Junta de Govern Local 2016-11-25
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS
Núm.: 18/2016
Caràcter: ordinària
Data: 25/11/2016
Horari: 10:00h a 10:15h
Lloc: Palau Municipal
Hi assisteixen:
Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general
S'han excusat:
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemí Llauradó Sans
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Montserrat Flores Juanpere
ORDRE DEL DIA
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior
2. Informació de l’Alcaldia
3. Esports. Aprovació del compte justificatiu amb relació a la subvenció dinerària concedida al Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, segons el conveni signat el 9 de gener de 2015, per promocionar i dur a terme el projecte global de futbol a la ciutat.
4. Assessoria Jurídica. Aprovació de la liquidació de les despeses per l'ocupació de les dependències de l'Antic Hospital (exercicis 2015 i 2016). Aprovació dels nous percentatges de repartiment de despeses i costos.
Assumptes sobrevinguts
Desenvolupament de la sessió
Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:
1. Aprovació acta sessió anterior
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 11 de novembre de 2016.
2. Informació de l’Alcaldia
El Sr. Pellicer informa del següent:
- De la visita institucional a la fira Tot Nuvis a FiraReus.
- Del sopar benèfic que la Lliga contra el càncer organitza a la ciutat de Reus a l'Hotel NH.
- De l'acte de lliurament dels premis i de la inauguració de l'exposició de les fotografies participants al 50è Concurs Fotogràfic sota la temàtica "Aplec Baix Camp" al Centre de Lectura.
- Del sopar amb l'Associació de protecció civil al restaurant Aeroclub.
- De la Gala solidària organitzada per la Federació d'associacions de veïns de Reus al Teatre Fortuny.
- De la reunió amb els representants de l’Aliança contra la pobresa energètica (APE) i la Plataforma d'afectats per la hipoteca (PAH).
- De la recepció dels participants als Jocs Special Olympics i de la recepció de la flama Olímpica al Saló de Plens.
- De la celebració de Nit del Turisme, organitzada per la Diputació de Tarragona a través del seu Patronat de Turisme, que ha tingut lloc al centre de convencions del part temàtic Port Aventura.
- De la commemoració del 25è aniversari del Casal Municipal de la Gent Gran Sant Bernat Calbó.
- Del del Ple extraordinari de Salut que va tenir lloc ahir, dia 24 de novembre.
3. Esports. Aprovació del compte justificatiu amb relació a la subvenció dinerària concedida al Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, segons el conveni signat el 9 de gener de 2015, per promocionar i dur a terme el projecte global de futbol a la ciutat.
"La Junta de Govern Local de data 23 de desembre de 2014 va aprovar un conveni entre l'Ajuntament de Reus, Reus Esport i Lleure, SA, i el Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, per tal de regular la cessió d'ús de les instal·lacions esportives municipals des de l'1 de juliol de 2014 fins al 30 de juny de 2015 i la concessió d’una subvenció al Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, per promocionar i dur a terme el projecte global de futbol de la ciutat, amb un import de 110.000,00 € (corresponent al primer semestre de 2015).
En aquest mateix acord es va aprovar efectuar un primer pagament de 100.000,00€ (cent mil euros) en concepte de pagament anticipat amb caràcter previ a la justificació, el qual ha estat compensat.
En data 3 de febrer de 2016 i 28 de setembre de 2016, amb registres d'entrada números 20160005310 i 20160041875, l’entitat beneficiària ha presentat la documentació justificativa de la subvenció atorgada d’acord amb l’esmentat acord.
En aquesta justificació es determina que l’objecte de la subvenció concedida ha estat desenvolupat íntegrament i que s’ha acomplert la finalitat establerta en la concessió de la subvenció, que està correctament justificada i que, per tant, es pot procedir al seu pagament.
També resta acreditat que el beneficiari està al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
També cal tenir en compte que en data 9 d'agost de 2016 es va signar el Conveni entre l'Ajuntament de Reus, Reus Esport i Lleure, SA, i el Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, en el qual es feia constar, entre d’altres extrems, el següent:
"3. En garantia del que permet l’actual acord, les parts acordem la pignoració dels imports pendents de pagament de l’Ajuntament de Reus en virtut dels convenis signats de la temporada 2014/2015, de forma que, sempre que es justifiqui adequadament, es podrà portar a terme la pertinent compensació."
D'acord amb l'informe emès per l'apoderat de la gerència de Reus Esport i Lleure, SA, el deute del Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, amb aquesta empresa municipal a data 18 de novembre de 2016 ascendeix a la quantitat total de 169.354,39€.
Així com l'informe emès pel gerent coordinador de Serveis Econòmics, en data 21 de novembre de 2016.
El Decret de l’alcaldia número 2499, de data 3 de març de 2016, preveu, en el seu apartat 16è lletra f), que l'aprovació del compte justificatiu i el reconeixement de l'obligació que se'n derivi en el seu cas, quan l'import de les subvencions directes no superi l'import de 50.000,00 €, serà competència de les regidories delegades.
En el cas que ens ocupa es supera aquest import, per la qual cosa n'és competent la Junta de Govern Local, en virtut de la delegació de competències feta per Decret d'Alcaldia número 7032, de data 15 de juny de 2015, ja que preveu que aquest òrgan col·legiat serà competent quan els encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/res delegats/des.
Per la qual cosa, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:
Primer. Aprovar el compte justificatiu presentat per l’entitat Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, amb CIF A55517924, de la subvenció dinerària concedida d’acord amb el conveni signat en data 9 de gener de 2015, per promocionar i dur a terme el projecte global de futbol de la ciutat, per un import de 110.000,00€ (cent deu mil euros).
Segon. Aprovar el reconeixement de l’obligació de 10.000,00€ (deu mil euros), amb càrrec a la partida 21220-34000-489 del pressupost de despeses de l’exercici 2016, a l’entitat Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, amb CIF A55517924, i procedir al seu pagament.
Tercer. Compensar el crèdit de 10.000,00 € a favor del Club de Futbol Reus Deportiu, SAD, amb el deute pendent a nom de Reus Esport i Lleure, SA, i que ascendeix a la quantitat total de 169.354,39 €, en virtut del previst al pacte tercer del Conveni signat el 9 d'agost de 2016.
Declarar extingit el deute i el crèdit en la quantitat concurrent i practicar les operacions comptables que s’escaiguin."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
4. Assessoria Jurídica. Aprovació de la liquidació de les despeses per l'ocupació de les dependències de l'Antic Hospital (exercicis 2015 i 2016). Aprovació dels nous percentatges de repartiment de despeses i costos.
"Atès que el 20-12-2013 es va subscriure un conveni de col·laboració entre les parts indicades, en virtut del qual es cedien a precari els espais de l'antic Hospital Sant Joan, situat al C/ Sant Joan 34 B i Avda President Companys 1-3,-cantonada C/ Jacint Barrau 2,4,6, per a ser utilitzats com a oficines de serveis Municipals, i d'altres usos corresponents a l'activitat de les diferents entitats que s'hi van instal·lar.
Aquest edifici es de propietat de Reus Serveis Municipals, SA, segons s'acredita per escriptura pública atorgada pel Notari de Reus, Sr. Joaquín Ochoa de Olza Vidal, el dia 21/04/2010, amb el número 933/2010 del seu protocol.
En virtut d'aquest conveni es va acordar que cadascuna de les parts satisfaria les despeses, en funció dels metres ocupats, així com el proporcional repartiment dels elements comuns, en funció del següent percentatge de participació:
HUSJR.....................................3,181,81 M2..................55,9%
AJUNTAMENT........................2.512,60 M2.................44,1%
Vist que després de reunions de la Comissió de Seguiment, s'ha estimat oportú establir un sistema de repartiment del percentatge més ajustat a l'ocupació real de les superfícies ocupades, per segons quin tipus de despesa i a tal efecte, s'ha procedit a ajustar la distribució dels espais a la vista dels darrers canvis produïts que consten indicats en taula adjunta, i que proposen la següent distribució, segons la superfície cedida realment ocupada:
-Ocupació Total: 28.576'20 m2.(100%).
-Espais buits: 24.911'96 m2, a càrrec de RSM, equivalent a un 87'18%.
-Superfície cedida ocupada: 3.664'24 m2, 12'82% del total, segons detall següent:
-Hospital:1.546'90 m2 , equivalent a un 5'41%
-Ajuntament: 2.117'34 m2, equivalent a un 7'41%
Atès que s'ha fet una relació de les despeses que s'han de liquidar, corresponents a l'any 2015, que ascendeixen a un import de 427.134'80€, (Iva inclòs) d'acord amb la relació que consta en document adjunt, i dels quals cal efectuar la següent imputació:
-A l'Hospital: 100.927'72€
-A l'Ajuntament:138.137'51€
-A Reus Serveis Municipals: 188.069'57€
Atès que a la relació també consta que hi ha un altra tipus de despesa que es considera que es pot distribuir entre les parts tenint en consideració els metres quadrats totals de superfície de l'edifici (vigilància, assegurança..).
Vist que la partida pressupostaria de l'Ajuntament corresponent a l'any 2016 és l'orgànica 21108 Funcional 920400 Econòmica 22699 (serveis generals edificis despeses diverses), i s'ha d'imputar provisionalment la mateixa despesa prevista per a l'any 2015:
-A l'Hospital: 100.927'72€
-A l'Ajuntament: 138.137'51€)
-A Reus Serveis Municipals: 188.069'57€
Atès que quan es disposi de la despesa efectiva real del 2016, s'imputaran a les parts atenent al nou percentatge de repartiment de costos previst (Hospital 5'41% i Ajuntament 7'41%) pel que fa referencia a les despeses en que s'utilitza el criteri de repartiment en base als m2 ocupats, i d'altres despeses, segons els m2 totals de l'edifici, amb el mateix criteri que es fa per regularitzar l'any 2015.
Vist que una vegada s'hagi liquidat l'actuació d'aquestes dues anualitats, resultarà necessari aprovar un nou conveni, per a l'any 2017, per tal d'ajustar la cessió dels espais, d'acord amb els usos reals que en fan les diferents institucions, i distribuir l'import de les despeses que assumeix Reus Serveis Municipals SA entre les parts.
En virtut de les competències assignades en aquest òrgan de govern Municipal, s'acorda:
Primer. Aprovar el nou percentatge de repartiment de despeses i costos de l'antic edifici de l'Hospital situat al C/ Sant Joan de la ciutat, atenent a la superfície cedida ocupada: 3.664'24 m2, equivalent a un12'82%, respecte a la superfície total de 28.576'20 m2, entre les parts, a efectes de computar les despeses que es reparteixen en base a aquest criteri:
-Hospital:1.546'90 m2 , equivalent a un 5'41%
-Ajuntament: 2.117'34 m2, equivalent a un 7'41%
-Espais buits: 24.911'96 m2, a càrrec de RSM, equivalent a un 87'18%.
Segon. Aprovar la liquidació de les despeses corresponents a l'any 2015, atenent a les despeses efectives ocasionades, que es xifren en un import total de 427.134'80€, i procedir al seu pagament, per les parts , d'acord amb el detall següent:
-A l'Hospital: 100.927'72€
-A l'Ajuntament:138.137'51€
- A Reus Serveis Municipals: 188.069'57€
Tercer. Aprovar el repartiment provisional de les despeses corresponents a l'any 2016, calculat en base a les despeses liquidades l'any 2015, i procedir a la imputació del pagament, d'acord amb el detall següent:
-A l'Hospital: 100.927'72€
-A l'Ajuntament:138.137'51€
-A Reus Serveis Municipals: 188.069'57€
Quan es disposi del cost definitiu de les despeses corresponents a l'any 2016, es procedirà a imputar a les parts atenent al criteri de distribució adoptat per regularitzar les despeses de l'any 2015.
Quart. Aprovar una addenda al conveni subscrit el 20 de desembre de 2013, on consti el nou percentatge de repartiment de despeses i costos de l'antic edifici de l'Hospital, atenent a la superfície cedida ocupada i al criteri de distribució de despeses per m2 totals de superfície segons la tipologia de despesa."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
Assumptes sobrevinguts
No n'hi ha.
I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.
L’ alcalde El secretari general