Junta de Govern Local 2016-04-22

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 22/04/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 06/2016

Caràcter: ordinària
Data: 22/04/2016
Horari: 11:40h a 11:50h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions

S'han excusat:

Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sr. Baldomero Rovira López, interventor

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, del servei de neteja, així com del subministrament i/o reposició de material higiènic, dels centres i dependències municipals.

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 8 d'abril de 2016.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa de les reunions que ha mantingut amb els grups municipals sobre:

- El funcionament i ordre de les sessions del Ple de la Corporació.

- La situació financera de l’Hospital Sant Joan de Reus.

3. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, del servei de neteja, així com del subministrament i/o reposició de material higiènic, dels centres i dependències municipals.

"Atès que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 13.12.2013, es va adjudicar a l’empresa CESPA COMPAÑIA ESPAÑOLA DE SERVICIOS PÚBLICOS AUXILIARES SA la contractació del servei de neteja, del subministrament i/o reposició de material higiènic del (Lot 2) dels edificis i dependències municipals, (Lot 3) dels edificis i dependències esportives de RELLSA i del (Lot 4) dels edificis i dependències de GESFURSA, actualment Reus Serveis Municipals SA divisió operativa Serveis Funeraris Reus i Baix Camp.
Atès que a la clàusula D del quadre de característiques del plec de clàusules administratives i tècniques particulars, aprovat per Acord de la Junta de Govern Local de data 12.07.2013, es posà de manifest que s'entendrà prorrogat el contracte obligatòriament amb l'adjudicatari en cas de resolució o finalització de la seva vigència, i fins que no es dugui a terme la formalització del contracte de la nova licitació convocada per a l’adjudicació del servei.

Atès que per Decret de l'Alcaldia de data 17 de febrer de 2016 es va aprovar la pròrroga dels contractes dels tres lots esmentats, fins a nova adjudicació i amb efectes 1 de març de 2016, atesa la voluntat de CESPA SA de no prorrogar-los.

Atesa la necessitat de contractar de nou el servei de neteja, així com del subministrament i/o reposició de material higiènic, dels centres i dependències municipals, a l’empara de l’article 22 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector

Públic (en endavant, TRLCSP), i d'acord amb l'informe del Gerent d'àmbit de Serveis Econòmics i Generals de data 19 de febrer de 2016.

Atès que també resulta convenient tornar a realitzar la contractació del servei de neteja de les dependències esportives de Reus Esport i Lleure SA «RELLSA» i les dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA divisió operativa SERVEIS FUNERARIS REUS I BAIX CAMP, tal i com consta en els informes de data 25 de gener de 2016 i 18 de desembre de 2015, respectivament, així com també dels Organismes Autònoms següents :

• Institut Municipal de Formació i Empresa «IMFE».
• Agència de promoció de Ciutat.
• Institut de Puericultura Dr Frias.
• Institut Municipals de Museus.
• Institut Municipal d'Acció Cultural.

Vist que l’objecte d’aquesta licitació és la prestació del servei de neteja de les dependències municipals, de les dependències esportives de RELLSA i les dependències de REUS SERVEIS MUNICIPALS SA divisió operativa SERVEIS FUNERARIS REUS I BAIX CAMP, i per tant, resulta convenient desglossar l'objecte del contracte en els següents lots, per tal que les empreses puguin presentar, conjunta o separadament, oferta pels mateixos:

Lot A: Edificis i dependències municipals.
Lot B: Edificis i dependències esportives de Reus Esport i Lleure SA «RELLSA».
Lot C: Edificis i dependències de Serveis Funeraris Reus i Baix Camp divisió operativa de Reus Serveis Municipals SA.

Vist que el valor estimat del contracte, calculat conforme a l'article 88 del TRLCSP és el que es detalla en el quadre següent:

Vist que el pressupost anual de licitació (despesa màxima anual estimada) és de 993.299,54 euros (més l’IVA que li correspongui), d’acord amb el següent desglòs:
Lot A Edificis i dependències municipals
Ajuntament servei ordinari 513.475,52€
Ajuntament serveis extraordinaris 20.661,16€
Organismes Autònoms servei ordinari 114.818,72€
Organismes Autònoms serveis extraordinàries 10.824,69€
Subministrament material higiènic total lot 27.272,73€
Institut Municipal de formació i Empresa «IMFE» servei ordinari 38.870,70€
Institut Municipal de formació i Empresa «IMFE» servei extraordinari 1.652,89€
Agencia de Promoció de Ciutat servei ordinari 27.863,64€
Agencia de Promoció de Ciutat servei extraordinari 5.702,48€
Institut de Puericultura Dr. Frias servei ordinari 8.252,07€
Institut de Puericultura Dr. Frias servei extraordinari 0,00€
Institut Municipal de Museus servei ordinari 18.176,65€
Institut Municipal de Museus servei extraordinari 890,91€
Institut Municipal d'Acció Cultural servei ordinari 21.655,66€
Institut Municipal d'Acció Cultural servei extraordinari 2578,41€
Total Lot A 687.052,82€

Lot B Edificis i dependències esportives RELLSA
Servei ordinari de neteja 221.000,00€
Serveis extraordinaris 18.000,00€
Subministrament material higiènic 5.000,00€
Total Lot B 244.000,00€

Lot C Edificis i dependències Serveis Funeraris Reus i Baix Camp divisió operativa de Reus Serveis Municipals SA
Servei ordinari de neteja 53.373,38€
Serveis extraordinaris 5.373,34€
Subministrament material higiènic 3.500,00€
Total Lot C 62.246,72€

PRESSUPOST ANUAL DE LICITACIÓ PER LOTS
Lot A Edificis i dependències municipal 687.052,82€
Lot B Edificis i dependències esportives RELLSA 244.000,00€
Lot C Edificis i dependències Serveis Funeraris Reus i Baix Cam divisió operativa de Reus Serveis Municipals SA.
62.246,72€
TOTAL PRESSUPOST ANUAL LICITACIÓ 993.299,54€

Vist que la durada d’aquest contracte es fixa per un període inicial de dos anys (2) anys i es podrà prorrogar fins a dues anualitats més, any per any. La durada total del contracte incloses les pròrrogues no podrà excedir dels quatre anys.

Vist que en funció del que disposen els articles 10, 19 i 109 del TRLCSP, sobre disposicions comunes dels contractes, pel que fa a la naturalesa del contracte, i tot en relació amb l’article 274.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya i dels articles 115 i 116 de la TRLCSP, sobre plecs de clàusules administratives i tècniques particulars, es fa preceptiva l’aprovació de l’expedient de contractació i els plecs de condicions tècniques i econòmiques que han de regir el contracte.

Vist que es contracta mitjançant procediment obert, subjecte a regularització harmonitzada, de conformitat amb el que disposen els articles, 16, 150 i 157 a 161 del TRLCSP i caràcter ordinari i varis criteris d'adjudicació.

Vist que existeix el compromís de dotar en el pressupost de cada exercici l’aportació corresponent, al ser un contracte plurianual, de conformitat amb el que disposa l’article 110 del TRLCSP.
Vist l’informe del Gerent d’Àmbit de Serveis Econòmics, de Secretaria i la fiscalització prèvia per part de la Intervenció Municipal.

Vist que existeix la consignació necessària per a contractar, de conformitat amb el que disposa l’article 109 del TRLCSP.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, publicat al BOP de Tarragona, número 145, del dia 23.06.2015, S’ACORDA:

1.-APROVAR la despesa corresponent a la contractació del servei de neteja dels centres i dependències municipals, les dependències de Reus Esport i Lleure SA (RELLSA) i les dependències de Serveis Funeraris Reus i Baix Camp divisió operativa de Reus Serveis Municipals SA., amb un valor estimat del contracte de 4.171.858,06€ (més l’IVA que li correspongui), i un pressupost de licitació anual de 993.299,54€ (més l’IVA que li correspongui)

2.-APROVAR l’expedient de contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, i tràmit ordinari, i aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars relatives a la contractació de l’esment servei.

3.-PUBLICAR els anuncis de la present licitació en el butlletins oficials corresponents (BOP, DOGC, BOE i DOUE) i en el perfil del contractant a l’empara de l’article 53, 142 i 159 del TRLCSP, amb caràcter ordinari."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari en funcions

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.