Junta de Govern Local 2008-09-19

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 19/09/2008

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 19 DE SETEMBRE DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 29 d’agost de 2008.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a AREMSA de les actuacions relacionades amb l'estalvi i l'aprofitament de recursos no potables

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A. (AREMSA) l’estudi i anàlisi de les actuacions a dur a terme que possibilitin la reutilització d’aigües residuals depurades i/o aigües subterrànies en desús, per a reg de les zones verdes, i evitar així la utilització d’aigua destinada a ús de boca, a l’àrea denominada TECNOPARC, en la línia marcada en la memòria presentada en la sol·licitud de subvenció a l’Agència Catalana de l’Aigua, en virtut de la Resolució MAH/3843/2006.

Segon: Un cop definides les actuacions a desenvolupar, per part d’AREMSA, aquestes s’hauran de comunicar a l’Ajuntament, per tal que pugui formular-hi les observacions i propostes pertinents, i si s’escau, n’efectuï la pertinent aprovació. Sens perjudici de les observacions que s’efectuïn encarregar a AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A. (AREMSA) el conjunt d’actuacions tendents a la reutilització d’aigües residuals depurades i/o aigües subterrànies en desús, per a reg de les zones verdes, i evitar així la utilització d’aigua destinada a ús de boca a l’àrea del TECNOPARC.

AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A. haurà de presentar a l’Ajuntament la documentació justificativa de les actuacions realitzades i de les despeses inherents, per tal que aquest darrer pugui justificar la subvenció rebuda per import de 65.675’00 euros, en els termes previstos a la Resolució MAH/3843/2006. Aquesta documentació s’ha de presentar amb l’antelació suficient per tal que l’Ajuntament pugui presentar la citada documentació a l’Agència Catalana de l’Aigua abans del dia 31 de desembre de 2009.

El cost de les actuacions serà assumit per AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A., que percebrà en tot cas de l’Ajuntament la quantia rebuda que es rebi de l’Agència Catalana de l’Aigua en virtut de la subvenció concedida mitjançant la resolució del director d’aquest organisme del dia 3 de juliol de 2007.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, i al regidor delegat de l’Àrea de Medi Ambient, Sr. Ernest París Just, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectiu el present acord.

4. Moció de l’Alcaldia. Addenda al conveni de col·laboració entre el departament d'educació i l'Ajuntament de Reus per al Pla Educatiu d'Entorn (Espais de Benvinguda)

S’acorda:

Primer: Aprovar l’addenda al conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Reus per al desenvolupament conjunt del Pla Educatiu d’Entorn per al curs acadèmic 2008/2009, en el qual es determinen els compromisos d’ambdues Administracions en l’organització i el funcionament dels Espais de Benvinguda de la ciutat de Reus.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentada addenda.

SERVEIS GENERALS I ECONOMICS

5. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 4.365.675,02 € (quatre milions tres-cents seixanta-cinc mil sis-cents setanta-cinc euros amb dos cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2008, i procedir al seu pagament.

Segon: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2008 per import de 72.772,57 € (setanta-dos mil set-cents setanta-dos euros amb cinquanta-set cèntims) corresponent a despeses en concepte d’obres, subministraments i serveis d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposen els articles 60.1 i 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

6. Assessoria Jurídica. Canvi de titular de les parades 75 i 80, 2 llocs de fred a la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet.

S’acorda:

Primer: Estimar la sol·licitud formulada i per tant autoritzar el traspàs de les parades núm. 75 i 80, dos llocs de fred a la cambra al Mercat Carrilet, en favor de la Sra. Maria Carmen Hidalgo Rodriguez, amb les següents condicions:

Segon: S’haurà d’ingressar a la Recaptació municipal la quantitat de mil vuit-cents cinquanta-sis euros amb trenta cèntims (1856,30 €), en els següents terminis:

- Si aquesta resolució es notifica entre els dies 1 i 15 del mes, el termini de pagament finalitzarà el dia 20 del mes següent.

- Si la notificació es realitza entre els dies 16 i darrer del mes, el termini de pagament finalitzarà el dia 5 del segon mes següent.

Una vegada transcorreguts els terminis assenyalats per al pagament en període voluntari, sense haver-se efectuat l’ingrés, s’iniciarà el procediment de constrenyiment, amb els recàrrecs, interessos de demora i costes del procediment que procedeixin.

Tercer: La nova titular haurà de continuar destinant la parada en qüestió a l’activitat de peixetaria la qual s’haurà de desenvolupar amb estricte compliment del que disposen el Reglament de Mercats Municipals de Reus i la resta de normativa vigent aplicable.

Quart: La ubicació de l’esmentada parada, podrà ser modificada per l’Ajuntament sense dret a cap indemnització per part de la Sra. Maria Carmen Hidalgo Rodríguez en el cas que sobrevinguin circumstàncies tècniques o d’interès públic, que pel bon funcionament del mercat, així ho aconsellin.

SERVEIS TERRITORIALS

7. Gestió Urbanística. Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector A.6 “Granja Vila”.

S’acorda:

Primer: Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del sector A.6 “Granja Vila”.

Segon: Retornar les fiances d’imports 153.519,56 €, 28.886,35 €, 30.509,17 € i 25.640,69 €, dipositades respectivament, per Delfín Duch Martorell, ESTRUCTURAS BAIX CAMP, SL, GEPAVI 2004, SL i José Àngel Gassó Garreta, mitjançant avals 0453/1337 –Banc Popular- 9340.03.0683675.70 –La Caixa-, 9340.03.0684902-94 –La Caixa- i 416945 –Banc de Sabadell, SA- per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització.

Tercer: Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

8. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”.

Segon: Supeditar l’executivitat d’aquest acord i consegüent publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona a l’executivitat del Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”, que es tramita simultàniament i li dóna suport.

9. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte de les obres de remodelació dels vials de la urbanització El Pinar (fases 3, 4 i 5).

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de remodelació dels vials de la urbanització El Pinar (fases 3, 4 i 5), amb un pressupost contractual total de 3.077.795,86 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi bàsic de seguretat i salut de les obres de construcció corresponent a cada fase.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

10. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte de les obres de remodelació dels carrers Sant Celestí i Sant Joaquím.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de remodelació dels carrers Sant Celestí i Sant Joaquim, amb un pressupost contractual de 261.935,49 euros (IVA inclòs) i un pressupost per a coneixement de l’administració de 331.065,96 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi bàsic de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.”

- La proposta s’aprova per assentiment.

SERVEIS PERSONALS

11. Assessoria Jurídica. Sol·licitud subvenció 2008 projecte Treball als barris. Encàrrec a l'IMFE

S’acorda:

Primer: Aprovar el projecte “Treball als barris” 2008 Barri del Carme corresponent a la Integració social i inserció laboral al barri del Carme de Reus, amb un pressupost global de set-cents quatre mil sis-cents noranta-un euros i trenta-set cèntims (704.691,37 €) i que comprèn les següents accions:

AODL: Contractació del responsable tècnic del projecte ocupacional.
Casa d’Oficis Barri del Carme III: formar joves en l’especialitat de muntatge i reparació de sistemes microinformàtics.
Dispositiu d’inserció laboral per dones CARME II: accions d’orientació i inserció laboral per a dones.
Programa d’experienciació laboral “Reutilitzant: accions de reutilització de material electrònic rebutjat.
Programa d’experienciació laboral d’Alfabetització digital: accions formatives de coneixement de les noves tecnologies de la informació a les persones residents al barri del Carme.
TO Barri del Carme II: accions de formació per dones com a mediadores interculturals.

Segon: Sol·licitar al Servei d’Ocupació de Catalunya del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya una subvenció per al desenvolupament del projecte aprovat en punt anterior del present acord, per un import total de sis-cents cinquanta-set mil cent quaranta-nou euros i deu cèntims (657.149’10 euros), dels quals tres mil cent vuitanta-cinc euros i noranta-sis cèntims (3.185’96 euros) correspondrien a l’any 2008 i sis-cents cinquanta-tres mil nou-cents seixanta-tres euros i catorze cèntims (653.963’14) correspondrien a l’any 2009.

La quantitat restant, per un import de 47.543’27 euros, seran assumits directament per l’ens encarregat de desenvolupar el projecte, que s’imputaran tots ells al pressupost de 2009.

Tercer: Encarregar a Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” el conjunt d’actuacions relatives al desenvolupament del projecte “Treball als barris” 2008 Barri del Carme .

Per al desenvolupament d’aquest projecte s’arbitraran, si s’escau, les compensacions oportunes.

Quart: Habilitar, si s’escau, el crèdit suficient per fer front a les obligacions de caràcter econòmic assumides en aquest acord.

Cinquè: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde, a la regidora delegada d’Educació i Formació, Sra. Misericòrida Dosaiguas Pérez, i al regidor delegat de formació adscrit a l’Àrea delegada d’Educació i Formació, Sr. Josep Allueva Latorre, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin tots els documents necessaris per efectuar la sol·licitud de subvenció prevista en el punt segon del present acord.

12. Assessoria Jurídica. Encàrrec a l'IMAC de tasques de gestió i organització de diversos equipaments culturals

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’Institut Municipal d’Acció Cultural el conjunt de tasques de suport i assessorament en la coordinació i gestió dels nous equipaments i dels existents de què s’ha dotat i de què s’està dotant l’Àrea municipal de Cultura, en les diverses fases de construcció i funcionament, i molt especialment els corresponents al nou Arxiu històric comarcal i municipal, al conjunt de biblioteques de la Xarxa municipal de biblioteques i, entre elles, la Biblioteca Central Xavier Amorós i la biblioteca local 1.
Aquest encàrrec s’efectua pel període comprès entre els dies 1 d’octubre de 2008 i 31 de desembre de 2010, ambdós inclosos, en els termes previstos al conveni que seguidament s’aprova.

Segon: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament i l’Institut Municipal d’Acció Cultural, pel qual es regeixen les condicions de l’encàrrec de les actuacions indicades en el punt primer del present acord que el primer efectua al segon.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea de Cultura per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin el conveni i la resta de documents necessaris per fer efectiu l’esmentat encàrrec.

Així mateix, i arran d’eventuals dilacions temporals en el desenvolupament de les actuacions objecte del present encàrrec, aquestes persones també resten facultades per efectuar la pròrroga de l’encàrrec esmentat, per anualitats successives o el període inferior que es determini en la corresponent resolució, i prèvia acreditació de consignació pressupostària, si s’escau.

Quart: Notificar aquest acord als interessats.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 30 de setembre de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.