Junta de Govern Local 2017-04-28
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
Núm.: 07/2017
Caràcter: ordinària
Data: 28/04/2017
Horari: 09:08h a 09:15h
Lloc: Palau Municipal
Hi assisteixen:
Sr. Jordi Cervera Martínez, actua com a president accidental
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà (s'incorpora en el moment que s'indica a l'acta)
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sr. Josep Maria Sabaté Vidal, secretari en funcions
S'han excusat:
Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sra. Noemí Llauradó Sans
Sra. Montserrat Flores Juanpere
ORDRE DEL DIA
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior
2. Informació de l’Alcaldia
3. Gestió urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d'urbanització unitari del PAU 5.24 i del PAU 5.25 presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU.
4. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, del servei consistent en la gestió, conservació, reparació i manteniment integral de les instal·lacions semafòriques reguladores i de control de la circulació de la ciutat de Reus.
Assumptes sobrevinguts
Desenvolupament de la sessió
Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:
1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior
S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 24 de març de 2017.
2. Informació de l’Alcaldia
El Sr. Cervera informa sobre els actes de la Regidoria d'Esports d'aquest cap de setmana.
Dona compte també de la informació donada per l'Alcaldia:
- Del desenvolupament dels actes de la Setmana Santa a la ciutat.
- De la reunió tinguda amb el Conseller de Salut, Sr. Comín a l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus.
- De la nova edició de la tradicional Trobada d'Autors Locals als jardins de la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus amb motiu de la Diada de Sant Jordi.
- De la reunió amb el Sr. Ricard Font, secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat.
- De la reunió amb les Sres. Meritxell Perpiñà i Andrea Lacal, de l'Escola de Comerç de Reus.
- De la presentació del llibre "Història de la ràdio a Reus", d'Albert Sunyol al Centre de Lectura.
- De la plantada d'arbres, en la nova zona de picnic de la Boca de la Mina, per part d'alumnes de l'Escola Prat de la Riba amb motiu de les celebracions del centenari de l'esmentat centre.
- De la presentació, a Cal Massó, de la Fira del Vi de Falset.
- De la presentació de l'anuari 2016 delCamp.cat als Serveis Territorials de Cultura a Tarragona.
- De l'assistència a l'acte institucional de presentació de la Coordinadora de Balls de Diables Tradicionals de Catalunya a la Sala de Premsa de l'Ajuntament de Tarragona.
- De l'assistència al lliurament de premis de la XVII Jornada de Bàsquet de l'Escola Joan Rebull de Reus
- De l'assistència a la Trobada d’Entitats Catalanes de Bonsai a Antic Hospital Organitzada per l'Associació Cultural Bonsai Baix Camp.
- De l'assistència a la lectura continuada de "El Quixot" al Castell del Cambrer, organitzat pel Centre Cultural Castellano-Manchego de Reus.
- De l'assistència al concert de l'Orquestra Camerata XXI a Mas Calbó, previ al dia de Sant Jordi.
- Dels actes que es van dur a terme amb motiu de la Diada de Sant Jordi a la plaça Mercadal
- De la inauguració de l'assemblea general de l'AEQT a FiraReus.
- De l'assistència a El Círcol de Reus a la conferència, "Estem sortint de la crisi?" a càrrec del Sr. Miquel Roca Junyent.
- De la celebració dels Premis Amenós "Als que més enganxen". Al Bravium Teatre.
- De la inauguració, al Museu del raval Santa Anna de l'exposició i catàleg “150 anys de Cultura a Reus” organitzada conjuntament per l’Institut Municipal de Museus i el Centre de Lectura.
S'incorpora a la sessió el regidor Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà.
3. Gestió urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d'urbanització unitari del PAU 5.24 i del PAU 5.25 presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU.
"Vist l’acord adoptat per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament en sessió de 7 d'octubre de 2016, mitjançant el qual es va aprovar inicialment el Projecte d'urbanització del PAU 5.24 "Àmbit discontinu dels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del c. Pere Cavallé i de la part nord de l'illa delimitada per l'av. Salou, el c. Flix i l'antiga riera de l'Escorial" i del PAU 5.25 "Part sud de l'illa delimitada per l'av. de Salou i l'antiga riera de l'Escorial", presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU, condicionat a esmenar el projecte d'acord amb les determinacions resultants de l'informe emès en data 15 de setembre de 2016 pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament.
Atès que les condicions d'urbanització dels PAU's 5.24 i 5.25 es regulen als articles 350.c) i 350.d) de les normes urbanístiques del Pla general d'ordenació urbana de Reus, segons resulta de la modificació puntual del Pla general a l'àmbit discontinu format pels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del C. Pere Cavallé Llagostera i pel sector G.8 «Mas Cases», definitivament aprovada per resolució del conseller de Territori i Sostenibilitat de data 30 de desembre de 2015 (DOGC 03/03/2016).
Atès que l'esmentat projecte d'urbanització ha estat sotmès a informació pública per un termini d'un mes mitjançant edictes de convocatòria d'aquesta publicats al al diari El Punt Avui del 3 de novembre de 2016, al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona núm. 210, del 4 de novembre de 2016, i també al tauler d'anuncis i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament, així com també ha estat concedida audiència a les persones interessades, amb citació personal.
Atès que una vegada transcorregut el termini d'informació pública, s'han formulat les al·legacions següents:
1. Registre general d'entrada núm. 53185, de 20 de desembre de 2016: BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU.
2. Registre general d'entrada núm. 53295, de 21 de desembre de 2016, presentat a l'Oficina de Correus el 19 de desembre de 2016: CRITERIA CAIXA, SAU.
Atès que en els escrits d'al·legacions presentats, d'idèntic contingut, les esmentades entitats manifesten la seva disconformitat amb la condició cinquena de l'informe emès el 15 de setembre de 2016 pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament, referent a l'exigència de dipositar avals per fases o per sectors, pels motius següents:
«Recordem que amb caràcter simultani als projectes d'urbanització s'estan tramitant davant l'Ajuntament els projectes de reparcel·lació d'ambdós PAU (el 5.24 i el 5.25) amb caràcter de reparcel·lació voluntària formulada pel 100% dels propietaris de cadascun dels dos àmbits, i que consten presentats davant l'Ajuntament de Reus.
En aquests projectes de reparcel·lació ja es contempla l'afecció -amb caràcter de garantia real- de les finques resultants al compliment dels deures i les obligacions urbanístics derivats de la inclusió de les finques en aquests àmbits de planejament, de conformitat amb la normativa d'aplicació (article 127, 134, i concordants del Decret Legislatiu1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Urbanisme, i 154 i següents del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme).
Tanmateix, un dels efectes econòmic i jurídic de l'aprovació per part de l'Ajuntament dels projectes de reparcel·lació serà «L'afectació amb efectes de garantia real de les parcel·les adjudicades al compliment de les càrregues i al pagament de les despeses inherents al sistema de reparcel·lació (ex. art. 127 b) LUC).
Com a conseqüència d'aquesta afecció real de les finques a les seves obligacions urbanístiques, resulta del tot improcedent exigir una segona garantia en forma d'aval (sigui per fases o sigui per sectors).»
En base a aquestes al·legacions demanen que es deixi sense efecte aquesta condició que fa referència a la presentació d'avals.
Vist l'article 106.3 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, que estableix el següent:
«La constitució de la garantia a què fa referència l’article 107.3 és condició d’eficàcia de l’executivitat dels plans urbanístics derivats i dels projectes d’urbanització d’iniciativa privada. El termini per a acreditar la constitució de la garantia davant l’administració urbanística que pertoqui és d’un any. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi acreditat, l’administració ha de requerir a les persones obligades que compleixin llur obligació i els ha d’advertir que, si no ho fan en el termini concedit amb aquesta finalitat, la tramitació del pla resta sense cap efecte, d’acord amb el que s’estableixi per reglament.»
I l'article 107.3:
«Per a la publicació de l’acord d’aprovació definitiva dels plans urbanístics derivats i dels projectes d’urbanització d’iniciativa privada, és requisit previ que s’asseguri l’obligació d’urbanitzar mitjançant la constitució de la garantia corresponent, per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització.»
Atès que de la dicció dels propis preceptes legals resulta evident i difícilment discutible que per a la publicació de l'acord d'aprovació definitiva dels projectes d'urbanització d'iniciativa privada, cal assegurar l'obligació d'urbanitzar mitjançant la constitució de la garantia per import del 12% de les obres d'urbanització.
Atès que l'article 161 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme, possiblement per evitar la doble garantia real i financera, preveu la substitució de garanties amb l'afecció real de les finques resultants al pagament del saldo del compte de liquidació definitiva.
Atès per altra part la previsió de que l'aprovació definitiva del projecte d'urbanització ha de ser prèvia o simultània al de reparcel·lació, efectivament un cop sigui plenament eficaç l'afecció real amb la corresponent inscripció al registre de la propietat del projecte de reparcel·lació, procedirà aleshores la substitució de garanties, i no s'ha aprovat encara el projecte de reparcel·lació voluntària dels PAU's 5.24 i 5.25, actualment en tràmit d'informes.
Per tant, si durant el termini de constitució de la garantia del 12% exigida queda degudament inscrita al Registre de la Propietat l'afecció real de les finques resultants, únicament aleshores podria quedar alliberada la Junta de compensació de l'obligació de constituir garantia financera, com sembla deduir-se de l'article 19.3 del RD 1093/1997, de 4 de juliol, pel qual s'aproven les normes complementàries al Reglament per a l'execució de la Llei Hipotecària sobre inscripció al Registre de la Propietat d'actes de naturalesa urbanística.
Atès per altra banda que el dipòsit d'una garantia corresponent al 100% del cost de les obres d'urbanització pendents d'execució, o de la part d'aquestes obres que correspongui, sols està prevista pels supòsits de simultaneïtat de les obres d'urbanització i edificació, tal i com es preveu a l'article 41 del Tex refós de la Llei d'urbanisme i als articles 39 i següents del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
Vistos els escrits tramesos per Reus Serveis Municipals, SA -Aigües de Reus-, Telefónica de España, SAU i Gas Natural Catalunya SDG, SA, en relació als subministraments de serveis.
Vist així mateix els informes emesos per la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments i per l'Agència Catalana de l'Aigua, en compliment de l'establert a l'article 89.6 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
Vistos els nous exemplars de l'esmentat projecte d'urbanització, presentats en data 5 d'abril de 2017 per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU, a fi de donar compliment a les determinacions resultants de l’aprovació inicial, de les indicacions de les companyies de subministrament i dels condicionats resultants dels informes emesos pels organismes públics afectats.
Vist l'informe favorable emès en data 5 d'abril de 2017 pel Servei d'Enginyeria d'aquest Ajuntament en relació a la nova documentació lliurada, així com l'informe de la cap de Secció dels Serveis Administratius Territorials de 19 d'abril de 2017, relatiu a les al·legacions formulades.
D'acord amb l'establert a l’art. 89.6 en relació al 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:
Primer. Estimar en part les al·legacions formulades per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU i per CRITERIA CAIXA, SAU, en el sentit que no és procedent l'exigència del dipòsit de la garantia corresponent al 100% del cost de les obres d'urbanització pendents d'execució o de la part d'aquestes obres que correspongui, sempre i quan no es donin els supòsits d'execució simultània de les obres d'urbanització i edificació, i desestimar la resta d'al·legacions relatives a la constitució de la garantia per l'import del 12% del valor de les obres d'urbanització, d'acord amb les consideracions indicades en la part expositiva d'aquest acord .
Segon. Aprovar definitivament el Projecte d'urbanització unitari del PAU 5.24 "Àmbit discontinu dels terrenys delimitats pel c. Astorga, la riera de l'Escorial i la zona verda del c. Pere Cavallé i de la part nord de l'illa delimitada per l'av. Salou, el c. Flix i l'antiga riera de l'Escorial" i del PAU 5.25 "Part sud de l'illa delimitada per l'av. de Salou i l'antiga riera de l'Escorial", presentat per BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU.
Tercer. Manifestar a BORGES INTERNATIONAL GROUP, SLU que, d'acord amb el que estableixen els articles 106.3 i 107.3 del Text refós de la Llei d’urbanisme, disposa del termini d'un any a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per assegurar l’obligació d’urbanitzar mitjançant la constitució de la garantia corresponent, per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització, amb l'advertiment que la seva formalització és requisit previ per a la publicació de l’acord d’aprovació definitiva al Butlletí Oficial de la Província i condició d’eficàcia de la seva executivitat."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
4. Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, del servei consistent en la gestió, conservació, reparació i manteniment integral de les instal·lacions semafòriques reguladores i de control de la circulació de la ciutat de Reus.
"Atesa la necessitat de contractar el servei consistent en la gestió, conservació, reparació i manteniment integral de les instal·lacions semafòriques reguladores i de control de la circulació de la ciutat de Reus, a l’empara de l’article 22 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP).
Atès que és un contracte de serveis, de conformitat amb el que disposa a l’article 10 del TRLSCP.
Atès que el pressupost anual de licitació (despesa màxima estimada) és de 134.000,00 euros (més l'IVA que li correspongui).
Atès que el valor estimat del contracte és de 589.600,00 euros (més l’IVA que li correspongui) de conformitat amb el que disposa l’article 88.1 del TRLCSP i segons el següent detall:
ACTUACIONS Durada inicial
(2 anys) Possibles pròrrogues
(2 anys) Modificacions previstes
(20% durada inicial) Total
a) Control de funcionament i manteniment preventiu 49.978,70 € 49.978,70 € 9.995.74 € 109.953,14 €
b) Manteniment correctiu 118.021,30 € 118.021,30 € 23.604,26 € 259.646,86 €
c) Inversions i obsolescència 80.000,00 € 80.000,00 € 16.000,00 € 176.000,00 €
d) Altres actuacions (reparacions de danys, renovacions i trasllats...) 20.000,00 € 20.000,00 € 4.000,00 € 44.000,00 €
Total 268.000,00 € 268.000,00 € 53.600,00 € 589.600,00 €
Atès que la durada d’aquest contracte es fixa per un període inicial de dos (2) anualitats i es podrà prorrogar fins a dues (2) anualitats més. La durada total del contracte incloses les pròrrogues no podrà excedir dels quatre (4) anys, a l’empara del que disposa l’article 23 i 303 del TRLCSP.
Atès que s’ha redactat el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que ha de regir la seva contractació amb caràcter ordinari, el qual defineix el conjunt de pactes i condicions definidores dels drets i les obligacions de les parts del contracte, a l’empara de l’article 115 del TRLCSP, i el qual s’ha d’incorporar a l’expedient, de conformitat amb el que disposa l’article 109.3 del mateix Text legal.
Atès que es procedeix a contractar, mitjançant el procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, a l’empara dels articles 138.2 i 157 en relació amb els articles 13 i 16 del TRLCSP, en virtut del qual qualsevol empresari interessat pot presentar proposició, i queda exclosa tota negociació del termes del contracte amb els licitadors, amb la utilització d’una pluralitat de criteris, tal i com preveu l’article 150 del TRLCSP.
Vist l’informe de l'Àrea de Planificació i Suport de la Guàrdia Urbana, de Secretaria i la fiscalització prèvia per part de la Intervenció Municipal.
Vist el que disposa l'article 51, en relació amb la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l'Alcaldia de data 15 de juny de 2015, publicat al BOP de Tarragona, número 145, del dia 23.06.2015, s'acorda:
Primer. Aprovar la despesa corresponent a la contractació del servei consistent en la gestió, conservació, reparació i manteniment integral de les instal·lacions semafòriques reguladores i de control de la circulació de la ciutat de Reus, amb un valor estimat del contracte de 589.600,00 euros (més l’IVA que li correspongui), i un pressupost anual de licitació (despesa màxima estimada) de 134.000,00 euros (més l'IVA que li correspongui).
Segon. Aprovar l’expedient de contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, i tràmit ordinari, i aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars relatives a l’esmentat servei.
Tercer. Publicar els anuncis de la present licitació en el butlletins oficials corresponents (BOP, DOGC, BOE i DOUE) i en el perfil del contractant a l’empara de l’article 53, 142 i 159 del TRLCSP, amb caràcter ordinari."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.
Assumptes sobrevinguts
No n'hi ha.
I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del president accidental.
El president accidental El secretari en funcions