Junta de Govern Local 2016-03-18

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 18/03/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 04/2016

Caràcter: ordinària
Data: 18/03/2016
Horari: 12:05h a 12:15h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:
Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sra. Montserrat Flores Juanpere
Sr. Josep Maria Vidal Sabaté, secretari en funcions

S'ha excusat:
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Baldomero Rovira López, interventor

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària: Donar compte dels decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2015013932, 2015014072, 2016000721, 2016000889, 2016002197, 2016002441, 2016002249, 2016002616, en relació a l’aprovació de factures, certificacions d’obres, serveis i subministraments.

4. Patrimoni del Sòl. Retorn de la cessió urbanística de la finca situada a l’Av. de Salou, núm. 181, realitzada l’any 1996 en el marc del Pla Parcial del Sector G-8 “Mas Cases”.

5. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector A.9b «Barranc Martí o del Cementiri» presentat per la Junta de compensació.

6. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de l'encàrrec a REUS MOBILITAT I SERVEIS SA del manteniment de les escoles públiques i de les escoles bressol municipals.

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 19 de febrer de 2016.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa que el ple de l’Ajuntament de Reus, reunit avui a les 9h en sessió extraordinària, ha aprovat una modificació de crèdits del Pressupost municipal que permetrà autoritzar la liquidació de la part proporcional suprimida de la paga extraordinària de l’exercici 2012 als treballadors de l’Ajuntament, els organismes autònoms i les empreses municipals.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària: Donar compte dels decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2015013932, 2015014072, 2016000721, 2016000889, 2016002197, 2016002441, 2016002249, 2016002616, en relació a l’aprovació de factures, certificacions d’obres, serveis i subministraments.

Es dóna compte dels decrets següents:

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2015013932 de data 22-12-2015:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 024F/2015, per un import de 2.540.677,78€ (dos milions cinc-cents quaranta mil sis-cents setanta-set euros amb setanta-vuit cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 024F/2015, per un import de 2.540.677,78€ (dos milions cinc-cents quaranta mil sis-cents setanta-set euros amb setanta-vuit cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2015014072 de data 30-12-2015:

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 026F/2015, per un import de 886.790,06€ (vuit cents vuitanta-sis mil set-cents noranta euros amb sis cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 026F/2015, per un import de 886.790,06€ (vuit-cents vuitanta-sis mil set-cents noranta euros amb sis cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016000721 de data 27-01-2016

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 027F/2015, per un import de 2.340.361,07€ (dos milions tres-cents quaranta mil tres-cents seixanta-un euros amb set cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments i transferència a l'entitat municipal, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 027F/2015, per un import de 2.340.361,07€ (dos milions tres-cents quaranta mil tres-cents seixanta-un euros amb set cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015, d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016000889 de data 29-01-2016

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzades per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 029F/2015, per un import de 384.029,95€ (tres cents vuitanta-quatre mil vint-i-nou euros amb noranta-cinc cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 029F/2015, per un import de 384.029,95€ (tres-cents vuitanta-quatre mil vint-i-nou euros amb noranta-cinc cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015, d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016002197 de data 26-02-2016

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 028F/2015, per un import de 1.958.880,78€ (un milió nou-cents cinquanta-vuit mil vuit-cents vuitanta euros amb setanta-vuit cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

D'acord amb l'art. 176 del RDL 2/2004 que aprova el TRLRHL, que regula la temporalitat dels crèdits, estableix que "Amb càrrec als crèdits de l'Estat de despeses de cada pressupost només es podran contraure obligacions derivades d'obres, serveis i demés prestacions o despeses en general que es realitzin en l'any natural del propi exercici pressupostari."

La instrucció de comptabilitat, model normal, aprovada per l'Ordre HAP/1781/2013, estableix als seus principis comptables d'obligat compliment el següent:

"Principi del meritament: Les transaccions i altres fets econòmics s'han de reconèixer en funció del corrent real de béns i serveis que els mateixos representen, i no en el moment en que es produeixi el corrent monetari o financer derivada d'aquells. Els elements reconeguts d'acord amb aquest principi són actius, passius, patrimoni net, ingressos i despeses."

Principi d'imputació pressupostària: La imputació de les operacions que s'hagin d'aplicar als Pressupostos de despeses i ingressos haurà d'efectuar-se d'acord amb els següents criteris:
....
- Les obligacions pressupostàries derivades d'adquisicions, obres, serveis, prestacions o despeses en general s'imputaran al Pressupost de l'exercici en que aquestos es realitzin i amb càrrec als respectius crèdits; els drets s'imputaran al Pressupost de l'exercici en que es reconeguin o liquidin."

HE RESOLT:

APROVAR les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 028F/2015, per un import de 1.958.880,78€ (un milió nou-cents cinquanta-vuit mil vuit-cents vuitanta euros amb setanta-vuit cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2015 el reconeixement de les obligacions, atès que acompleixen el criteri comptable del meritament i l'obligació de la seva imputació a dit exercici d'acord amb el principi d'imputació pressupostària, tot això d'acord amb la previsió de la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses recollida a l'art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL.."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016002441 de data 02-03-2016

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 030F/2015, per un import de 1.584.354,35€ (un milió cinc-cents vuitanta-quatre mil tres-cents cinquanta-quatre euros amb trenta-cinc cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

D'acord amb l'art. 176 del RDL 2/2004 que aprova el TRLRHL, que regula la temporalitat dels crèdits, estableix que "Amb càrrec als crèdits de l'Estat de despeses de cada pressupost només es podran contraure obligacions derivades d'obres, serveis i demés prestacions o despeses en general que es realitzin en l'any natural del propi exercici pressupostari."

La instrucció de comptabilitat, model normal, aprovada per l'Ordre HAP/1781/2013, estableix als seus principis comptables d'obligat compliment el següent:

"Principi del meritament: Les transaccions i altres fets econòmics s'han de reconèixer en funció del corrent real de béns i serveis que els mateixos representen, i no en el moment en que es produeixi el corrent monetari o financer derivada d'aquells. Els elements reconeguts d'acord amb aquest principi són actius, passius, patrimoni net, ingressos i despeses."

Principi d'imputació pressupostària: La imputació de les operacions que s'hagin d'aplicar als Pressupostos de despeses i ingressos haurà d'efectuar-se d'acord amb els següents criteris:
....
- Les obligacions pressupostàries derivades d'adquisicions, obres, serveis, prestacions o despeses en general s'imputaran al Pressupost de l'exercici en que aquestos es realitzin i amb càrrec als respectius crèdits; els drets s'imputaran al Pressupost de l'exercici en que es reconeguin o liquidin."

HE RESOLT:

APROVAR les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 030F/2015, per un import de 1.584.354,35€ (un milió cinc-cents vuitanta-quatre mil tres-cents cinquanta-quatre euros amb trenta-cinc cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin.

Aplicar amb efectes del dia 31 de desembre de 2015 el reconeixement de les obligacions, atès que acompleixen el criteri comptable del meritament i l'obligació de la seva imputació a dit exercici d'acord amb el principi d'imputació pressupostària, tot això d'acord amb la previsió de la temporalitat dels crèdits de l'estat de despeses recollida a l'art. 176 del RDL 2/2004 TRLRHL."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016002249 de data 26-02-2016

"Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 01/2016, per un import de 2.234.447,28€ (dos milions dos-cents trenta-quatre mil quatre-cents quaranta-set euros amb vint-i-vuit cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

HE RESOLT:

APROVAR les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 01/2016, per un import de 2.234.447,28€ (dos milions dos-cents trenta-quatre mil quatre-cents quaranta-set euros amb vint-i-vuit cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

- Decret del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 2016002616 de data 07-03-2016

"Vista la despesa corresponent a la liquidació de Taxa per informes facultatius per la senyalització de rutes saludables presentada per la Generalitat de Catalunya, realitzada per aquest Ajuntament, per un import de 138,36€ (cent trenta-vuit euros amb trenta-sis cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

HE RESOLT:

APROVAR la despesa corresponent a la liquidació de Taxa per informes facultatius per la senyalització de rutes saludables presentada per la Generalitat de Catalunya, realitzada per aquest Ajuntament, per un import de 138,36€ (cent trenta-vuit euros amb trenta-sis cèntims) amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016 i procedir al seu pagament."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

4. Patrimoni del Sòl. Retorn de la cessió urbanística de la finca situada a l’Av. de Salou, núm. 181, realitzada l’any 1996 en el marc del Pla Parcial del Sector G-8 “Mas Cases”.

"Atès que en compliment de les previsions del Pla Parcial del Sector G-8 “Mas Cases” del PGOU de la ciutat de Reus, la mercantil BORGES, SA, NIF A-25008202, va cedir gratuïtament a l’Ajuntament de Reus –als efectes de la seva incorporació al patrimoni municipal del sòl i habitatge- en concepte de reserva fiduciari de terrenys, a favor del Subsector A del Pla Parcial del Sector G-8 “Mas Cases”, la finca situada a l’Av. De Salou, núm. 181, ref. cad. 2356302CF4525E0001IL. Aquesta cessió es va fer mitjançant escriptura atorgada davant el Notari de Reus, Sr. Pedro Carrión García de Prada, en data 12-01-1996, núm. 52 del seu protocol; cessió que va ser acceptada per l’Ajuntament mitjançant escriptura atorgada davant el mateix Notari en data 04-03-1996, núm. 515 del seu protocol. Aquesta finca es va inscriure al Registre de la Propietat núm. 1 de Reus, al volum 1458, llibre 955, full 206, finca núm. 47265, inscripció 1a.

Vista la modificació puntual del PGOU a l’àmbit discontinu format pels terrenys delimitats pel C/ Astorga, la Riera de l’Escorial i la zona verda del C. Pere Cavallé Llagostera i pel Sector G-8 “Mas Cases”, del municipi de Reus. Aquesta modificació puntual ha estat aprovada definitivament pel Conseller de Territori i Sostenibilitat en data 30-12-2015, i publicada al DOGC núm. 7071 en data 03-03-2016. A resultes d’aquesta modificació puntual, s’eliminen els subsectors A i B del Pla Parcial del Sector G-8 “Mas Cases” i s’introdueixen els PAU 5.24 i 5.25 i, conseqüentment, perd la seva raó de ser la cessió realitzada i referida al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord.

Atès que la mercantil BORGES, SA ha esdevingut Unipersonal segons resulta de l’acta mixta atorgada davant el Notari de Reus Sr. José Manuel Vañó Gironés en data 27-02-2006, núm. 211 del seu protocol. Aquesta acta es va inscriure al Registre mercantil de Tarragona al volum 2141 de societats, full 162, pàgina núm. T-21.132, inscripció 21. El NIF continua sent el mateix.

Per tot l’exposat, de conformitat amb la finalitat de la cessió efectuada, la petició de la mercantil BORGES, SAU, els informes existents a l’expedient, les disposicions de la modificació del PGOU referida al paràgraf precedent, i a l’establert al D. Leg. 1/2010, de 3 d’agost, i en ús de les facultats delegades per l’Alcaldia mitjançant Decret de data 15-06-2015, núm. 7032 (BOPT de data 27-06-2015 núm. 148), S’ACORDA:

Primer. Retornar a la mercantil BORGES, SAU, les dades de la qual consten a l’expedient, la finca situada a l’Av. De Salou, núm. 181, ref. cad. 2356302CF4525E0001IL, atesa la modificació puntual del PGOU a l’àmbit discontinu format pels terrenys delimitats pel C/ Astorga, la Riera de l’Escorial i la zona verda del C. Pere Cavallé Llagostera i pel Sector G-8 “Mas Cases”, del municipi de Reus, aprovada definitivament pel Conseller de Territori i Sostenibilitat en data 30-12-2015, i publicada al DOGC núm. 7071 en data 03-03-2016. Les dades registrals s’han indicat al paràgraf primer de la part expositiva d’aquest acord.

Segon. Atorgar la corresponent escriptura pública, essent les seves despeses, incloses les de tramitació, gestió i inscripció, a càrrec de la mercantil BORGES, SAU. Les despeses fiscals seran segons llei.

Tercer. Facultar a l’Alcaldia i al Regidor Delegat de l’Àrea d’Urbanisme, Sr. Marc Arza Nolla, perquè qualsevol d’ambdós indistintament, en nom i representació de l’Ajuntament, subscriguin els documents públics i privats necessaris per l’execució d’aquest acord."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector A.9b «Barranc Martí o del Cementiri» presentat per la Junta de compensació.

"Vist el Pla parcial urbanístic del sector A.9b «Barranc Martí o del Cementiri», aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Tarragona en sessió de 30 de novembre de 2006, i publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 12 de juliol de 2007 a l'efecte de la seva immediata executivitat.

Vist el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, presentat en data 10 de desembre de 2015 pel senyor Miquel M. Nolla Pujals en qualitat de Secretari de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector A.9b «Barranc Martí o del Cementiri», i vistos els informes emesos al respecte pels serveis tècnics i jurídics municipals.

A l’empara de l’article 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme i disposicions reglamentàries concordants, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), S’ACORDA:

Primer. Aprovar inicialment el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial urbanístic del sector A.9b «Barranc Martí o del Cementiri», presentat en data 10 de desembre de 2015 per la Junta de compensació, condicionat a que s'esmeni el projecte d'acord amb les determinacions resultants dels informes de l'Arquitecte cap de Servei d'Urbanisme de 13 de gener de 2016 i del Tècnic de Serveis Territorials de 12 de febrer de 2016, els quals s'annexen com a fonament d'aquest acord.

Segon. Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de l'encàrrec a REUS MOBILITAT I SERVEIS SA del manteniment de les escoles públiques i de les escoles bressol municipals.

“Atès que l’article 25.2.n) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local - amb la redacció establerta a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local - reconeix als municipis competències pròpies en la conservació, manteniment i vigilància dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial.

Atès que la Disposició addicional quinzena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, atribueix als municipis competències en matèria de conservació, manteniment i vigilància dels edificis destinats a centres públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial i de forma una mica més específica als articles 159.3.d) i 164 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, que preveu que el manteniment dels edificis destinats a les escoles corresponen al municipi on es troben situats.

Atès que l’Ajuntament ha de desenvolupar, doncs, tasques de manteniment dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics, concepte que abasta tant les escoles públiques com les escoles bressol públiques de titularitat municipal, i també resta inclòs el manteniment de les pistes i equipaments esportius d’aquests centres, així com el conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja de patis dels esmentats centres educatius.

Atès que la regidoria delegada d´Ensenyament i Política Lingüística no disposa dels recursos humans i tècnics necessaris per tal de dur a terme aquestes actuacions de manteniment.

Atès que l’any 2009, l’Ajuntament de Reus encarregà a l’Entitat Pública Empresarial INNOVA (EPEL INNOVA) la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus (i es formalitzà el conveni regulador de l’esmentat encàrrec el dia 16 de febrer de 2009), encàrrec que s’ha anat mantenint per anualitats successives els anys 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 i 2015, inicialment a EPEL INNOVA i amb posterioritat a AMERSAM, que ha canviat la seva denominació social per la de Reus Mobilitat i Serveis, SA, i que fou objecte de dues ampliacions en el sentit d’incloure-hi el manteniment de les pistes i equipaments esportius dels esmentats centres educatius, a partir de l’ anualitat de 2012 i anualitats successives, i la realització del conjunt de tasques corresponents a la jardineria i neteja de patis dels esmentats centres educatius, a partir del mes de setembre de 2012 i anualitats successives.

Atès que l’encàrrec a Reus Mobilitat i Serveis, SA, corresponent al manteniment d’edificis i instal·lacions, de les pistes i equipaments esportius i de jardineria i neteja de patis , dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics, concepte que abasta tant les escoles públiques com les escoles bressol públiques de titularitat municipal, finalitzà a darreries de l’any 2015.

Atès que es fa necessari disposar per a l'anualitat de 2016, dels serveis de manteniment i conservació dels edificis i instal·lacions, dels patis infantils i de les pistes esportives i els treballs de jardineria i de neteja de patis dels edificis i instal·lacions de titularitat local destinats a centres docents públics.

Vist l’informe emès el dia 13 de gener de 2015 per la Regidoria d´Ensenyament i Política Lingüística, en el qual es posa de manifest que el desenvolupament dels treballs les anualitats precedents s’han executat d’acord al plans de treballs presentats per Reus Mobilitat i Serveis, SA, per la qual cosa es proposa encarregar de nou a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, els diferents treballs esmentats al paràgraf anterior.

Atès que dins l’objecte social de la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, s’inclouen “totes aquelles activitats i serveis relacionats amb la circulació, el transport, la mobilitat, els espais públics, la via pública, els edificis, equipaments i instal·lacions de caràcter públic, inclosa la redacció de projectes i estudis, l’execució d’obres, l’establiment i ampliació de serveis, la remodelació d’aquestes obres i serveis, i la seva millora, manteniment i renovació, per encàrrec de l’Ajuntament i de les seves entitats dependents...”

Atès que la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus i/o d’ aquells poders adjudicadors per als que realitzi la part essencial de la seva activitat, els quals li podran fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i d’ adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’ empara del disposat als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Atès que el cost total màxim per l’execució d’aquest encàrrec, es preveu que serà d’un import màxim de 506.339,50€, IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 309119-32320-212 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2016.

Vist l’esborrany de conveni (obrant a l’expedient de referència) elaborat per a la regulació d’aquest encàrrec, més enllà del que es preveu en el present acord.

Vist l’informe emès per la Intervenció Municipal de data 4 de febrer de 2016, pel qual s’informa de l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses per a l’any 2016.

Atesos, entre d’altres, els principis d’eficàcia i eficiència previstos a l’article 3 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el d’optimització dels recursos disponibles, que han d’informar la pràctica administrativa.

Vist el decret de l’alcaldia de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern Local, l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’ alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l’alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l’alcaldia, la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió, quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès doncs, que la quantia de l’encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació de l’ Alcaldia.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Encarregar a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, fins al 31 de desembre de 2016, la realització dels següents treballs, als centres educatius que a continuació es relacionen:

- la conservació i manteniment d’edificis i instal·lacions.
- la conservació i manteniment de les pistes i equipaments esportius.
- la conservació i manteniment de jardineria i neteja de patis.

L’encàrrec abasta les escoles i l’institut escola públiques, les escoles bressol de titularitat municipal, i el centre d’educació especial de Reus de titularitat de la Generalitat de Catalunya, que són els següents:

Escoles Bressol Municipals
Escola Bressol Municipal El Lligabosc
Escola Bressol Municipal El Marfull - Mas Pintat
Escola Bressol Municipal El Margalló
Escola Bressol Municipal La Ginesta
Escola Bressol Municipal L’Olivera
Escola Bressol Municipal Montsant

Centres Públics d'Infantil i Primària
Centre Educació Especial Reus
Escola Cèlia Artiga
Escola Ciutat de Reus (inclou la zona de serveis educatius)
Escola Dr. Alberich i Casas
Escola Eduard Toda
Escola Els Ganxets
Escola General Prim
Escola Isabel Besora
Escola Joan Rebull
Escola La Vitxeta
Escola Montsant
Escola Mowgli
Escola Marià Fortuny
Escola Misericòrdia
Escola Pompeu Fabra
Escola Prat de la Riba
Escola Rosa Sensat
Escola Rubió i Ors
Escola Teresa Miquel i Pàmies
Escola Sant Bernat Calbó
Institut Escola Pi del Burgar
L’objecte de l’esmentat encàrrec abasta els aspectes inclosos a l’informe emès per la Regidoria d'Ensenyament i Política Lingüística de data 13 de gener de 2016 i el pla de treball del servei de manteniment de les escoles públiques i escoles bressol municipals de Reus per a l’exercici 2016, de data 10 de desembre de 2015.

Segon. La societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, podrà contractar, parcialment, a tercers, la realització dels treballs objecte del present encàrrec. No obstant, ha d’executar més del 50% de l’encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes

El personal afecte a la prestació de les tasques encarregades, dependrà a tots els efectes de Reus Mobilitat i Serveis, SA o de l’empresa a qui aquesta li encarregui l’execució de les mateixes, segons correspongui, havent de complir aquesta, en tot moment, les obligacions derivades de la legislació laboral, de seguretat i salut en el treball i previsions socials essent responsable directe de tots els pagaments i indemnitzacions que es puguin derivar de l’incompliment de les seves obligacions generals o particulars relatives a la seguretat social i ordenació de treball, quedant l’Ajuntament de Reus exonerat de qualsevol tipus de responsabilitat, solidària o subsidiària, d’aquest tipus en que pugui incórrer la referida empresa o el seu personal.

Tercer. Aprovar la despesa inherent als treballs esmentats en el primer punt del present acord, que es fixa en un import màxim de 506.339,50 € IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 309119-32320-212 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2016. Aquest import màxim global resulta del desglòs de les despeses per conceptes i per centres que consta a l'expedient. El desglòs de les despeses és merament indicatiu i no limitatiu, de tal manera que en l'execució de l'encàrrec es poden superar les xifres parcials que consten en l'esmentat desglòs, sempre i quan no es superi la xifra global de l'encàrrec.

Juntament amb la factura final de prestació del servei, s'haurà d'emetre informe del seu cost real detallat i agregat per conceptes i per centres.

Quart. Aprovar el conveni amb la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, amb el contingut i en els termes que consten a l’expedient de referència, pel qual es regulen els termes de l’encàrrec realitzat amb l’esmentada societat.

Cinquè. Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. M. Dolors Sardà Lozano, per a la formalització de l’esmentat conveni.
Sisè. Donar trasllat del present acord a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, als efectes pertinents.”

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari en funcions

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.