Junta de Govern Local 2010-09-24

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 24/09/2010

Acta núm. 25/10

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 24 DE SETEMBRE DE 2010

1. Aprovació de les actes de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària de dia 3 de setembre de 2010 i l’acta de la sessió extraordinària i urgent del dia 17 de setembre de 2010.

2. Informació de l’Alcaldia.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovar la pròrroga de l’encàrrec relatiu a la gestió de la prestació dels serveis educatius adreçats a la petita infància i família a les Escoles Bressol Municipals i les aules “Ralet, Ralet, i de la gestió de les actuacions que es deriven del programa transversal d’Infància i Família.

S’acorda:

Primer. Prorrogar l’encàrrec a favor de la FUNDACIO PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, de la gestió de la prestació dels serveis següents:

- Serveis educatius adreçats a la petita infància i família a les Escoles Bressol Municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló (Mas Juroca), El Marfull (Mas Pintat), El Lligabosc , L’Olivera i les aules “Ralet, ralet…” ubicades als Centres Cívics Mestral i Mas Abelló, per un import total de 2.206.086’74€ (exempts d’IVA), fins a 31-08-11, en els termes i condicions que consten a l’informe de renovació emès pel departament interessat, si bé la periodificació de la presentació de la facturació del servei serà la següent:

Període setembre desembre de 2010:

Fins a un màxim de 382.000 €, per tot, abans del 31 de desembre de 2010.
Fins a un màxim de 354.000 €, per tot després del 1 de gener de 2011.

Pel període gener a agost de 2011, d’acord amb les condicions que consten a l’informe de renovació.

- La gestió de les actuacions que es deriven del Programa Transversal d’ Infància i Família, que es realitza al Mas Pintat, per un import total de 146.808,99€ (exempts d’IVA), fins a 31-08-11, en els termes i condicions que consten a l’informe de renovació emès pel departament interessat.

Segon. Encarregar als serveis jurídics i administratius de la Fundació que portin a terme la tramitació necessària per tal que sigui incorporada als Estatuts de la Fundació la condició de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de preus contradictoris i obres addicionals del projecte de les obres de pavimentació del carrer Vapor Vell.

S’acorda:

1) Aprovar les relacions de preus contradictoris que consten en l’acta de data 9 de juliol de 2010 i 20 d’agost de 2010, per uns imports de 25.759,22€ i 3.429,95€ respectivament, acceptats pel contractista i fixats d'acord amb les medicions i preus proposats per la direcció facultativa municipal en relació a les obres de pavimentació del carrer Vapor Vell, pavimentació i serveis dels carrers Gornals, Sant Serapi i remodelació de la Plaça de la Dona Treballadora, situats al Barri del Carme.

5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial de la revisió del projecte executiu del Parc Gandhi i adjudicació de l’execució de les obres resultants de la revisió del projecte.

S’acorda:

1.- Aprovar la modificació del projecte executiu del Parc Gandhi per un import de 85.792,66 euros, que representa un 14,26% d’increment respecte a l’import de l’adjudicació que fou de 807.441,71€ (IVA inclòs), (696.070,44€ de base imposable).

2.- Atorgar audiència per un termini de 3 dies naturals a l’empresa adjudicatària, per tal al·legui, en el seu cas, el que estigui oportú, a l’empara de l’article 217·3·b) de la LCSP.

3.- Requerir a l’empresa BECSA SAU, adjudicatària de l’obra principal, per a que presenti en el termini de 15 dies hàbils a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d’aquest acord, la següent documentació:
- Justificant d’haver dipositat, a la Caixa Municipal, una garantia complementaria definitiva per import de 3.635,28 € tal i com estableix l’article 87 de la LCSP.
- Documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

4.- Establir que es procedirà a l’adjudicació, sense necessitat d’una nova resolució expressa, sempre que l’adjudicatari, dins del termini atorgat, hagi presentat la documentació assenyalada, constituït la garantia definitiva complementària, i no hagi presentat cap al·legació.

5.- Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 8 dies hàbils, al departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 140 i 202·3 de la LCSP.

6. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la pròrroga del contracte consistent en la gestió del servei d’ajuda domiciliària, en modalitat de concert.

S’acorda:

1. Aprovar la pròrroga del contracte consistent en la gestió del servei d’ajuda domiciliària, en modalitat de concert, amb la FUNDACIÓ SAGESSA SALUT, per un període d’un any, amb efectes des del dia 01.09.2010 fins el 31 d’agost de 2011.

7. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació, mitjançant procediment negociat amb publicitat, de l’obra civil d’implantació de la xarxa de recollida pneumàtica de residus a l’àrea 16 – Alcalde Joan Bertran.

S’acorda:

1.- Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic, amb reducció dels terminis de licitació, adjudicació i formalització a la meitat.

2.- Aprovar la despesa corresponent a l’obra civil de les obres d’implantació de la xarxa de recollida pneumàtica de residus a l’àrea 16 – Alcalde Joan Bertran- amb un pressupost d’execució contractual de 495.012,87€ més l’IVA al tipus que li correspongui.

3.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació, mitjançant procediment negociat amb publicitat i sense anuncis de licitació en butlletí oficials, amb caràcter urgent, de l’obra civil de les obres d’implantació de la xarxa de recollida pneumàtica de residus a l’àrea 16 – Alcalde Joan Bertran- amb un pressupost d’execució contractual de 495.012,87€ més l’IVA al tipus que correspongui.

4.- Publicar l’anunci de licitació en el perfil del contractant de la pàgina web de l’Ajuntament de Reus, i enviar invitacions a un mínim de 5 empreses capacitades per a contractar.

SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del projecte de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, de l'Àrea 5.21 "Tecnolama a la Ctra. de Constantí”.

S’acorda:

1r. Aprovar inicialment el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l’àrea 5.21 “Tecnolama a la Ctra. de Constantí”.

2n. Condicionar l’aprovació definitiva a la a la substitució de les referències del projecte a TECNOLAMA, SA, com a propietària de la finca aportada núm. 1, per TECHNO RESEARCH PROMOTION, propietària de la finca esmentada, i a la incorporació d’aquesta última a la relació d’interessats.

3r. Sotmetre el projecte a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

9. Gestió Urbanística. Recepció de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents a l’Etapa 1 de l’àrea 4.7 “Carrer Batista i Roca”.

S’acorda:

1r. Rebre les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions corresponents a l’Etapa 1 de l’àrea 4.7 “Carrer Batista i Roca”.

2n. Retornar la fiança d'import 152.088,02 € dipositada per Ewig, SL mitjançant aval de Caixa d'Estalvis de Catalunya núm. 00141090, com a garantia de l'execució simultània de les obres d'urbanització i les d'edificació de 17 habitatges.

3r. Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

10. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva dels Estatuts i les Bases d’Actuació del Pla parcial urbanístic del sector D.6 “Barranc de la Barraqueta".

S’acorda:

1r. Aprovar definitivament els Estatuts i les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector D.6 “Barranc de la Barraqueta, promogut pels senyors Joan Maria Roig Ferré, en representació d’Unifamiliar Sant Jordi, SA, i Pedro-Joaquín Villar Sanz, en representació de Promociones Veguvi, SL.

2n. Supeditar l’executivitat d’aquest acord i consegüent publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona a l’executivitat del Pla parcial urbanístic del sector D.6 "Barranc de la Barraqueta", que es tramita simultàniament i li dóna suport.

3r. Notificar aquest acord als propietaris del sector, en els termes que preveu l’article 190.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme.

11. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la Modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector A.9.d) "Barranc Martí o del Cementiri".

S’acorda:

1r. Aprovar definitivament els Estatuts i les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector D.6 “Barranc de la Barraqueta, promogut pels senyors Joan Maria Roig Ferré, en representació d’Unifamiliar Sant Jordi, SA, i Pedro-Joaquín Villar Sanz, en representació de Promociones Veguvi, SL.

2n. Supeditar l’executivitat d’aquest acord i consegüent publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona a l’executivitat del Pla parcial urbanístic del sector D.6 "Barranc de la Barraqueta", que es tramita simultàniament i li dóna suport.

3r. Notificar aquest acord als propietaris del sector, en els termes que preveu l’article 190.1 del Reglament de la Llei d’urbanisme.

12. Patrimoni del Sòl. Renuncia de la cessió d’ús de l’edifici situat dins de la zona verda de l’àmbit de l’Àrea 4.20 “Camí de Riudoms”.

S’acorda:

Acceptar la renúncia formulada per l’Associació “CENTRO CULTURAL CASTELLANO MANCHEGO/ASOCIACIÓN MANCHEGA DE REUS”, de la llicència d’ocupació temporal, de l’ús privatiu atorgada al seu favor per acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 09.06.06, sobre l’edificació existent a l’interior de la zona verda de l’Àrea 4.20 “Camí de Riudoms”.

13. Patrimoni del Sòl. Aprovació del Conveni de fixació de preu just de mutu acord del dret d’arrendament del segon pis de l’immoble situat al C/ Balmes, núm. 30, afectat per zona verda del PGOU”.

S’acorda:

Primer. Aprovar en la seva integritat el Conveni de fixació de preu just de mutu acord per l’expropiació del dret d’arrendament del segon pis l’immoble situat al C/ Balmes, núm. 30, afectat per zona verda del PGOU subscrit en data 20.07.10 amb la Sra. CARMEN CABALLERO CUADRADO, i que importa la quantitat total de 4.100,00 Euros.

Segon.- L’ordre de pagament que derivarà de la present resolució, s’haurà d’emetre amb caràcter de “a justificar”. Ateses les característiques de la mateixa, el pagament s’emetrà directament a nom del tercer beneficiari del dret de crèdit contra l’Ajuntament i, per tant, la justificació diferida es farà per part del responsable del servei una vegada lliurats els fons mitjançant la documentació acreditativa de l’operació jurídica corresponent.

14. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12 anys) de dues línies anomenat “Escola Reus 21”.

S’acorda:
1.- Aprovar inicialment el projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12) de dues línies anomenat “Escola Reus 21”amb un pressupost d’execució contractual de 4.097.760,54 euros (més l’IVA al tipus que correspongui).

2.- Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

15. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació dels projectes del nou hospital de Reus corresponents a: farciment de naus buides, l’heliport i la urbanització de la part de la parcel·la no edificada.

S’acorda

1) Aprovar els projectes de les obres del nou hospital de Reus, corresponents al farciment de naus buides, l’heliport i la urbanització de la part de la parcel·la no edificada.

2) Subscriure els documents necessaris per a l’efectivitat d’aquesta resolució.

SERVEIS PERSONALS

16. Cultura. Preus públics de l’Àrea de Cultura. Festes de Misericòrdia 2010.

S’acorda:

Establir el preu públic dels elements festius elaborats per l’organització municipal que seguidament es relacionen:

ELEMENTS PREU PÚBLIC PROPOSAT (EN €)
Samarreta cartell Misericòrdia 10,00
Xapes cartell Misericòrdia 1,00
Samarreta Misericòrdia ‘09 6,00”

17. Esport i Lleure. Aprovació de preus públics per a la prestació de serveis i activitats en els Centres Cívics Municipals curs 2010/2011.

S’acorda:

Primer.- Aprovar els preus públics dels serveis i activitats dels centres cívics municipals, d’acord amb els següent text expositiu:
Obligats al pagament i exempcions
Estan obligats al pagament dels preus públics establerts, les persones físiques o entitats que es beneficiïn dels serveis o les activitats que es detallen, i neix l’obligació del pagament des de l’inici de la prestació del servei o la realització de l’activitat
Dels preus públics establerts per a cada activitat un 30% del total correspon a drets de matrícula o inscripció.

Estaran exempts del pagament de drets de matrícula o inscripció dels cursos i activitats del Centres Cívics totes les persones més grans de 65 anys en el moment de la inscripció, empadronades a Reus i que gaudeixin de la “targeta daurada”.
La targeta daurada serà d’us personal i intransferible, i haurà de ser presentada en el moment de formalitzar la inscripció.

Quantia

Les tarifes dels preus públic són les següents:
1.- Cursos:
QUOTA TIPUS DESTINATARI SUBTIPUS
58,00 € BALLS INFANTS
IDIOMES INFANTS
60,00 € IL·LUSIONISME ADULTS
68,00 € MEMÒRIA ADULTS
70,00 € MANUALITAT ADULTS
73,00 € INFORMÀTICA INFANTS
DIBUIX ADULTS
75,00 € BALLS ADULTS INDIVIDUALS, SALSA, D'ENVELAT, BATUKA, HIP-HOP,…
DECORACIO ADULTS
FOTOGRAFIA ADULTS DIGITAL
PLANTES MEDICINALS ADULTS
78,00 € FOTOGRAFIA ADULTS PHOTOSHOP
SALUT ADULTS
TEATRE ADULTS APRENENT D'ACTORS
ASTRONOMIA ADULTS
83,00 € BALLS ADULTS ORIENTALS
IDIOMES ADULTS
INFORMÀTICA ADULTS
MUSICA ADULTS
REFLEXOLOGIA ADULTS
85,00 € CUINA ADULTS CUINA
90,00 € CUINA ADULTS CUINA PER SOLTERS

2.- Monogràfics per a adults:
QUOTA MONOGRÀFIC
20,00 € BICICLETA MECÀNICA BÀSICA
SORTIES GUIADES
25,00 € CUINA AMB WOK
PATCHWORK DE NADAL
30,00 € BIJUTERIA: NUSOS CELTES I XINESOS
RISOTERAPIA
TAST DE CERVESA
35,00 € BIJUTERIA I C0MPLEMENTS: TREBALLEM EL FELTRE
CUINA DE RECICLATGE
PATCHWORK: BOSSES, MOTXILLES, MONEDERS I CINTURONS
36,00 € INFORMÀTICA: L'ÀLBUM DE FOTOS DIGITAL
40,00 € BIJUTERIA I COMPLEMENTS: ARGILA POLIMÈRICA
CONEIX LES EMOCIONS
CONVIURE EN POSITIU
CUINA D'HIVERN
FRIVOLITE
PARLANT ENS ENTENEM
PATCHWORK: PETITS RECURSOS, GRANS DETALLS
QUOTA MONOGRÀFIC
40,00 € PATCHWORK: POSTALS DE NADAL
TENIM CURA DE LA VEU
45,00 € BRODATS AMB CINTES
CUINA ESPECIAL PER A FESTES
ESTÈTICA: MAQUILLATGE
50,00 € ACTIVA L'AUTOESTIMA
BRAIN GYM
FLORS DE BACH
IKEBANA
MEDITACIÓ
70,00 € DIETÈTICA: APRIMAT I PASSA-T'HO BÉ MENJANT
75,00 € CUINA:ELS SECRETS DE LA DIETA JAPONESA
TAST DE CAVES I VINS GENEROSOS
80,00 € QUIROMASSATGE
TAST DE VINS INTRODUCCIÓ
TAST DE VINS. VINS DEL MÓN
85,00 € IKEBANA-MORIBANA
120,00 € REI KI SHI NE

3.- Xerrades, sortides, visites, tallers puntuals, etc., el preu es determinarà per la Regidoria responsable dels Centres Cívics, previ informe de la direcció de cada centre, en funció de la durada, del cost de l’activitat i de les subvencions que es rebin.
Reduccions
Aquest imports es podran reduir proporcionalment si la inscripció es realitza una vegada iniciat el curs.
També podran reduir-se fins al 50% a petició de l’interessat, acreditant documentalment els ingressos mensuals bruts de la unitat familiar a què pertany, dividit pel nombre de membres, resulta un import inferior al 75% del salari mínim interprofessional.
Es podran tenir en consideració altres tipus de reduccions
’acord amb informe dels serveis socials municipals.
En cap cas, les reduccions podran superar el límit del 80% del preu.
Forma de pagament
Els preus públics pels serveis i activitats dels Centres Cívics s’hauran d’ingressar, amb caràcter de dipòsit previ, en el moment d’inscriure’s a qualsevol activitat
El pagament es farà a qualsevol oficina de l’entitat bancària que determini l’Ajuntament, mitjançant ingrés al número de compte que s’assenyali
Normes de gestió
Quant per causes no imputables a l’obligat al pagament del preu públic, el servei l’activitat no es presti, es retornarà l’import pagat.
Quant per una raó justificada, d’acord amb l’establert en la normativa aplicable sobre devolució d’ingressos, l’interessat no pugui assistir a una activitat dels Centres Cívics, es retornarà l’import pagat amb caràcter de dipòsit previ. Una vegada iniciada l’activitat no es retornarà l’import de la matrícula.
Cost del servei
Les activitats que es duen a terme en el Centres Cívics Municipals són de caire social-cultural i d’enriquiment personal donant resposta les necessitats de formació i de lleure de la ciutadania en el marc de les relacions cíviques i participació ciutadana. Per aquest motiu de manera global no es cobreix amb els preus públics la totalitat del cost del servei, circumstància que està prevista pressupostàriament.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

No n’hi ha.

Reus, 30 de setembre de 2010

El secretari general accidental

Josep Maria Sabaté Vidal

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.