Junta de Govern Local 2009-07-31

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 31/07/2009

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 31 DE JULIOL DE 2009

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió de data 17 de juliol de 2009

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA, SL de la creació d’una nova escola bressol (EBM La Sajolida) a l’antic parvulari del CEIP Sant Bernat Calbó. Aprovació dels convenis de col·laboració relatius a la construcció i als equipaments.

S’acorda:

Primer. Encarregar a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL la creació d’una nova escola bressol “La Sajolida” a l’antic parvulari del CEIP Sant Bernat Calbó, incloent aquest encàrrec tant les obres de rehabilitació com l’adquisició del mobiliari i material necessari pel seu funcionament.

Segon. Aprovar els convenis de col·laboració entre aquest Ajuntament i l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL, relatius, respectivament, a l’execució de les obres de rehabilitació i a l’adquisició del mobiliari i material necessari pel funcionament d’aquesta nova escola bressol.

Tercer. Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

Quart. Habilitar el crèdit pressupostari corresponent per a fer front als compromisos econòmics assumits per l’Ajuntament en virtut dels convenis a que fa referència l’acord SEGON anterior.

4. Moció de l’Alcaldia. Rectificació error material conveni de col·laboració relatiu als locals de la plaça Patacada. Aprovació contracte d’arrendament amb INNOVA, SL dels esmentats locals.

S’acorda:

Primer. Rectificar l’error material detectat en el primer paràgraf de la clàusula SEGONA del conveni de col·laboració formalitzat el dia 19 de maig de 2009 entre aquest Ajuntament i l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L.” de modificació del conveni d’adquisició de 3 locals situats a la plaça de la Patacada per a poder ser utilitzats com a oficines municipals, resultant llavors que l’esmentat primer paràgraf resta amb el següent text:

“SEGONA: IMPORT

Es modifica la clàusula SEGONA del Conveni d’Adquisició, substituint-se pel següent redactat:

Els immobles adquirits per la societat INNOVA quedaran en propietat de la mateixa qui, per cedir-li l’ús a l’Ajuntament, signarà amb aquest un contracte de lloguer de vint (20) anys de durada, prorrogables previ acord de les parts, per un import anual de CENT QUARANTA MIL VINT-I-QUATRE EUROS AMB CINQUANTA-NOU CÈNTIMS (140.024,59 euros) EUROS, més l’IVA corresponent....”

Segon. Rectificar, així mateix, l’error material detectat en la clàusula TERCERA del conveni de col·laboració, abans esmentat, formalitzat el dia 19 de maig de 2008 que resta amb el següent text:

“TERCERA: CONTRACTE DE LLOGUER

Es modifica la clàusula TERCERA del Conveni d’Adquisició, substituint-se pel següent redactat:

El contracte de lloguer a que fa referència la clàusula anterior no es podrà resoldre anticipadament, sense que prèviament ambdues parts hagin convingut per escrit els mecanismes d’indemnització per tal que aquesta resolució no ocasioni perjudicis a cap de les parts.”

Tercer. Aprovar el contracte d’arrendament entre l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L.”, en qualitat d’arrendadora i aquest Ajuntament, en qualitat d’arrendatari dels locals construïts situats a la planta baixa de l’edifici anomenat “Campus” de Reus, amb façanes al carrer Sant Llorenç, núm. 34, a la plaça de la Patacada núms. 1, 2, 3 i 4 al carrer del Sol núm. 19.

Quart. La durada d’aquest contracte s’estableix en 20 anys a comptar des del dia 1 de gener de 2009 i la renda a satisfer es xifra en 140.024,59 euros anuals més l’IVA que correspongui.

Cinquè. Facultar expressament al Regidor delegat de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda, per al a signatura del contracte referenciat en els acords TERCER i QUART, anteriors.

Sisè. L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Cultura. Modificació dels preus públics de la Biblioteca Central de Reus.

S’acorda:

Aprovar els preus públics per la prestació dels serveis de la Biblioteca Central de Reus Xavier Amorós en els següents termes:

- Fotocòpies i impressions (blanc i negre)
o DIN A-4 0,10 €
o DIN A-3 0,20 €
o Targeta 20 DIN A-4 2,00 €

- Duplicat del carnet d’usuari. El carnet d’usuari és gratuït, excepte en cas de pèrdua que s’estableix un preu de: 2,00 €

6. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Primer. Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 2.499.496,72 € (DOS MILIONS QUATRE-CENTS NORANTA-NOU MIL QUATRE-CENTS NORANTA-SIS EUROS AMB SETANTA-DOS CÈNTIMS), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2009, i procedir al seu pagament.

Segon. Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2009 per import de 19.079,06 € (DINOU MIL SETANTA-NOU EUROS AMB SIS CÈNTIMS) corresponent a despeses en concepte treballs realitzats per altres empreses legalment adquirides amb consignació pressupostària, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.1 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.2 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.
SERVEIS TERRITORIALS

7. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva de la proposta d’alliberament d’expropiació de l’immoble núm. 25-27 del c/ Llovera i del projecte de reparcel·lació de l’àrea 4.65 “Carrer Llovera”.

S’acorda:

Primer. Aprovar definitivament la petició d’alliberament d’expropiació de l’immoble núm. 25-27 del c/ Llovera, formulada per Carrer Llovera 23-27, SL, mitjançant l’aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació voluntària presentat, establint-se el termini d’execució en 5 anys amb l’acabament complert de les instal·lacions del passatge i sistema de tancament, d’acord amb les condicions de l’informe emès per l’arquitecte municipal en data 20 de maig de 2009 que s’adjunta com a fonament d’aquest acord.

Segon. Condicionar la publicació de l’aprovació definitiva de l’acord d’alliberament i del projecte de reparcel·lació al Butlletí Oficial de la Província i consegüent executivitat, a l’ingrès de les quantitats corresponents a la substitució de la cessió de sòl amb aprofitament urbanístic necessari per edificar el sostre corresponent al 10% d’aprofitament urbanístic de l’àrea (137.300,00 €) i a la compensació econòmica substitutòria corresponent a l’Ajuntament pels drets d’unitats d’aprofitament adjudicades (356.473,00 €) que s’hauran de destinar a les finalitats previstes a l’article 153.4 del D.L. 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.

El pagament de les quantitats referides haurà de realitzar-se en el termini màxim d’un any des de la notificació del present acord i devengarà l’interès legal a partir dels dos mesos. Transcorregut el termini d’un any, comptat també des de la notificació, es procedirà a deixar sense efecte l’acord i a executar el planejament pel sistema previst inicialment.

8. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”.

S’acorda:

Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”, promogut per la Junta de Compensació, en el benentès que aquesta aprovació inclou l’estimació o desestimació, segons s’escau, de les al·legacions presentades en el període d’informació pública, d’acord amb les propostes que es formulen en el text refós del Projecte que s’aprova.

9. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d’urbanització del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Projecte d’urbanització del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”, presentat per la Junta de compensació, condicionat a les prescripcions que es detallen a continuació, resultants dels informes emesos pels Serveis Tècnics Municipals:

“Informe del cap del Servei d’Enginyeria, de 03.07.2009:

El límit amb el FFCC: Soroll, delimitació i seguretat.

Manca l’estudi de soroll del FFCC que justifiqui el compliment de les limitacions legals a les zones residencials.

El límit de la zona verda amb la rasa del FFCC ha de quedar tancat i en condicions de seguretat. A la zona del Mas de carreres existeix un mur que facilita la delimitació y la construcció d’un tancament.

A la façana de les zones verdes A2 i A1, aquest mur no hi és.

Cal estudiar la millor manera de resoldre aquest límit per obtenir, a la vegada, la seguretat i la protecció davant el soroll.

Vial 0 . Xarxes de serveis entre V8-R6

Caldria evitar la col·locació de serveis seguint el traçat sinuós que, previsiblement serà modificat en el futur. Tots els serveis s’haurien d’alinear amb l’autovia de Bellisens.

Xarxa abastament

• Manquen els certificats de suficiència i conformitat d’AREMSA.
• Cal alliberar les rotondes R3 i sobre tot la R5 de pericons que condicionin el seu ús i ornamentació (actual o futura).
• Manca subministrament al Mas Carreres i boques de reg a la façana de la ZV del vial 4.

Xarxa sanejament (residuals i pluvials)

• Manquen els certificats de capacitat de depuració i conformitat final amb la xarxa d’AREMSA. (Els informes de l’annex 06 son de febrer i desembre 2007).

A la xarxa de residuals:
• El tram T3-P4 fins T3-P3 hauria de seguir la futura alineació de carrers.
• Al Vial 4 sud caldria apropar la xarxa de residuals al Mas de Carreres.
• A partir del pou T3-P6, la xarxa surt de l’àmbit.. Manca la connexió des del pou T3-P3 fins la depuradora.

A la xarxa de pluvials:
• Cal veure qui paga els dipòsits.
• La xarxa de pluvials a l’Av. De Bellisens s’ha de dissenyar específicament per la carretera. El seu lloc natural és el que ara ocupa la cuneta. Cal disposar d’una canonada a cada costat. Cal dibuixar i considerar la xarxa del polígon A12 ja que interfereix amb la projectada a la façana de Bellisens i particularment a les rotondes.
• Caldria avaluar les repercussions a la conca del Barranc dels nous cabals que es recolliran i abocaran. Cal informe de l’ACA.

Xarxa de subministrament elèctric.

• L’estudi només contempla la xarxa interior. Manca afegir la despesa que correspongui per al subministrament en alta.
• Els CT-10 i CT-11 no han de tapar l’accés a la zona verda pública.

Xarxa de Gas.

• El PP preveia subministrament també a l’àrea industrial.

Xarxa de comunicacions.

• El PP preveia una “xarxa polivalent” d’acord amb els criteris de LOCALRET a on es deixarien 2D125 per altres operadors.
• Al Projecte només inclou la xarxa per Telefònica i ni tan sols inclou les demandes i previsions del SSISC municipal.

Senyalització informativa urbana.

• Manca tota la senyalització Informativa, especialment a l’Av. Bellisens, c/Flix i Av. Universitat. Es un tema especialment important degut a la presència d’equipaments rellevants.

R.S.U.

• El projecte inclou el pressupost per a la canonada de pneumàtica. Aquest import no inclou les rases que estan dins del capítol de moviment de terres ni les bústies.

Encintats (memòria, plànols i pressupost)

• Fins ara, el criteri (decidit per Urbanisme) ha estat demanar vorades granit 15 x 25 a zona industrial i de 20x25 a zona residencial. Així ho recollia el Pla Parcial i no es veu cap raó per canviar ara el criteri. El PU només projecta amb 15x25.
• La rigola millor de 20x20 que de 30x30 i mai a zones trepitjables de rotondes.
• A la illeta central de les Rotondes, la vorera hauria de ser remuntable.

Paviments (memòria, annex 05, plànols i pressupost)

Carril Bici:

El carril bici ha de ser de mbc tipus Va color burdeos com a la resta de la ciutat.

Qüestions contractuals: Classificació contractista, revisió de preus

Sembla insuficient. Caldria f.
Manca la fórmula de revisió de preus.

Pressupost i compliment dels compromisos econòmics:

De l’examen de les grans xifres del pressupost resulta el següent:

PEM + 19% DGiBI Previst a l’estudi econòmic del Pla Parcial Hauria de ser segons conveni Inclòs al Pressupost
del P. Urbanització
Urbanització H-11 25.218.216,00 31.818.934,06
(manca Fecsa exterior)
Urb. Av. Universitat “fora àmbit” 800.000,00 100 % 100 %
Recollida pneumàtica 558.600,00 1.378.198,45
Rotondes R3 i R6 adequació 210.000,00 100 % 50 % 231.153.06
Pont Av. Universitat 50 % 961.200,00 50 % Sense Projecte No figura
Pont c/ Flix 50 % 961.200,00 50 % 50 % 475.138,36
Abonament dèficit transport públic (anual) 10.829,25 No figura

Es a dir, la xifra no recull tota la despesa compromesa segons PP i Conveni i, a més a més, manca una qüestió importat com és el subministrament exterior d’ENDESA, que pot ser un import elevat.

Condició d’AREMSA: Els tubs de clavegueram de diàmetres superiors a 800, han de ser de polièster amb fibra de vidre.

Informe del Tècnic d’enllumenat, de 16.07.2009:

L’enllumenat s’ha projectat amb columnes de 9 m d’alçada per tots els carrers sense tenir en consideració les diferents amplades de les voreres i de les calçades. Hi ha carrers de 6 ó de 7 m d’amplada en els que no es poden instal·lar columnes de 9m. d’alçada. En la recentment acabada urbanització Riera del Molinet a l’altra costat de la autovia de Bellisens s’han instal·lat columnes de 7m d’alçada. Per homogeneïtat cal replantejar el disseny de l’enllumenat amb alçades adequades.

El projecte presentat també cal que compleixi amb les prescripcions del R.D. 1890/2008 de 14 de novembre pel que s’aprova el Reglament de eficiència energètica en les instal·lacions d’enllumenat exterior. Cal que incorpori la documentació que es detalla en la ITC-EA-05 de l’esmenta’t R.D. En els estudis luminotècnics s’han de mostrar tots els paràmetres indicats en aquest R.D. Falten entre altres els valors de: Luminàncies, llindar de contrast (incremento de umbral), uniformitat longitudinal, valors de la llum intrusa per damunt dels 4,5 m d’alçada en les façanes …

En l’autovia de Bellisens s’ha de valorar instal·lar 150w en lloc de 250w de Na. A.P ja que el nivell d’il·luminació previst es molt alt. També caldria valorar la conveniència de instal·lar H.M. 3.000º K en lloc de Na.A.P. en els carrers residencials.

En els plànols i en l’annex núm. 9 parla de “columnes tipus M10” quan ha de dir “columnes homologades tipus AM-10”.

Els quadres de comandament han de ser del nou tipus Cleverlighting amb estabilitzador de tensió i amb mòdem telefònic incorporat.

No s’ha trobat en la documentació aportada el pressupost corresponent a l’enllumenat dels vials i no es pot determinar si compleix amb el plec de condicions: llums pintats i numerats, instal·lació legalitzada i en servei . . .

Informe del Tècnic de jardineria, de 20.07.2009:

A la memòria:

- Manca un estudi de l’arbrat existent a la zona que hauria d’incloure:

• Plànol de situació
• Estat Fitosanitari
• Aprofitament d’exemplars in situ
• Trasplantaments i mètodes a utilitzar en cada cas.
• Valoració econòmica de cada exemplar segons “Norma Granada”

- Els Aerculus hipocastanum proposats al vial 1 com a arbre d’ombra son problemàtics, substituir per Celtis Australis “flexats”

Al pressupos:t

- Cal especificar que la terra vegetal serà garbellada.
- Les palmacees vindran acompanyades del passaport fitosanitari corresponent. Especificar-ho.
- Afegir les partides necessàries per protecció, trasplantament i altres tasques que es portin a terme envers a l’arbrat existent, a protegir o conservar.

Informe de l’arquitecte de Planejament i projectes urbans, de 21.07.2009:

* Les observacions que es fan en aquest informe estan subjectes a possibles variacions en funció de les modificacions que pugui introduir l’aprovació definitiva del pla parcial.

La nova documentació que es lliuri en resposta a aquest informe cal que inclogui un apartat específic on s’expliquin els canvis efectuats relacionats amb els punts de l’informe i amb una referència directa de les pàgines i/o plànols on es materialitzen els canvis o noves aportacions.
També s’haurà d’adjuntar un CD amb l’arxiu digital amb coordenades UTM per a
a verificació topogràfica municipal.

Vialitat i paviments

1. Cal incorporar a l’expedient el projecte constructiu del pont de l’avinguda Universitat encarregat pel promotor del sector G.6, amb les darreres modificacions demanades per l’Ajuntament (amplada de 21 m). Cal incorporar la meitat del cost d’aquest pont al pressupost del projecte d’urbanització.

2. Caldrà adaptar el disseny de vial 8, conjuntament amb el projecte d’urbanització del sector H.13, per donar-li la mateixa secció que al vial 7.

3. El paquet de ferm dels vials de vianants té les mateixes característiques que les voreres estàndard, quan pel seu manteniment i per l’accés de bombers hauria de tenir resistència estructural per a suportar trànsit rodat pesat. Cal modificar-lo.

Els vials peatonal 1, peatonal 2, peatonal 3 i peatonal 4 han de ser accessibles als vehicles de bombers per tots els seus extrems mitjançant guals.

Els guals d’accés de bombers i de vehicles de manteniment de les zones verdes, hauran de resistir estructuralment el trànsit pesat. Sempre que sigui possible s’unificaran amb els guals dels passos de vianants.

4. Els CT s’han de retirar del pla de façana 1,5 m, i tancar amb una reixa a dissenyar en els projectes d’edificació, que tindrà portes confrontades amb les del prefabricat.

No hi poden haver CT a l’espai públic.

5. Cal que el projecte incorpori la Il·luminació dels ponts del carrer Flix i de l’avinguda Universitat.

6. La partida 13 del capítol de paviments parla de “color a escollir pel director d’obra”. Aquests colors hauran de ser coherents amb els emprats a la urbanització del sector A.12.

7. Al meu entendre, les soleres de formigó recolzades sobre el terreny no s’han d’armar, ja que això en minva la durabilitat i en dificulta el futur enderroc. Si el terreny és ben compactat, les capes de base són les adequades i el gruix suficient, resulta del tot innecessari. Crec que armar només es justifica en zones de compactació difícil i possibles assentaments diferencials (com per exemple escales).

8. El grafiat dels carrils bici en els plànols de pavimentació, no es prou entenedor, ja que s’han perdut alguns colors.

9. En la rambleta hi ha arbres molt propers a alguns punts de llum. Cal verificar que no es produeixin interferències en la il·luminació.

Zones verdes

Cal reestudiar les zones verdes, concretament:

10. Cal incorporar en el disseny de les zones verdes, el pas directe entre les zones verdes A1 i A2, que permet el gàlib sota el pont del l’avinguda Universitat.

11. Les zones verdes estan desigualment treballades. Concretament, cal treballar més les zones E i A3, fent un esforç per representar aquesta darrera de forma més explicativa.

12. El disseny de la zona E hauria de permetre el creuament fàcil de la plaça entre les diferents boques d’accés, per zona pavimentada. Les franges de pas pavimentades adjacents a les façanes haurien de tenir més amplitud.
Caldria plantejar un paviment més noble, com a mínim un prefabricat tipus “Breinco” o equivalent, en lloc de formigó continu.

13. Cal fer més accessible la zona verda B.

14. La totalitat d’encofrats de murs de formigó vist hauran d’incorporar elements que donin relleu a l’acabat, per tal de dissuadir els grafiters.

15. Els plànols de jardineria mostren molts colors i algunes variacions cromàtiques d’impressió entre la llegenda i les trames dels objectes, que fan complicada la lectura. Caldria clarificar aquests plànols i fer inequívoca la identificació de les espècies.

16. En les zones de jocs infantils amb risc de caigudes d’infants, la separació entre parterres amb xapa d’acer galvanitzada és perillosa pel cantell tallant. Cal proposar una solució alternativa.

17. En els plànols de zones verdes apareix un número 23, que a la llegenda de materials i elements no s’especifica què és.

18. Les seccions del plànol 17, full 26 de 72, cal referir-les en planta.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes públics afectats i establir un termini d’un mes perquè les empreses de subministrament de serveis afectats es pronunciïn sobre l’esmentat projecte d’urbanització.

10. Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte bàsic per a la construcció de l’edifici TECNOPARC de Reus.

S’acorda:

Primer. Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon. Aprovar inicialment el projecte bàsic per a la construcció de l’edifici TECNOPARC de Reus, amb un pressupost d’execució material estimat de 29.863.315,81 euros (IVA exclòs), i un pressupost de 597.266,32€ respecte a l’estudi de seguretat i salut.

Tercer. Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

L’aprovació definitiva d’aquest projecte queda condicionada a l’emissió dels pertinents informes favorables per part de les Administracions corresponents, relatius al tràmit d’activitats, i de servituds aeronàutiques.

SERVEIS PERSONALS

11. Conveni de col·laboració amb l’assemblea local de Creu Roja de Reus per al foment i el desenvolupament d’accions a la ciutat de Reus en els àmbits de l’educació, la salut pública, els serveis socials, la immigració i la discapacitat per a l’any 2009.

S’acorda:

Primer. Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’Assemblea Local de la Creu Roja a Reus per tal d’establir els termes en què col·laboraran ambdues entitats en el foment i el desenvolupament d’un nombre rellevant d’accions a la ciutat de Reus en els àmbits de l’educació, la salut pública, els serveis socials, la immigració i la discapacitat per a l’any 2009.

Segon. Aprovar l’atorgament a l’Assemblea local de la Creu Roja de les diverses subvencions que es regulen en l’esmentat conveni, i la despesa corresponent a la resta de compromisos de contingut econòmic que s’hi preveuen.

Tercer. Efectuar el pagament dels serveis i subvencions referenciades en el conveni marc aprovat en el primer punt del present acord, en els termes que s’hi preveu aquest pagament.

Quart. Condicionar l’eficàcia del present acord a l’existència tramitació de la pertinent consignació pressupostària per assumir el conjunt d’obligacions econòmiques assumides per aquest Ajuntament en virtut del citat conveni, en relació a aquells compromisos econòmics vers els quals no s’hagi tramitat el corresponent informe de consignació.

Cinquè. Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde per a la signatura del conveni.

12. Benestar. Protocol addicional per a l’any 2009 al Contracte Programa 2008-2011 per a la cooperació amb el Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

S’acorda:

Primer. Aprovar el protocol addicional per a l’any 2009 al contracte programa entre aquest Ajuntament i el Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, per a la coordinació, cooperació i col·laboració en matèria de serveis socials i altres programes relatius al benestar social, per al període 2008-2011, que permet incidir l’any 2009 en els eixos estratègics i els objectius generals, les actuacions, els mecanismes d’avaluació i el sistema de finançament en la gestió dels citats programes de serveis socials i de benestar social.

Segon. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde per tal que aprovi mitjançant resolució, si s’escau, qualsevol inclusió o modificació en les fitxes d’acció social corresponents a l’exercici 2009, o la incorporació d’alguna nova fitxa d’acció social.

Tercer. Facultar, així mateix, al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea de Benestar, Sra. Rosa Garrido Arcones, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni.

Quart. Donar trasllat d’aquesta resolució al Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, als efectes pertinents.

13. Educació i Formació. Addenda econòmica per al curs 2009-2010 al conveni amb el Departament d’Educació per al desenvolupament dels Plans Educatius d’Entorn.

S’acorda:

Primer. Aprovar l’addenda al conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Reus per al desenvolupament conjunt del Pla Educatiu d’Entorn per el curs acadèmic 2009/2010. En virtut d’aquest conveni, el Departament d’Educació de la Generalitat aportarà a l’Ajuntament de Reus la quantitat total de tres-cents trenta-tres mil vuit-cents vint (333.820) euros.

Segon. Habilitar el crèdit suficient en el pressupost de l’any 2010 per tal de fer front a l’aportació municipal derivada del desenvolupament dels Plans Educatius d’Entorn corresponent al curs 2009-2010, xifrada en l’import de 66.543 euros.

ºTercer. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni.

14. Educació i Formació. Encàrrec a la Fundació IMFE Mas Carandell del monitoratge dels tallers del Pla Educatiu d’Entorn per al curs 2009-2010.

S’acorda:

Primer. Encarregar a la Fundació IMFE Mas Carandell la realització dels tallers d’aprenentatge per a alumnes i famílies del Pla Educatiu d’Entorn corresponent al curs 2009-2010, en els termes que s’indiquen a continuació.

Aquest encàrrec s’efectua per al període comprès entre el 15 de setembre de 2009 i el 31 de juliol de 2010, ambdós inclosos.

Les principals tasques que implica l’encàrrec de realització dels tallers d’aprenentatge són:

• Realitzar els tallers als centres educatius, organitzats pels responsables del programa transversal.
• Realitzar l’acompanyament de l’alumne per afavorir el reforç dels hàbils escolars.
• Executar la planificació dels continguts dels tallers i el seguiment de l’alumnat, per mitjà dels instruments proposats pel PEE.
• Col·laborar en l’avaluació dels tallers desenvolupats.
• Participar en les accions formatives organitzades pel PEE.
• Facilitar la integració entre l’alumnat del grup.
• Donar a conèixer als alumnes els propis recursos del centre educatiu.
• Facilitar l’accés de l’alumnat als recursos i activitats que ofereix l’entorn immediat (biblioteques, ludoteques, caus, festes locals, ).
• Consensuar amb el professorat del centre les línies d’intervenció per millorar els resultats educatius de l’alumnat.
• Motivar la participació de les famílies en la vida del centre, i el seu coneixement dels recursos educatius i socials de l’entorn immediat.

Per dur a terme l’encàrrec, la Fundació IMFE Mas Carandell posarà a disposició del Pla seleccionarà les persones adients per realitzar les activitats garantint les seves competències i el perfil adient a la tasca a realitzar. Aquests monitors dependran laboral i funcionalment de la Fundació IMFE Mas Carandell, però es coordinaran i treballaran conjuntament amb el responsable del programa transversal, el dinamitzador i el LIC de cada zona, i amb la col·laboració del professorat dels centres educatius. Aquest treball de realització dels tallers corresponents als programes del PEE es realitzarà sota les directrius de l’Àrea d’Educació i Formació, amb la col·laboració del Departament d’Educació.
Segon. L’esmentat encàrrec té un pressupost de 92.300,34 € (exempt d’IVA), que s’imputa als exercicis pressupostaris de 2009 i 2010, amb els imports que seguidament s’indiquen:

Detall del pressupost: Exercici 2009 Exercici 2010
PEE curs 2009-2010 30.075,39 € 62.224,95 €

Donada la dinàmica del Pla Educatiu d’Entorn, aquest pressupost pot experimentar modificacions en funció de la detecció de noves necessitats o l’adaptació de la programació prevista a noves realitats. Les modificacions del pressupost s’ajustaran a la programació dels tallers d’aprenentatge. Les modificacions que eventualment es produeixin hauran de rebre la pertinent aprovació.

Tercer. El pagament dels imports esmentats en l’acord anterior, es durà a terme de la següent manera, llevat que en el conveni que s’esmenta a l’acord següent es prevegi una periodificació o imports diferents:

• Primer pagament: en formalitzar l’encàrrec: 15.037,69 €.
• Segon pagament: en finalitzar el període setembre - desembre de 2009: 15.037,70 €.
• Tercer pagament: en finalitzar el període gener - març de 2010: 31.112,47 €.
• Quart pagament: liquidació fins a la finalització de l’encàrrec: 31.112,48 €.

Quart. Instar dels serveis tècnics i jurídics de l’Ajuntament l’elaboració del corresponent conveni en el qual es determinin el conjunt d’aspectes necessaris per a la regulació del present encàrrec, més en lla del previst en aquest acord.

Cinquè. Condicionar l’eficàcia del present acord a la formalització, amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, de l’addenda al conveni de col·laboració per al curs 2009-2010, i que suposarà una aportació provinent del Departament d’Educació de 333.820 €, i condicionar-lo en conseqüència a l’existència de consignació pressupostària en relació al pressupost corresponent a l’exercici 2009, i habilitar el crèdit suficient en el pressupost de l’any 2010.

Sisè. Facultar el Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la Regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin qualsevol altre document necessari per fer efectiu l’esmentat encàrrec. Així mateix, i per tal d’atendre eventuals modificacions o ampliacions en l’encàrrec inicialment efectuat, facultar les mateixes persones per aprovar, mitjançant resolució, aquestes eventuals variacions en l’encàrrec sempre i quan aquestes no suposin un increment superior al 20 per cent del pressupost global inicialment previst.

Setè. Notificar aquest acord als interessats.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS.

No n’hi ha.

Reus, 26 d’agost de 2009

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.