Junta de Govern Local 2013-05-24
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
Acta núm. 13/2013
EXTRACTE DE L’ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 24 DE MAIG DE 2013
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior.
S’aprova l’acta de la sessió del dia 17 de maig de 2013.
2. Informació de l’Alcaldia.
No n’hi ha.
SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS
3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació de la relació de despeses.
S’acorda:
PRIMER.- APROVAR les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen al llistat adjunt a l’expedient núm. JG2013/24-05 per un total de 2.003.397,88 € (DOS MILIONS TRES MIL TRES-CENTS NORANTA-SET EUROS AMB VUITANTA-VUIT CÈNTIMS), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2013 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin per part dels proveïdors i contractistes.
SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME
4. Salut Pública. Imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent llicència.
S’acorda:
Primer.- Imposar al Sr. una sanció de 2.500,00 euros com a responsable de la comissió d’una infracció molt greu tipificada a l’article 13.1.b) de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre el règim jurídic de la tinença d’animals potencialment perillosos, pel fet de tenir un gos potencialment perillós sense disposar de la corresponent llicència.
Segon.- Requerir al Sr. per tal que en el termini de 15 dies presenti la sol·licitud i la documentació per a l’obtenció de la llicencia per la tinença i conducció d’animals potencialment perillosos.
Tercer.- Atorgar els recursos legals procedents.
5. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte d'urbanització del polígon II del sector A.8 "Roureda".
S’acorda:
1r. Aprovar inicialment el Projecte d’urbanització del polígon II del sector A.8 "Roureda", promogut per la Junta de Compensació, condicionat a les determinacions resultants de l'informe unificat de data 9 de maig de 2013 emès pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament, que s'incorpora com a fonament d'aquest acord.
2n. Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.
3r. Sol·licitar informe als organismes públics i establir un termini d’un mes perquè les empreses de subministrament de serveis afectats es pronunciïn sobre l’esmentat projecte d’urbanització.
6. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla Parcial urbanístic del sector C.8 "La Comarcal”.
S’acorda:
1r. Aprovar inicialment el Pla parcial urbanístic del sector C.8 "La Comarcal", presentat per GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA, que conté l'informe de sostenibilitat ambiental, condicionat a les determinacions resultants de l'informe unificat de data 14 de maig de 2013 emès per l'arquitecte cap de Servei d'Urbanisme d'aquest Ajuntament, que s'incorpora com a fonament d'aquest acord.
2n. Sotmetre a informació pública l'esmentat Pla parcial urbanístic així com l'informe de sostenibilitat ambiental que s'hi conté per un termini de 45 dies, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.
3r. Sol·licitar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials.
7. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla especial urbanístic del Centre d'Estudis Superiors d'Aviació.
S’acorda:
1r. Aprovar inicialment el Pla especial urbanístic del Centre d'estudis superiors d'aviació, presentat per Fundació Rego (CESDA-Centre d'Estudis Superiors d'Aviació), que conté l'informe de sostenibilitat ambiental, condicionat a les determinacions resultants de l'informe unificat de data 14 de maig de 2013 emès per l'arquitecte cap de Servei d'Urbanisme d'aquest Ajuntament, que s'incorpora com a fonament d'aquest acord.
2n. Sotmetre a informació pública l'esmentat Pla especial urbanístic així com l'informe de sostenibilitat ambiental que s'hi conté per un termini de 45 dies, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.
3r. Sol·licitar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials.
SERVEIS A LA PERSONA
8. Benestar Social. Conveni de col·laboració amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la cessió de l’ús de 6 habitatges de titularitat pública per impulsar les polítiques socials municipals.
S’acorda:
PRIMER: Deixar sense efecte el Conveni subscrit amb ADIGSA, en data 9 de juliol de 2008. Aquest conveni resta sense efecte a partir del dia que entri en vigor el conveni que s’aprova en el següent punt del present acord.
SEGON: Aprovar la proposta del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, per tal d’establir els termes en què col·laboraran ambdues entitats per la cessió de 6 habitatges públics a l'Ajuntament de Reus, d’acord amb les especificacions establertes en el mateix.
TERCER: Aprovar la despesa de 13.345,44€, d’acord amb el que regula el conveni i d’acord amb el que detalla l’annex adjunt del mateix:
- Per a l’exercici 2013, 7.784,84 euros equivalents a la part proporcional dels mesos de juny a desembre de l’any 2013 amb càrrec de la partida 308122-2311030-202.
- La xifra restant, de 5.560.60 euros, s’imputaran al pressupost de l’anualitat 2014, per la qual cosa s’haurà d’habilitar crèdit adequat i suficient en l’esmentat pressupost en el moment de la seva aprovació.
QUART: Comunicar aquest acord a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, als efectes escaients.
9. Cultura i Joventut. Fixació dels preus públics d’elements diversos de promoció elaborats en motiu de l'exposició "Fortuny, el Mite" .
S’acorda:
PRIMER. Aprovar els preus públics dels següents elements de promoció elaborats en motiu de l’exposició “Fortuny, el Mite”:
Bolígraf mod. Wide Body Digital ref. Fortuny 3,00 € IVA inclòs (21%)
Llapis mod. Evolution Dig. Goma/punta ref. Fortuny 2,50 € IVA inclòs (21%)
Tassa blanca ref. Fortuny imatge 12,00€ IVA inclòs (21%)
Tassa blanca ref. Fortuny genèric 14,00€ IVA inclòs (21%)
Imant de ceràmica ref. Fortuny 9,00€ IVA inclòs (21%)
Ventall mod. Peral fusta amb vernís 23 cm amb capseta cartró blanca ref. Fortuny 15,00 € IVA inclòs (21%)
Bloc tela impresa ref. Fortuny 5,00 € IVA inclòs (21%)
Bloc cola amb goma ref. Fortuny 3,00 € IVA inclòs (21%)
Pòster genèric ref. Fortuny (73 cm x 50 cm) 18,00 € IVA inclòs (21%)
Pòster “La Vicaria” ref. Fortuny (80 cm x 34,5 cm) 18,00 € IVA inclòs (21%)
Pòster “Banderola Fortuny” ref. Fortuny (80 cm x 34,5 cm) 18,00 € IVA inclòs (21%)
Tela “Fortuny” ref. Fortuny (40 cm x 30 cm) 45,00 € IVA inclòs (21%)
Tela “Fortuny” ref. Fortuny (30 cm x 20 cm) 35,00 € IVA inclòs (21%)
Carpeta 10 serigrafies (85 cm x 63 cm) ref. Fortuny 1.250,00 € IVA inclòs (21%)
Cartell botiga exposició “Fortuny, el Mite” 2,00 € IVA inclòs (21%)
Postal passe partout odalisca 28 x 35 12,20 € IVA inclòs (21%)
Gamussa La Vicaria 5,90 € IVA inclòs (21%)
Làmina Fortuny MNAC PPR 5,10 € IVA inclòs (21%)
Llibreta La Vicaria 3,90 € IVA inclòs (21%)
Postal batalla Tetuan panoràmica MNAC PPR 1,00 € IVA inclòs (21%)
Postal doble l’Odalisca MNAC 2,50 € IVA inclòs (21%)
Litografies commemoratives Any Fortuny ref. Perico Pastor 125,00 € IVA inclòs (21%)
SEGON: Aprovar els nous preus públics de les entrades de l’exposició “Fortuny, el Mite”, per la venda massiva d’entrades o per la venda a agències de viatges i operardors turístics:
Preu públic entrada adults. Venda massiva entre 50 i 100 entrades 4,00€, preu exempt d’IVA
Preu públic entrada adults. Venda massiva a partir de 101 entrades 3,00€, preu exempt d’IVA
Preu públic entrada adults. Venda a agències viatges o operadors turístics 3,00€, preu exempt d’IVA
10. Ensenyament i Política Lingüística. Bases de subvencions per al foment de l’escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys a les escoles bressol municipals.
S’acorda:
PRIMER: Aprovar inicialment les bases per a la concessió de subvencions per al foment l’escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys en les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus.
SEGON: Sotmetre les bases previstes en l’acord anterior al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament establerta, entenent-se definitivament aprovades en el cas que en el termini establert per a aquest tràmit no es formulin al·legacions ni reclamacions. En aquest sentit, les bases se sotmetran al tràmit d’informació pública per un termini de 20 dies des de la publicació del corresponent anunci al Butlletí Oficial de la Província, i es publicaran íntegrament mitjançant un nou anunci al Butlletí Oficial de la Província un cop restin definitivament aprovades. Així mateix, s’inserirà en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya una referència de l’anunci de publicació del text.
TERCER: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. M. Dolors Sardà Lozano, per tal que formalitzi els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors.
11. Ensenyament i Política Lingüística. Fixació dels preus públics per als serveis de les escoles bressol municipals durant el mes d’agost.
S’acorda:
PRIMER: Acordar l’obertura de les escoles bressol municipals per a la prestació del servei d’escola bressol a les famílies ja usuàries de les escoles bressol municipals durant el període comprès entre els dies 29 de juliol i 30 d’agost de 2013, ambdós inclosos. De conformitat amb les previsions inicials, aquesta activitat se centraria a l’EBM El Lligabosc.
SEGON: Aprovar els preus públics dels serveis oferts a les escoles bressol municipals detallats en els antecedents d’aquest acord i per al període indicat, que restarien en els termes que tot seguit s’assenyalen:
- De 9 a 13 hores: 43 € /nen /setmana
- De 3/4 de 8 a 9 hores: 10 €/setmana
- De 13 a 15 hores (dinar inclòs): 27 €/setmana
TERCER: Facultar la regidora delegada d’Ensenyament i Política Lingüística per tal adopti les resolucions necessàries per a fer efectius els presents acords.
12. Ensenyament i Política Lingüística. Bases per a l'atorgament de subvencions per al finançament de les despeses relatives a la gestió de menjadors escolars.
S’acorda:
PRIMER: Aprovar inicialment les bases que han de regir la concessió de subvencions, pel procediment de concurrència competitiva, per al finançament de les despeses relatives a la gestió del servei de menjador escolar dels centres educatius públics de la ciutat de Reus.
SEGON: Sotmetre les bases anteriors al tràmit d’informació pública en la forma reglamentàriament prevista. En cas que no es formulin al·legacions o reclamacions en l’esmentat tràmit, les bases restaran definitivament aprovades.
TERCER: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. M. Dolors Sardà Lozano, per tal que adopti qualsevol resolució necessària per a l’aplicació efectiva d’aquestes bases.
13. Benestar Social - Regidoria Família i Gent Gran. Rescissió de l'encàrrec de gestió encomanat a la Fundació per l'Acció Eductiva (FAE) pel programa “minuts menuts”.
S’acorda:
PRIMER: Suspendre el desenvolupament del projecte “Minuts Menuts” a la ciutat de Reus.
SEGON: Resoldre de forma anticipada l’encàrrec de gestió que s’efectuà a la FUNDACIO PER L’ACCIÓ EDUCATIVA (FAE) per al desenvolupament del projecte MINUTS MENUTS pel període corresponent a l’any 2013, i que fou aprovat per decret de l’Alcaldia de data 10 de gener de dos mil tretze.
L’esmentada resolució anticipada es produirà amb efectes des del dia 1 de juliol de 2013, aquest inclòs.
TERCER: Instar dels serveis corresponents la liquidació de l’esmentat encàrrec amb la fundació i la formalització dels documents que esdevinguin necessaris per fer efectius els presents acords.
QUART: Notificar aquest acord a la FUNDACIO PER L’ACCIÓ EDUCATIVA (FAE), als efectes pertinents.
Assumptes sobrevinguts
No n’hi ha.
Reus, 18 de juny de 2013
El secretari general
Jaume Renyer Alimbau