit de gestió.

Segon: Retornar les fiances d’imports 81.000,00€, 32.886,80€ i 32.886,80€, cadascuna, dipositades per Record Pisos, SL per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, mitjançant avals de Banco Santander Central Hispano núms. 1806-7968-2, 3868/4 i 1806-6853-2, respectivament, i la d’import 19.395,72 € ingressada el 22 de setembre de 1998 per a la realització d'assaigs de control de qualitat de les obres, si bé compensant, si s’escau, les quantitats que es trobin pendents de pagament.

Tercer: Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

9. Gestió Urbanística. Recepció provisional de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.18 “Prolongació c. Pont”.

S’acorda:

Primer: Rebre provisionalment les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.18 “Prolongació c. Pont”.

Segon: Retornar les quatre fiances d’import 68.336,48 € cadascuna, dipositades el 5 de maig de 2004 per CONSTRUCCIONES Y PROMOCIONES MULTIMIN, SL per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, mitjançant avals de B. Sabadell núms. 363911, 363915, 363916 i 363887, sempre i quan sigui dipositada prèviament una nova fiança d’import 10.933,84 €, corresponent al 4% de l’obra rebuda provisionalment.

10. Arquitectura i Urbanisme. Sol·licitud pròrroga de dos anys per a dur a terme les actuacions previstes en el Projecte d’intervenció integral al Barri del Carme.

S’acorda:

Sol·licitar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya la concessió d’una pròrroga de dos anys per a dur a terme les actuacions previstes en el Projecte d’intervenció integral al Barri del Carme.

11. Patrimoni del Sòl. Inici de l’expedient administratiu d’expropiació forçosa dels béns i drets afectats per sistema viari i zona verda del PGOU, al c/. Astorga núm. 32 i 34.

S’acorda:

Primer: Iniciar l’expedient d'expropiació forçosa i declarar la necessitat d'ocupació dels béns i drets afectats per sistema viari i zona verda del PGOU, als immobles situats al C/ Astorga, núm. 32 i 34.

Segon: Aprovar la relació definitiva de propietaris, béns i drets afectats per l'expropiació forçosa objecte d'aquest acord.

A continuació i d'acord amb el que estableix l'art. 20 de la Llei d'Expropiació forçosa, s'especifica l'immoble afectat, el propietari, el domicili de notificacions i la naturalesa de l'afectació, la superfície afectada i els altres drets afectats.

1.- C/ Astorga, núm. 32 (Ref. Cad. 1961801 CF4516B)

Propietaris: COMUNITAT DE PROPIETARIS
(Cases A i B)

Domicili de notificacions: Consolación Diañez Rojas
C/ Astorga, núm. 32, 5è C
43205 REUS

Joan Baptista Nadal Jasán
C/ Astorga, núm. 34, 4rt. A
43205 REUS

Naturalesa afectació i superfície afectada:

Superfície afectada per zona verda i sistema viari: 672 m de terreny
Superfície que no aprofitable i objecte d’expropiació: 156 m de terreny

Total superfície afectada: 828 m de terreny

Dades registrals: Registre de la Propietat núm. 1, al Volum 1465, Llibre 455, Full 214, finca registral núm. 21.019.

En aquesta superfície hi ha diversos elements de jardineria i varis elements constructius.

(La superfície de 156 m de terreny no es considera aprofitable atès que perdrà la seva continuïtat amb els blocs d’habitatges i per estar situada en zona de Clau VI, Ordenacions de volum definit, sense edificabilitat per la connexió amb els edificis principals).

12. Patrimoni del Sòl. Adquisició de l’Escola Bressol Montsant ubicada al c/. Borges del Camp 2A, a la mercantil INNOVA.

S’acorda:

Primer: Adquirir, a la mercantil INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L. mitjançant compravenda, l’immoble situat al c/. Borges del Camp núm. 2A (finca registral 10.998) on hi ha ubicada l’Escola Bressol Montsant.

Aquesta compravenda es fa amb subjecció als següents pactes:

El preu de la compravenda ha quedat fixat en la quantitat total de 224.462’12 Euros, impostos exclosos.

La finca objecte de compravenda s’adquireix lliure de càrregues, gravàmens i arrendataris.

Les despeses fiscals i de formalització seran segons Llei.

Segon: Formalitzar aquesta compravenda mitjançant document públic.

Tercer: Facultar el Molt Il·lustre Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, i el Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol dels dos, indistintament, formalitzi la compravenda esmentada i subscrigui els documents que siguin necessaris per a la plena efectivitat d’aquest acord.

Quart: Habilitar el crèdit pressupostari corresponent per realitzar els pagaments derivats d’aquest acord de compravenda.

13. Patrimoni del Sòl. Constitució gratuïta d’un dret de superfície a favor de l’empresa municipal GUPSA, sobre els immobles situats al c/. Mare de Déu de Puigcerver (pendent de numerar) i c/. Antoni Martí Bages, 33-37.

S’acorda:

Primer: Acceptar el desestiment, formulat per l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A. –GUPSA-, de la cessió gratuïta realitzada al seu favor per acord del Ple de data 30.11.07, dels dos immobles referits a la part expositiva d’aquest acord.

Segon: Constituir, a títol gratuït, un dret de superfície sobre els dos immobles referits a la part expositiva d’aquest acord, a favor de l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A. –GUPSA- amb destí a la construcció d’habitatges dotacionals públics, segons les determinacions que dels mateixos s’estableixen al PGOU (capítol 7è bis, art. 137 a) en la redacció que resulta de la modificació puntual publicada al DOGC núm. 4946, de 13.08.07.

Tercer: Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció amb els punts i condicions següents:

1. La duració serà de 99 anys i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 4 anys, ambdós terminis a comptar des de l'atorgament de l'escriptura pública de constitució.

2. L'edifici a construir estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret de superfície- a habitatges dotacionals públics, de conformitat amb l’indicat a l’ordinal “segon” d’aquests acords.
3. Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec de GUPSA. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret de superfície serà la que resulti de l’informe dels Serveis Tècnics Municipals.

4. Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

5. L’edifici a construir haurà de respectar les prescripcions constructives del PGOU.

6.- Respectar tots els drets derivats de l’estació transformadora instal·lada al solar ubicat al c/. Mare de Déu de Puigcerver (sobre 14 m2. de superfície). Aquesta estació transformadora es va autoritzar mitjançant decret núm. 1323 de data 18.09.06 a favor de la mercantil “Endesa Distribución Elèctrica SLU”.

7.- Cas de no realitzar-se la construcció n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

Quart: Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

14. Assessoria Jurídica. Sol·licitud al Departament d'Educació d'una subvenció per a l'ampliació de l'EB La Ginesta.

S’acorda:

Primer: Sol·licitar, a l’empara del que disposa l’Ordre EDC/233/2006, una subvenció per a l’ampliació de l’escola bressol municipal La Ginesta, que restarà després de l’ampliació amb un total de 114 places escolars, repartides en les següents unitats:

de 0 a 1 anys, una unitat de 8 places;
de 1 a 2 anys, dues unitats de 13 places cadascuna;
de 2 a 3 anys, quatre unitats de 20 places cadascuna.

L’ampliació projectada comporta un total de 73 places noves.

Segon: Assumir el compromís per part d’aquest Ajuntament d’executar les obres d’ampliació de l’escola bressol municipal La Ginesta si es concedeix la subv
nció del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’ampliació d’aquesta llar d’infants la durà a terme aquest Ajuntament, per sí mateix o a través de les seves entitats instrumentals.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura i a la regidora delegada d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, puguin subscriure els documents necessaris per a l’efectivitat dels compromisos assumits.

Quart: Comunicar aquest acord al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 28 de febrer de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.