Junta de Govern Local 2008-03-14

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 14/03/2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 14 DE MARÇ DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 7 de març de 2008.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Conveni entre l'Ajuntament de Reus, Grup Sagessa i el Departament d'Acció Social de la Generalitat per a la col·laboració en la II fase de la rehabilitació del CRAE La Pastoreta.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre el Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Reus i l’Entitat pública Grup SAGESSA - a través de la Fundació Assistencial Sanitària i Social – per a l’execució de la segona fase de les obres de reforma i rehabilitació de l’immoble de l’avinguda dels Països Catalans, número 105, de Reus, on s’ubica el centre residencial d’acció educativa “La Pastoreta”.

En virtut de l’esmentat conveni, l’Ajuntament de Reus executarà les obres referenciades i el Departament d’Acció Social i Ciutadania li aportarà una quantitat màxima de 763.780’04 euros.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde per a la signatura del citat conveni i de qualsevol altre document que esdevingui necessari per fer efectiu aquest acord.

Tercer: Notificar aquest acord al Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya i a l’entitat Grup SAGESSA.“

4. Assessoria Jurídica. Encàrrec a INNOVA i aprovació del conveni de col·laboració relatiu a l'encàrrec de la construcció del Monument a la Sardana.

Aquest tema s’ha estat retirat de l’ordre del dia abans de l’inici de la sessió.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Hisenda. Aprovació relació de despeses.

5.a).- S’acorda:
Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’ 1.157.627,04 € (un milió cent cinquanta-set mil sis-cents vint-i-set euros amb quatre cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2008, i procedir al seu pagament.

5.b).- S’acorda:

Primer: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost de l’Institut Municipal d’Acció Cultural de l’exercici 2008, per import de 76.732,68 € (setanta-sis mil set-cents trenta-dos euros amb seixanta-vuit cèntims), corresponent a factures d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost.

Segon: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost de l’Institut Municipal de Museus de Reus de l’exercici 2008, per import de 76.251,00 € (setanta-sis mil dos-cents cinquanta-un euros), corresponent a factures d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost.

Tercer: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost del Patronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus de l’exercici 2008, per import de 69.058,39 € (seixanta-nou mil cinquanta-vuit euros amb trenta-nou cèntims), corresponent a factures d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

6. Patrimoni del Sól. Sol·licitud de subvenció per l’adquisició de sòl amb destinació a la construcció d’habitatges amb protecció oficial.

S’acorda:

Primer: Sol·licitar la subvenció prevista a la Resolució MAH/254/2008, de 28 de gener, i aprovar l’adquisició onerosa, mitjançant expropiació forçosa, dels immobles inclosos al PAU 13, Àrea de la Pl. del Bisbe Grau (C/ Closa de Freixa, núms. 4 i 6, amb destí a la construcció d’habitatges amb protecció oficial dins dels Polígon d’Actuació Urbanística esmentat, de la modificació puntual de la revisió del PGOU pel que afecta al Barri del Carme.

De conformitat amb l’establert a la base 5.1.d de la convocatòria, s’indiquen els següents punts:

PAU 13 Àrea de la Pl. del Bisbe Grau:

- Modalitat d’adquisició: Expropiació forçosa
- Nombre d’habitatges amb protecció oficial que s’hi preveu construir: 14 habitatges
- Termini en el qual es preveu començar les obres de construcció: 1 anys a partir de la data de concessió de la subvenció
- Termini aproximat del seu acabament: 3 anys a partir de la data de concessió de la subvenció.
- Règim d’ús al qual es preveu destinar els habitatges: venda

Segon: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol dels dos, indistintament, pugui subscriure tots els documents i sol·licituds en relació a aquesta petició de subvenció.

7. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació voluntària de l’àrea 4.80 “Mercedaris”.

S’acorda:

Primer: Acordar la no necessitat de constitució de junta de compensació de l’àrea 4.80 “Mercedaris”, a la vista de l’escriptura de reparcel·lació voluntària atorgada amb els criteris de representació i actuació establerts pel Reglament de la Llei d’Urbanisme i aprovar i trametre l’apoderament al Registre d’entitats urbanístiques col·laboradores.

Segon: Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació voluntària de l’àrea 4.80 “Mercedaris”, formalitzat en escriptura pública atorgada el 7 de novembre de 2007 davant el notari de Barcelona Sr. José-Alberto Marín Sánchez (protocol núm. 2934).

8. Gestió Ambiental. Ratificació del Decret de 13.02.2008 de concurrència a la convocatòria d’ajuts de l'Agència de Residus de Catalunya per la clausura de punts d'abocament incontrolats.

S’acorda:

Primer: Ratificar el Decret de data 13 de Febrer de 2008 pel qual es va resoldre concórrer a la convocatòria d’ajuts per la clausura de punts d'abocament incontrolats de residus de la construcció aprovada per resolució de 20 de novembre de 2007, publicada al DOGC núm.5029 de data 14.12.2007 i sol·licitar a l’Agència de Residus la subvenció per import de 192'982'5 euros, quantitat que es correspon amb el 100 % del pressupost del projecte desglossat que consta a l'avantprojecte que s'acompanya a la sol·licitud.

Segon: Aprovar l'avantprojecte indicat a l'apartat 3.2c) de la Resolució 3709 de 20.11.2007 de l'Agència de Residus de Catalunya.

Tercer: Prestar el consentiment per tal que l’Agència de Residus de Catalunya pugui obtenir directament certificats tributaris corresponents per via telemàtica per mitjà del Departament d’Economia i Finances.

Quart: Donar trasllat d’aquesta acord a l’Agència de Residus de Catalunya.

9. Gestió Ambiental. Ratificació del Decret de 13.02.2008 de concurrència a la convocatòria de l'Agència de Residus de Catalunya convocatòria per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals.

S’acorda:

Primer: Ratificar el Decret de 13 de febrer de 2008 pel qual es va resoldre concórrer a la convocatòria d’ajuts per l'any 2008 per al foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica de residus municipals per l'execució del projecte "AUTOCOMPOSTATGE. AMPLIACIÓ DE LA XARXA CIUTADANA DE COMPOSTATGE CASOLÀ" i sol·licitar a l'Agència de Residus un ajut per import de 47.498'25€.

Segon: Aprovar el document tècnic indicat a l'apartat 3.2c) de la Resolució 3709 de 20.11.2007 de l'Agència de Residus de Catalunya.

Tercer: Prestar el consentiment per tal que l’Agència de Residus de Catalunya pugui obtenir directament certificats tributaris corresponents per via telemàtica per mitjà del Departament d’Economia i Finances.

Quart: Donar trasllat d’aquest acord a l’Agència de Residus de Catalunya.

10. Gestió Ambiental. Ratificació del Decret de 13.02.2008 de concurrència a la convocatòria d’ajuts de l'Agència de Residus de Catalunya per projectes de prevenció de residus que es realitzin amb col·lectius de reinserció sociolaboral.

S’acorda:

Primer: Ratificar el Decret de data 13 de Febrer de 2008 pel qual es va resoldre concórrer a la convocatòria d’ajuts per a projectes en matèria de residus que es desenvolupin amb col·lectius d’inserció sociolaboral, aprovada per resolució de 20 de novembre de 2007, publicada al DOGC núm.5029 de data 14.12.2007 i sol·licitar a l’Agència de Residus la subvenció per import de 135.060'00 euros, d’acord amb el pressupost del projecte desglossat que consta en el document tècnic normalitzat.

Segon: Aprovar el document tècnic indicat al punt 5.4 com annex a les bases d'ajuts de l'Agència de Residus de Catalunya.

Tercer: Prestar el consentiment per tal que l’Agència de Residus de Catalunya pugui obtenir directament certificats tributaris corresponents per via telemàtica per mitjà del Departament d’Economia i Finances.

Quart: Comprometre’s a executar els projectes de sol·licitud de subvenció a través de la Fundació Innovació per l’Acció Social (FIAS), entitat sense ànim de lucre que treballa per la inserció sociolaboral.

Cinquè: Donar trasllat d’aquesta acord a l’Agència de Residus de Catalunya.

11. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte bàsic i d’execució de remodelació i instal·lació de gespa artificial al camp de futbol annex a l’estadi Municipal de Reus.

S’acorda:

Primer: Declara la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Deixar sense efecte l’acord de la Junta de Govern Local de data 18 de Gener de 2008 relatiu a l’aprovació de la modificació del projecte de les obres de pavimentació amb gespa artificial del Camp Poliesportiu annex a l’Estadi Municipal de Reus.

Tercer: Aprova inicialment el projecte bàsic i d’execució de remodelació i instal·lació de gespa artificial al camp de futbol annex a l’Estadi Municipal de Reus amb un pressupost de 655.156,14euros (IVA inclòs), En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Quart: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

12. Educació i Formació. Acceptació de la subvenció per al funcionament de l’Escola Bressol El Margalló. Curs 2006-2007.

S’acorda:

Primer: Acceptar la subvenció atorgada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a l’Ajuntament de Reus, per a l’escolarització corresponent al curs escolar 2006-2007 de l’escola bressol El Margalló, de titularitat municipal, en els termes previstos a l’annex 3 de la Resolució EDU/589/2008, de 20 de febrer, a raó de 1.800 per alumne equivalent i curs complet, fet que comporta una subvenció global de 38.880 euros. Aquesta subvenció es destina a minorar les quotes per al servei d’ensenyament de la citada escola bressol.

Segon: Notificar el present acord a la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu del Departament d’Educació, per tal que es produeixi el pagament de la subvenció en els termes previstos en el punt 6 de la Resolució EDU/589/2008.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per fer efectius els acords anteriors.

13. Participació i Ciutadania. Conveni amb ADIGSA per a la col·laboració en el projecte de suport a les juntes d'escales

Aquest tema s’ha estat retirat de l’ordre del dia abans de l’inici de la sessió.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 26 de març de 2008

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.