Junta de Govern Local 2018-11-30

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 13/11/2024
E.g., 13/11/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 30/11/2018

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm: 17/2018

Caràcter: Ordinària
Data: 30/11/2018
Horari: 08:45 h a 09:00 h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Montserrat Vilella Cuadrada
Noemi Llauradó Sans
Hipòlit Monseny Gavaldà
Jordi Cervera Martínez
Joaquim Enrech Garola
Daniel Rubio Angosto
Montserrat Flores Juanpere

Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'han excusat:

Marc Arza Nolla
Montserrat Caelles Bertran

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l'Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del Regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generls d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

4. Assessoria Jurídica. Modificació del contracte de lloguer en relació a l'encàrrec a INNOVA (actualment Reus Serveis Municipals, SA) de la Biblioteca Municipal Pere Anguera (mobiliari i equipament).

5. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de les tarifes de les escoles bressol municipals i de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa de la gestió d'aquests equipaments.

6. Esports. Aprovar la liquidació dels convenis amb diferents entitats esportives de la ciutat de Reus per a la cessió d'ús de les instal·lacions esportives municipals i de la subvenció municipal corresponent per a la temporada 2017-18.

7. Intervenció. Resolució anticipada de 10 convenis d'encàrrecs efectuats a Reus Serveis Municipals SA entre els anys 2005 i 2011 per la millora d'infrastructures afectes a servei públic.

8. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del canvi de sistema d'actuació previst per al Polígon I del Pla especial de l'Àrea 3.4 «Coromina Industrial».

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

Oberta la sessió per la presidència es passen a tractar els temes següents:

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 9 de novembre de 2018.

2. Informació de l'Alcaldia

El Sr. Pellicer informa del següent:

– De la presentació de la nova programació de la Cadena SER Catalunya amb el periodista Josep Cuní al Palau Bofarull.
– De la trobada institucional amb la Sra. M. Dolores Pascual, presidenta de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre, a L'Ampolla.
– De la sortida de la IV edició del «Rally Costa Daurada Legend Reus» que va tenir lloc a la Plaça Llibertat.
– De la rebuda institucional a la Honorable consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Sra. Laura Borràs i Castanyer.
– Del lliurament dels Premis literaris Baix Camp al Centre de Lectura.
– Del sopar solidari organitzat pel «Club Lions Reus» dedicat a les Germanetes dels pobres al Restaurant Rofes.
– De la Festa del gegant Peret Ganxet a la Plaça Mercadal.
– Del Festival 70è aniversari de l’Escola de Dansa i Arts Escèniques «Artis» al Teatre Fortuny.
– De la celebració del Festival «Memorimage» al Teatre Bartrina.
– De la XXX Edició del tradicional «Cross Pare Manyanet».
– De l’acte de descoberta de la placa commemorativa dedicada al poeta Ramon Imbernon Verdú al Barri Gaudí.
– De la conferència amb motiu de la celebració del 50è aniversari de la construcció dels Blocs Bofill al Centre Cívic Mestral.
– De la inauguració de l’exposició i presentació del llibre en homenatge a la ballarina reusenca Roseta Mauri al Teatre Fortuny.
– De la inauguració de l’exposició «Reus Rugby Club: 50 anys d’història» al Centre de Lectura.
– De la «Fira Tot Nuvis 2018» a FiraReus.
– De la inauguració de la 22a edició «Fira de l'Oli DOP Siurana» a la plaça Llibertat.
– De la presentació del projecte Llambordes 2018 «Quadres Elèctrics» al carrer d’Aleus.
– De la inauguració de la nova seu del Centre Castellano-Manchego a l’avinguda Carrilet, 29.
– De la inauguració de l’Exposició Art-Ceràmic a la Sala Llotja de Reus.
– Del sopar en benefici de la «Lliga Contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre» a l’Hotel NH.
– De la Conferència “Pere Caselles i Tarrats, arquitecte municipal: Reus 1891-1929” a càrrec del Sr. Anton Maria Pàmies a l'Arxiu Municipal.
– Del dinar de cloenda del 25è Congrés de Fires de Catalunya a Tortosa.
– Del Consell Rector del Pla de Desenvolupament Comunitari del Barri Sant Josep Obrer al Centre Cívic Mas Abelló.
– De la celebració de la «Nit del Turisme de la Costa Daurada i de les Terres de l'Ebre» organitzat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a la Tàrraco Arena Plaça.
– De l’acte inaugural de l’encesa de les Llums de Nadal a la plaça Mercadal.
– Dels concerts per la festivitat de Santa Cecília al Palau Bofarull.
– De la inauguració de l’exposició i lliurament de premis del concurs fotogràfic «52 Aplec Baix Camp» al Centre de Lectura.
– Del sopar de Nadal organitzat per l’Associació de Familiars de Malalts Mentals «Dr. Francesc Tosquelles» al restaurant Bella Itàlia.
– Del sopar anual amb l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Reus al restaurant La Toscana.
– De la sortida de la caminada solidària del Taller Baix Camp (Rutes Reus 2018).
– Del concert de la Banda Simfònica de Reus amb motiu de la festivitat de Santa Cecília al Teatre Bartrina.
– De la celebració del Festival de les Arts de Reus al Teatre Fortuny.
– De la reunió de la Taula Estratègica de l’Aeroport de Reus a CESDA.
– De la recepció oficial als integrants de l'equip Reus Deportiu Genuine de futbol a l’Ajuntament.
– De la l’acte de celebració de la festivitat de Sant Miquel, patró de la la Guàrdia Urbana de Reus, al Teatre Bartrina.
– De la reunió amb l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, per acordar continuar amb les accions conjuntes per reclamar i defensar “les infraestructures bàsiques pel territori”.
– De la celebració de la Nit del Comerç i del Turisme de Reus a Cal Massó.
– De la visita institucional de la Honorable Sra. Elsa Artadi i Vila, consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del Regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generls d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 2139/2018 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:

Decret núm. Data Expedient Import
2018013684 03-10-2018 2018/163 990.891,53 €
2018013694 03-10-2018 2018/29 28.496,15 €
2018013899 05-10-2018 2018/28 40.413,40 €
2018013995 10-10-2018 2018/149-157 61.276,58 €
2018014003 10-10-2018 2018/156-165 190.503,33 €
2018014004 10-10-2018 2018/144 91.190,19 €
2018014005 10-10-2018 2018/140 19.557,33 €
2018014006 10-10-2018 2018/133 91.564,35 €
2018014007 10-10-2018 2018/159 60.759,62 €
2018014008 10-10-2018 2018/32 13.935,58 €
2018014009 10-10-2018 2018/150-154 63.254,49 €
2018014093 15-10-2018 2018/34 97.680,38 €
2018014122 16-10-2018 2018/33 96.149,08 €
2018014128 16-10-2018 2018/31 63.227,84 €
2018014129 16-10-2018 2018/37 68.310,23 €
2018014130 16-10-2018 2018/162 31.109,31 €
2018014413 18-10-2018 2018/135 89.462,42 €
2018014414 18-10-2018 2018/168 53.664,01 €
2018014415 18-10-2018 2018/35 76.176,20 €
2018014416 18-10-2018 2018/155-164-167-174 479.389,64 €
2018014428 18-10-2018 2018/147 87.050,36 €
2018014618 22-10-2018 2018/148 273.827,25 €
2018014620 22-10-2018 2018/36 15.170,17 €
2018014621 22-10-2018 2018/138-161 268.806,77 €
2018014622 22-10-2018 2018/166 55.681,67 €
2018014626 22-10-2018 2018/175 108.905,04 €
2018014632 23-10-2018 2018/176 9.651,51 €
2018014635 23-10-2018 AC/2108-1 109.898,24 €
2018014927 26-10-2018 2018/153 134.817,40 €
2018015083 30-10-2018 2018/173 66.590,28 €
2018015084 30-10-2018 2018/186 971.163,41 €
2018015090 30-10-2018 2018/169 260.042,87 €
2018015125 30-10-2015 2018/178 310.659,38 €
2018015143 30-10-2018 2018/160 2.831,40 €
2018015185 31-10-2018 2018/180 63.036,95 €
2018015186 31-10-2018 2018/184-185 154.907,49 €
2018015187 31-10-2018 2018/38 33.439,08 €
2018015188 31-10-2018 2018/170 207.430,26 €
2018015203 31-10-2018 2018/183 295.040,14 €
"
Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

4. Assessoria Jurídica. Modificació del contracte de lloguer en relació a l'encàrrec a INNOVA (actualment Reus Serveis Municipals, SA) de la Biblioteca Municipal Pere Anguera (mobiliari i equipament).

"Atès que la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el dia 30 d'octubre de 2009, encarregà a la societat INNOVA Grup d'Empreses Municipals de Reus, SL, la direcció i execució de les obres de construcció de la Biblioteca Mas Iglesias, així com l'adquisició del seu mobiliari i equipament informàtic.

Atès que en la mateixa sessió de la Junta de Govern Local s'aprovaren els convenis entre aquest Ajuntament i l'empresa INNOVA Grup d'Empreses Municipals de Reus, SL per possibilitar la direcció i execució de les obres de construcció de la Biblioteca Mas Iglesias, així com l'adquisició del seu mobiliari i equipament informàtic i la posterior utilització de l'edificació, mobiliari i equipaments per part de l'Ajuntament de Reus.

Atès que el dia 3 de novembre es formalitzaren sengles convenis que vehiculen l'encàrrec de l'Ajuntament de Reus a la societat INNOVA Grup d'Empreses Municipals de Reus, SL per fer possible, d'una banda, la construcció de la biblioteca del Mas Iglesias, que passa a denominar-se Biblioteca Pere Anguera, d'acord amb el projecte redactat pels Serveis Tècnics Municipals amb l'assistència tècnica de Tous Arquitectes, SLPU, i d'altra banda, adquirir i instal·lar el mobiliari i l'equipament informàtic necessari per a la biblioteca referenciada.

Atès que un cop construïda la biblioteca, per acord de la Junta de Govern Local de data 1 de juliol de 2016, s'aprovà el contracte entre l'Ajuntament de Reus i la ja denominada Reus Serveis Municipals (abans, INNOVA Grup d'Empreses Municipals de Reus, SL). L'esmentat acord preveia una quota de lloguer, per l'arrendament de l'immoble, de 138.461,15 euros, i per a la cessió d'ús del mobiliari i equipament de 7.374,09 euros, i també preveia, en relació a l'import de la quota per la cessió d'ús del mobiliari i equipament, que de noment es computava el mobiliari lliurat a la primera fase, i posteriorment s'afegirien els imports corresponents a la segona i tercera fase, a mesura que es rebés el mobiliari i s'efectués el pagament. L'esmentat acord també preveia una durada del contracte de lloguer, en relació al mobiliari i l'equipament informàtic i equipament divers, a partir del dia 1 de juliol de 2016 i fins el 17 de novembre de 2023.

Atès que el mateix dia 1 de juliol de 2016, es formalitzà el contracte de lloguer de la biblioteca Pere Anguera i del seu mobiliari i equipament.

Atès que el 24 de setembre de 2018 la societat Reus Serveis Municipals va remetre a aquest Ajuntament un informe del departament economicofinancer de la societat pel qual se sol·licitava la modificació del pacte tercer del contracte de lloguer de data 1 de juliol de 2016, de tal manera que la quota de lloguer (fixada en el contracte en 7.374,09 € anuals) passaria a ser de 42.793,35 € anuals, a partir de la present anualitat de 2018.

Atès que l'esmentat informe justifica la modificació en la necessitat d'ajustar la quota de lloguer a les fases de posada a disposició del mobiliari i incloure el cost del mobiliari lliurat amb posterioritat a la primera fase, i en el fet que en el moment de fer els càlculs de la quota de l'arrendament es va cometre una errada, i es va calcular la quota anual del mobiliari i equipament a 20 anys (que coincideix amb la durada de l'arrendament de l'immoble) i no amb la durada de l'arrendament previst per a aquest mobiliari i equipament, que tal i com ja s'ha reflectit en l'antecedent quart, és d'una durada lleugerament superior als set anys.

Vist l'esborrany de l'addenda al contracte consensuada entre els serveis tècnics de Reus Serveis Municipals i de l'Ajuntament de Reus, que consta a l'expedient, i en la qual es proposa la modificació del pacte tercer del contracte de lloguer signat en data 1 de juliol de 2016.

Vist l'informe de biblioteques de data 5 de novembre de 2018, en relació amb les despeses relacionades amb el contracte de lloguer del mobiliari de la Biblioteca Pere Anguera que consta a l'expedient.

Vist l'informe jurídic emès per l'Assessoria Jurídica de data 7 de novembre de 2018, que consta a l'expedient.

Vist l'informe de fiscalització de data 20 de novembre de 2018 que consta a l'expedient.

Vist l'article 9.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, que exclou de l'àmbit de la citada Llei els contractes, entre d'altres, d'arrendament i resta de negocis jurídics anàlegs sobre béns mobles, que tenen caràcter privat i es regirà per la legislació patrimonial.

Vist el que disposa el títol III de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans, que regula els arrendaments per a un ús diferent del d'habitatge, i vist el que preveuen els articles 1542 i següents del Codi civil.

Vist el que estableix l'article 174.2 apartat c) del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, que possibilita l'adopció de compromisos de despesa de caràcter plurianual per a, entre d'altres supòsits, l'arrendament de béns immobles.

Vist el que disposa l'apartat novè de la Disposició Addicional segona de la Llei de contractes del sector públic, pel que fa a l'òrgan competent per aprovar l'addenda al contracte de lloguer de la biblioteca Pere Anguera, del qual se'n dedueix que la competència per a la modificació del contracte és l'Alcalde.

Vist, així mateix, el Decret d'Alcaldia núm. 7032 de data 15 de juny de 2015 de delegació d'atribucions de l'Alcalde en la Junta de Govern Local.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: Aprovar l'addenda al contracte signat el dia 1 de juliol de 2016, entre l'Ajuntament de Reus i Reus Serveis Municipals, relatiu al contracte de lloguer de l'immoble destinat a biblioteca municipal situat al núm. 14 del C/ Joan Salvat Papasseit (Biblioteca Pere Anguera) i cessió d'ús del seu mobiliari i equipament, pel qual es modifica el redactat del pacte tercer de l'esmentat contracte de lloguer, que restarà en els termes que seguidament s'indiquen:

“L’Ajuntament abonarà anualment a RSM, com a contraprestació del que s'estableix al pacte primer, l’import següent, segons despesa real invertida a la Biblioteca:

Per l'arrendament de l'immoble: 138.461,15 € (cent trenta-vuit mil quatre-cents seixanta-un euros amb quinze cèntims).
Per la cessió d'ús del mobiliari i equipament: 42.793,35 € (quaranta-dos mil set-cents noranta-tres euros amb trenta-cinc cèntims).

Per al cobrament d’aquests imports, RSM emetrà quatre factures trimestrals per cada concepte, que seran abonades per l’Ajuntament de Reus, en el termini màxim de 30 dies naturals, a comptar des de la data de presentació de les mateixes.

Cadascuna de les factures que trimestralment emetrà RSM, es correspondrà amb una quarta part de l’import anual de lloguer establert al paràgraf anterior, incrementat, en el seu cas, amb aquelles despeses satisfetes per RSM que, d’acord amb el disposat al present contracte, haguessin de ser abonades per l’Ajuntament (IBI, subministraments, escombraries, reparacions, etc.), que s'especificaran amb el detall que correspongui.

Aquest import podrà ser modificat anualment, a instàncies de RSM, en funció del tipus d’interès, o en la quantitat que ambdues parts estableixin de mutu acord. Aquestes variacions seran vigents a partir de la seva aprovació per part de l’Ajuntament.''

SEGON: Aprovar la major despesa derivada de la cessió d'ús del mobiliari i equipament, indicat en el pacte tercer del contracte de lloguer signat en data 1 de juliol de 2016, en el sentit que la quota de 7.374,09 € anuals passi a ser de 42.793,35 € anuals, a partir de l'anualitat de 2018.

L'esmentada despesa anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària 31426 33214 208 del pressupost de despeses de l’exercici 2018. Per a la resta d'anualitats s'habilitarà crèdit adequat i suficient a l'aplicació pressupostària corresponent.

TERCER: Facultar al Sr. Joaquim Enrech Garola, regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, per formalitzar l'addenda esmentada en el primer punt del present acord."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Ensenyament i Política Lingüística. Aprovació de les tarifes de les escoles bressol municipals i de l'encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa de la gestió d'aquests equipaments.

"Atès que en virtut del previst a la normativa sectorial en matèria d'educació (essencialment, en l'àmbit de l'educació infantil, la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació) i en virtut dels acords formalitzats entre la Generalitat i l'Administració local, l'Ajuntament de Reus compta amb una xarxa significativa d'equipaments educatius adreçats a la primera infància, entre els quals s'han d'incloure les diverses escoles bressol de titularitat municipal, en les quals per al curs 2018-2019 s'ofereixen 480 places, de conformitat amb el següent detall:

• La Ginesta (107 places)
• Montsant (41 places)
• El Margalló (36 places)
• El Marfull (115 places)
• l'Olivera (107 places)
• El Lligabosc (74 places)

Atès que l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística no disposa dels recursos adients per a la gestió integral de les escoles bressol municipals (en endavant , EBM), i pretén que per al curs 2018-19 siguin gestionades per un ens adient, en tots aquells aspectes no assumits per l'organització municipal.

Atès que la gestió de les escoles bressol municipals s'ha dut a terme des de la creació de la primera d'elles a través dels corresponents encàrrecs a ens instrumentals municipals dotats de l'estructura i l'especificitat necessària per tal de cercar un funcionament eficient.

Vist el plec de peticions, de data 15 de maig de 2018, elaborat per l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística per l'encàrrec de gestió per les escoles bressol municipals per al curs 2018-2019. Els serveis especificats en l’esmentat plec són els següents: la gestió dels serveis escolar, de menjador i d’acollida de les sis escoles bressol municipals, els materials necessaris per al seu desenvolupament, el servei de restauració i els recursos humans adients.

Vist l’informe elaborat pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística de data 14 de novembre de 2018 que consta a l’expedient, on es proposa establir la unitat tarifària per a l’esmentat encàrrec.

Es considera com a millor opció establir tarifes per als següents serveis:

Servei escolar de 9 a 12h i de 3 a 5h (5hores) per a les diferents franges d'edat:
Servei escolar per a l'aula de 0 a 1 anys: 43.417,95 €
Servei escolar per a l'aula d'1 a 2 anys: 36.512,89 €
Servei escolar per a l'aula de 2 a 3 anys: 33.219,37 €
Servei d'acollida matinal de primer tram: 6.827,13 €
Servei d'acollida matinal de segon tram: 3.552,04 €
Servei d'acollida de migdia: 5.472,08 €
Servei de menjador: 7.950,04 €
Servei de dormitori: 8.403,57 €
Àpat: 3,96 €
Servei d'autobús : 164,14 €
Servei de vetlladora: 6.930,57 €

Ocupació prevista:
Servei escolar per a l'aula de 0 a 1 anys: 7 aules
Servei escolar per a l'aula d'1 a 2 anys: 13 aules
Servei escolar per a l'aula de 2 a 3 anys: 13 aules
Servei d'acollida matinal de primer tram: 6 aules
Servei d'acollida matinal de segon tram: 12 aules
Servei d'acollida de migdia: 8 aules
Servei de menjador: 24 aules
Servei de dormitori: 24 aules
Àpat : 42.960 àpats
Servei d'autobús : 21 serveis d'autobús
Servei de vetlladora: 5,26 professionals

Si apliquem la tarifa bàsica a l'ocupació prevista d'aules per cada servei descrit, i el nombre d'àpats, de viatges d'autobús i el nombre de serveis de vetlladora que preveiem, l'import final del pressupost pel curs 2018-2019 seria el següent:
Servei escolar per a l'aula de 0 a 1 anys: 303.925,62 €
Servei escolar per a l'aula d'1 a 2 anys: 479.675,06 €
Servei escolar per a l'aula de 2 a 3 anys: 436.859,34 €
Servei d'acollida matinal de primer tram: 40.962,81 €
Servei d'acollida matinal de segon tram: 42.624,50 €
Servei d'acollida de migdia: 43.776,61 €
Servei de menjador: 190.800,95 €
Servei de dormitori: 201.685,71 €
Àpat: 170.267,33 €
Servei d'autobús: 3.446,96 €
Servei de vetlladora: 36.450,77 €
Total encàrrec: 1.950.475,65 €

Atès que des de l'any 2009 la FAE ha efectuat, per encàrrec de l'Ajuntament, la gestió dels serveis educatius adreçats a la primera infància.

Vist l’informe emès pels serveis tècnics de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística de data 16 de novembre de 2018, en el qual es posa de manifest un balanç satisfactori de la gestió efectuada per la FAE els darrers anys, per la qual cosa es proposa efectuar l'encàrrec a la citada fundació de la gestió de les escoles bressol esmentades pel període corresponent al curs 2018-2019, amb un import de 1.950.475,65 €, desglossat de la següent manera:

-Un import de 590.400,59 euros s'imputaran a la partida 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2018.
-L'import restant, 1.360.075,06 euros s'imputaran al pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2019.

Atès que la FAE, segons explicita la pròpia entitat, ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic, entre altres poders adjudicadors, de l'Ajuntament de Reus, que li pot fer encàrrecs de gestió i adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte i activitats fundacionals.

Atès, així mateix, que de conformitat amb els acords adoptats pel Patronat de la FAE de data 26 de juliol de 2018, la citada fundació està realitzant els tràmits per ajustar el contingut dels seus estatuts a les previsions de l'article 32 de la normativa vigent de contractes del sector públic.

Atès que es disposa de consignació pressupostària per assumir els compromisos econòmics inherents a l'encàrrec corresponents a l'any 2018 per un import màxim de 590.400,59€, amb càrrec a l'aplicació 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018.

Atès que la xifra restant s'assumiria amb càrrec al pressupost municipal de despeses per a l'any 2019, en el qual s'haurà d'habilitar el crèdit adequat i suficient.

Atès que l'esmentat encàrrec exigeix el tractament de dades personals, per la qual cosa la FAE ostentarà, en relació a aquest encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, ha d'ajustar la seva actuació en aquest àmbit a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD).

Vist l'informe emès per l'Assessoria Jurídica de data 19 de novembre de 2018 en relació a al present encàrrec.

Vist l'informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 20 de novembre de 2018 emès en relació al present encàrrec.

Vist l'esborrany de contracte d'encarregat de tractament de dades de caràcter personal entre l'Ajuntament de Reus i la Fundació per a l'Acció Educativa, que consta a l'expedient.

Vistos els principis d'eficàcia i eficiència previstos a l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el d'optimització dels recursos disponibles que han d'informar la pràctica administrativa.

Vist el que disposa l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (en endavant LCSP)per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, possibilita als poders adjudicadors que s’encarreguin a entitats que tinguin la planificació de mitjà propi personificat les prestacions pròpies dels contractes de serveis, i que l’encàrrec no tindrà la consideració de contracte.

Així mateix,l’esmentat article 32 de la LCSP estableix que la compensació al poder adjudicador es regularà per referència a tarifes aprovades per l’entitat pública de la qual depèn el mitjà propi personificat per a les activitats objecte d’encàrrec. Aquestes tarifes es calculen de manera que representin els costos reals de realització de les unitats produïdes (servei) directament pel mitjà propi.

Vist la Circular 4/2015, de 20 de maig, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, en relació a diversos aspectes relacionats amb les encomanes de gestió que regula la LCSP, on es manifesta que «la tarifa o la retribución de la encomienda deberán cubrir el valor de las prestaciones encargadas, teniendo en cuenta para su cálculo los costes directos y los indirectos, y márgenes razonables, acordes con el importe de aquellas prestaciones para atender desviaciones o imprevistos de rentabilidad. Estos márgenes figurarán como partida independiente del resto de la tarifa.»

Vist el decret de l'Alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000€.

Atès, doncs, que correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells encàrrecs d’import superior a 25.000 euros, per delegació de l’Alcaldia, per la qual cosa correspon a la Junta de Govern Local l'aprovació del present encàrrec.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: Aprovar les següents tarifes per a l’execució dels serveis que es relacionen a continuació:

Servei escolar per a l’aula de 0 a 1 anys 43.417,95 €
Servei escolar per a l’aula d’1 a 2 anys 36.512,89 €
Servei escolar per a l’aula de 2 a 3 anys 33.219,37 €
Servei d’acollida matinal de primer tram 6.827,13 €
Servei d’acollida matinal de segon tram 3.552,04 €
Servei d’acollida de migdia 5.472,08 €
Servei de menjador 7.950,04 €
Servei de dormitori 8.403,57 €
Àpat 3,96 €
Servei d'autobús 164,14 €
Servei de vetlladora 6.930,57€

SEGON: Aprovar l’encàrrec a la FAE per la gestió de les escoles bressol municipals La Ginesta, Montsant, El Margalló, El Marfull, L'Olivera i El Lligabosc

TERCER: Aprovar la despesa màxima corresponent a l'esmentat encàrrec, per un import global de 1.950.475,65 euros, dels quals la xifra de 590.400,59 euros s'imputen a la partida 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2018. La xifra restant, d'un import de 1.360.075,06 euros, s'imputarà al pressupost municipal de despeses corresponent a l'any 2019, que restarà condicionada a l'existència de consignació en el pressupost de l'esmentat exercici, per la qual s'haurà d'habilitar el crèdit adequat en les partides corresponents.

QUART: L’esmentat encàrrec inclou, en tot cas, les tasques que s’indiquen a l’informe-proposta de l’encàrrec emès pels serveis de l’Àrea d’Ensenyament i Política de data 16 de novembre de 2018, i que consta a l’expedient.

CINQUÈ: El present encàrrec s’efectua per al curs escolar 2018-19, fins al dia 31 d’agost de 2019.

SISÈ: El pagament d'aquest encàrrec es realitzarà prèvia emissió i presentació, per part de la FAE a l'Ajuntament, de les corresponents factures, que s'emetran amb periodicitat mensual pels serveis prestats, en consonància amb les tarifes aprovades per al curs 2018-19.

Les esmentades factures es presentaran en el termini de quinze dies des de la finalització del període a facturar.

En la liquidació de l’encomana, la FAE s’acompanyarà certificació o acta de conformitat dels serveis, justificació del diferencial aplicat sobre els costos derivats del personal i despeses generals, així com la seva corresponent valoració i, si s’escau, justificació del cost efectiu suportat pel mitjà propi per les activitats subcontractades.
Si la liquidació final de l'encàrrec s'ha d'efectuar per un import inferior al que s'aprovà en el moment de la seva formulació, l'òrgan competent haurà d'aprovar aquest liquidació, amb la prèvia emissió del corresponent informe per part del departament tramitador on es justifiqui aquesta diferència.

La liquidació per un import superior requerirà la prèvia aprovació de l'ampliació de l'encàrrec.

SETÈ: Per a dur a terme l'encàrrec, la FAE posarà a disposició de l'Àrea d'Ensenyament i Política Lingüística els recursos humans i materials necessaris per tal de portar a terme les esmentades activitats.

La FAE, podrà contractar, parcialment a tercers, la realització de treballs objecte del present encàrrec. No obstant executarà més del 50% de l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pel tipus i quantia dels contractes.

El personal afecte a la prestació de les tasques encarregades, dependrà a tots els efectes de la FAE o de l'empresa a qui aquesta li encarregui l'execució de les mateixes, segons correspongui, que hauran de complir, en tot moment, les obligacions derivades de la legislació laboral, de seguretat i salut en el treball i previsions socials, essent responsables directes de tots els pagaments i indemnitzacions que es pugin derivar de l'incompliment de les seves obligacions generals o particulars relatives a la seguretat social i ordenació de treball.

VUITÈ: Correspon a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l'encàrrec efectuat.

L'entitat receptora de l'encàrrec previst en aquesta resolució tindrà l'obligació de facilitar a l'Ajuntament la informació que preveu l'article 3.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern.

NOVÈ: La FAE té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició del tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s'efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i d'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD).

Aprovar el contracte d'encarregat de tractament entre aquest Ajuntament i la FAE per al tractament de les dades de caràcter personal.

DESÈ: El present encàrrec tindrà com a clàusula resolutòria expressa de compliment per part de l'entitat receptora de l'encàrrec, del compliment de la condició de mitjà propi personificat, en els termes previstos a l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. L'incompliment sobrevingut dels requisits per mantenir aquesta condició comportarà la impossibilitat de seguir efectuant encàrrecs i, si s'escau, la resolució anticipada i liquidació del present encàrrec, sens perjudici, de l'establiment del règim transitori que s'escaigui, atesa la rellevància del servei que es gestiona.

ONZÈ: Publicar el present encàrrec al perfil del contractant, en els termes previstos al primer paràgraf de l'article 63.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

DOTZÈ: Donar trasllat del present acord a la FAE, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Esports. Aprovar la liquidació dels convenis amb diferents entitats esportives de la ciutat de Reus per a la cessió d'ús de les instal·lacions esportives municipals i de la subvenció municipal corresponent per a la temporada 2017-18.

"Atès que per Decret de l'alcalde número 2017015274 de data 29 de desembre de 2017 es va resoldre avocar la competència de la Junta de Govern Local per aprovar els convenis entre l’Ajuntament de Reus i distintes entitats esportives de la ciutat, amb la concessió de subvencions per un import total màxim de 991.940,35€, dels quals 378.481,90€ anaven a càrrec de la partida 21222-34000-489 del pressupost de l'exercici 2017, i l’import de 613.458,45€ s'imputaven en el pressupost de l'exercici 2018. En el mateix decret es va aprovar el reconeixement de l’obligació de 378.481,90€, amb càrrec a la partida 21220-34000-489 del pressupost de l’exercici 2017 a les entitats esportives, així com el seu pagament.

Atès que en dates 28 de juny de 2018 es van signar els corresponents convenis amb les entitats més avall descrites.

Vist l'establert a la clàusula quarta dels citats convenis.

Vista la documentació presentada per les entitats detallades a continuació, la liquidació final dels usos de les instal·lacions esportives municipals per la temporada 2017-18 de convenis per import superior a 50.0000 € ha estat la següent:

ENTITAT NIF IMPORT CONCEDIT INICIALMENT IMPORT PAGAT A COMPTE ANUALITAT 2017 IMPORT JUSTIFICAT IMPORT SUBVENCIÓ RENUNCIAT PER ENTITAT IMPORT A PAGAR
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS G55547145 333.323,25 € 127.716,30 € 322.780,15 € 10.543,10 € 195.063,85 €
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA G43535095 198.828,20 € 75.262,90 € 162.605,10 € 36.223,10 € 87.342,20 €
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA G43731157 193.442,40 € 73.861,00 € 167.763,76 € 25.678,64 € 93.902,76 €
REUS DEPORTIU G43013804 125.777,80 € 48.182,80 € 85.845,34 € 39.932,46 € 37.662,54 €
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP G43263367 140.568,70 € 53.458,90 € 129.712,18 € 10.856,52 € 76.253,28 €
Total 991.940,35 € 378.481,90 € 868.706,53 € 123.233,82 € 490.224,63 €

Atès que l'import de la justificació de la subvenció ha estat inferior a l'import màxim concedit, per la qual cosa han manifestat expressament, en la documentació aportada per a la liquidació, la seva renúncia a la diferència entre l'import màxim concedit de subvenció i l'import justificat. D'acord amb l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la conseqüència és la pèrdua del dret al cobrament de la diferència.

Atès que el pagament s'ha d'efectuar a RELLSA tal i com es disposen les clàusules segones de cada conveni signat, que concreta que «L'entitat beneficiària, una vegada efectuada la justificació en els termes previstos a la clàusula quarta, tant pel que fa als pagaments a compte com pel que fa a la liquidació, cedeix irrevocablement els drets de crèdit a favor de RELLSA».

En aquest sentit es dóna la pèrdua del dret de cobrament per la renúncia dels interessats en els termes exposats, i per tant es pot reconèixer l'obligació i procedir al pagament a RELLSA de 490.224,63 €.

Vist l'informe emès pel director general d'instal.lacions i activitats de RELLSA de data 23 de novembre de 2018 en el que s'indica les variacions d'usos i la seva motivació.

Vist l'informe de la gerent de Serveis a la Persona de l'Ajuntament de Reus, de data 26 de novembre de 2018, en que es manifesta que s'ha acomplert la finalitat establerta en la concessió de la subvenció, que està correctament justificada i que, per tant, es pot procedir al seu pagament.

Vist l’informe favorable de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció Municipal de data 27 de novembre de 2018.

Atès que també resta acreditat que les beneficiàries estan al corrent de les seves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i l'Ajuntament de Reus.

Vist l’establert a l’article 49 i següents de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, del règim jurídic del sector públic, en relació als convenis.

Atès que d'acord amb el decret d’alcaldia número 7032, de data 15 de juny de 2015, en relació amb el Decret d'alcaldia número 2499, de data 3 de març de 2016, pel que fa als convenis (i a l'atorgament de subvencions) quan pel seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/regidores delegats/des (és a dir, l'import de 50.000,00 €), aquests es troben delegats a la Junta de Govern Local.

Atès doncs que correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells convenis d’import superior a 50.000,00 euros, per delegació d’alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER. Aprovar la liquidació dels convenis presentats per les diferents entitats esportives de la ciutat de Reus per a la cessió d’ús de les instal·lacions esportives municipals i la subvenció municipal corresponent per a la temporada 2017-18, amb càrrec a la partida 21220-34000-489 del pressupost de l’any 2018, per un import de 868.706,53 €, d'acord amb el quadre següent:

ENTITAT NIF IMPORT CONCEIDT INCIALMENT IMPORT PAGAT A COMPTE ANUALITAT 2017 IMPORT JUSTIFICAT IMPORT SUBVENCIÓ RENUNCIAT PER ENTITAT IMPORT A PAGAR
CLUB ESPORTIU SANTES CREUS G55547145 333.323,25 € 127.716,30 € 322.780,15 € 10.543,10 € 195.063,85 €
CLUB ESPORTIU UNIÓ ASTORGA G43535095 198.828,20 € 75.262,90 € 162.605,10 € 36.223,10 € 87.342,20 €
ESCOLA DE FUTBOL LA PASTORETA G43731157 193.442,40 € 73.861,00 € 167.763,76 € 25.678,64 € 93.902,76 €
REUS DEPORTIU G43013804 125.777,80 € 48.182,80 € 85.845,34 € 39.932,46 € 37.662,54 €
UNIÓN DEPORTIVA CARROZAS – MP G43263367 140.568,70 € 53.458,90 € 129.712,18 € 10.856,52 € 76.253,28 €
Total 991.940,35 € 378.481,90 € 868.706,53 € 123.233,82 € 490.224,63 €

SEGON. Aprovar la pèrdua del dret a cobrament per renúncia dels interessats segons el detall del quadre de l'apartat resolutori primer, per un import de 123.233,82 €.

TERCER. Aprovar el reconeixement de l’obligació de 490.224,63 €, d’acord als imports que es detallen al quadre de l'apartat resolutori primer, amb càrrec a la partida 21220-3400-489 del pressupost de l’exercici 2018.

QUART. Procedir al pagament de 490.224,63 € a RELLSA d’acord amb la clàusula segona dels convenis amb les esmentades entitats.

CINQUÈ. Alliberar l’import de 123.233,82 € resultant de la variació en els usos de les instal.lacions esportives municipals en el període indicat.

SISÈ. Notificar aquest acord a les entitats beneficiàries."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

7. Intervenció. Resolució anticipada de 10 convenis d'encàrrecs efectuats a Reus Serveis Municipals SA entre els anys 2005 i 2011 per la millora d'infrastructures afectes a servei públic.

"Atès que aquest Ajuntament és titular del 100% del capital social de la societat REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A (abans INNOVA GRUP D'EMPRESES MUNICIPALS, S.A.), la qual té la consideració de mitjà propi de l'Ajuntament, reconeguda als seus Estatuts, de conformitat amb el que disposava la Norma Contractual vigent en el seu moment, i que, en l’actualitat, es regula a l'art 6.1, en relació als arts. 31 i 32 de la Llei de contractes del Sector Públic, Llei 9/2017, de 8 de novembre.

Atès que aquest Ajuntament va efectuar diferents encàrrecs a la societat REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A. que es varen formalitzar en els corresponents convenis, en virtut dels quals l'empresa municipal ha efectuat diferents obres d’inversió, de reforma o manteniment en diversos equipaments, i espais de la via pública, destinats a la prestació de serveis públics, o activitats d'interès públic general, els quals es van finançar a 20 anys, per un import global de 799.283’44€, i són els que s’indiquen a continuació:

- Arranjament i manteniment de camins: cost: 82.871’47 €, conveni subscrit el 7-4-2005, inici 1-7-2005.
- Enllumenat Boca de la Mina: cost: 86.206’03 €, conveni subscrit el 29-11-2005, inici 1-5-2006.
- C/ Bonaire i Bellavista: cost: 76.893’51 €, conveni subscrit el 30-10-2006, inici 1-10-2010.
- Xarxa fibra òptica 2: cost: 35.638’00 €, conveni subscrit el 29-11-2005 inici 1-5-2006.
- Xarxa fibra òptica: 1cost: 117.592’76 €, conveni subscrit el 4-11-2005 inici 1-5-2006.
- C/ Dr Fleming II: cost: 41.104’70 €, conveni subscrit el 30-10-2006, inici 1-7-2007.
- Mitjaneres Crtra Bellisens: cost: 25.995’55 €, conveni subscrit el 27-12-2006, inici 1-7-2007.
- Arrenjament i manteniment Ps Mas Abelló: cost: 122.413’79 €, conveni subscrit el 6-7-2005, inici 1-10-2005.
- Tancament perimetral Roserar Mas Iglesias: cost: 142.547’49 €, conveni subscrit el 17-6-2005, i ampliat el 19-11-2007, inici 1-7-2009.
- Voreres exteriors de l’Estadi Municipal:cost: 68.020’14 €, conveni subscrit el 6-7-2005, inici 1-10-2005.

Vist que l’Empresa Municipal Reus Serveis Municipals, S.A. ha demanat per escrit de data 13-11-2018,que obra a l’expedient, que l’Ajuntament de Reus, adopti un acord Municipal en el qual es manifesti la voluntat de:

- Cancel·lar de forma anticipada els 10 convenis referenciats, que es van subscriure amb l’Ajuntament de Reus, entre els anys 2005 i 2011, ja que ha hagut de recórrer a finançament extern, via préstec,(que genera unes despeses financeres).

- Que es compensi amb una aportació econòmica, al seu favor, de 403.976’49 €, corresponent a la pèrdua comptable i dèficit de tresoreria de l’entitat dependent, a data 31/12/2018. (Aquest import resulta de les quotes pendents d’abonar des de l’any 2019 fins a la fi del conveni, valorades en 235.496’41 €, més el saldo pendent de tresoreria, que es xifra en 168.480’08 €).

- Que a partir de gener de 2019 es deixi de rebre la quota que l’Ajuntament pagava a RSM, S.A. per cadascun dels convenis.

Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament cancel·lar de forma anticipada i fer front al pagament de les quotes que s’havia compromès a satisfer anualment, a Reus Serveis Municipals SA, per tal d’aconseguir un estalvi econòmic, tal i com es posa de manifest a l’escrit emès per les Regidories interessades, de data 22 de novembre de 2018,que consta a l’expedient administratiu.

Vist que en cadascun dels convenis referenciats, s’indicava a la clàusula cinquena que, en cas de resolució anticipada, abans del venciment del termini estipulat, s’hauria de convenir per les parts el mecanisme d’indemnització per tal que la resolució no ocasioni perjudicis, i a tal efecte, ambdues parts consideren que l’aportació de 403.976’49 € que s’assignen al pagament de les quotes dels convenis, és una quantitat que satisfà les pretensions de RSM, S.A., que accepta expressament res mes exigir, en concepte indemnitzatori.

Vist que de conformitat amb el que disposa l'article 34 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, els actes administratius es produiran per l'òrgan competent, ajustant-se als requisits i al procediment establert, i en el mateix sentit de l’exercici de les competències s’estableix a l’art 6 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de Règim Jurídic i de Procediment Administratiu de les Administracions Públiques de Catalunya.

Vist el RDL 1/2018 de 23 de març pel qual es prorroga per a l’any 2018 el destí del superàvit de les Corporacions Locals per inversions financerament sostenibles, i es modifica el seu àmbit objectiu, ja que a l’article 2 B) apartat 933 s’indica que: «la inversión podrá tener reflejo presupuestario en alguno de los grupos de programas siguientes: Gestión del patrimonio en el que se podran incluir las aplicadas a la rehabilitación, reparación y mejora de infraestructuras e inmuebles propiedad de la entidad local afectos al servicio público».

Vist que l’òrgan competent es la Junta de Govern, facultat que li corresponia a l’Alcalde, a l’empara de la Disposició Addicional segona.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic: “quan el valor patrimonial no supera el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost, ni l’import dels 3 milions d’euros”. L’Alcalde va efectuar una delegació a favor de la Junta de Govern Local, per Decret 7032, de 15-6-2015 els encàrrecs i els convenis ,quan per raó del seu import sigui competent l’Alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts a les Regidories Delegades.

Vist que existeix consignació pressupostaria suficient per tal d’atendre aquest compromís de despesa, a l’aplicació pressupostaria de 2018: 40634 93314 61900, a l’empara del que disposa l’art 165 i 173 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, RDL 2/2004 de 5 de març, per la qual cosa s’ha efectuat el corresponent informe favorable de fiscalització prèvia limitada de data de novembre de 2018, de conformitat amb el que disposa l’art 219 de la mateixa Norma Legal, en relació amb la base 49ena de les bases d’execució del pressupost, i arts 3.2, 7 i 8 del RD 424/2017, de 28 de abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del Sector Públic Local.

Vist que s’efectuarà un control financer posterior,de conformitat amb el que estableix l’art 220 de la Llei d’Hisendes Locals, en relació amb la base 57ena de les bases d’execució del pressupost, i arts 3.3 i 29 del RD 424/2017, de 28 de abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del Sector Públic Local.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

Primer: APROVAR la cancel·lació anticipada dels 10 convenis que s’indiquen a la part expositiva d’aquest acord, que es van subscriure entre l’Ajuntament de Reus i l’actual empresa Municipal, Reus Serveis Municipals, S.A., per a la realització de diferents actuacions d’interès públic a la ciutat, entre els anys 2005 i 2011, la qual cosa comportarà:

• DEIXAR de pagar a l’empresa Municipal Reus Serveis Municipals, S.A., amb efectes de l’any 2019 i successius, les quotes anuals pactades als respectius convenis,que es satisfeien per part de l’Ajuntament, per a cadascuna de les actuacions.

• DEIXAR SENSE EFECTE JURÍDIC els convenis subscrits, una vegada efectuat el pagament de la quantitat compensatòria específica.

Segon: RECONÈIXER l’obligació i procedir al pagament per part de l’Ajuntament d’una compensació econòmica, valorada en 403.976’49 €, a l’empresa Municipal REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A, per la cancel·lació anticipada,(abans del venciment del termini de 20 anys previst als convenis)."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

8. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del canvi de sistema d'actuació previst per al Polígon I del Pla especial de l'Àrea 3.4 «Coromina Industrial».

"Vist el Pla especial de l'Àrea 3.4 «Coromina Industrial», aprovat definitivament per la Comissió d'Urbanisme de Tarragona en data 28 de juny de 1995 (DOGC 28/02/1996), el qual determina per al polígon I el sistema d'actuació de cooperació.

Atès que aquest polígon d’actuació urbanística compta amb el projecte de reparcel·lació aprovat definitivament per acord del Ple de data 26 de juny de 1998 i degudament inscrit al Registre de la Propietat.

Vista la sol·licitud formulada en data 6 de novembre de 2018 pels senyors José Antonio Carretero Bellón i Antonio Gomis Català en representació, respectivament, de TARRACOSOL, SL i de VIA ROMANA, SL, mitjançant la qual acompanyen documentació registral de les finques de titularitat privada que forment part de l'àmbit del polígon I i demanen la substitució del sistema d'actuació previst per al Polígon I del Pla especial de reforma interior de l'Àrea 3.4 «Coromina Industrial», per tal de passar del sistema d'actuació de cooperació al sistema de reparcel·lació en la modalitat de compensació bàsica.

Vista la Disposició Transitòria Tretzena del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, que estableix que les determinacions d'aquesta Llei sobre sistemes i modalitat d'actuació urbanística són aplicables quan s'acordi la substitució d'un sistema d'actuació, fins i tot en el cas en què s'hagi aprovat definitivament el corresponent projecte de compensació, reparcel·lació o taxació conjunta.

Atès que l’article 121.3 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme (TRLU), determina que l’administració competent ha de decidir el sistema d’actuació urbanística i la modalitat que cal aplicar en funció de les necessitats, els mitjans economicofinancers de què disposi, la col·laboració de la iniciativa privada i les altres circumstàncies que hi concorrin.

Atès que les mercantils sol·licitants acrediten la titularitat de les finques de l'àmbit (excloses les adjudicades a l’Ajuntament en concepte de cessió obligatòria), mancant únicament un petit percentatge del proindivís de la finca registral núm. 48851, respecte al qual s'ha formulat demanda judicial sol·licitant l'extinció del proindivís i l'adjudicació de la quota a la mercantil VIA ROMANA, SL .

Vist l'informe jurídic, i d’acord amb l’establert als articles 119 i 121 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme i disposicions reglamentàries concordants; i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015).

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

1r. Aprovar inicialment el canvi de sistema d'actuació previst per al Polígon I del Pla especial de l'Àrea 3.4 «Coromina Industrial», sol·licitat pels legals representants de TARRACOSOL, S.L. i de VIA ROMANA, S.L., que passa del sistema d'actuació de cooperació al de reparcel·lació en la modalitat de compensació bàsica, en el benentès que per a la urbanització del polígon caldrà que es constitueixi la corresponent entitat urbanística col·laboradora, si hi ha diferents persones propietàries.

2n. Sotmetre-ho a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

3r. Fer constar que contra el present acord no procedeix interposar cap tipus de recurs, atès que es tracta d’un acte de tràmit no qualificat."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L'alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.