Junta de Govern Local 2009-07-17

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 17/07/2009

Acta núm. 19/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 17 DE JULIOL DE 2009

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió de data 10 de juliol de 2009.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Encarregar a REDESSA l'habilitació d'un espai adient per a la ubicació provisional CESICAT.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la societat REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, S.A. el conjunt d’actuacions necessàries per a la contractació i coordinació del projecte per a la dotació de mòduls prefabricats en el complex Empresarial REDESSA, ubicat al Camí de Valls números 81-87, per tal de destinar-los a l’acolliment provisional de les oficines del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT).

Segon: Aquest espai elaborat amb mòduls prefabricats haurà d’estar apte per al seu ús, en tot cas, el proper dia 1 d’octubre de 2009.

Tercer: El pressupost màxim d’aquest encàrrec és de 300.000 euros.

Quart: La resta d’aspectes d’aquest encàrrec es concretaran en el corresponent conveni a formalitzar entre aquest Ajuntament i la societat que rep l’encàrrec. Entre altres aspectes, s’hauran d’articular els mecanismes de compensació a REDESSA de la despesa suportada, així com els mecanismes per a la definició del destí d’aquest espai en el moment que Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya es traslladi al seu emplaçament definitiu.

Cinquè: Instar els serveis tècnics i jurídics de l’Ajuntament a elaborar l’esborrany de conveni que defineixi els termes d’aquest encàrrec.

Sisè: Condicionar l’eficàcia del present encàrrec a l’existència i tramitació de l’oportuna consignació pressupostària.

Setè: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda, Sr. Carles Salas Martí, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, aprovin i formalitzin el conveni que establirà els termes del present encàrrec; facultar-los, així mateix, per a l’adopció de qualsevol resolució que esdevingui necessària per a fer efectius els presents acords

Vuitè: Notificar el present acord a la societat REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, S.A. i a la Direcció General de la Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques, als efectes corresponents.

4. Moció de l'Alcaldia. TV Local: Aprovació pròrroga del conveni marc, contracte programa i conveni de cessió de material, exercici 2009.

S’acorda:

Primer: Modificar les clàusules segona i tercera del conveni marc formalitzat en data 16 de maig de 1998 entre aquest Ajuntament i l’empresa INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL per a la posada en marxa i funcionament de la televisió local en el terme municipal de Reus de conformitat amb el següent:

- Es modifica la clàusula segona del conveni marc, en el sentit que la seva vigència finalitzarà el proper 31 de desembre de 2009. No obstant l’anterior, la vigència del conveni finalitzarà, automàticament i sense necessitat de prèvia denúncia, en la data en que l’Ajuntament de Reus iniciï les emissions del servei públic de televisió digital local amb motiu d’ésser concessionària d’un canal de programació inclòs en el canal múltiple corresponent (56), reservat als ens locals-

- Es modifica la clàusula tercera afegint-hi el paràgraf següent:

“Pel que fa als equips tècnics per a la televisió local, l’Ajuntament de Reus es farà càrrec, com a màxim, d’inversions per un import de 83.200,00.- euros (IVA inclòs) durant l’exercici 2009. Aquestes inversions es detallaran, pel que fa a l’exercici 2009, al contracte programa.”

Segon: Aprovar el contracte programa per al desenvolupament de la televisió local de Reus per a l’exercici 2009 que inclou, entre d’altres previsions, que l’Ajuntament es compromet a contractar a INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL, durant l’any 2009, en concepte de suport a la programació de servei públic i compra de serveis i publicitat, per un import total de 313.440,40 € (IVA inclòs).

Tercer: Aprovar el conveni per a la cessió d’ús a l’empresa INICIATIVES DE TELEVISIÓ, S.L. de material divers per al funcionament de la televisió local de Reus, que és propietat d’aquest Ajuntament.

Quart: L’eficàcia dels anterior acords es retrotrau al dia 1 de gener de 2009.

Cinquè: Facultar al tinent d’alcalde delegat de Recursos Generals, Sr. Carles Salas Martí, per a la signatura dels documents a què fan referència els anteriors acords.

5. Moció de l'Alcaldia. Sol·licitud de subvenció d’accions complementàries del Barri del Carme per a l’any 2009. Encàrrec a l’IMFE Mas Carandell.

S’acorda:

Primer: Aprovar el projecte “Treball als barris” 2009 Barri del Carme corresponent a la Integració social i inserció laboral al barri del Carme de Reus, en els termes que consten a l’expedient, amb un pressupost global de sis-cents noranta-un mil nou-cents setanta-set euros i disset cèntims (691.977,07) i que comprèn les següents accions, i requereix els recursos econòmics que més avall es detallen:

• AODL responsable tècnic del projecte ocupacional.
• Casa d’Oficis Barri del Carme V d’especialista en reparació de bicicletes i usos interurbans.
• Dispositiu d’inserció sociolaboral.
• Programa d’experienciació laboral “Reutilitzant”.
• Programa d’experienciació laboral d’”Alfabetització i orientació laboral digital”.
• TO Barri del Carme III d’especialista en reciclatge i comercialització de material en desús.

Accions “Treball als Barris” 2009 Subvenció Cofinançament Cost total
AODL responsable tècnic del projecte ocupacional 27.045,55 € 10.238,68€ 37.284,23€
Casa d’Oficis Barri del Carme V d’especialista en reparació de bicicletes i usos interurbans. 96.349,44€ 19.641,97€ 115.991,41€
Dispositiu d’inserció sociolaboral 222.085,31€ 2.820,46€ 224.905,77€
Programa d’experienciació laboral “Reutilitzant” 69.442,16€ 1.071,46€ 70.513,62€
Programa d’experienciació laboral d’”Alfabetització i orientació laboral digital” 40.085,33€ 608,59€ 40.693,92€
Taller d’Ocupació Barri del Carme III d’especialista en reciclatge i comercialització de material en desús. 175.875,76€ 26.712,46€ 202.588,22€
Total 630.883,55€ 61.093,62€ 691.977,17€

Segon: Sol·licitar al Servei d’Ocupació de Catalunya del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya una subvenció per al desenvolupament del projecte aprovat en punt anterior del present acord, per un import total de SIS-cents trenta-mil vuit-cents vuitanta-tres euros i cinquanta-cinc cèntims (630.883’55), dels quals tres mil cent vint euros i seixanta-set cèntims (3.120’67 euros) correspondrien a l’any 2009 i sis-cents vint-i-set mil set-cents seixanta-dos euros i vuitanta-vuit centims (627.762’88 €) correspondrien a l’any 2010.

La quantitat restant, per un import de SEIXANTA-UN MIL NORANTA-TRES EUROS I SEIXANTA-DOS CÈNTIMS (61.093,62 €), serà assumida directament per l’ens encarregat de desenvolupar el projecte, de la qual s’imputaran 281’20 euros al pressupost de l’exercici 2009 i la quantitat restant, de 60.812’42 euros, al pressupost de 2010.

Tercer: Encarregar a Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” el conjunt d’actuacions relatives al desenvolupament del projecte “Treball als barris” 2009 Barri del Carme.

Per al desenvolupament d’aquest projecte s’arbitraran, si s’escau, les compensacions oportunes.

Quart: Habilitar, si s’escau, el crèdit suficient per fer front a les obligacions de caràcter econòmic assumides en aquest acord.

Cinquè: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde, a la regidora delegada d’Educació i Formació, Sra. Misericòrida Dosaiguas Pérez, i al regidor delegat de formació adscrit a l’Àrea delegada d’Educació i Formació, Sr. Josep Allueva Latorre, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin tots els documents necessaris per efectuar la sol·licitud de subvenció prevista en el punt segon del present acord.

SERVEIS TERRITORIALS

6. Patrimoni del Sòl. Manifestació de la voluntat municipal de constitució d’un dret de superfície a favor de l’empresa municipal GUPSA sobre part de la finca situada entre els carrers Sant Llorenç, Alt del Carme, Sant Pancraç i Sant Carles i Sant Josep.

S’acorda:

Primer: Manifestar la voluntat municipal de constituir un dret de superfície a favor de l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PUBLICA, SA sobre part de l’immoble referit a la part expositiva d’aquest acord (plates primera, segona i tercera, destinades a habitatges de protecció oficial en règim de lloguer i també sobre les plantes subterrànies on hi haurà els aparcaments i trasters vinculats). Aquest dret tindrà una durada de 55 anys i la seva finalitat és donar compliment a les determinacions urbanístiques del PAU 2 del Barri del Carme, mitjançant l’execució del Projecte de la construcció de l’illa de la Patacada, que inclou l’edifici 1 –destinat a 46 habitatges de lloguer de protecció oficial i on també hi haurà els aparcaments i trasters vinculats- i diversos equipaments.

Segon: L’edifici a construir estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret de superfície- a habitatges protegits en règim de lloguer i a equipament públic (que són les determinacions urbanístiques del PAU 2 del Barri del Carme), de conformitat amb l’indicat a l’ordinal “primer” d’aquest Acord.

Tercer: Autoritzar tan àmpliament com en dret sigui necessari a l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA (GUPSA), i al seus representants en nom seu, perquè pugui realitzar la tramitació administrativa de la qualificació dels habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, així com dels els aparcaments i trasters vinculats.

Quart: La resta de punts i condicions del dret de superfície s’acordaran una vegada aprovada la modificació tècnica, de les plantes soterrani, abans esmentada.

7. Patrimoni del Sòl. Aprovació de l’Acta de cessió de terrenys afectats per la construcció d’una nova subestació de transformació d’energia elèctrica d’alta a mitjana tensió, prop dels Sectors anomenats A-8, ROUREDA, A-12 RIERA DEL MOLINET i H-11, BELLISENS OEST.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat de l’Acta de cessió de 4.797,22 m de superfície de la finca situada al Polígon 64, parcel.les 8 i 55, afectats per la construcció d’una nova subestació de transformació d’energia elèctrica d’alta a mitjana tensió, prop dels Sectors anomenats A-8, ROUREDA, A-12 RIERA DEL MOLINET i h-11, BELLISENS OEST, subscrit amb el Sr. , en data 07.07.09.

Aquesta cessió té el caràcter de cessió a compte de les cessions obligatòries i gratuïtes del futur sector d’urbanitzable, a crear a la propera revisió del PGOU, a la zona.

8. Patrimoni del Sòl. Adscripció d’una finca situada al Camí del Mas de la Sena, núm. 4, a la Societat Municipal REUS ESPORT I LLEURE, SA.

S’acorda:

Adscriure a la Societat Municipal REUS ESPORT I LLEURE, SA la finca ubicada al núm. 4 del Camí del Mas de la Sena per tal que es puguin executar les finalitats indicades al paràgraf tercer de la part expositiva d’aquest Acord.
SERVEIS PERSONALS

9. Educació i Formació. Encàrrec a la Fundació IMFE Mas Carandell d’accions de dinamització de zona en el marc dels plans educatius d’entorn. Curs 2009-2010.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la Fundació IMFE Mas Carandell la gestió de les accions corresponents a la dinamització de zona del Pla Educatiu d’Entorn, en els termes previstos en l’informe emès per l’Àrea d’Educació i Formació, que consta a l’expedient. Aquest encàrrec s’efectua per al període comprès entre el dia 1 de setembre de 2009 i el dia 31 d’agost de 2010, ambdós inclosos, en els termes que s’indiquen a continuació.

Les tasques concretes a desenvolupar per la dinamització de zona, en relació als àmbits de treball del Pla Educatiu, són:

L’educació integral de l’alumne:
• Dinamització de les activitats programades (Estudi assistit, Dinamització lingüística, Lleure, Biblioteques, Famílies, Medi Ambient, TAC i mitjans de comunicació, Espais trobada, Esports, Aprenentatges Professionalitzadors i Creació artística) per afavorir la igualtat d’oportunitats i l’èxit educatiu dels infants i joves.
• Fer el seguiment de les activitats realitzades, i validar la seva adequació als objectius del Pla.
• Detectar i proposar noves activitats i elaborar propostes de millora de les accions en curs.
• Fer el seguiment dels participants, dels centres educatius i de les entitats col·laboradores per adequar les propostes d’acció a la realitat social.
• Treballar conjuntament amb l’assessor LIC del Departament d’Educació en l’avaluació dels resultats del PEE a la zona.

Potenciació d’actuacions coordinades amb els centres educatius i el seu entorn:
• Treballar conjuntament amb les direccions i el professorat del centre per consensuar les línies d’intervenció.
• Motivar la participació de les famílies en les activitats del centre educatiu, i afavorir el seu coneixement dels recursos educatius i socials disponibles en l’entorn immediat.
• Mantenir la relació amb les AMPA per consolidar la seva participació en la xarxa del PEE, i la seva implicació en la dinàmica dels centres educatius.

Promoció del treball en xarxa i la participació dels agents:
• Mantenir i consolidar la relació amb les entitats col·laboradores amb el PEE, tant per mitjà de convenis anuals com a nivell de col·laboració en accions concretes al llarg del curs.
• Afavorir el treball en xarxa entre tots els agents de l’entorn educatiu, en especial les entitats de lleure i esportives que realitzen actuacions adreçades a nens i joves.
• Realitzar les accions de divulgació del Pla Educatiu (presentacions, sessions de formació, jornades de treball)

Per dur a terme l’encàrrec, la Fundació IMFE Mas Carandell posarà a disposició del Pla Educatiu d’Entorn les persones que calgui, que actuaran com a dinamitzadors de zona. Aquests dinamitzadors dependran laboral i funcionalment de la Fundació Mas Carandell, però es coordinaran i treballaran conjuntament amb el LIC de cada zona i amb el professorat dels centres educatius. Aquest treball de dinamització que s’encarregarà a la Fundació es realitzarà sota les directrius de l’Àrea d’Educació i Formació, amb la col·laboració del Departament d’Educació.

Aquest acord es pot veure afectat, si es redefineix el servei, si s’hagués de substituir el personal assignat a l’activitat, i en funció de la qualificació necessària per dur-la a terme que, en el cas de variar, serà objecte de l’oportuna revisió pressupostària.

Segon: L’esmentat encàrrec té un pressupost de 83.120’79 € (exempt d’IVA), que s’imputa als exercicis pressupostaris i a les edicions dels Plans Educatius d’Entorn que seguidament s’indiquen:

Detall del pressupost: Exercici 2009 Exercici 2010
PEE curs 2009-2010 26.043,13 € 57.077,66 €

El pagament d’aquest encàrrec es durà a terme a la Fundació IMFE Mas Carandell en els terminis, imports i amb la calendarització que seguidament es detalla, prèvia presentació per part de la Fundació de les corresponents factures:

• Un primer pagament, en formalitzar l’encàrrec, per un import de 13.021,56 €.
• Un segon pagament, el primer mes del període octubre - desembre de 2009, per un import de 13.021,57 €.
• Un tercer pagament, primer mes del període gener - març 2010, per un import de 19.025,89 €.
• Un quart pagament, primer mes del període abril - juny de 2010, per un import de 19.025,89 €.
• Un cinquè pagament, de liquidació, a la finalització de l’encàrrec, per un import de 19.025,88 €.

Tercer: Condicionar l’eficàcia del present acord a l’aprovació i formalització de la proposta d’addenda econòmica amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per al desenvolupament del Plans Educatius d’Entorn per al curs 2009-2010, tramesa pel citat Departament el passat dia 13 de juliol.

Condicionar, així mateix, i en conseqüència, l’eficàcia del present acord a l’existència de consignació pressupostària en relació al pressupost corresponent a l’exercici 2009, i habilitar el crèdit suficient en el pressupost de l’any 2010.

Quart: Facultar el Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per fer efectiu l’esmentat encàrrec. Així mateix, i per tal d’atendre eventuals modificacions o ampliacions en l’encàrrec inicialment efe
tuat, facultar les mateixes persones per aprovar, mitjançant resolució, aquestes eventuals variacions en l’encàrrec sempre i quan aquestes no suposin un increment superior al 30 per cent del pressupost global inicialment previst.

Cinquè: Notificar aquest acord a la Fundació IMFE Mas Carandell i a la resta d’interessats, als efectes pertinents.

Assumptes sobrevinguts. No n’hi ha.

Reus, 27 de juliol de 2009

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.