Junta de Govern Local 2008-10-31

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 31/10/2008

núm. 27/08

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 31 D’OCTUBRE DE 2008

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 24 d’octubre de 2008.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Modificació del conveni amb l'ACA per a la promoció i l'execució de diverses obres

S’acorda:

Primer. Aprovar l’addenda al conveni de col·laboració que es formalitzà el dia 26 de setembre de 2007 entre l’Ajuntament de Reus i l’Agència Catalana de l’Aigua per a l’establiment dels termes de col·laboració entre les entitats intervinents per a la determinació de les condicions d’execució i finançament d’un conjunt d’inversions del sistema de sanejament de Reus, amb un pressupost total de 3.001.720,00 € (més IVA).

En virtut d’aquesta addenda, amb caràcter essencial es reformulen les anualitats corresponents a l’execució i acreditació de les inversions a dur a terme, en els termes que seguidament s’indiquen:

Col·lector de sanejament en alta de Castellvell del Camp i l’Almoster

2008: 200.000,00 € (més IVA)
2009: 791.720,00 € (més IVA)

Dipòsit antiDSU de Reus
2007: 600.000,00 € (més IVA)

Actuacions a l’EDAR de Reus

Adequació recepció aportacions fosses sèptiques
2009: 260.000,00 € (més IVA)
Redacció del projecte del dipòsit antiDSU de capçalera de l’EDAR de Reus
2008: 75.000,00 € (més IVA)
2009: 75.000,00 € (més IVA)
Nou laboratori a l’EDAR de Reus
2007: 600.000,00 € (més IVA)

Segon. Facultar Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de l’Àrea de Medi Ambient, Sr. Ernest Paris Just, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentada addenda i qualsevol altre document que esdevingui necessari per fer efectiu l’acord anterior.

Tercer. Notificar el present acord a l’Agència Catalana de l’Aigua i a les societats GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A. (GAIASA) i AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A. (AREMSA).”

4. Moció de l’Alcaldia. Concessió d’un préstec participatiu a REDESSA

S’acorda:

Primer. Concedir a l’empresa municipal REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC SA (REDESSA) un préstec participatiu per un import màxim d’un milió quatre-cents cinquanta mil euros (1.450.000’00 €), d’acord amb les següents característiques essencials:

Aquesta quantitat es farà efectiva a REDESSA en funció de les necessitats de la mateixa i amb el límit de la quantitat abans esmentada, per tot el dia 31 de desembre de 2008.
El venciment final del préstec serà el dia 31 de desembre de 2023.

L’Ajuntament de Reus percebrà de REDESSA la totalitat del préstec més la retribució establerta en l’apartat tercer d’aquest acord.

El préstec tindrà caràcter finalista i únicament podrà ser destinat al finançament del Centre Empresarial per a la Innovació i el Desenvolupament (CEPID) al Tecnoparc de Reus, projectat per l’empresa prestatària a través de la seva societat participada TECNOPARC SA.

La finalització del préstec participatiu es farà, preferentment, a través de la devolució del seu principal per compensació mitjançant l’ampliació del capital social de REDESSA i corresponent canvi del citat principal per accions de la societat. El canvi es podrà fer en qualsevol moment durant la vigència del préstec, a partir de l’any 2011.

Segon. Durant la vigència del contracte de préstec participatiu, i atenent les disponibilitat de tresoreria de la societat REDESSA, es podrà acordar l’amortització parcial de l’import nominal del present préstec i correlatiu pagament d’interessos, en un termini de dotze anys.

Tercer. Per a determinar la retribució d’aquest préstec s’estarà a la fórmula següent:

Constituirà la base de càlcul dels interessos a pagar, l’import dels beneficis de la societat que excedeixin, abans d’impostos, del 10% dels seus fons propis, exclòs el saldo viu del préstec i els beneficis de l’exercici.

De la quantia anterior, es destinarà a la retribució del préstec aquell import que representi la mateixa proporció sobre el total dels fons propis de la societat, exclosos els beneficis del saldo viu del préstec participatiu al tancament de l’exercici.

El resultat dels càlculs detallats en els apartats anteriors, serà l’import anual dels interessos del préstec, que serà satisfet a l’Ajuntament de Reus, en el període màxim de 30 dies des de la data de finalització de cada exercici.

Quart. L’Ajuntament de Reus únicament tindrà dret a gaudir dels beneficis que es derivin de l’acord anterior, sense altre garantia de beneficis o interessos, llevat el seu dret a la devolució del capital al venciment final establert o, si s’escau, a les amortitzacions parcials acordades amb els límits establerts a l’apartat segon.

Cinquè. Es faculta al Molt Il.ltre Sr. Alcalde per tal que pugui formalitzar tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords, així com pel desenvolupament de tots els termes del préstec participatiu, de conformitat amb els elements essencials previstos en els mateixos.”

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 3.912.848,33 € (tres milions nou-cents dotze mil vuit-cents quaranta-vuit euros amb trenta-tres cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2008, i procedir al seu pagament.”

6. Contractació i Patrimoni . Requeriment a l’empresa Construccions Jaén Vallés SL per tal que repari les deficiències i patologies advertides en les obres d’adequació del Mas Iglesias per a Biblioteca i Fototeca Municipal

S’acorda:

Primer. Requerir a l’empresa Construccions Jaén Vallés SL, per tal que en el termini de 2 mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació del present acord, es reparin les deficiències i patologies advertides en les obres d’adequació del Mas Iglesias per la Biblioteca i Fototeca Municipal, i que es relacionen amb l’informe tècnic elaborat per la direcció facultativa, del qual se’ls dóna trasllat mitjançant la notificació d’aquest acord.”

SERVEIS TERRITORIALS

7. Gestió Urbanística. Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del polígon 2 del PERI del Nucli Antic (àmbit del Pallol)

S’acorda:

Primer. Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del polígon 2 del PERI del Nucli Antic (àmbit del Pallol).

Segon. Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.”

8. Gestió Urbanística. Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.19 “Sala Reus”

S’acorda:

Primer. Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.19 “Sala Reus”.

Segon. Retornar la fiança d’import 3.898,00 €, dipositada en data 25 d’abril de 2007 per FOMENT IMMOBILIARI RAVAL SANTA ANNA, SL, mitjançant aval de La Caixa núm. 934003082019770, per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, i la d’import 942,43 € dipositada en data 8 d’abril de 2003, per a la realització d’assaigs de control de qualitat de les obres, si bé compensant, si s’escau, les quantitats que es trobin pendents de pagament.

Tercer. Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.”

9. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d’urbanització de l’àrea 4.79 “Angullo”

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Projecte d’urbanització de l’àrea 4.79 “Angullo”, presentat per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA, condicionat a les determinacions resultants de l’informe emès en data 22.07.2008 per l’arquitecte de Planejament i projectes urbans i el de data 23.10.2008 emès pel tècnic d’enllumenat, que s’annexen com a fonament d’aquest acord.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes públics afectats i establir un termini d’un mes perquè les empreses de subministrament de serveis afectats es pronunciïn sobre l’esmentat projecte d’urbanització.”

10. Patrimoni del Sòl. Constitució d'un dret de superfície a favor de l’HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS –SAM- sobre part de la finca situada al c/. Sant Joan núm. 34B

S'acorda:

Primer. constituir, un dret de superfície sobre part de la finca núm. 34B del c/. Sant Joan, a favor de l’HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL, amb NIF A-43096692, amb domicili a Reus -43201- c/. Sant Joan núm. 34B. Figura inscrita al Registre Mercantil de Tarragona, al Volum 454, Foli 95, Full 6698.

Aquest dret de superfície es constitueix sobre 319’3 m2. de terreny de la finca de major cabuda descrita a la part expositiva d’aquest acord. La porció de terreny sobre la que es constitueix aquest dret de superfície, te una forma rectangular, de dimensions 22 m. per 13 m. aproximadament i es troba situada a l’extrem est de la finca matriu, a uns 14 metres del límit nord i uns 2,5 metres del límit est, essent totes les seves confrontacions (de la porció de 319,3 m2) amb la resta de finca matriu.

Segon. Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció als punts i condicions següents:

1. La duració del dret serà de 5 anys i la construcció s’haurà de realitzar en el termini de 2 anys, ambdós terminis a comptar des de l’atorgament de l’escriptura pública de constitució

2. El dret de superfície és personal i no serà transmissible ni susceptible de gravamen.

3. L’edifici es construirà al subsòl de la porció de terreny indicada i estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret- a la ubicació en el seu interior d’un nou accelerador lineal. Aquest edifici consta descrit al Projecte d’ampliació de l’àrea de radioteràpia de l’hospital universitari de Sant Joan de Reus, redactat per l’Arquitecte Carles Busquets Rosich.

4.- Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec de l’HOSPITAL DE SANT JOAN SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL. Les despeses fiscals que s'acreditin, IVA inclòs, seran segons Llei.

5.- Quan finalitzi el dret de superfície la construcció realitzada al subsòl revertirà gratuïtament a l’Ajuntament de Reus.

6.- Com a contraprestació econòmica de la constitució d’aquest dret HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, SOCIETAT ANÒNIMA MUNICIPAL pagarà a l’Ajuntament de Reus els cànons anuals següents:

- Any 2008 ……………. 92.241’38 €
- Any 2009 ……………. 96.115’52 €
- Any 2010 ……………. 99.767’91 €
- Any 2011 ……………. 103.459’32 €
- Any 2012 ……………. 107.183’85 €.

Tercer. Facultar el Molt Il·lustre Sr. Alcalde i el Regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme per la signatura de l'escriptura pública de formalització i constitució.

SERVEIS PERSONALS

11. Moció de l’Alcaldia. Bases i convocatòria de subvencions per al foment de la participació en activitats extraescolars. Curs 2008-2009

S’acorda:

Primer. Aprovar les bases per a la concessió de subvencions per a l’alumnat dels centres educatius d’educació infantil de segon cicle i/o ensenyaments obligatoris de la ciutat de Reus sufragats amb fons públics, provinent de les famílies amb menys recursos, per tal de fomentar la seva participació en activitats extraescolars.

Les bases es dicten a l’empara del que disposa l’Ordre EDU/259/2008, de 27 de maig, per la qual s’aproven les bases generals de la línia d’ajuts i subvencions destinades a les entitats locals, i les bases específiques dels diversos programes que la integren, i s’obre la convocatòria pública per a l’any 2008.

Segon. Sotmetre les bases previstes en l’acord anterior al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovades en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions.

Tercer. Aprovar la convocatòria de concurs públic per a la concessió d’ajuts per al curs 2008-2009, conforme a les bases aprovades en el primer punt d’aquest acord.

Quart. Facultar al Molt Il·lustre Senyor Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez Segura, i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que, qualsevol d’ells indistintament, formalitzin els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors.

12. Participació i Ciutadania. Encàrrec de desenvolupament de les accions de participació 2008 de l'Agenda 21 al consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient- CRM

S’acorda,

Primer. Encarregar al consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient el desenvolupament de les accions de Participació 2008 d’Agenda 21 per un import màxim previst de 36.000,00 euros (IVA inclòs).

Entre les accions previstes destaquen el projecte Agenda 21 Reus 2001-2008 – Avaluació i retorn a la ciutadania metodologia i desenvolupament.

La periodificació de les accions van de l’1 de gener al 31 de desembre de 2008.

Segon. El pagament es realitzarà mitjançant una única factura a la finalització de les activitats encarregades, la qual serà conformada per l’Àrea de Participació i Ciutadana..

Tercer. Als efectes de coordinar la relació entre les parts cal tenir en compte el següent:

- S’establirà una comissió de seguiment de les activitats desenvolupades i del servei formada per representats del consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient i l’Àrea de Participació i Ciutadania.

- El consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient a l’acabament de les accions previstes facilitarà a l’Àrea de Participació i Ciutadania una memòria descriptiva de la gestió realitzada. Els representants de l’Ajuntament seran designats per la regidora delegada de l’Àrea de Participació i Ciutadania.

Quart. Facultar al Molt Iltre. Sr. Alcalde i a la regidora competent en matèria de participació i ciutadania per tal, que qualsevol d’ells, indistintament, puguin formalitzar qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectiu aquests acord.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 4 de novembre de 2008

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.