Junta de Govern Local 2010-01-29

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 29/01/2010

núm. 03/10

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 29 DE GENER DE 2010

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió de data 15 de gener de 2010

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Aprovació inicial del projecte basic i executiu de l’ampliació de l’actual Aulari de l’Institut Municipal de Formació i Empresa (IMFE ).

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte bàsic i executiu de l’ampliació de l’actual Aulari de l’Institut Municipal de Formació i Empresa (IMFE) amb un pressupost de licitació de 1.926.543,73€ ( IVA inclòs) .

Segon: Sotmetre a tràmit d' informació al públic, d' acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat condicionat a la resolució favorable del tràmit d’activitats i correcta aplicació de les mesures en fase d’execució de les obres.

4. Moció de l’Alcaldia. Aprovació inicial del projecte per a la construcció d’un Centre d’Assistència Primària i de l’estructura i tancaments de plantes addicionals de l’edifici destinats a una futura Residència Assistida i Centre de dia .

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte per a la construcció d’un Centre d’Assistència Primària i de l’estructura i tancaments de plantes addicionals de l’edifici destinats a una futura Residència Assistida i Centre de dia, amb un pressupost material de 4.406.218,89€ més l’IVA al tipus vigent, import que inclou el pressupost de l’estudi bàsic de seguretat i salut de les obres de construcció, d’acord amb el RD 1627/97, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció, i fa un tipus de licitació de 5.111.213,91 € ( IVA inclòs).

Segon: Sotmetre a tràmit d' informació al públic, d' acord amb l' article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 15 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat, condicionat a la resolució favorable del tràmit d’activitats, i correcta aplicació de les mesures, en fase d’execució de les obres.

5. Moció de l’Alcaldia. Aprovar la pròrroga de l’encàrrec fet a AMERSAM relatiu a la realització de les tasques de suport en matèria de transit i senyalització viària .

S’acorda:

Primer: Aprovar la pròrroga pel període d’un any i amb efectes d’1 de gener de 2010, de l’encàrrec efectuat a l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM (AMERSAM), per a la realització, per compte de l’Ajuntament, de les tasques de suport administratiu a la gestió de sancions per infraccions de circulació, així com de suport tècnic en la senyalització viària de la ciutat, formalitzat en conveni de data 26 de gener de 2009.

Segon: Per a l’execució d’aquest encàrrec l’Ajuntament abonarà a AMERSAM, la quantitat mensual de vint-i-vuit mil disset euros i vint-i-quatre cèntims (28.017,24€), més els impostos corresponents.

6. Moció de l’Alcaldia. Pròrroga de l’encàrrec a EPEL INNOVA per a la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions dels centres educatius municipals, i aprovació de la corresponent addenda.

S’acorda:

Primer: Prorrogar l’encàrrec a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, per tal que aquesta entitat assumeixi la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus, de conformitat amb el previst en els acords de data 23 de gener i 13 de febrer, ambdós de 2009.

Aquesta pròrroga abastaria el període comprès entre els dies 1 de gener i 31 de desembre, ambdós inclosos, de 2010.

L’esmentada pròrroga de l’encàrrec comportarà una despesa màxima de 589.000 euros.

Segon: L’encàrrec que s’efectua en l’acord anterior serà realitzat per l’EPEL INNOVA qui, a la vegada, podrà encarregar la seva execució, total o parcialment, a qualsevol altra entitat depenent directa o indirectament d’aquest Ajuntament que sigui competent en la matèria, o subcontractar-ho a terceres persones, prèvia realització, si s’escau, dels oportuns processos de licitació.

Tercer: Aprovar l’addenda al conveni formalitzat el dia 16 de febrer de 2009, que estableix els termes d’aquest encàrrec per al període de la present pròrroga. En tot allò no previst en l’addenda, serà d’aplicació el previst en el conveni inicial.

Quart: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentada addenda; també resten facultats per aprovar, mitjançant resolució, qualsevol modificació en l’esmentada pròrroga de l’encàrrec, sempre i quan aquesta no suposi un increment o disminució superior al 20 per cent de la despesa màxima prevista al primer punt del present acord.

7. Moció de l’Alcaldia. Encarregar a INNOVA SL la direcció i execució de les obres de construcció del “PAU 16 equipament del Raval Martí Folguera”, així com l’adquisició del mobiliari i equipament informàtic. Aprovació dels respectius convenis de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L., al seu càrrec, la direcció i execució de les obres “ PAU 16 Equipament del Raval Martí Folguera “, així com l’adquisició del seu mobiliari i l’equipament informàtic.

Segon: Aprovar els convenis de col·laboració entre aquest Ajuntament i l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L. relatius a la direcció i execució de les obres “ PAU 16 Equipament del Raval Martí Folguera “, així com l’adquisició del seu mobiliari i l’equipament informàtic i a la seva utilització per part d’aquest Ajuntament.

Tercer: Habilitar el crèdit pressupostari corresponent per a fer front als compromisos econòmics assumits per l’Ajuntament en virtut dels convenis a que fa referència l’acord SEGON anterior per l’exercici econòmic a partir del qual s’hagin de fer efectiu.

Quart: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

8. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de la proforma de Conveni de fixació de preu just de mutu acord de la finca registral núm. 18.797, interior d’illa, situada al C/ Abadia, 7 - I, entre els carrers Racona, Puríssima Concepció i Abadia.

S'acorda:

Primer: Aprovar l’adquisició, a títol d’expropiació forçosa, de la finca, interior d’illa, situada al C/ Abadia, 7-I, entre els carrers Racona, Puríssima Concepció i Abadia, afectada per sistema viari del PGOU i que actualment ja forma part “de facto” de la Pl. del Teatre.

Segon: Aprovar en la seva integritat la proforma del Conveni de fixació de preu just de mutu acord de la finca, interior d’illa, afectada per sistema viari, situada al C/ Abadia, 7-I, entre els carrers Racona, Puríssima Concepció i Abadia (sense referència cadastral actualment), propietat del CENTRE DE LECTURA DE REUS. Aquest Conveni implica el pagament de la quantitat de 338.519,16 Euros. El pagament es farà amb el lliurament, per part de l’Ajuntament, dels immobles situats al C/ Puríssima Concepció, núms. 6, 8 i 10, als quals se’ls assigna un valor de 200.000,00 €, 115.260,00 €, i 23.259,16 €, respectivament. La proforma del Conveni està incorporada a l’expedient administratiu. Les despeses fiscals seran segons Llei.

Tercer: La signatura del Conveni esmentat al punt precedent queda condicionada a que s’hagi signat el Conveni d’expropiació forçosa del dret d’arrendament existent al pis primer de l’immoble núm. 6 del C/ Puríssima Concepció.

9. Moció de l’Alcaldia. Aprovació del Plec de Condicions que ha de regir la contractació de la constitució onerosa d’un dret de superfície sobre l’immoble de propietat municipal situat al C/ Alcalde Joan Bertran núm. 42 .

S’acorda:

Primer: Iniciar expedient i aprovar la constitució onerosa d’un dret de superfície sobre l’immoble situat al c/ Alcalde Joan Bertran núm. 42, amb la finalitat de construir d’un edifici destinat a Centre/Escola de dansa,

Segon: Aprovar els Plecs de Condicions econòmico-administratives que han de regir la contractació publica, en procediment obert, de la constitució onerosa, mitjançant concurs, d’un dret de superfície sobre l’immoble de propietat municipal situat al c/. alcalde Joan Bertran núm. 42, d’aquesta ciutat.

Tercer: Sotmetre els esmentats Plecs de Condicions, a tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies, per tal que es puguin formular reclamacions i al·legacions. Si no es formula cap reclamació ni al·legació els esmentats plecs s’entendran aprovats definitivament, i s’acreditarà mitjançant certificació de la Secretaria General.

10. Moció de l’Alcaldia. Constitució a títol gratuït d'un dret de superfície a favor del Consorci del Teatre Bartrina de Reus sobre el solar situat al C/ Puríssima Concepció núm. 16, 18 i 20 cantonada amb el C/ Racona.

S'acorda:

Primer: Constituir un dret de superfície a títol gratuït sobre el terreny de 454’36 m de superfície situat al c/ Puríssima Concepció nums. 16, 18 i 20 cantonada amb el c/ Racona, descrit en el paràgraf primer de la part expositiva del present acord, a favor del Consorci del Teatre Bartrina de Reus, amb NIF, P-9312515-A, i domicili a Reus, 43201- Plaça del Teatre núm. 1. La finalitat d’aquest dret de superfície es la construcció d’un nou edifici anomenat “cub” per possibilitar l’augment de les activitats del Consorci.

Segon: Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció als punts i condicions següents:

• La duració serà fins el dia 30 de gener de l’any 2.040 i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 5 anys, a comptar des de l'atorgament de l'escriptura pública de constitució.

• El dret de superfície és personal i no serà transmissible ni susceptible de gravamen llevat d’autorització expressa de l’Ajuntament. Si que s’autoritza expressament en aquest acte la transmissió del dret a favor d’entitats, societats u organismes del Grup Ajuntament de Reus.

• L'edifici a construir haurà de respectar la normativa vigent i també tota la que resulta del PGOU vigent i estarà destinat, durant tota la vigència del dret de superfície, a ús d’equipament, i s’hi hauran de desenvolupar les activitats pròpies del Consorci del Teatre Bartrina de Reus.

• Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec del Consorci del Teatre Bartrina de Reus. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret de superfície serà la que resulti de l’informe dels Serveis Tècnics Municipals.

• Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

• L’edifici a construir haurà de respectar les prescripcions constructives del PGOU.

• Cas de no realitzar-se la construcció n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

• Aquest dret de superfície quedarà sense efecte i s’entendrà renunciat el dret a tots els efectes legals, si el Consorci del Teatre Bartrina de Reus no procedeix o compareix a l’atorgament dels documents públics de formalització del dret, segons requeriment municipal que s’haurà de realitzar –com a mínim- amb quinze dies d’antel.lació i una vegada transcorregut un més des de la notificació d’aquest acord; terminis que s’atorguen en consideració al temps prudencial per preparar aquesta formalització.

Tercer: Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.

SERVEIS GENERALS

11. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses

S’acorda:

Primer: Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 1.151.756,21 € (un milió cent cinquanta-un mil set-cents cinquanta-sis euros amb vint-i-un cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2009, d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

Segon: Aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2010 per import de 18.351 € (divuit mil tres-cents cinquanta-un euros) corresponent a despeses en concepte treballs realitzats per altres empreses, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20 de les Bases d’Execució del Pressupost, i procedir al seu pagament.

SERVEIS TERRITORIALS

12. Gestió Urbanística. Aprovació del Projecte d’urbanització complementari de la zona verda resultant de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta als terrenys situats a l’illa delimitada pels carrers Astorga, Riera de l’Escorial i Pere Cavallé Llagostera.

S’acorda:

Aprovar el Projecte d’urbanització complementari de la zona verda resultant de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta als terrenys situats a l’illa delimitada pels carrers Astorga, Riera de l’Escorial i Pere Cavallé Llagostera, promogut per INVERSIONES PATRIMONIALES TORDERA, SL.

13. Gestió Urbanística. Aprovació de la constitució de la Junta de Compensació de l’Àrea 4.34 “Carrer Maspujols”.

S’acorda:

Primer: Aprovar la constitució de la Junta de Compensació de l’Àrea 4.34 “Carrer Maspujols”.

Segon: Sol·licitar a la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya la seva inscripció al Registre d’entitats urbanístiques col·laboradores.

Tercer: Designar com a representant de l’Ajuntament dins l’òrgan rector de la Junta de compensació el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, senyor Jordi Bergadà i Masquef.

Quart: Formular adhesió de l’Ajuntament de Reus com a un propietari més a la Junta de Compensació de l'àrea 4.34 "Carrer Maspujols", en quan que és titular dels terrenys següents, inclosos a l’àmbit de l’esmentat polígon:

- Finca inscrita al Registre de la Propietat núm. 1 de Reus, al tom 2124, llibre 1417, foli 27, finca 60.518, inscripció 1ª (referència cadastral 0790401CF4509B0001OY).

Així mateix, facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, a efectes de representació i per signar tots els documents necessaris per a la efectivitat d’aquest acord.

14. Salut Pública. Resolució d’un recurs extraordinari de revisió interposat en relació a una sanció en matèria de gossos perillosos.

S’acorda:

Primer: Estimar el recurs extraordinari de revisió interposat pel Sr. Gregorio Fernández Díaz i en conseqüència anul·lar la sanció de 6.000 € imposada per la infracció de l’article 13.1 b) de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre règim jurídic de la tinença d’animals potencialment perillosos.

Segon: Notificar el present acord a l’interessat.

15. Assumpte sobrevingut. Modificació de l’encàrrec i del conveni formalitzat entre aquest Ajuntament, INNOVA SL i GUPSA, relatiu a les actuacions de “La Patacada” i “Els Rentadors” (PAU 2 Barri del Carme), ampliant l’obra a executar.

S’acorda:

Primer: Modificar l’encàrrec efectuat per aquesta Junta de Govern Local, segons acord adoptat el dia 12 de desembre de 2008, a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL i a la seva filial GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA, relatiu a l’execució, al seu càrrec, de les actuacions projectades en la part edificable de les illes “La Patacada i dels Rentadors” del PAU2 del Barri del Carme, d’acord amb les previsions que s’estableixen els antecedents cinc i sis dels presents acords.

Segon: D’acord amb l’exposat en l’acord primer, anterior, resten modificades les clàusules primera (referida a l’objecte i a les obligacions inherents a l’encàrrec), tercera (en la part referida als propietaris resultants de les contruccions projectade
) i quarta (en la part referida a als elements a cedir a l’ajuntament en règim de lloguer per part d’INNOVA i a la renda establerta en concepte de lloguer), mantenint-se invariables la resta de clàusules establertes en el mateix , a excepció de la vuitena que pel que fa a la vigència del conveni respecte de les modificacions introduïdes, que entrarà en vigor el dia de la seva signatura i es mantindrà entre tant no s’hagin executat plenament els compromisos assumits per cadascuna de les parts signatàries.

Tercer: Aprovar l’addenda al conveni formalitzat el dia 16 de desembre de 2008 que estableix els nous termes de la col·laboració entre aquest Ajuntament, INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL i GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA.

Quart: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s’encarreguen.

Cinquè: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

Reus, 2 de febrer de 2010

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.