Junta de Govern Local 2009-06-19

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/08/2024
E.g., 18/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 19/06/2009

núm. 16/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 19 DE JUNY DE 2009

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 12 de maig de 2009.

2. Informació de l’Alcaldia.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

3. Contractació i Patrimoni. Sol·licitar l’avançament d’execució al Pla únic d’obres i serveis de Catalunya, per a l’adjudicació del projecte executiu del Parc Gandhi de Reus, a l’any 2009.

S’acorda:

Primer. Sol·licitar a la Comissió de Cooperació Local de Catalunya que aprovi un avançament de la contractació i d’execució del projecte executiu del Parc Gandhi de Reus, de l’any 2012 inicialment assignat a l’any 2009 data prevista de realització de contractació de les obres per part de l’Ajuntament.

Segon. Comunicar l’adopció d’aquest acord a la Comissió de Cooperació Local de Catalunya, als efectes corresponents.

4. Cultura. Proposta d’aprovació de diversos preus públics de l’Àrea de Cultura.

S’acorda:

Primer: Establir el preu públic de tots i cadascun dels elements festius elaborats per l’organització municipal que seguidament es relacionen, i d’acord amb els respectius preus públics que es detallen:

ELEMENT PROMOCIONAL PREU DE VENDA
Bosses 1,00
Tasses plàstic 6,00
Tasses terrissa 6,00
Got plàstic Festa Major - entitats 0,50
got plàstic Festa Major - botiga 1,00
Rellotge paret 8,00
Samarreta tronada 10,00
Samarreta mulassa - nen 10,00
Samarreta mulassa - adult 10,00
Pitets 6,00
Joc de taula Memory 15,00
Sotagots 6,00
Ventall 6,00
Bols de plàstic 4,00
Pack 4 bols de plàstic 12,00
Xocolata de la Festa 3,00
Pack 3 Xocolates de la Festa 7,00

Establir el preu públic corresponent a la difusió i comercialització als espais habilitats per l’organització municipal dels elements festius no elaborats ni promoguts per l’Ajuntament de Reus ni l’IMAC.

Entitats sense ànim de lucre 5% del total de les vendes efectuades
Empreses amb finalitat lucrativa 10% del total de les vendes efectuades

Segon: Facultar al Regidor delegat de Recursos Generals i Hisenda per a que en representació de l’Ajuntament subscrigui tots els documents públics i privats que siguin necessaris per l’execució de l’acord, pel que fa a la contractació dels mitjans de pagament.

5. Participació i Ciutadania. Proposta d’aprovació del preu públic per a la inscripció a les jornades universitàries organitzades pel Casal de les Dones.

S’acorda:

Establir el preu públic corresponent a la inscripció a les jornades universitàries organitzades pel Casal de les dones. El preu públic que es fixa és de 20 euros per la mera inscripció al curs, i de 30 euros si suposa també la inscripció al dinar que es duu a terme el mateix dia.

6. Serveis Socials. Proposta d’aprovació del preu públic per al Servei d'Ajuda a Domicili.

S’acorda:

Aprovar els preus públics per la prestació del Servei d’Ajuda a Domicili en els termes següents:

Article 1er.- Disposició general

D’acord amb allò que disposen els articles 41 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, s’estableix el preu públic per la prestació del servei d’ajuda a domicili, de sol·licitud i recepció voluntària i en règim de concurrència amb el sector privat.

Article 2n.- Objecte

Constitueix l’objecte d’aquest preu públic la prestació del servei d’ajuda a domicili (SAD) a l’entorn habitual de les persones derivades des dels Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Reus.

Article 3er.- Obligats al pagament

Estaran obligats al pagament les persones físiques que sol·licitin i resultin beneficiàries del servei d’ajuda a domicili municipal.

Article 4rt.- Tarifes

El preu públic a aplicar als beneficiaris s’obtindrà aplicant la següent fórmula:

(Ingressos del beneficiari / barem) – 1 = % a aplicar

Aquest % s’aplicarà sobre el preu en vigor de les diferents modalitats de servei:

- Servei de Treballador Familiar (laborals)…… 12,79€ hora
- Servei de Treballador Familiar (festius) ………15,84€ hora
- Servei d’Auxiliar de neteja …………………… 12,75€ hora

El barem es fixarà anualment segons l’Indicador de Renda de Suficiència (IRSC), establert per la Llei 13/2006 de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic.

Amb posterioritat a l'aprovació definitiva d'aquest preu públic, les modificacions , seran acordats per la Junta de Govern Local de forma que es cobreixin, com a mínim, els cost dels mateixos. Quan hi hagi raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic que així ho aconsellin, l'Ajuntament podrà fixar preus per sota del límit previst anteriorment.

A les tarifes aprovades es repercutirà l' impost sobre el valor afegit d'acord amb la normativa que el regula.

Barem 2009 = 7.100€ anuals.

Excepcionalment, el beneficiari d’aquest servei, que hagi de satisfer el preu públic en funció dels percentatges establerts, el podrà rebre de forma gratuïta o subvencionada quan concorrin circumstàncies especials que comportin un risc d’exclusió social o puguin influir en la seva qualitat de vida o en el seu benestar. La valoració i diagnòstic social de la situació serà realitzada per un tècnic/a dels Serveis Socials Bàsics.

Per valorar la capacitat econòmica, s’haurà d’adjuntar la documentació necessària que acrediti la seva situació, d’acord al que determinin els Serveis Socials de l’Ajuntament.

Article 5è. Normes de gestió.

1. La gestió i recaptació d'aquest preu públic correspondrà a l'administració municipal. En el supòsit de gestió indirecta del servei, els plecs de clàusules podran determinar, d'acord amb la normativa vigent, que el contractista percebi com a retribució les tarifes del preu públic. En aquest cas, la gestió i recaptació correspondrà al contractista.

2. L'Ajuntament de Reus determinarà, en tot cas, el sistema d'organització de la gestió, liquidació i cobrament del preu públic.

Article 6è.- Forma de pagament.

1. El pagament del preu públic s’ha de realitzar:

a) En el supòsits d’alta en el servei, la persona beneficiària del mateix haurà de pagar l’ import del preu públic corresponent als mesos o fracció en què gaudirà del servei mensualment.

b) En els supòsits de serveis ja autoritzats i prorrogats mitjançant rebut mensual domiciliat.

2. Quan no es presti el servei per causes no imputables a l’obligat al pagament, es procedirà a la devolució de l’import corresponent.

3. En cas d'impagament de la prestació del servei, l'Ajuntament de Reus atenent al caràcter de preu públic com a instrument de finançament del mateix i per tant de la seva percepció no obligatòria, podrà deixar de prestar el servei a l'usuari/a que tingui pendents de pagament un mínim de 2 períodes, havent transcorregut el termini per a fer efectiu el pagament d'aquests per part de l'usuari/a.

Article 7è.- Vigència.

El present acord entrarà en vigor des de la seva aprovació i hi romandrà fins a la seva modificació o derogació expressa.

7. Serveis Generals.- Proposta d’aprovació de preu públic per la prestació del Servei d’Organització de les Jornades “La qualitat en l’atenció a la ciutadania”.

Aprovar els preus públics per la prestació del Servei d’Organització de les Jornades “ La qualitat en l’atenció a la ciutadania” en els següents termes:

a) Inscripció al curs, amb dret al material de les jornades, esmorzars i dinars de treball, 2 dies, a raó de 120,00 € per persona.
b) Inscripció al curs, amb dret al material de les jornades, esmorzars i dinars de treball de 2 dies, i allotjament del primer dia, a raó de 220,00€ per persona.

SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Ambiental. Addenda per a l'any 2009 al conveni de 28 d'octubre de 2002, entre l'Ajuntament de Reus i el consorci CENTRE DE RECURSOS DE PROTECCIÓ DE LA SALUT I EL MEDI

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració corresponent a l’any 2009 entre l’Ajuntament de Reus i el consorci “Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient” per a la determinació d’aquelles funcions i tasques en l’àmbit dels serveis ambientals i l’energia, i en l’àmbit de la promoció de la cultura de l’oli, que l’Ajuntament de Reus encomana al consorci, així com la contraprestació econòmica que percebrà aquest últim per al desenvolupament d’aquestes funcions, que resten agrupades en les àrees que seguidament s’especifiquen:

I. Espai de Informació Ambiental (EIA)

• Segons proposta de gestió realitzada per CRM – Ajuntament durant l’any 2007, 2008 , que continua la seva vigència durant l’any 2009.
• A l’Espai d’Informació Ambiental es realitzaran les sessions de formació per a empreses que es preveuen en el capítol de gestió sostenible.

El cost de la gestió de l’EIA és de 74766 € i 23.460 € més per al funcionament i realització de les accions durant el 2009. Quatrimestralment i prèviament al pagament, es farà justificació de les activitats realitzades i s’abonarà la part corresponent, quedant la resta acumulada per als períodes següents.

II. Suport a la gestió energètica municipal

1. Pla estratègic de l’energia i creació de l’agència local de l’energia de Reus

1.1 Realització del Pla estratègic de l’energia de Reus
Aquest pla hauria de permetre definir les politiques de gestió energètica municipal i desenvolupar noves estratègies per l’energia, a partir de l’avaluació de les actuacions dutes fins ara, l’anàlisi del context actual, i la recerca d’oportunitats i de noves línies que ens aliniïn amb els objectius a mig termini de la UE.

1.2 Creació de l’agència Local de l’Energia de Reus

Les agències d’energia local (LEA’s) tenen per objectiu donar suport a la transició cap a sistemes energètics més sostenibles i estan amparades per la UE en el programa Intelligent Energy for Europe (IEE). El programa IEE és l’eina que té la Unió Europea per finançar mesures per millorar les condicions i avançar cap a una Europa més intel·ligent en temes energètics (aprox a Europa hi ha 380 LEA’s)

Les agències locals i regionals d’energia tenen una influència considerable sobre les polítiques locals i la presa de decisions. Aquests organismes donen suport a les bones pràctiques de gestió de l’energia, faciliten informació i orientació i ofereixen serveis basats en les necessitats específiques locals.

2. Tasques i funcions a executar 09 (Les accions descrites en els punts 2.1, 2.2, 2.3 i 2.4 es prestaran independentment de la creació de l’Oficina Local de l’Energia de Reus. Un cop s’aprovi el pla director d’aquesta oficina, aquests punts s’inclouran en el seu pla director).

2.1 Foment de les energies renovables i estalvi energètic. Atenció a la ciutadania i dinamització – 2009

2.1.1 Atenció de les sol·licituds d'informació: promoció de les energies renovables, tant per a particulars com a empreses i promotors, inclosa l’atenció al públic i l’assessorament en matèria d’estalvi d’energia i d’aigües.

2.1.2 Suport en la gestió de les subvencions municipals per a instal·lacions d’energies renovables: informació, revisió, visita de comprovació i redacció informe de resultats

2.1.3 Difusió de l’àmbit de l’energia de l'EIA.
2.1.3.1 Aparició mensual de l’oficina de l’energia en els mitjans de comunicació local (punt 6 radio)
2.1.3.2 Redacció d’articles i breus per a mitjans escrits locals (El Mercadal, premsa,...)

2.1.4 Suport a la tramitació de les peticions de subvencions a altres administracions públiques (ICAEN i MINER), des de la informació, preparació de la documentació tècnica al seguiment de tot el procés.

2.2 Foment de les energies renovables: instal·lacions i edificis de titularitat municipal – 2009

Seguiment de les instal·lacions municipals d’energies renovables, escoles i instal·lacions fotovoltaiques de Capsa Gaudi i Biblioteca Xavier Amorós. Inclou:

2.2.1 Actualització de tota la documentació relativa a les instal·lacions solars de les escoles, abans d’inicar-se el nou curs.

2.2.2 Presa de lectures de paràmetres de funcionament de les instal·lacions fotovoltaiques i control de facturació de l'energia venuda a xarxa

2.2.3 Publicació a Internet de les dades de producció de la instal·lació.

2.2.4 Recerca i seguiment d'oportunitats d'implantació d'instal·lacions municipals de generació d'energia d'origen renovable.

2.2.5 Suport a les iniciatives municipals respecte a la generació energètica mitjançant energies renovables.

2.3 Gestió i control de consums d'aigua i energia. Emissions equivalents de GEI

2.3.1 Implementació del WINCEM: consums municipals.

2.3.2 Introducció de factures corresponents als subministraments energètics i d'aigua en dependències municipals i enllumenat públic al programa WINCEM

2.3.3 Anàlisi i control dels consums d'aigua i energia de les instal·lacions municipals. Entrega de resultats mitjançant informe mensual i anual.

2.3.4 Elaboració de propostes de millora en edificis municipals que es determinin en base a les anàlisis dels resultats del WINCEM.

2.3.5 Comptabilització de les emissions de CO2 d’instal·lacions municipals.

2.4 Impuls de la realització d’auto-auditories als CEIP’s de Reus.

2.4.1 Preparació del material didàctic necessari.

2.4.2 Organització del premi a l’escola més eficient.

2.4.3 Redacció dels documents finals de les auditories, en base a la documentació facilitada.

El cost de la gestió de l’Oficina de l’Energia és de 80.500 €

III. Gestió sostenible

1. Promoure la cultura de la sostenibilitat a entitats públiques i privades del municipi
Formació per a treballadors (aquesta acció es desenvolupa des de l’EIA)
• Activitats econòmiques: 1 sessió de presentació dels resultats de l’estudi gestió conjunta de residus + 1 altra (residus, gestió ambiental,...)
• Atenció de consultes de les entitats públiques i privades del municipi en l’àmbit de la sostenibilitat.

2. Xarxa Comerç Verd 23.000€

• Manteniment i noves incorporacions de la Xarxa Comerç Verd
• Organització i coordinació de la VIII Mostra Comerç Verd.

3. Projectes de suport a la gestió ambiental 18.254€

Elaboració de la proposta de gestió de les deixalleries ubicades al Terme municipal de Reus.

Projecte de suport a la gestió ambiental de les PYMES ubicades al Terme municipal de Reus, inclou:

o Pla d’empresa del projecte per a la gestió conjunta de reidus comercials i industrials
o Recerca de fonts de finançament per a dur a terme una prova pilot

El cost del capítol de gestió ambiental és de 41.254 €.

IV.Centre de desenvolupament de l’Oli (CDO)

Realització de les tasques de direcció, gestió i impuls de les tasques i projectes que en el camp de la promoció de la cultura de l’oli ha executat i executa el CENTRE DE DESENVOLUPAMENT DE L’OLI (CDO), per tal d’assolir una adient promoció de les activitats lligades al desenvolupament de les ciutat oleícoles, implementant els diferents projectes que es determinin des de l’Ajuntament de Reus, amb l’objectiu de mantenir la capitalitat de Reus respecte a l’àmbit agrari/agroalimentari.

El cost del CDO és de 28.560 €

V.Millora de la qualitat del servei de neteja i recollida
D’acord amb el plec de condicions tècniques per al concurs públic per al servei de neteja i recollida de residus a Reus, es destina un 4% del total de la facturació a accions de millora de la qualitat del servei.
Les funcions clau per a l’èxit del servei, que han de ser abordades d’una forma estratègica i coordinada entre l’Adjudicatari i l’Ajuntament, són:
• El sistema d’informació i comunicació Ajuntament – empresa
• Les campanyes de comunicació i sensibilització ciutadana
• El control de la prestació del servei
• La millora contínua de la qualitat del servei
• El servei telefònic d’atenció ciutadana
En el cas concret de les campanyes de comunicació i sensibilització l’import anual a dedicar és del 2,5% del pressupost anual abans d’IVA. Els remanents pendents d’aplicació d’un any seran acumulable a l’any següent.
Per tot això les funcions encarregades a Salut i medi, d’acord amb el pàrragraf anterior són:

1. Realització de la direcció i disseny de les campanyes de sensibilització i conscienciació de temes relacionats amb el Medi Ambient i/o la Salut de les persones

2. Direcció de les accions dirigides a la:
Informació i comunicació del servei de recollida de residus comercials i industrials
Adhesió d’aquells establiments que requereix
n aquest servei de recollida.
Inspecció de l’ús del servei per part dels titulars de les activitats.

3. Manteniment de la base de dades del servei de recollida de residus comercials i industrials.

4. Realització de propostes de millora de la prestació del servei.

5. Panel de famílies, visió ciutadana de l’efectivitat dels serveis de neteja i recollida selectiva a Reus ( inici+ 2 onades de consulta)

El cost de la Direcció de campanyes de comunicació és de 12.000 + 8000€. El cost de les campanyes de comunicació es facturarà al concessionari, a càrrec del 2,5 % del preu de la contracta.

VI.Creació i dinamització d’un Fòrum sobre ENERGIA I AIGUA a Reus

Impulsar la creació d’una fira/fòrum/congrés d’ambit tot Catalunya i que tingui continuïtat en el temps sobre el tema de l’energia i l’aigua.

Fase 1(any 2009) : Crear i dinamitzar l’event, disposant a finals d’any la proposta detallada de l’acte.
Principals tasques a realitzar 09’:
- constitució del comité promotor
- recerca d’aliats i espònsors: recerca de la participació de representants de les institucions amb competències en el tema i de representants d’entitats públiques i privades que treballen en el territori els temes objectiu de l’acte, com per exemple Generalitat MA, Ajuntament de Reus, de l’ICAEN, del CAT, de l’ACA, Diputació, de l’AMAC, del Fòrum nuclear, entitats ecologistes, ...
- recerca de finançament
- constitució del comitè tècnic: definició dels objectius i dibuix dels continguts/format de l’acte, amb reunions de treball periòdiques
- enviament del primer avenç de l’acte a cercles professionals per aconseguir la participació d’empreses/ponents/... de relleu
- Disseny i programa de l’acte

Fase 2 (any 2010) : Desenvolupament de l’event.

El cost de la Direcció de la creació de l’event és de 15.000€, corresponent a l’aportació de l’Ajuntament a l’organització.

Segon: L’esmentat encàrrec inclou la totalitat de les despeses derivades de les activitats encomandes (desplaçaments, dietes, edició de materials, despeses de publicitat ...)

Tercer: Per a l’execució de la totalitat de les tasques descrites en els punts primer i segon d’aquest acord, l’Ajuntament de Reus abonarà al consorci Centre de recursos per a la protecció de la salut i el medi ambient la quantitat de dos-cents vuitanta tres mil cinc-cents quaranta euros (283.540,00€), que es desglossa en el quadre resum següent:

2009
EIA 74.766
Funcionament EIA 23.460
Energia 80.500
Gestio sostenible 41.254
A21
CDO 28.560
Direcció campanyes 20.000
Creacció dinamització forum 15.000

Total 283.540

Quart: Facultar al tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient, Sr. Ernest Paris i Just, per a la signatura del conveni esmentat.

9. Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte d’obres del nou col·lector interceptor de l’Avinguda Pere el Cerimoniós.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte d’obres del nou col·lector interceptor de l’Avinguda Pere el Ceremoniós, amb un pressupost per contracte de 1.041.700,79€ (IVA inclòs) .

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 25 de juny de 2009

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.