Junta de Govern Local 2011-02-04

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 17/08/2024
E.g., 17/08/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 4/02/2011

Acta núm. 03/11

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 4 DE FEBRER DE 2011

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 21 de gener de 2011.

2. Informació de l’alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Modificació de les condicions de la venda de la finca situada a l’Av. dels Mercaders, núm. 4

S’acorda:

Modificar les condicions de la venda de la finca situada a l’Av. Dels Mercaders, núm. 4 (referida a la part expositiva) en el sentit que el preu de la compravenda és la quantitat de 3.367.618,76 € -import de la nova valoració municipal- i el termini de pagament del preu (condició segona del contracte de compravenda) serà el de dos anys a comptar des del dia 28.12.2010, data a la qual és retrotreuen els efectes d’aquesta modificació contractual de conformitat amb els criteris comptables que van motivar que es demanés aquesta modificació contractual.

4. Moció de l’Alcaldia. Modificació de les condicions de la venda de la finca situada al c/ Maria Aurèlia Capmany, núm. 12

S’acorda:

Modificar les condicions de la venda de la finca situada al c/ Maria Aurèlia Capmany, núm. 12 (referida a la part expositiva) en el sentit que el preu de la compravenda és la quantitat de 8.750.414,76 € -import de la nova valoració municipal- i el termini de pagament del preu (condició segona del contracte de compravenda) serà el de dos anys a comptar des del dia 28.12.2010, data a la qual és retrotreuen els efectes d’aquesta modificació contractual de conformitat amb els criteris comptables que van motivar que es demanés aquesta modificació contractual.

5. Moció de l’Alcaldia. Renovació de l’encàrrec a EPEL INNOVA del manteniment d’edificis i instal·lacions dels CEIP i les EBM. Any 2011

S’acorda:

Primer: Renovar l’encàrrec a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, per tal que aquesta entitat assumeixi la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus, de conformitat amb el previst en l’acord de la Junta de govern local de data 23 de gener de 2009i en el conveni formalitzat el dia 16 de febrer del mateix any.

Aquesta renovació abastaria el període comprès entre els dies 1 de gener i 31 de desembre, ambdós inclosos, de 2011.

Segon: Aprovar l’addenda al conveni formalitzat el dia 16 de febrer de 2009, que estableix els termes d’aquest encàrrec per al període de la present renovació. En tot allò no previst en aquesta addenda, serà d’aplicació el previst en el conveni inicial.

Tercer: L’encàrrec que s’efectua en l’acord anterior serà realitzat per l’EPEL INNOVA qui, a la vegada, podrà encarregar la seva execució, total o parcialment, a qualsevol altra entitat depenent directa o indirectament d’aquest Ajuntament que sigui competent en la matèria, o subcontractar-ho a terceres persones, prèvia realització, si s’escau, dels oportuns processos de licitació.

Quart: Aprovar la despesa inherent a la renovació de l’encàrrec esmentat en el primer punt del present acord, xifrada en un import màxim de 500.000 euros, a càrrec de la partida 30919-321030-251 del pressupost de despeses per a l’any 2011, i disposar-ne el pagament en els termes previstos a l’addenda aprovada en l’acord segon.

Cinquè: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la regidora delegada de l’Àrea d’Educació i Formació per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentada addenda; també resten facultats per aprovar, mitjançant resolució, qualsevol modificació en l’esmentada renovació de l’encàrrec, sempre i quan aquesta no suposi un increment o disminució superior al 20 per cent de la despesa màxima prevista al primer punt del present acord.

6. Moció de l’Alcaldia. Concessió d’un préstec participatiu a REDESSA

S’acorda:

Primer: Concedir a l’empresa municipal REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC S.A. (REDESSA) un préstec participatiu per un import màxim de 800.000’00 euros, d’acord amb les següents característiques essencials:

a) Aquesta quantitat es finançarà amb càrrec al pressupost municipal de 2011, a càrrec de la partida 20406 - 433100 – 82190 del pressupost de despeses per al 2011 i es farà efectiva a REDESSA per tot el dia 7 de febrer de 2011 i amb el límit de la quantitat abans esmentada.

b) El venciment final del préstec serà el dia 31 de desembre de 2025.

c) L’Ajuntament de Reus percebrà de REDESSA la totalitat del préstec més la retribució establerta en el punt tercer del present acord.

d) El préstec tindrà caràcter finalista i únicament podrà ser destinat al finançament del Centre Empresarial per a la Innovació i el Desenvolupament (CEPID) al Tecnoparc de Reus, desenvolupat per l’empresa TECNOPARC REUS, S.A., el principal soci de la qual és REDESSA.

e) La finalització del préstec participatiu es farà, preferentment, a través de la devolució del seu principal més els interessos que, en el seu cas, corresponguin; subsidiàriament, per compensació mitjançant l’ampliació del capital social de REDESSA i corresponent canvi del citat principal per accions de la societat. El canvi es podrà fer en qualsevol moment durant la vigència del préstec, a partir de l’any 2013.

f) En el moment de la finalització del préstec, REDESSA haurà d’aportar a l’Ajuntament una memòria acreditativa de la realització del projecte del CEPID, i la corresponent justificació econòmica i de la despesa, que es farà mitjançant la presentació del balanç econòmic de l'actuació subvencionada, amb el desglossament de totes les despeses i ingressos que s'hagin generat, amb expressió i acreditació de l'import, la procedència i l'aplicació de les quantitats destinades a l'activitat i que s'hagin finançat amb fons, subvencions o recursos diferents de la subvenció municipal. La justificació de despesa prevista en el paràgraf anterior s’efectuarà amb la presentació de factures i d'altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, segons la normativa que resulti d'aplicació. Les citades factures s’aportaran en document original i fotocòpia, per tal que els originals puguin ésser objecte de la corresponent estampilla per part dels serveis tècnics de la regidoria competent. Les fotocòpies restaran a disposició dels citats serveis tècnics, que emetran en el termini 30 dies, si s’escau, el pertinent informe per dur a terme el pagament que correspongui. Atenent la naturalesa de REDESSA i de l’acció de col·laboració a desenvolupar, per fer efectiu el pagament d’aquest préstec previ a la justificació esmentada, l’Ajuntament de Reus no requereix a REDESSA cap tipus de garantia.

Segon: Durant la vigència del contracte de préstec participatiu, i atenent les disponibilitat de tresoreria de la societat REDESSA, es podrà acordar en qualsevol moment l’amortització parcial de l’import nominal del present préstec i correlatiu pagament d’interessos.

Tercer: Per a determinar la retribució d’aquest préstec s’estarà a la fórmula següent:

- Constituirà la base de càlcul dels interessos a pagar, l’import dels beneficis de la societat que excedeixin, abans d’impostos, del 10% dels seus fons propis, exclòs el saldo viu del préstec i els beneficis de l’exercici.
- De la quantia anterior, es destinarà a la retribució del préstec aquell import que representi la mateixa proporció sobre el total dels fons propis de la societat, exclosos els beneficis, del saldo viu del préstec participatiu al tancament de l’exercici.
- El resultat dels càlculs detallats en els apartats anteriors, serà l’import anual dels interessos del préstec, que serà satisfet a l’Ajuntament de Reus, en el període màxim de 30 dies des de la data de finalització de cada exercici.

Quart: L’Ajuntament de Reus únicament tindrà dret a gaudir dels beneficis que es derivin de l’acord anterior, sense altre garantia de beneficis o interessos, llevat el seu dret a la devolució del capital al venciment final establert o, si s’escau, a les amortitzacions parcials acordades amb els límits establerts al punt segon del present acord.”

Cinquè: Aprovar el contracte amb REDESSA per a la formalització del citat préstec participatiu amb les condicions que s’esmenten en el present acord.

Sisè: Aprovar la modificació dels contractes formalitzats entre l’ajuntament i REDESSA per a la concertació dels préstecs participatius esmentats en el paràgraf cinquè de la part expositiva del present acord, formalitzats els dies 3 de novembre de 2008 i 2 d’octubre de 2009, en el sentit d’incorporar a aquests contractes l’obligació de REDESSA d’aportar la documentació acreditativa de la justificació de l’activitat i de la despesa, en els termes previstos a l’apartat f) de l’acord primer d’aquest acord. Aquesta modificació s’articularà mitjançant la formalització de les corresponents addendes als respectius contractes.

Setè: Es faculta al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde per tal que pugui formalitzar tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anteriors acords, així com pel desenvolupament de tots els termes del préstec participatiu, de conformitat amb els elements essencials previstos en els mateixos.

7. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a EPEL INNOVA la redacció, direcció i execució per a l’actuació del PAM 111-3 ESCOLA REUS 20.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’Entitat Pública Empresarial Local INNOVA el conjunt d’actuacions necessàries per a la construcció d’un institut – escola (3-16) de dues línies, denominat provisionalment Reus 20 i amb la denominació específica d’Institut Escola els Ganxets, en els termes previstos en el present acord i en el conveni que seguidament s’aprova.

Segon: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament i l’Entitat Pública Empresarial Local INNOVA, pel qual es determinen les condicions de l’encàrrec efectuat en el punt anterior del present acord, en els termes en què consta a l’expedient.

Tercer: L’import màxim del present encàrrec és de set milions trenta-dos mil tres-cents vint euros i trenta cèntims (7.032.320’20 €); a l’efecte, s’haurà d’habilitar el crèdit pressupostari corresponent per a fer front als compromisos econòmics assumits per l’Ajuntament en virtut del conveni a què fa referència l’acord SEGON anterior per als exercicis econòmics a partir dels quals aquest import global s’hagi de fer efectiu, tot l’esmentat de conformitat amb els crèdits disponibles derivats del conveni subvencional formalitzat amb la Generalitat de Catalunya el dia 28 de setembre de 2010 i referenciat a l’antecedent cinquè del present acord.

En el supòsit que el cost global de les actuacions a desenvolupar en virtut del present encàrrec fos superior a l’import màxim previst en aquesta clàusula, ambdues parts hauran d’establir els acords pertinents per assumir aquest sobrecost, atenent la seva naturalesa.

Quart: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

8. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA de l’adquisició i instal·lació del material necessari per executar l’actuació del PAM 150-B-6b EQUIPAMENT INTERIOR DEL CASAL DE LA DONA i aprovació del corresponent conveni

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, l’adquisició i instal·lació del mobiliari i l’altre equipament necessari per a la posada en marxa del Casal de la Dona .

Segon: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament i l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, pel qual es determinen les condicions de l’encàrrec efectuat en el punt anterior del present acord.

Tercer: Habilitar el crèdit pressupostari corresponent per a fer front als compromisos econòmics assumits per l’Ajuntament en virtut del conveni a que fa referència l’acord segon anterior per l’exercici econòmic a partir del qual s’hagi de fer efectiu.

Quart: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

9. Moció de l’Alcaldia. Encàrrec a INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA de l’adquisició i instal·lació de material necessari per executar l’actuació del PAM 150-B-6a EQUIPAMENT INTERIOR DEL CENTRE CÍVIC DEL CARME i aprovació del corresponent conveni

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, l’adquisició i instal·lació del mobiliari i l’altre equipament necessari per a la posada en marxa del Centre Cívic del Carme.

Segon: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament i l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SA, pel qual es determinen les condicions de l’encàrrec efectuat en el punt anterior del present acord.

Tercer: Habilitar el crèdit pressupostari corresponent per a fer front als compromisos econòmics assumits per l’Ajuntament en virtut del conveni a que fa referència l’acord segon anterior per l’exercici econòmic a partir del qual s’hagi de fer efectiu.

Quart: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

10. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Rectificació d’error material de l’Acord relatiu a l’aprovació del plec de clàusules administratives particulars i tècniques que haurà de regir la contractació del servei d’impressió, fax, digitalització i copisteria de l’Ajuntament de Reus, dels seus Organismes Autònoms i altres ens dependents

S’acorda:

Primer: Rectificar el paràgraf primer i el paràgraf sisè de la part expositiva, i el paràgraf segon de la part dispositiva, de l’Acord de la Junta de Govern Local de data 14 de gener de 2011, en el sentit següent:

• Al paràgraf primer de la part expositiva on diu: “Atès que existeix informe del Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions sobre la necessitat de la contractació per la “Prestació integra del servei d’impressió, fax, digitalització i copisteria de l’Ajuntament de Reus, dels seus organismes autònoms i altres ens dependents que s’hi vulguin adherir, a l’empara de l’article 22 de la de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del sector públic (en endavant LCSP), amb un pressupost anual estimat de licitació de 177.418,04 (més l’IVA que li correspongui).”

Ha de dir “Atès que existeix informe del Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions sobre la necessitat de la contractació per la “Prestació integra del servei d’impressió, fax, digitalització i copisteria de l’Ajuntament de Reus, dels seus organismes autònoms i altres ens dependents que s’hi vulguin adherir, a l’empara de l’article 22 de la de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del sector públic (en endavant LCSP), amb un pressupost anual estimat de licitació de 150.354,27 euros (més els impostos que corresponguin).”

• Al paràgraf sisè de la part expositiva on diu: “Vista la Disposició Addicional Segona apartat 1er de la LCSP, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Generals i Hisenda de data 14 de gener de 2011, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l’ Alcaldia de data 19 de juny de 2007, S’ACORDA:”

Ha de dir “Vista la Disposició Addicional Segona apartat 1er de la LCSP, a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Generals i Hisenda de data 14 de gener de 2011, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de l’acord del Ple de data 22 de juny de 2007 S’ACORDA:”

• Al paràgraf segon de la part dispositiva, on diu: ”APROVAR el plec de clàusules administratives particulars i tècniques, que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, per la prestació integra del servei d’impressió, fax, digitalització i copisteria de l’Ajuntament de Reus, dels seus organismes autònoms i altres ens dependents, amb un pressupost anual de licitació de 177.418,04 (més l’IVA que li correspongui) i un valor estimat del contracte per a la seva durada total de vigència de 887.090,20€ (més l’IVA al tipus legal vigent).”

Ha de dir: “APROVAR el plec de clàusules administratives particulars i , que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, per la prestació integra del servei d’impressió, fax, digitalització i copisteria de l’Ajuntament de Reus, dels seus organismes autònoms i altres ens dependents, amb un pressupost anual de licitació de 150.354,27 euros (més els impostos que corresponguin), i un valor estimat del contracte per a la seva durada total de vigència de 751.771,35 euros (més els impostos que corresponguin).

SERVEIS PERSONALS

11. Cultura. Encàrrec a l’IMAC de l’organització de la Diada de Sant Jordi 2011

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’Institut Municipal d’Acció Cultural, organisme autònom d’aquest Ajuntament, l’organització dels actes corresponents a la Diada de Sant Jordi de l’any 2011.

Segon: L’esmentat encàrrec comporta de forma implícita l’autorització al citat organisme autònom per a la utilització dels espais que es determinin per al proper dia 23 d’abril.

Tercer: Donar trasllat d’aquest acord a l’IMAC i a les Àrees municipals de Via Pública i Guàrdia Urbana, als efectes pertinents.

12. Participació i Ciutadania. Bases del concurs de relats breus d'escriptura femenina Antònia Abelló Filella

S’acorda:

Primer: Aprovar les bases que han de regir el Concurs de Relats Breus d’escriptura femenina Antònia Abelló Filella.

Segon: Aprovar la convocatòria corresponent a aquesta edició, la cinquena, que es duu a terme l’any 2011.

Tercer: Donar a les bases i convocatòria esmentades la tramitació corresponent.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

No n’hi ha.

Reus, 14 de febrer de 2011

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.