Junta de Govern Local 2009-01-23

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 23/01/2009

núm. 01/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 23 DE GENER DE 2009

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de data 12 de desembre de 2008.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Modificació de l’acord Plenari de data 16-01-09 relatiu a la sol·licitud al Fons Estatal d’Inversió Local, de la reconversió en una sola actuació, del projecte de construcció del Centre de Salut Municipal, amb construcció d’una oficina de serveis socials d’atenció primària, un centre polivalent diürn, i dues unitats d’atenció residencial social, al Barri Fortuny.

S’acorda:

Primer: Modificar l’acord Plenari de data 16-01-09 relatiu deixar sense efecte les dues actuacions que es van presentar separades , que es detallen a continuació:

Construcció de dues unitats d’acolliment residencial social en el districte V, amb un pressupost de licitació de 2.189.395,08€ (IVA inclòs).
Construcció del Centre de Salut municipal del Barri Fortuny, construcció d’una Oficina de Serveis Socials d’Atenció Primària i Centre Polivalent Diürn, amb un pressupost de licitació de 2.613.987,37€ (IVA inclòs).
Segon: Sol·licitar al Fons Estatal d’Inversió Local, la reconversió i acceptació en una única actuació, del projecte de construcció del Centre de Salut Municipal, amb construcció d’una oficina de serveis socials d’atenció primària, un centre polivalent diürn, i dues unitats d’atenció residencial social, al Barri Fortuny que té un pressupost total de licitació de 4.803.382’45€ (Iva inclòs).

Tercer: Ratificar i convalidar l’adopció d’aquest acord a la propera sessió Plenària que convoqui l’Ajuntament.

4. Moció de l’Alcaldia. Aprovar la pròrroga de la prestació dels serveis educatius adreçats a la petita infància i família que presta la Fundació Privada FASS, Fundació Assistencial, Sanitària i Social .

S’acorda:

Primer: Prorrogar l’encàrrec que presta la FUNDACIO SAGESSA-SALUT (abans Fundació Assistencial Sanitària i Social), per la gestió de la prestació dels serveis educatius adreçats a la petita infància i família a les Escoles Bressol Municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló (Mas Juroca), El Marfull (Mas Pintat) i L’Olivera i les aules “Ralet, ralet…” ubicades als Centres Cívics Mestral i Mas Abelló, fins a 31-08-09 per garantir la continuïtat en la prestació del servei, mentre es resolen els tràmits preceptius per dotar de plena eficàcia i efectivitat als encàrrecs que pugui assumir la Fundació.

Segon: Prorrogar l’encàrrec que presta la FUNDACIO SAGESSA-SALUT (abans Fundació Assistencial Sanitària i Social), per la gestió de les actuacions que es deriven del programa transversal d’Infància i Família, que es realitza al Mas Pintat, per a l’any 2009, fins a 31-12-09, per garantir la continuïtat en la prestació del servei, mentre es resolen els tràmits preceptius per dotar de plena eficàcia i efectivitat als encàrrecs que pugui assumir la Fundació.

Ambdues pròrrogues s’ha de realitzar d’acord amb els mateixos termes que consten a l’acord de la junta de govern de 9-5-08, que es donen per reproduïts.

5. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a RELLSA de l'execució dels treballs de redacció del projecte executiu i de construcció d’un mòdul de vestidors, magatzem i obres complementaries a l’Estadi Municipal.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “REUS ESPORT I LLEURE SA” l’execució dels treballs de redacció del projecte executiu i de construcció d’un mòdul de vestidors, magatzem i obres complementaries a l’Estadi Municipal, que es concreta en el conveni de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aprova.

Segon: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s’encarreguen.

Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

6. Moció de l’Alcaldia. Aprovació dels preus públics a percebre per les entrades a l’espai expositiu del Gaudí Centre Reus.

S’acorda:

Establir els següents preus públics a percebre per les entrades a l’espai expositiu del Gaudí Centre Reus:

Entrada general 6€: (no es modifica)

Persones de 15 fins a 64 anys.

Entrada reduïda 4€: (no es modifica)

Persones a partir de 65 anys.
Compradors de visites guiades a la ciutat.
Joves de 7 a 14 anys.
Carnet Jove i carnet Estudiant.
Carnet de família nombrosa.
Grups a partir de 20 persones.
Acords puntuals amb entitats i empreses.

Entrada especial escoles 3€ (nou preu)

Entrada especial 2€: (no es modifica)

Acords puntuals amb empreses que portin un gran nombre de visitants.

Gratuïtats: (no es modifica)

Nens de 0 fins a 6 anys.
Membres del Club Súper 3.
Posseïdors de la tarja daurada Ajuntament de Reus.
Entrada i passis de temporada de Port Aventura.
Passis Gaudí Centre.

Amb l’entrada al Gaudí Centre Reus, entrada gratuïta als Museus de Reus.

7. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a AMERSAM de les tasques de suport administratiu a la gestió de sancions per infraccions de circulació, així com de suport tècnic en la senyalització viària de la ciutat. Aprovació del conveni de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM (AMERSAM), la realització, per compte d’aquest Ajuntament, de les tasques de suport administratiu a la gestió de sancions per infraccions de circulació, així com de suport tècnic en la senyalització viària de la ciutat.

Segon: Aprovar el conveni de col·laboració amb l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM relatiu a l’encàrrec a què fa referència l’acord PRIMER, anterior.

Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

Quart: Els efectes d’aquest encàrrec es retrotrauen al dia 1 de gener d’enguany.

Cinquè: Facultar al regidor adjunt a l’Alcaldia de la Guàrdia Urbana, Sr. Josep Eduard Ortiz Castellón per a la signatura de l’esmentat conveni.

8. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a l’EPEL INNOVA del manteniment dels CEIP i les EBM.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus, per al període comprès entre els dies 16 de febrer i 31 de desembre, ambdós inclosos, de 2009, sens perjudici de la possibilitat de poder-se prorrogar previ acord de les parts.

L’esmentat encàrrec, que haurà d’ésser objecte de concreció en el conveni corresponent, comportarà una despesa màxima de 589.000 euros.

Segon: L’encàrrec que s’efectua en l’acord anterior, serà realitzat per l’EPEL INNOVA qui, a la vegada, podrà encarregar la seva execució, total o parcialment, a qualsevol altra entitat depenent directa o indirectament d’aquest Ajuntament que sigui competent en la matèria, o subcontractar-ho a terceres persones, prèvia realització, si s’escau, dels oportuns processos de licitació.

Tercer: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s’encarreguen.

Quart: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

9. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 1.458.475,25 € (un milió quatre-cents cinquanta-vuit mil quatre-cents setanta-cinc euros euros amb vint-i-cinc cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2008, d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost i procedir al seu pagament.

Segon: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’ 1.341.854,82 € (un milió tres-cents quaranta-un mil vuit-cents cinquanta-quatre euros amb vuitanta-dos cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2009, i procedir al seu pagament.

Tercer: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2008 per import de 247.842,21 € (dos-cents quaranta-set mil vuit-cents quaranta-dos euros amb vint-i-un cèntims) corresponent a despeses en concepte d’obres, subministraments i serveis d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposen els articles 60.1 i 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

SERVEIS TERRITORIALS

10. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva de la modificació puntual del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon IV del sector G.1 “Mas Iglesias”.

S’acorda:

Aprovar definitivament la modificació puntual del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon IV del sector G.1 “Mas Iglesias”.

11. Patrimoni del Sòl. Posar a disposició del Departament d’Educació de la Gneralitat de Catalunya, una porció de terreny de 2.831’61 m2. de superfície, situada al c/ Mont Caro, núm. 2-6, qualificada d’equipament públic, per a l’ampliació del centre d’educació infantil i primària –CEIP- Cèlia Artiga.

S’acorda:

Primer: Posar a disposició del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, per a l’ampliació del Col·legi d’Educació Infantil i Primària “Cèlia Artiga” el solar -classificat de sòl urbà i qualificat d’equipament públic- següent:
Situació: c/. Mont Caro núm. 2-6
Superfície: 2.831’61 m2.
Límits: al nord, amb el c/. de situació o sigui c/. Mont Caro; al Sud, amb terreny on hi ha ubicat el Col·legi que es pretén ampliar; a l'est, amb terreny on hi ha ubicada la Pl. Tirant lo Blanc; i a l’oest, amb la futura prolongació del c/. del Puigmal.
Càrregues: Lliure de càrregues, gravàmens i arrendataris.
Inscripció de la finca matriu és: Registre de la Propietat núm. 1, al volum 1208, llibre 781, full 148, finca núm. 43.182.
La referència cadastral de la finca matriu és: 9683101CF4598D0001 PB.

Segon: Constatar en relació a la finca posada a disposició del Departament d’Educació que:

El terreny és apte per al seu destí com a equipament escolar i compta dins d’ell, amb abastament d’aigua, evacuació d’aigües, subministrament d’energia elèctrica amb la potència suficient per a l’execució de l’obra i el posterior correcte funcionament de l’equipament escolar –disposant també d’espai per la instal·lació d’una estació transformadora d’energia elèctrica en el supòsit que sigui necessari- i el vial que dóna davant del terreny té accés rodat, estant pavimentada la calçada i té encintades les voreres.

L’Ajuntament adquireix el compromís d’eliminació de qualsevol obstacle que pugui impedir l’execució de les obres, fent-se càrrec de la construcció dels guals i de les entrades al recinte del centre.

Tercer: Tots els impostos i taxes derivats de la construcció, instal·lació i obres del centres docent gaudiran de les exempcions i bonificacions previstes en el R. D. Leg. 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el test refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i en les Ordenances Fiscals Municipals.

Quart: El Departament d’Educació podrà dur a terme la construcció objecte d’aquesta cessió per si mateix o per terceres persones.

Cinquè: Facultar l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, perquè qualsevol d’ambdós, indistintament, en nom i representació de la Corporació, subscrigui els documents que siguin necessaris per a la plena efectivitat d’aquest acord.

12. Patrimoni del Sòl. Constitució gratuïta d'un dret de superfície a favor de la “FUNDACIÓ PERE MATA”, sobre l’immoble núm. 9 del c/. Badalona

S'acorda:

Primer: Constituir, a títol gratuït, un dret de superfície sobre l’immoble núm. 9 del c/. Badalona, Referència Cadastral: 0284205 CF4508C 0001 HZ, favor de la “FUNDACIÓ PERE MATA”, NIF G-43576206, amb domicili a Reus, 43206- Ctra. de l’Institut Pere Mata, s/n.

Segon: Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció amb els punts i condicions següents:

1. La duració serà de 50 anys i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 4 anys, ambdós terminis a comptar des de l'atorgament de l'escriptura pública de constitució.

2. El dret de superfície és personal i no serà transmissible, ni susceptible de gravamen, llevat d’autorització expressa de l’Ajuntament.

3. L'edifici a construir estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret de superfície- a la instal·lació d’una residència i recursos assistencials per a persones amb trastorn mental i/o qualsevol altre tipus de discapacitat.

4. Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec de la mercantil “FUNDACIÓ PERE MATA”. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret de superfície serà la que resulti de l’informe dels Serveis Tècnics Municipals.

5. Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

6. L’edifici a construir haurà de respectar les prescripcions constructives del PGOU.

7.- Cas de no realitzar-se la construcció n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

Tercer: Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar de l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.

13. Patrimoni del Sòl. Dret de reallotjament corresponent a l’expropiació forçosa del pis 1r. 2a. de l’immoble núm. 4 del C/ Closa de Freixa, afectat per l’execució del PAU 13 de la modificació del PGOU al barri del Carme, Creació de la plaça del Bisbe Grau.

S'acorda:

Primer: Desestimar la inclusió a la relació definitiva de béns i drets afectats per l’expedient administratiu d’expropiació forçosa del pis 1r. 2a. de l’immoble núm. 4 del C/ Closa de Freixa, afectat per l’execució del PAU 13 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, del dret d’arrendament que manifesta tenir el Sr. Estanis Eroles Lluch, atès que no s’ha aportat cap prova documental de l’existència del dret i les dades de l’expedient indiquen el contrari. Per tant no li correspon l’atorgament de cap dret de reallotjament atès que no té la condició de propietari ni la de llogater.

Segon: Oferir el dret de reallotjament interessat pels Srs. Marià i Rosa Maria Arbonés Arbonés sobre el pis situat a la Glorieta Priorat, núm. 22, 2n. 2a., indicat a la part expositiva d’aquest Acord. Aquest dret de reallotjament no està subjecte obligatòriament a les condicions de preu de la venda d’habitatges de protecció pública. Així mateix, els propietaris, en el termini de 15 dies a comptar des de la notificació d’aquest Acord, hauran de manifestar si desitgen adquirir aquest pis i, aleshores, els Serveis Tècnics Municipals procediran a la seva valoració. En el supòsit que en aquest termini de quinze dies no es notifiqui res a l’Ajuntament, s’entendrà que els Srs. Maria i Rosa Maria Arbonés Arbonés no desitgen procedir a la seva adquisició.

14. Contractació i Patrimoni. Aprovació del projecte modificat de les obres de remodelació de la Plaça Hércules i l’Avinguda Jaume I.

S’acorda:

Aprovar el projecte modificat de les obres de remodelació de la Plaça Hèrcules i l’avinguda Jaume I amb un pressupost de contracta de 582.499,46€ (IVA inclòs).

15. Oficina d'Habitatge. Proposta d’addenda de pròrroga del conveni de col·laboració entre el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Reus, relatiu a l’Oficina d’Habitatge situada en aquest municipi, per al període comprès entre l’1 de gener de 2009 i el 31 de desembre de 2009.

S’acorda:

Aprovar la proposta d’addenda de pròrroga del conveni de col·laboració entre el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Reus, relatiu a l’Oficina d’Habitatge situada en aquest municipi, per al període com
rès entre l’1 de gener de 2009 i el 31 de desembre de 2009, que s’adjunta com annex a aquest acord.

16. Salut Pública. Imposició d'una sanció per no tenir contractada la corresponent assegurança de responsabilitat civil, que es requereix per a la tinença d'un gos considerat potencialment perillós".

S’acorda:

Primer.- Imposar al Sr. Alberto Ortega Alvarez com a responsable d’una infracció greu tipificada a l’article 73.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 1.000,00 euros.

Segon.- Requerir al Sr. Alberto Ortega Alvarez per tal de que en el termini de 10 dies a partir de l’endemà, de la recepció de la notificació, aporti copia de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil. En el cas que no compleixi amb aquest requeriment se l’adverteix que de conformitat amb l'article 10.2 de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, es podrà procedir al comís de l’animal, essent les despeses que s’ocasionin al seu compte.

Tercer.- Atorgar els recursos legals procedents.

SERVEIS PERSONALS

17. Serveis Socials. Aprovar la prorroga del conveni de col·laboració signat amb data 29 de novembre de 2006, per, Instituto de Mayores y Servicios Sociales (IMSERSO), la Federació Espanyola de Municipis i Provincies (FEMP) i l’Ajuntament de Reus, per al desenvolupament d’un programa de teleassistència domiciliaria.

S’acorda:

Primer: Aprovar la pròrroga del conveni de col·laboració signat amb data 29 de novembre de 2006, per INSTITUTO DE MAYORES Y SERVICIOS SOCIALES (IMSERSO), LA FEDERACION ESPAÑOLA DE MUNICIPIOS Y PROVINCIAS (FEMP) Y EL AYUNTAMIENTO DE REUS (TARRAGONA), per al desenvolupament d’un programa de teleassistència domiciliària.

Segon: La pròrroga és amb efectes des de l’1 de gener fins al 31 de desembre de 2009.

Tercer: Facultar a l’Alcalde Sr. Lluís Miquel Pérez Segura i a la Regidora delegada de l’Àrea de Benestar la Sra. Rosa Garrido Arcones, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per a fer efectius els acords anteriors.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 27 de gener de 2009

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.