Junta de Govern Local 2016-02-05

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 5/02/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 02/2016

Caràcter: ordinària
Data: 05/02/2016
Horari: 12:00h a 12:15h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:
Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general
Sr. Baldomero Rovira López, interventor

S'ha excusat:
Sr. Jordi Cervera Martínez

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Urbanística. Desestimació del recurs potestatiu de reposició formulat per la Junta de compensació de l'àrea 4.34 carrer Maspujols, contra l'apartat segon de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió de 23 d'octubre de 2015, sobre l'aprovació definitiva del Projecte d'urbanització de l'àrea 4.34 carrer Maspujols.

4. Assessoria Jurídica. Encàrrec a Reus Transport Públic, SA de la gestió de l’estació d’autobusos de Reus.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 22 de gener de 2016.

2. Informació de l’Alcaldia

No n'hi ha.

3. Gestió Urbanística. Desestimació del recurs potestatiu de reposició formulat per la Junta de compensació de l'àrea 4.34 carrer Maspujols, contra l'apartat segon de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió de 23 d'octubre de 2015, sobre l'aprovació definitiva del Projecte d'urbanització de l'àrea 4.34 carrer Maspujols.

"Vist el recurs potestatiu de reposició formulat pel Sr. Ricard Ivern Morelló en representació de la Junta de compensació de l'àrea 4.34 CARRER MASPUJOLS, interposat contra l'apartat segon de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local el 23 d'octubre de 2015, pel qual s'aprova definitivament el Projecte d'urbanització de l'esmentada àrea.

Atès que l'Entitat recurrent al·lega bàsicament la manca d'emparament legal per sol·licitar la constitució de la garantia del 12% del valor de les obres d'urbanització, al considerar que no els hi són aplicables els arts. 106.3 i 107.3 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, relatius al planejament derivat, i que l'article 161 del Reglament de la Llei d'urbanisme, aprovat per Decret 305/2006, de 18 de juliol, preveu la devolució de l'aval un cop aprovat definitivament el projecte de reparcel·lació, i demana que, en estimació del recurs, es deixi sense efecte l'apartat segon de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local el passat 23 d'octubre de 2015.

Vist que l'article 106.3 del text refós diu:

«La constitució de la garantia a què fa referència l’article 107.3 és condició d’eficàcia de l’executivitat dels plans urbanístics derivats i dels projectes d’urbanització d’iniciativa privada. El termini per a acreditar la constitució de la garantia davant l’administració urbanística que pertoqui és d’un any. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi acreditat, l’administració ha de requerir a les persones obligades que compleixin llur obligació i els ha d’advertir que, si no ho fan en el termini concedit amb aquesta finalitat, la tramitació del pla resta sense cap efecte, d’acord amb el que s’estableixi per reglament.»

I l'article 107.3:

«Per a la publicació de l’acord d’aprovació definitiva dels plans urbanístics derivats i dels projectes d’urbanització d’iniciativa privada, és requisit previ que s’asseguri l’obligació d’urbanitzar mitjançant la constitució de la garantia corresponent, per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització.»

Atès que de la dicció dels propis preceptes legals resulta evident i difícilment discutible que per a la publicació de l'acord d'aprovació definitiva dels projectes d'urbanització d'iniciativa privada, cal assegurar l'obligació d'urbanitzar mitjançant la constitució de la garantia per import del 12% de les obres d'urbanització.

Atès que aquesta prescripció actualment vigent s'ha mantingut amb petites variacions al llarg de les diferents modificacions normatives del Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, per tant procedeix desestimar la falta d'emparament legal al·legada per la recurrent de la previsió de l'apartat segon de l'acord recorregut.

Atès que la garantia d'urbanització és exigència habitual en la major part de legislacions urbanístiques quan els interessats desenvolupen la funció pública d'execució del planejament i se sol regular la cancel·lació o devolució amb la recepció de l'obra d'urbanització.

Atès no obstant que a l'ordenament urbanístic català es preveu a l'article 161 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme, possiblement per evitar la doble garantia real i financera, la substitució de garanties amb l'afecció real de les finques resultants al pagament del saldo del compte de liquidació definitiva.

Atès per altra part la previsió de que l'aprovació definitiva del projecte d'urbanització ha de ser prèvia o simultània al de reparcel·lació, efectivament un cop sigui plenament eficaç l'afecció real amb la corresponent inscripció al registre de la propietat del projecte de reparcel·lació, procedirà aleshores la substitució de garanties.

Per tant, si durant el termini de constitució de la garantia del 12% exigida queda degudament inscrita al registre de la propietat l'afecció real de les finques resultants, únicament aleshores podria quedar alliberada la Junta de compensació de l'obligació de constituir garantia financera, com sembla deduir-se de l'article 19.3 del RD 1093/1997, de 4 de juliol, pel qual s'aproven les normes complementàries al Reglament per a l'execució de la Llei Hipotecària sobre inscripció al Registre de la Propietat d'actes de naturalesa urbanística.

Per tot l'exposat, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), S’ACORDA:

- Desestimar el recurs potestatiu de reposició formulat en data 7 de desembre de 2015 pel Sr. Ricard Ivern Morelló en representació de la Junta de compensació de l'àrea 4.34 CARRER MASPUJOLS, contra l'apartat segon de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió de 23 d'octubre de 2015, sobre l'aprovació definitiva del projecte d'urbanització de l'àrea 4.34 CARRER MASPUJOLS."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Assessoria Jurídica. Encàrrec a Reus Transport Públic, SA de la gestió de l’estació d’autobusos de Reus.

Atès que en data 23.07.07 es va subscriure el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’empresa municipal Reus Transport Públic,SA. per a la realització del control, neteja, atenció d’usuaris i assistència tècnica en la gestió de l’estació d’autobusos de Reus, per a la consecució de fins comuns, la realització d’activitats que redundin en benefici mutu, i a la consecució dels seus respectius objectius, iniciant-se la seva prestació en data 01-04-07.

Atès que el conveni tenia una durada de dos anys, a comptar des de la data d’inici del servei, que va ser l’1 d’abril de 2007, i que segons el pacte segon del conveni, aquest es podia prorrogar per períodes anuals, i per mutu acord de les parts, manifestat expressament abans de la seva finalització, sense que la durada total del contracte, incloses les pròrrogues, pogués excedir de quatre anys.

Atès que en data 25-03-09 es va aprovar una pròrroga del conveni per un període d’un any, amb efectes de l’1-04-09 i posteriorment, per decret de data 28-4-2010 es va aprovar la darrera pròrroga d'un any, amb efectes de l'1-4-2010, per la qual cosa el conveni va finalitzar el període de vigència el 31-03-2011.

Vist que s'ha emès un informe de necessitats per part del Departament de Via Pública i Medi Ambient, de data 11-1-2016, emès a l'empara de l'art 22 del RDL 3/2011 de 14 de novembre, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i s'ha preparat, per part de Reus Transport Públic SA, una proposta relativa a la prestació del servei, per a l'any 2016, que s'ha pressupostat en la quantitat de 68.350,68€, corresponent al servei de vigilància, neteja i atenció d'usuaris de l'estació d'autobusos.

Vist que s'ha emès informe del departament de Via Pública i Medi Ambient de data 9-12-2015, en el qual es posa de manifest que es condiciona la dotació de la partida pressupostaria habilitada, a l'aprovació del pressupost del 2016, de conformitat amb el que s'indica a l'art 109 del RDL 3/2011.

Atès que l'empresa Reus Transport Públic SA ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic i com a poder adjudicador de l'Ajuntament de Reus se li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes en relació a les activitats relacionades al seu objecte social, a l'empara del que disposa l'art 3.b), 4.1.n) i 24.6 del RDL 3/2011.

Atès que a l'art 2 dels Estatuts de la Societat Municipal (en la nova redacció aprovada per la Junta General de la societat, Ple en sessió de 29-02-2008), s'indica que el seu objecte social consisteix en:

a) quantes activitats estiguin encaminades a l'organització, gestió i prestació del servei públic de transport col·lectiu de viatgers i el servei de transport adaptat a les persones de mobilitat reduïda així com totes aquelles activitats complementàries relacionades amb aquest servei públic.

b) d’altres serveis complementaris relacionats amb la circulació, el transport, la mobilitat i la via pública.

Vist que els Convenis de col·laboració , d'acord amb el que disposa l'art 303 del Decret 179/1995 de 13 de maig, Reglament d'obres,activitats i serveis de les entitats locals són instruments per a la prestació de serveis o pel desenvolupament de les competències legalment atribuïdes a elles, i que tinguin un interès comú a satisfer.

Vist que es regulen els principis de cooperació i col·laboració de les Administracions Públiques pels criteris d'eficiència i servei als ciutadans als articles 3, 4 i 6 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de Règim Jurídic i Procediment Administratiu comú i arts 112 a 117 de la Llei 26/2010 de 3 d'agost de Règim Jurídic i Procediment de les Administracions públiques de Catalunya.

Vist el decret de l'Alcaldia 7034 de data 15 de juny de 2015 en el qual s'indica que les competències de les regidories delegades es limita als encàrrecs i comandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000€, i als convenis de col·laboració, quan el seu import no superi els 50.000€.

Vist el decret de l'Alcaldia 7032 de data 15 de juny de 2015 en el qual s'indica que es delega a favor de la Junta de Govern els encàrrecs, les comandes de gestió i els convenis quan per raó del seu import sigui competent l'Alcalde, i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als Regidors delegats.

En conseqüència, en base a les competències reconegudes a aquest òrgan de govern, S'ACORDA:

PRIMER: Aprovar l'encàrrec a favor de l'empresa Municipal Reus Transport Públic,SA, per a la realització del servei de vigilància, neteja, i atenció d’usuaris de l’estació d’autobusos de Reus per un període d’un any, amb efectes des del dia 1 de gener de 2016, per un import de 68.350,68€.

SEGON: Subscriure un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Reus i l'empresa Municipal, Reus Transport Públic,SA, als efectes de regular el servei de vigilància, neteja, i atenció d’usuaris de l’estació d’autobusos de Reus.

El pagament del servei derivat d'aquest encàrrec, s'efectuarà amb factures mensuals, pels imports corresponents, efectivament prestats, i que haurà de rebre la prèvia conformitat del departament de Via Pública, per poder ser satisfetes a la societat Municipal.

TERCER: Facultar al Regidor delegat de l'Àrea de Via Pública, per a la formalització de l'esmentat conveni i documents necessaris per a la seva plena efectivitat."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.