Junta de Govern Local 2013-10-06

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Diumenge, 6/10/2013

Acta núm. 18/2013

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 6 DE SETEMBRE DE 2013

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del dia 2 d’agost de 2013.

2. Informació de l’Alcaldia.

No n'hi ha.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació de la relació de despeses.

S’acorda:

Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt a l’expedient per un total d’1.106.169,88 € (UN MILIÓ CENT SIS-MIL CENT SEIXANTA-NOU EUROS AMB VUITANTA-VUIT CÈNTIMS), amb càrrec a les corresponents partides de l’exercici 2013 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin per part dels proveïdors i contractistes.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la despesa estimada anual pel tractament dels residus de la gestió de la planta de voluminosos dins del contracte de la concessió administrativa del servei públic integral de recollida de residus sòlids urbans i de neteja viària de Reus.

S'acorda:

Primer. Aprovar la despesa estimada anual pel tractament dels residus de la gestió de la planta de voluminosos dins del contracte de la concessió administrativa del servei públic integral de recollida de residus sòlids urbans i de neteja viària de Reus, adjudicada a l'empresa FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS SA, per un import de 140.000 euros (IVA inclòs).

Segon. Formalitzar la modificació del contracte en document administratiu.

Tercer. Atorgar els recursos legals oportuns.

5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Subrogació a favor de l’empresa GAS NATURAL COMERCIALIZADORA SA en relació al contracte del subministrament d’energia elèctrica en baixa tensió amb potència superior a 10kW dels edificis i recintes municipals de l’Ajuntament de Reus i dels seus ens de gestió dependents.

S'acorda:

Primer. Acceptar i considerar adequada i suficient la documentació aportada per l’empresa UNIÓN FENOSA COMERCIAL SL, arrel del requeriment municipal.

Segon. Considerar subrogada a l’empresa GAS NATURAL COMERCIALIZADORA SA en tots els drets i obligacions de l’empresa UNION FENOSA COMERCIAL SL, en relació al contracte de el subministrament d’energia elèctrica en baixa tensió amb potència superior a 10kW dels edificis i recintes municipals de l’Ajuntament de Reus i dels seus ens de gestió dependents.

Tercer. Afegir una addenda al contracte subscrit en data 21.09.2012, per tal de deixar constància de la subrogació en la personalitat jurídica produïda.

Quart. Atorgar els recursos legals oportuns.

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Adjudicació del contracte de la Gestió del servei públic de teleassistència domiciliària.

S'acorda:

Primer. Excloure l’oferta presentada per les empreses AVANZA SOCIOSANITARIO SPAIN SL-CALBOQUER SL, pels motius expressats en la part expositiva del present acord.

Segon. Adjudicar a l’empresa TELEVIDA SERVICIOS SOCIOSANITARIOS SLU la contractació de la Gestió del servei públic de teleassistència domiciliària per la quantitat total anual de 235.440,00 euros (més l'IVA que li correspongui), d’acord amb el següent detall, i que resulta de la seva proposició econòmica de data 27.06.2013:

Base imposable IVA 4% TOTAL
Preu aparell 15,00€ 0,60€ 15,60€

Estimació inicial 1308 unitats x preu aparell 15,00€ + IVA 4% = 20.404,80€

Nombre d’unitats gratuïtes: 100

Tercer. Notificar el present acord als licitadors que han participat en la licitació i publicar-lo en el perfil del contractant de l’ Ajuntament de Reus.

Quart. Formalitzar en el seu cas, el contracte administratiu en el termini dels 8 dies hàbils següents a comptar des de la notificació d’aquest acord, i PUBLICAR l’anunci de la formalització del contracte en el perfil del contractant i en els butlletins oficials corresponents, a l’empara del que disposa l’article 154 de la TRLCSP.

Cinquè. Atorgar els recursos legals oportuns.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

7. Gestió Urbanística. Recepció parcial de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l'àrea 4.71 "Masia Crusells".

S'acorda:

Primer. Rebre les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l'àrea 4.71 "Masia Crusells" relatives al soterrament de la línia de MT i a la construcció d'una part de les xarxes d'aigua i sanejament.

Segon. Concedir un termini de sis mesos a MASIA CRUSELLS DE HERMANOS MIGUEL BREA, SL, en qualitat de promotors de les obres d'urbanització, per finalitzar les obres que resten pendents d'execució i lliurar-les a l'Ajuntament per a la seva recepció.

Tercer. Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Miquel Domingo Rodríguez, per subscriure l’acta de recepció i demés documents necessaris pe fer efectiu l'acord.

8. Gestió Urbanística. Recepció de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del projecte d’urbanització complementari de l’enjardinament a l’entorn de les rieres del sector industrial H.12 “Mas Sunyer”.

S'acorda:

Primer. Rebre les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions del projecte d’urbanització complementari de l’enjardinament a l’entorn de les rieres del sector industrial H.12 “Mas Sunyer”.

Segon. Retornar les fiances dipositades per GESTION MAS SUNYER, SL (538.147,71 €), ARAN INTERNACIONAL (600.077,79 €), PRONAI, SL (744.916,46 €), CARLOTA SUNYER ALDOMÀ (376.703,40 €), i LANSCAPE AUGUSTA (161.444,31 € i 538.147,71 €), sempre i quan siguin substituïdes per una altra per import de 907.642,67 € per garantir l’execució de l’obra pendent d’execució al sector (sistema d’abocament de les aigües residuals i pluvials de tota la urbanització).

SERVEIS A LA PERSONA

9. Ensenyament. Encàrrec a la Fundació per a l’Acció Educativa (FAE) per la gestió de les escoles bressol municipals. Curs 2013-2014.

S’acorda:

Primer. Encarregar a la FUNDACIO PER L’ACCIÓ EDUCATIVA la gestió de les escoles bressol municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L’Olivera i El Lligabosc.

Segon. L’esmentat encàrrec inclou, en tot cas, les tasques que s’indiquen a l’informe - proposta d’encàrrec emès pels serveis de la regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, i que consta a l’expedient.

La FUNDACIÓ PER L’ACCIÓ EDUCATIVA podrà contractar externament, en tot o en part, els treballs necessaris per la seva execució.

Tercer. El present encàrrec s’efectua per al curs escolar 2013-2014, que abasta el període comprès entre els dies 1 de setembre de 2013 i fins al dia 31 d’agost de 2014, ambdós inclosos.

Quart. Aprovar la despesa màxima corresponent a l’esmentat encàrrec, per un import a per un import global de 1.703.454,90 € euros, dels quals la xifra de 549.089,90 euros s’imputen a la partida 309119-32111-260 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2013. La xifra restant, d’un import de 1.154.365,00 euros, s’imputarà al pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2014, que restarà condicionada a l’existència de consignació en el pressupost de l’esmentat exercici, per la qual s’haurà d’habilitar el crèdit adequat en les partides corresponents.

El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà prèvia emissió i presentació, per part de la FUNDACIO PER L’ACCIÓ EDUCATIVA a l’Ajuntament, de les corresponents factures, que s’emetran amb periodicitat mensual pels serveis prestats, en consonància amb el pressupost de l’encàrrec i que es presentaran en el termini de quinze dies des de la finalització de cada mes natural.

Tot l’esmentat, sens perjudici de les liquidacions que es preveuen en l’informe - proposta d’encàrrec efectuat pels serveis de la regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, que hauran d’ésser conformades per la citada Àrea i posteriorment aprovades per mateixa regidoria delegada.

Cinquè. LA FUNDACIO PER L’ACCIÓ EDUCATIVA té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s’efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el contracte específic, obrant a l’expedient, que hauran de formalitzar ambdues parts, i que també s’aprova amb el present acord.

Sisè. Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

10. Ensenyament. Encàrrec a la AMERSAM del manteniment i neteja dels patis de les escoles públiques i de les escoles bressol municipals. Curs 2013-2014.

S’acorda:

Primer. Encarregar a la societat APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM, la realització del conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja dels patis de les escoles públiques i de les escoles bressol municipals.

Segon. L’esmentat encàrrec inclou en tot cas les tasques que seguidament es detallen i amb les freqüències mínimes que s’especifiquen:

TASQUES FREQÜÈNCIA
Neteja general Quinzenal
Control de papereres Quinzenal
Neteja general dels patis més herba/runa Quinzenal
Neteja general de les pistes Quinzenal
Rastrillat sauló (superficial) Quinzenal
Neteja embornals/desaigües quan sigui necessari Quinzenal
Control, i seguiment de plagues, amb aplicació de tractament fitosanitari quan calgui Quinzenal
Control i reparació de sistemes de reg(no inclou material) Quinzenal
Retall de branques quan puguin tenir perill Setmanal
Control dels arbres i arbustos recent plantats Quinzenal
Manteniment dels parterres Quinzenal
Retallat de les tanques Anual
Esporga d’arbres fins a 3 metres Anual

Aquestes tasques s’hauran de realitzar als centres que determinarà l’Ajuntament de Reus, qui en facilitarà la relació pertinent, que consta a l’expedient de referència.

Sens perjudici de l’esmentat, si es detecta la necessitat de modificar les tasques o la freqüència a dur-les a terme, o els centres sobre els quals s’han de realitzar aquestes tasques, mitjançant resolució d’aquesta regidoria delegada o per mutu acord entre l’Ajuntament i la societat AMERSAM, s’adequarà aquest quadre o la relació de centres a les necessitats sorgides.

Tercer. El present encàrrec s’efectua pels períodes compresos entre els mesos de setembre a novembre de 2013, i entre els mesos de gener a juliol de 2014, tots ells inclosos.

Quart. La societat AMERSAM podrà encarregar la seva execució, total o parcialment, a qualsevol altra entitat depenent directa o indirectament d’aquest Ajuntament que sigui competent en la matèria, o subcontractar-ho a terceres persones, prèvia realització, si s’escau, dels oportuns processos de licitació.

Cinquè. L’esmentat encàrrec s’aprova per un import global màxim de 60.439,50 euros (IVA inclòs), que aportarà l’Ajuntament a la societat AMERSAM, en les següents anualitats:
• L’import de 18.131,85 euros, amb càrrec a la partida 309119-3200-22799 del pressupost municipal de 2013.
• L’import restant, 42.307,65 euros, s’abonarà amb càrrec al pressupost municipal de despeses de l’any 2014, en el qual s’hauran d’habilitar les partides corresponents.

Sisè. El pagament d’aquest encàrrec es farà prèvia emissió i presentació per part d’AMERSAM a l’Ajuntament de les corresponents factures mensuals, cada una d’elles d’un import de euros 6.043,95 (IVA inclòs). La darrera factura, s’haurà d’acompanyar de la corresponent liquidació econòmica, amb el detall de la relació de les despeses derivades del present encàrrec, i l’import d’aquesta darrera factura s’ajustarà al que correspongui en virtut de l’esmentada liquidació.

Setè. L’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística assumirà la tasca de control i supervisió dels treballs encarregats.

Vuitè. En la mesura que del present acord en resulti la necessitat de possibilitar, en qualsevol de les seves formes l’accés a dades de caràcter personal de terceres persones, l’Ajuntament de Reus i la societat AMERSAM, es comprometen a garantir, en el seu màxim grau de seguretat, la confidencialitat de les dades de tots els usuaris que es beneficiïn de les accions derivades del present encàrrec. Aquestes dades seran l’objecte de tractament d’informació i proveïment del servei, en compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i la normativa vigent que la desenvolupa. Cadascuna de les entitats esmentades serà responsable del compliment d’aquesta normativa.

En relació a aquelles dades que l’Ajuntament en faciliti l’accés a la societat AMERSAM, l’entitat receptora de les dades tindrà la consideració d’encarregada del tractament, i el seu tractament s’ha d’efectuar d’acord amb les instruccions de l’Ajuntament. L’entitat receptora de les dades no podrà aplicar ni utilitzar les dades amb una finalitat diferent de la que figuri en el present conveni, ni comunicar-les a altres persones, ni tan sols per conservar-les; així mateix, es compromet a adoptar les mesures de seguretat previstes en l’article 9 de la Llei Orgànica 15/1999.

11. Formació. Encàrrec a l’IMFE de la gestió de l’Escola d’Adults Marta Mata. Curs 2013-2014.

S’acorda:

Primer. Encarregar de nou a l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el conjunt de tasques necessàries per al desenvolupament del conjunt d’accions inherents a l’activitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel curs 2013/2014.

Els termes del present encàrrec són els previstos en aquest acord i en l’addenda al conveni formalitzat el dia 18 de març de 2011, que seguidament també s’aprova.

En conseqüència, els elements inclosos en l’esmentat encàrrec, amb caràcter exemplificatiu i no exhaustiu, comprenen les següents accions, que s’executaran d’acord els procediments establerts a l’IMFE:

- L’ús dels espais i les instal·lacions necessàries per acollir la totalitat de l’activitat formativa Marta Mata, així com dels recursos tecnològics necessaris (ordinadors, pissarres digitals,...) i altre material de suport pedagògic de l’IMFE Mas Carandell.
- La gestió, control i seguiment de l’oferta formativa de l’Escola d’Adults Marta Mata; per a aquesta tasca, s’empraran les aplicacions que l’IMFE Mas Carandell disposa per a tal efecte. Així mateix, la gestió dels preus públics aprovats per l’Ajuntament s’efectuarà amb la normativa reguladora específica que té aprovada l’Institut, sempre i quan aquesta no resulti contrària a les disposicions de l’Ordenança general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals i al Reial Decret legislatiu 2/2004; igualment, el cobrament de les matrícules de l’Escola d’Adults així com els tràmits que se’n derivin es realitzaran a través del servei de gestió econòmica de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, i als comptes que indiqui aquest Institut.
- Així mateix, l'IMFE efectuarà la contractació de béns i serveis no docents necessaris per a l’oferta formativa de l’Escola d’Adults Marta Mata, d’acord amb les necessitats indicades pel responsable tècnic del citat Centre de formació d’Adults, i amb l'operativa també indicada a l'annex del present document.
- L’ eventual i ocasional contractació de professionals externs, sempre que ho permeti la normativa vigent, d’acord amb les necessitats indicades pel responsable tècnics del citat Centre de formació d’Adults i amb el vist i plau previ de la regidora delegada de Formació per a la Integració, si aquestes tasques docents no poden ésser assumides pel personal propi del Centre de formació d’Adults.

El present encàrrec no inclou, en cap cas, la gestió dels recursos humans de la plantilla de l’Ajuntament de Reus adscrit al Centre de formació d’Adults Marta Mata, que restaran sota la dependència funcional i exclusiva de la Regidoria delegada de Formació per a la Integració, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística.

Segon. El present encàrrec abasta el període comprès entre l'1 de setembre de 2013 i el 31 d'agost de 2014.

Tercer. Aprovar l’addenda 3 al conveni formalitzat entre l’Ajuntament i l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el dia 18 de març de 2011 i que ha de permetre regular de forma més adient la relació entre ambdues entitats en l’activitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel període indicat en el punt anterior d'aquest acord.

Quart. Facultar a la Sra. Montserrat Duch Cartañà, regidora delegada de Formació per a la Integració, per a la formalització de l'esmentada addenda 3.

Cinquè. Donar trasllat d’aquest acord a i l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell, als efectes pertinents.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

12. Assessoria Jurídica. Encàrrec a EPEL INNOVA per l’assistència tècnica a l’Oficina per la Revisió del Pla General de l’Ajuntament de Reus.

S’acorda:

Primer. Encarregar, de nou, a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA de l’assistència tècnica per a l’Oficina per la Revisió del Pla General de l’Ajuntament de Reus.

Segon. L’esmentat encàrrec inclourà, amb caràcter exemplificatiu i no exhaustiu, les tasques que es relacionen a l’informe - proposta emès el dia 26 de juny d’enguany pel gerent d’àmbit de Serveis Territorials i pel Regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, que consta a l’expedient.

L’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA podrà contractar externament, en tot o en part, els treballs necessaris per la seva execució.

Tercer. El present encàrrec s’efectua pel període comprès entre els dies 15 de setembre de 2013 i 14 de setembre de 2014, ambdós inclosos.

Quart. Aprovar la despesa màxima corresponent a l’esmentat encàrrec, per un import a per un import global de 70.000 € euros, que s’imputen a la partida 406132-151000-640 del pressupost municipal.

El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà es farà prèvia emissió i presentació, per part de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA a l’Ajuntament, de les corresponents factures mensuals, per l’import corresponent als treballs efectivament realitzats en la respectiva mensualitat.

Cinquè. L’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s’efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el contracte específic, obrant a l’expedient, que hauran de formalitzar ambdues parts, i que també s’aprova amb el present acord.

Sisè. Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Reus, 26 de setembre de 2013

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.