Junta de Govern Local 2010-07-09

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 9/07/2010

núm. 18/10

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 9 DE JULIOL DE 2010

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió de dia 2 de juliol de 2010.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Aplicació del Fons de cooperació local de Catalunya per a la prestació supramunicipal de serveis, corresponent a l’any 2010.

- A proposta de la presidència, aquest assumpte queda sobre la mesa.

4. Moció de l’Alcaldia. Protocol Addicional de concreció per al 2010 del contracte Programa per a la coordinació, cooperació i col·laboració amb el Departament d’Acció Social i Ciutadania, en matèria de serveis socials i altres programes relatius al benestar social, subscrit l’any 2008.

S’acorda:

Primer: Aprovar el protocol addicional per a l’any 2010 al contracte programa entre aquest Ajuntament i el Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, per a la coordinació, cooperació i col·laboració en matèria de serveis socials i altres programes relatius al benestar social, per al període 2008-2011, que permet incidir l’any 2010 en els eixos estratègics i els objectius generals, les actuacions, els mecanismes d’avaluació i el sistema de finançament en la gestió dels citats programes de serveis socials i de benestar social.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde per tal que aprovi mitjançant resolució, si s’escau, qualsevol inclusió o modificació en les fitxes d’acció social corresponents a l’exercici 2010, o la incorporació d’alguna nova fitxa d’acció social.

Tercer: Facultar, així mateix, al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea de Benestar, Sra. Rosa Garrido Arcones, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni.

Quart: Donar trasllat d’aquesta resolució al Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, als efectes pertinents.

5. Moció de l’Alcaldia. Encarregar a GUPSA la gestió i administració de la Borsa d’habitatge de lloguer social i de la Borsa Jove d’Habitatge.

- A proposta de la presidència, aquest assumpte queda sobre la mesa.

6. Moció de l’Alcaldia. Venda directa a l’empresa municipal GUPSA de part de la finca situada entre els carrers Sant Llorenç, Alt del Carme, Sant Pancraç i Sant Carles i Sant Josep.

S’acorda:

Primer: Modificar el dret de superfície constituït, mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 25.06.2010, sobre l’immoble núm. 51 del Cr. Alt del Carme, amb referència cadastral 10789901 CF4517G 0001 XZ. referit a la part expositiva d’aquest acord, en el sentit que els habitatges de protecció oficial a construir ho seran en règim de venda. Aquesta modificació s’ajusta a les determinacions urbanístiques del PAU 2 del Barri del Carme.

Segon: Vendre a l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA (GUPSA) (NIF A-43566405, Camí de Valls, 81-87, 43204 Reus) un 62’35 % de la propietat de la finca situada al Cr. Alt del Carme, núm. 51, amb referència cadastral 10789901 CF4517G 0001 XZ. Aquesta venda es fa amb subjecció als següents pactes:

1.- El preu de la compravenda, es fixa en la quantitat de 248.726’- Euros, impostos exclosos, la qual s’haurà de fer efectiu a la Tresoreria Municipal ,per tot, abans del 31 de gener de 2011. D’acord amb l’establert a l’art. 14 de la Llei General Pressupostària, es podrà compensar anticipadament el deute a favor de l’Ajuntament amb els drets de crèdit que, a favor de GUPSA, es generin durant l’exercici. Resten exclosos de ser compensats tots aquells drets de crèdit provinents d’encàrrecs d’obres, subministraments, serveis o qualsevol altre prestació que l’Ajuntament de Reus hagi encarregat a GUPSA. Tampoc seran compensables els ingressos de capital que es puguin traspassar a GUPSA i es trobin compromesos, cedits, pignorats o travats per qualsevol altre fórmula jurídica.

Aquesta venda esta subjecta l’IVA, essent el tipus aplicable el que resulti vigent en el moment de l’emissió de la factura corresponent. L’IVA és meritarà i pagarà a la Tresoreria Municipal segons Llei.

2.- Les despeses de formalització i acceptació de la venda (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec de GUPSA. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei.

3.- Aquesta venda porta implícita la possibilitat de que GUPSA una vegada finalitzada l’execució de les obres i emès el certificat final d’obra pugui vendre el ple domini dels habitatges i els aparcaments que farà seus segons el règim de propietat horitzontal que es va realitzar per INNOVA I GUPSA en escriptura pública atorgada davant el Notari de Reus Sr. JOAQUIN OCHOA DE OLZA VIDAL en data 28.06.2010, núm. 1533 del seu protocol, regim que atès aquest pacte de la compravenda, l’Ajuntament haurà de mantenir una vegada finalitzi el dret de superfície d’INNOVA.

Tercer: Constatar que el dret de superfície referit a la part expositiva i en la part que correspon a INNOVA no es veu afectat per aquests acords per quan a la finalització de les obres farà seus uns elements concrets i determinats al règim de propietat horitzontal que es va realitzar per INNOVA I GUPSA en escriptura pública atorgada davant el Notari de Reus Sr. JOAQUIN OCHOA DE OLZA VIDAL en data 28.06.2010, núm. 1533 del seu protocol.

Quart: Facultar a l’Alcaldia i al Regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, i al Regidor delegat de l’Àrea de Promoció, Sr. Josep Morató Clarasó perquè qualsevol d’ells indistintament pugui signar tots els documents necessaris per a la formalització i execució d’aquests acords.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

7. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’1.881.336,81 € (un milió vuit-cents vuitanta-un mil tres-cents trenta-sis euros amb vuitanta-un cèntims), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2010 i procedir al seu pagament.

SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d’urbanització del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte d’urbanització del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”, formulat per la Junta de Compensació, condicionat a l'acompliment en execució d'obra de les determinacions resultants de l'informe de data 7 de juliol de 2010 que s'incorpora com a fonament d'aquest acord.

Segon: Supeditar la publicació de l'acord d'aprovació definitiva al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona a l'executivitat del Pla parcial urbanístic del sector H.11 “Bellisens Oest”, que es tramita simultàniament i que li dóna suport.

9. Gestió Urbanística. Recepció de les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions del polígon IV del sector G.1 "Mas Iglesias".

S’acorda:

Primer: Rebre les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions del polígon IV del sector G.1 "Mas Iglesias".

Segon: Retornar la fiança d'import 34.886,44 €, dipositada per la Junta de compensació del polígon IV del sector G.1 Mas Iglesias" per a la realització d'assaigs de control de qualitat de les obres, mitjançant aval de La Caixa núm. 9340.03.0891046-33 de 28.02.2008, si bé es compensaran, si s'escau , les quantitats que es trobin pendents de pagament.

Tercer: Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció i demés documents necessaris per fer efectiu l'acord.

Quart: Condicionar l'executivitat d'aquests acords a que la Junta de compensació ingressi a la Caixa Municipal la quantitat de cent vuitanta-dos mil nou-cents vint-i-cinc euros amb vuitanta-quatre cèntims (182.925,84 €) més l'IVA, corresponents als treballs d'urbanització que acabarà l'Ajuntament segons es detalla a la part expositiva d'aquest acord.

SERVEIS PERSONALS

10. Benestar. Aprovació del Conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Baix Camp per a la concessió d’ajuts per assistència a menjadors escolars per al curs escolar 2010/2011.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp relatiu a la concessió i tràmit dels ajuts individuals per a l’assistència a menjadors escolars d’educació infantil i educació primària dels centres escolars públics de Reus, per al curs escolar 2010/2011.

Segon: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde i a la Regidora delegada de l’Àrea de Benestar per tal que qualsevol d’ells, indistintament, signin l’ esmentat conveni.

11. Participació i ciutadania. Aprovació d’un conveni amb el departament de Governació i Administracions Públiques per formalitzar l’atorgament d’una subvenció pluriennal per al programa de cooperació interadministrativa en matèria d’actuacions comunitàries per als anys 2010, 2011 i 2012.

S’acorda:

Primer: Aprovar la formalització del conveni amb el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya per a l’atorgament d’una subvenció plurianual per al programa de cooperació interadministrativa en matèria d’actuacions comunitàries per als anys 2010, 2011, i 2012.

La subvenció atorgada per a cadascun dels projectes és la que a continuació es detalla:

- Programes d’actuacions comunitàries d’inclusió social als barris, d’àmbit veïnal:

2010 2011 2012
Pla de desenvolupament comunitari
del barri Sant Josep Obrer i Pla de
desenvolupament comunitari 51.217’00 € 51.152’00 € 51.152’00 €
del barri Gaudí

- Programes d’intervenció i atenció a la comunitat gitana:

2010 2011 2012
Xarxa de participació a l’entorn
( St. Josep Obrer) “Inclusió per a tothom 9.783’00 € 9.723,00 € 9.723,00 €

Segon: Facultar al Molt Iltre. Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea de Participació i Ciutadania per tal, que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni i qualsevol altre document que esdevingui necessari per fer efectiu aquest acord.

Tercer: Condicionar l’eficàcia del present acord a l’existència de consignació pressupostària per tal de fer front al desenvolupament dels programes subvencionats, en la part no subvencionada pel Departament de Governació i Administracions Públiques.

Condicionar-la, així mateix, a l’efectiva resolució de concessió de la Secretaria d’Acció Ciutadana del Departament de Governació i Administracions Públiques, d’acord amb el previst a l’article 8 de l’ordre GAP/126/2010.

Quart: Donar trasllat d’aquest acord al Departament de Governació i Administracions Públiques, als efectes pertinents.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

No n’hi ha.

Reus, 26 de juliol de 2010

El secretari general,

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.