Notes de premsa

Nou servei del telèfon d’atenció ciutadana: acompanyament i suport via videoconferència per fer tràmits telemàtics

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 11/06/2024
Manel Muñoz i Montserrat Flores
Manel Muñoz i Montserrat Flores

L’Ajuntament de Reus posa en marxa aquest dimarts 11 de juny un nou servei d’atenció ciutadana que ofereix acompanyament i suport a través de videoconferència per realitzar tràmits telemàtics. El nou servei se suma a les mesures municipals per fer front a la bretxa digital previstos al Pla d’Acció Municipal 2023-2027; i suposa un pas més en el model d’atenció ciutadana integrada de l’Ajuntament de Reus.

L’acompanyament i suport via videoconferència ofereix un servei personalitzat cara a cara, amb un horari més ampli que el de les oficines d’atenció presencial. El servei estarà disponible de 8:00 a les 20:00h, els dies laborals; per bé que es recomana fer-lo servir a partir de les 15:00h.

Per sol·licitar el nou servei només cal trucar al telèfon 977010010, el telèfon d’atenció ciutadana de l’Ajuntament, i marcar l’opció corresponent a “suport en tràmits telemàtics”.

A partir d’aquí, s'oferirà establir una connexió per videoconferència i compartir la pantalla de l’ordinador de casa amb l'operador/a per facilitar les explicacions i la comprensió dels passos a seguir.

Per rebre suport en tràmits telemàtics, seu, carpeta ciutadana o oficina virtual tributària, la persona necessitarà disposar en el moment de la trucada d’identificació o certificat digital i d’un ordinador amb navegador Firefox, Chrome, Safari o Edge en la seva darrera versió.

El suport en la tramitació telemàtica, ajudarà a iniciar el tràmit i se li explicarà a la persona com adjuntar documentació i els passos que ha de seguir. No es farà un acompanyament al llarg de tot el procés per evitar així que l’operador/a pugui veure documentació personal.

El nou servei es posa en marxa per donar suport i acompanyament en el catàleg de tràmits següent:

  • Obtenció de la identitat digital (idCAT Mòbil) si la persona no en disposa ja que és requisit indispensable per accedir telemàticament de forma segura als serveis municipals d’administració electrònica.
  • Accés a Carpeta Ciutadana, subvencions, Oficina Virtual de Tràmits i a la Seu Electrònica.
  • Accés a una notificació telemàtica.
  • Inici d’un tràmit telemàtic.
  • Signatura remota d’una sol·licitud que li ha enviat l’Ajuntament.
  • Registre apoderaments.

El nou servei se suma al model d’atenció ciutadana integrada de l’Ajuntament de Reus. L’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania el màxim de canals possibles per a què pugui contactar amb l’administració municipal per rebre informació de ciutat i fer qualsevol tipus de tramitació o gestió municipal. Aquests canals són: el presencial mitjançant les oficines municipals d’atenció, el telefònic mitjançant el 977010010 i Internet amb la web reus.cat, la seu.reus.cat i les diverses webs municipals.

Manel Muñoz i Montserrat Flores
Manel Muñoz i Montserrat Flores

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.