Junta de Govern Local 2010-07-16

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 16/07/2010

núm. 19/10

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 16 DE JULIOL DE 2010

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió de dia 9 de juliol de 2010.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Aplicació del Fons de cooperació local de Catalunya per a la prestació supramunicipal de serveis, corresponent a l’any 2010.

S’acorda:

Primer: Destinar al Consorci del Teatre Fortuny l’import de 59.105,28 euros, a rebre del Fons de cooperació local de Catalunya per a la prestació supramunicipal de serveis, corresponent a l’any 2010. L’Ajuntament transferirà aquest import, al Consorci del Teatre Fortuny, en el moment que rebi l’ingrés de la Generalitat.

Segon: El Consorci del Teatre Fortuny haurà de justificar davant l’Ajuntament, abans del dia 10 de desembre de 2010, les despeses que finançarà mitjançant aquesta aportació.

Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

4. Moció de l’Alcaldia. Encarregar a GUPSA la gestió i administració de la Borsa d’habitatge de lloguer social i de la Borsa Jove d’Habitatge.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA (GUPSA), les tasques de gestió i administració de la Borsa d’Habitatges de Lloguer Social i Borsa Jove d’Habitatge.

En virtut d’aquest encàrrec GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA realitzarà les tasques de mediació entre persones propietàries d’habitatges i possibles llogaters, amb l’objectiu d’incrementar el nombre d’habitatges de lloguer a preus assequibles i facilitar-ne l’accés a unitats de convivència i a joves entre els 18 i els 35 anys que compleixin els requisits d’accés a les Borses; la tramitació dels contractes de lloguer i la tramitació dels ajuts al lloguer.

Segon: La durada d’aquest encàrrec serà de dos anys, amb efectes del dia 1 d’agost de 2010, prorrogables anualment en tant que l’Ajuntament no acordi donar-lo per extingit.

Tercer: Per a la realització d’aquest encàrrec l’Ajuntament abonarà a GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA durant el primer any, la quantitat màxima de cent catorze mil tres-cents seixanta-quatre euros i trenta dos cèntims (114.364,32 €) més l’IVA que correspongui. A partir de la segona anualitat aquest import serà actualitzat d’acord amb la variació que experimenti l’ÍPC interanual estatal.

Quart: Autoritzar la cessió del fitxer denominat “Habitatge“ a GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA i aprovar la signatura de l’acord d’encarregat del tractament.

Cinquè: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Assessoria Jurídica. Projecte municipal del servei Wi-Fi INDOOR, a través dels sistemes d’informació i telecomunicacions municipals.

S’acorda:

Primer: Aprovar el projecte municipal del servei Wi-Fi INDOOR, a través dels sistemes d’informació i telecomunicacions municipals.

Segon: Aprovar les normes d’ús que regulen l’accés i l’ús del servei Wi-Fi INDOOR a través dels sistemes d’informació i telecomunicacions municipals, amb la finalitat de garantir les condicions estipulades per la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, així com el correcte ús del servei pels usuaris.

Tercer: Fer difusió i publicar les normes d’ús que regulen l’accés al servei municipal Wi-Fi INDOOR, als centres on es presta el servei i al web municipal.

6. Assessoria Jurídica. Conveni de col·laboració entre el Departament d’Interior, Relacions Institucional i Participació, de la Generalitat de Catalunya, i l’Ajuntament de Reus per fixar mitjans electrònics, com a preferents, en les comunicacions amb el CECAT.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre el Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, de la Generalitat de Catalunya, i Ajuntament de Reus per tal de fixar mitjans electrònics, com a preferents, en les comunicacions entre el CECAT i l’Ajuntament.

Segon: Facultar el Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de Recursos Generals i d’Hisenda, Sr. Carles Salas Martí, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzi l’esmentat conveni per fer efectiu l’acord anterior.

Tercer: Notificar el present acord al Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, de la Generalitat de Catalunya.

7. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Adjudicació definitiva de les obres de remodelació dels vials de la urbanització El Pinar (fases 3, 4 i 5).
Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.

S’acorda:

Primer: Adjudicar definitivament a la UTE CIA DE CONSTRUCCIONES Y OBRAS PÚBLICAS BALSELLS SA- EIFFAGE INFRAESTRUCTURAS S.A l’execució de les obres de remodelació dels vials de la urbanització El Pinar (fases 3, 4 i 5) per un import de 1.676.868,09€ més l’IVA que li correspongui, amb el benentès que abans de la formalització del contracte administratiu haurà de presentar-se còpia autentificada de l’escriptura pública de constitució de la UTE, i en els seu cas, inscrita al Registre Especial d’Unió Temporal d’Empreses del Ministeri d’ Economia i Hisenda.

El contractista haurà de presentar el programa de treball i el Pla de seguretat i Salut, d’acord amb el termes previstos a la clàusula setzena del plec de clàusules.

Segon: Notificar la present resolució als licitadors que han participat en la licitació i publicar-la al perfil del contractant de l’Ajuntament de Reus i al BOPT.

Tercer: Formalitzar, en el seu cas, el contracte administratiu en el termini dels 10 dies hàbils següents a comptar des de la notificació d’aquesta resolució.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

8. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació del Servei d’assegurança d’assistència sanitària per al personal de l’Ajuntament de Reus i Organismes Autònoms dependents.

S’acorda:

Primer: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i tècniques, que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, del servei d’assegurança d’assistència sanitària del personal de l’Ajuntament de Reus i organismes autònoms depenents, amb un import total de licitació de 4.953.000 € (IVA exclòs).

Segon: Procedir a publicar la present licitació en el butlletins oficials corresponents i en el perfil del contractant a l’empara de l’article 143 de la LCSP, amb caràcter ordinari .

Tercer: Atorgar els recursos legals oportuns.

9. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Adjudicació definitiva del servei consistent en el disseny, l’organització i la producció executiva de les edicions V, VI, VII i VIII del “Memorimage, Festival Internacional de Pel·lícules amb imatges d’arxiu”.

S’acorda:

Primer: Adjudicar definitivament a l’empresa PLANETA MED SL que actua sota el nom comercial de PARALLEL 40, el servei consistent en el disseny, l’organització i la producció executiva de les edicions V, VI, VII i VIII del “Memorimage, Festival Internacional de Pel·lícules amb imatges d’arxiu”, que se celebraran a Reus el mes de novembre dels anys 2010, 2011, 2012 i 2013, en diferents equipaments culturals públics i privats de la ciutat, per un import total de 410.038,52 euros IVA exclòs, per als anys 2010, 2011, 2012 i 2013, corresponent 102.509,63 euros més l’IVA que correspongui, per a l’any 2010.

Segon: Notificar la present resolució als licitadors que han participat en la licitació i PUBLICAR-LA al perfil del contractant de l’Ajuntament de Reus i al BOPT.

Tercer: Formalitzar, en el seu cas, el contracte administratiu en el termini dels 10 dies hàbils següents a comptar des de la notificació d’aquesta resolució.

Quart: Atorgar els recursos legals oportuns.

SERVEIS TERRITORIALS

10. Patrimoni del Sòl. Constitució d'un dret de superfície a favor de l’empresa municipal ”INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L.” sobre l’immoble situat al Raval Martí Folguera núm. 31.

S’acorda:

Primer: Contituir, a títol gratuït, un dret de superfície sobre l’immoble situat al núm. 31 del Raval Martí Folguera, descrit al paràgraf primer de la part expositiva del present acord, a favor de l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L., amb NIF, B-43673839, i domicili a Reus, 43201- Plaça del Mercadal núm. 1. La finalitat d’aquest dret de superfície es la construcció d’un edifici d’equipaments al PAU 16 de la modificació del PGOU al Barri del Carme.

Segon: Aquest dret de superfície es constitueix amb subjecció als punts i condicions següents:

1. La duració serà de 20 anys i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 4 anys, ambdós terminis a comptar des de la data d’aquest acord.

2. El dret de superfície és personal i no serà transmissible ni susceptible de gravamen.

3. L'edifici a construir estarà destinat -durant tota la vigència del dret de superfície- a l’ús d’equipaments.

4. Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que s’acreditin aniran a càrrec d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei.

5. Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

6. L’edifici a construir serà el previst al Projecte executiu del PAU-16 Equipament del Raval Martí Folguera, aprovat definitivament per la Junta de Govern Local en sessió de data 15.01.2010.

7.- Cas de no realitzar-se la construcció n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

8.- Aquest dret de superfície quedarà sense efecte i s’entendrà renunciat a tots els efectes legals, si INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L no procedeix o compareix a l’atorgament dels documents públics de formalització del dret, segons requeriment municipal que s’haurà de realitzar –com a mínim- amb quinze dies d’antel.lació i una vegada transcorregut un més des de la notificació d’aquest acord, terminis que s’atorguen en consideració al temps prudencial per preparar aquesta formalització.

Tercer: Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós, indistintament, pugui signar l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.

11. Patrimoni del Sòl. Constitució d'un dret de superfície a favor de l’empresa municipal ”INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L.” sobre l’immoble situat al c/. Joan Salvat Papaseit.

S’acorda:

Primer: Constituir a títol gratuït un dret de superfície sobre el terreny de 1.427 m de superfície situat al c/. Joan Salvat Papaseit, descrit al paràgraf primer de la part expositiva del present acord, a favor de l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L., amb NIF, B-43673839, i domicili a Reus, 43201- Plaça del Mercadal núm. 1. La finalitat d’aquest dret de superfície és la construcció d’una Biblioteca al Mas Iglesias.

Segon: Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció als punts i condicions següents:

1. La duració serà de 20 anys i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 4 anys, ambdós terminis a comptar des de la data del present acord.

2. El dret de superfície és personal i no serà transmissible ni susceptible de gravamen.

3. L'edifici a construir estarà destinat –durant tota la vigència del dret de superfície- a l’ús de biblioteca, si bé es podran desenvolupar en el mateix altres activitats connexes o auxiliars vinculades a aquesta activitat principal.

4. Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que s’acreditin aniran a càrrec d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei.

5. Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

6. L’edifici a construir serà el previst al Projecte de la Biblioteca del Mas Iglesies (Biblioteca Local 1, Mas Iglesies) aprovat definitivament per la Junta de Govern Local en sessió de data 13-11-2009.

7.- Cas de no realitzar-se la construcció n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

8.- Aquest dret de superfície quedarà sense efecte i s’entendrà renunciat a tots els efectes legals, si INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L. no procedeix o compareix a l’atorgament dels documents públics de formalització del dret, segons requeriment municipal que s’haurà de realitzar –com a mínim- amb quinze dies d’antel.lació i una vegada transcorregut un més des de la notificació d’aquest acord, terminis que s’atorguen en consideració al temps prudencial per preparar aquesta formalització.

Tercer: Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.

12. Salut Pública. Recurs extraordinari de revisió interposat per l’mposició d’una sanció per infracció de la normativa sobre tinença d'animals potencialment perillosos.

S’acorda:

Primer: Estimar el recurs extraordinari de revisió interposat per la Sra. __________ i en conseqüència anul·lar la sanció de 1.000 € imposada per la infracció de l’article 7.3.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos.

Segon: Notificar el present acord a l’interessada.

SERVEIS PERSONALS

13. Educació. Aprovació dels preus públics dels serveis educatius de 0-3 anys per al curs 2010-2011.

S’acorda:

Primer: Aprovar els preus públics dels serveis educatius que s’ofereixen per al curs 2010-11, quedant establerts els preus que tot seguit s’assenyalen:
PREUS PÚBLICS ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS I AULES RALET, RALET....

Curs 2010-2011
Preu públic
SERVEI ESCOLAR

9 a 13h i 15 a 17h 6 hores 207,46
9 a 12h i 15 a 17h 5 hores 172,89
9 a 13h 4 hores 138,31
9 a 12h 3 hores 103,73 Franges horàries
9 a 5 312,41
SERVEI ESCOLAR DE MENJADOR 9 a 5 lactants 252,89
12 a 13h 115,29 9 a 3 243,26
12 a 15h 139,53 9 a 3 lactants 183,74
Servei Menjador Lactants 80,00 9 a 1 amb dinar 219,02
9-1 i 3-5 amb dinar 288,18
SERVEI D' ACOLLIDA
3/4 de 8 a 9 h 36,50
8'30 a 9h 14,60
17 a 17'30 14,60

SERVEIS PUNTUALS
Menjador 8,21
Acollida 75 minuts 6,90
Acollida de 30 minuts 2,74

Sortides i activitats Preu segons cost de l’activitat i número d’usuaris

DEVOLUCIONS
Àpat 3,24

Preu públic amb subvenció
FRANGES HORÀRIES Sub. 70% Sub. 25% sense subv.

9 a 5h amb servei menjador 93,72 234,31 312,41
9 a 5h amb servei menjador lactants 75,87 189,67 252,89
9 a 3h amb servei de menjador 72,98 182,44 243,26
9 a 3 h amb servei menjador lactants 55,12 137,80 183,74
9 a 1 h amb servei menjador 65,71 164,27 219,02
9 a 1h i 3 a 5h amb servei de menjador 86,45 216,13 288,18
Servei escolar de 5h 51,87 129,67 172,89
Servei escolar de 4h 41,49 103,73 138,31
Servei escolar de 3h 31,12 77,80 103,73
Servei escolar de 6h 62,24 155,60 207,46

Segon: Les quotes es pagaran a través del banc o caixa, dins els 8 primers dies de cada mes. Les famílies pagaran 11 mensualitats per curs escolar corresponents als mesos de setembre a juliol. En cas d’impagament s’iniciarà el procediment executiu aplicant els recàrrecs corresponents.
Tercer: Durant el curs, les famílies hauran de comunicar les baixes definitives 15 dies abans que s’acabi el mes, a l’efecte de poder cobrir la vacant. En cas de baixa, l’Ajuntament no retornarà l’import de la mensualitat en curs. Durant els períodes de baixa temporal justificada la família abonarà igualment la quota.
Quart: L’Ajuntament procedirà a donar de baixa de forma definitiva l’infant, en el supòsit que la família deixi de satisfer les quotes corresponents a tres mensualitats. Tanmateix, la baixa no justificada durant més de 15 dies na
urals també provocarà la baixa definitiva de l’infant i la cobertura immediata de la plaça, atès la gran necessitat de places públiques, d’aquesta etapa educativa, existents a la ciutat.

14. Educació. Sol·licitud de subvenció al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per les famílies socioeconòmicament desfavorides usuàries dels serveis educatius municipals per a 0-3 anys pel curs 2010-2011.

S’acorda:

Primer: Sol·licitar, aquest Ajuntament, en la seva qualitat de titular de diverses llars d’infants, una subvenció al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per a l’atorgament d’ajuts per a l’escolarització, durant el curs 2010–2011, en les llars d’infants de titularitat municipal, de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides, a l’empara del que disposa l’Ordre EDU/123/2010, d’1 de març.

Segon: Instar dels corresponents departaments l’elaboració de la documentació i la realització dels procediments pertinents per poder formular aquesta sol·licitud.

Instar, així mateix, la secretaria general de l’Ajuntament per tal que efectuï els tràmits pertinents per presentar la sol·licitud de subvenció mitjançant el portal d’extranet EACAT.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Senyor Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que, qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors.

15. Educació. Bases per concedir subvencions per a l’escolarització d’infants de 0-3 anys a les EBM municipals. Curs 2010-2011.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment les bases per a la concessió de subvencions per a l’escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys en els serveis educatius de titularitat municipal de primera infància i família (escoles bressol municipals i aules “Ralet, ralet”). Aquestes bases s’aproven per tal d’efectuar la selecció dels beneficiaris de les subvencions que atorga l’Ajuntament de Reus, i per a la selecció dels usuaris dels citats serveis educatius pels quals l’Ajuntament rebria de la Generalitat de Catalunya una subvenció a l’empara de l’Ordre EDU/123/2010.

Segon: Sotmetre les bases previstes en l’acord anterior al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovades en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions. En aquest sentit, les bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i se sotmetran al tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies des de la publicació de les bases al Butlletí Oficial de la Província. Així mateix, s’inserirà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya una referència de l’anunci de publicació del text.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Senyor Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez Segura, i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació, Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez, per tal que, qualsevol d’ells indistintament, formalitzin els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors. Facultar-los, així mateix, per tal d’efectuar la pertinent convocatòria de subvencions.

16. Educació. Addenda de pròrroga del protocol amb el departament d'Educació de la Generalitat per a la corresponsabilització.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’addenda de pròrroga del protocol de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per a la coresponsabilització.

En virtut de l’esmentada addenda, aquesta col·laboració es perllongaria fins l’any 2015.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació per tal que qualsevol d’ells, indistintament, puguin subscriure l’esmentada addenda de pròrroga i qualsevol altre document necessari per a l’efectivitat dels compromisos assumits.

Tercer: Notificar el present acord al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

17. Moció de l’Alcaldia. Modificació acord de 18 de setembre de 2009 de concessió d’un prèstec participatiu a REDESSA.

S’acorda:

Primer: Modificar l’apartat 2–d) de l’acord de 18 de setembre de 2009 que quedarà redactat de la forma següent:

“d) El préstec tindrà caràcter finalista i únicament podrà ser destinat al finançament del Centre Empresarial per a la Innovació i el Desenvolupament (CEPID) al Tecnoparc de Reus, projectat per l’empresa prestatària a través de la seva societat participada TECNOPARC REUS SA.”

La resta d’acords no es modifiquen.

Segon.- Aprovar la formalització de l’Annex I al contracte de préstec en el seu dia subscrit i facultant al Molt Il·ltre. Sr. alcalde per tal que el pugui subscriure mantenint-se en la seva integritat la resta de facultats atorgades al mateix en el citat acord.

Reus, 26 de juliol de 2010

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.