Junta de Govern Local 2008-05-16

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 16/05/2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 16 DE MAIG DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 9 de maig de 2008.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de distints encàrrecs a INNOVA, així com de diferents convenis de col.laboració amb aquesta empresa municipal.

S’acorda:

Primer: Modificar el conveni de col·laboració formalitzat el dia 4 de febrer de 2008 amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatiu a l’adquisició de tres locals situats a la plaça de la Patacada afegint-hi l’execució de la seva adequació per a poder ser utilitzats com a oficines municipals i, en conseqüència modificant així mateix, els pactes establerts en el seu dia.

Segon: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’estudi de la millor fórmula per a l’execució les següents actuacions:
- Construcció del nou CEIP La Vitxeta
- Creació del Casal de Joves a la Palma

Tercer: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

Quart: L1’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

4. Recursos Humans. Aprovar la sol·licitud al Servei d'Ocupació de la Generalitat de Catalunya de subvencions de Plans d'ocupació fixats en la convocatòria per a l'any 2008-2009.

S’acorda:

Primer: Aprovar la realització dels projectes relacionats i sol·licitar les subvencions corresponents al Servei d’Ocupació de Catalunya.

Relació de projectes:

∑ Elaboració del mapa de riscos
∑ Entitats per a la convivencia
∑ Mediadors/es per a la convivencia
∑ Temps nous, ciutat nova i noves tecnologies
∑ Posada en funcionament i dinamització de la Web del moviment associatiu de la ciutat de Reus
∑ Investigació i diagnòstic aplicat al mercat sòciocultural en persones adultes nouvingudes per a millorar la cohesió social
∑ Organització i dinamització d'una Fira d'entitats de Reus
∑ Diagnosi del territori per a la creació de les Comissions participatives territorials com a canal estable de participació
∑ Dinamització sòciocultural als Centres Cívics
∑ Actuacions en matèria d'habitatge. Prevenció de l'exclusió social residencial
∑ Programa de mediació i inclusió social
∑ Programa d'atenció als estudiants i servei d'audició musical
∑ Sensibilització i participació ciutadana envers el tercer món
∑ Programa transversal d'infància i famílies
∑ Arxiu Municipal de Reus
∑ Implementació dels programes de qualitat, informatització i recerca de l'Àrea de Benestar
∑ Acompanyament i suport a l'atenció a persones en situació de violència i risc d'exclusió des dels Serveis Socials
∑ Servei de proximitat per a l'atenció, acollida i informació a les persones des dels Serveis Socials
∑ Prevenció a la dependència des dels Serveis:seguiment de la gent gran de més de 80 anys
∑ Suport a l'atenció a persones en situació de dependència des dels Serveis Socials
∑ Inseció laboral a dones víctimes de violència domèstica i joves amb especial dificultats d'accés al món laboral amb suport des de Serveis Socials
∑ Prevenció de l'absentisme escolar des de Serveis Socials a col·lectius en situació de risc d'exclusió
∑ Dinamització dels Casals de la Gent Gran gestionats pels Serveis Socials i del voluntariat de Gent Gran
∑ Dinamització comunitària des dels Serveis Socials per col·lectius de risc d'exclusió
∑ Tasques d'agents locals de treballs i prestacions en benefici de la comunitat a la ciutat de Reus
∑ Implantació del DNI electrònic en la tramitació telemàtica ciutadà
∑ Manteniment i reparació d'edificis públics
∑ Manteniment i millora de vies públiques
∑ Condicionament i millora de zones verdes públiques
∑ Construcció d'un espai verd públic a l'interior del nou recinte multifuncional del Parc de la Festa
∑ Integració mitjançant l'esport a col·lectius amb risc d'exclusió social
∑ Programa transversal de suport a accions d'interés general i social per tal d'articular itineraris d'aprenentatge per persones amb dificultats d'inserció laboral
∑ Inserció social i laboral de dones en situació de risc social
∑ Suport al projecte DI-PI i a l'espai d'activitats La Illeta
∑ Suport i complementarietat a les accions de treball social del SMD
∑ Suport educatiu al centre d'activitats La Illeta. Desenvolupament del programa de mesures penals alternatives
∑ Actuació comunitària del SMD
∑ Intervenció comunitària pel desenvolupament d'accions de prevenció de l'ús de substàncies adreçat a joves en temps d'oci
∑ Intervenció social adreçat a la millora de la qualitat de vida d'homes majors de 45 anys amb presència de problemes derivats del consum d'alcohol i situació d'exclusió sociolaboral
∑ Suport terapèutic a l'espai d'activitats La Illeta activitat i tallers creatius per a la millora d'habilitats d'expressió i convivencia
∑ Millora de les condicions higièniques de locals d'alimentació regentats per població immigrant
∑ Informació a través d'intranet sobre riscos laborals
∑ Formació sobre la prevenció dels riscos laborals
∑ Controls de les condicions de seguretat i salut dels llocs de treball
∑ Suport a l’escolarització durant el curs: acompanyament en la integració escolar de les famílies nouvingudes
∑ Projecte de millota i adequació dels equipaments escolars i foment del seu ús social

Segon: Sol·licitar al Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya i amb càrrec al fons creat a l’efecte, una subvenció de 2.022.936,63 euros per a la realització dels projectes esmentats.

Tercer: Instar a la Secretaria General d’aquest Ajuntament la remissió per mitjans telemàtics de la sol·licitud de les subvencions indicades en el punt primer d’aquesta resolució, prèvia tramitació pels departaments corresponents de la documentació prevista a les bases aprovades per la citada TRE/165/2008, de 15 d’abril i de convocatòria de les subvencions.

SERVEIS PERSONALS

5. Benestar. Bases per a l’atorgament de subvencions per a les entitats que portin a terme actuacions relatives a l’Àrea de Benestar.

S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment les bases per a l’atorgament de subvencions per a les entitats que organitzin actuacions relatives a l'àrea de Benestar a la ciutat de Reus.

Segon: Sotmetre les bases previstes en l’acord anterior al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovat en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.

Tercer: Facultar la regidora delegada de l’Àrea de Benestar, Sra. Rosa Garrido Arcones, per tal que formalitzi els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors, i específicament per efectuar la convocatòria anual de les subvencions indicades.

6. Benestar-Serveis Socials. Conveni de col·laboració entre el Departament de Justícia i l’Ajuntament de Reus per a la posada en marxa del servei d’informació a la mediació familiar.

S’acorda:

Aprovar el conveni entre l'Ajuntament de Reus i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya per tal d'impulsar i difondre la mediació com a mètode de resolució de conflictes familiars, mitjançant l’establiment d’un punt d’informació i derivació de casos al Centre de Mediació Familiar de Catalunya.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 19 de maig de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.