Notes de premsa
Reus dona el tret de sortida a la campanya “Aparadors de la Setmana Santa” amb la implicació del comerç local
Aquest matí, la Ferreteria Martí ha acollit la presentació oficial de la campanya “Aparadors de la Setmana Santa de Reus”, una iniciativa promoguda per l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa de Reus, en col·laboració amb El Tomb de Reus, la Unió de Botiguers de Reus i l’Agència Reus Promoció, de la regidoria de Promoció de Ciutat de l'Ajuntament de Reus.
La campanya té com a objectiu apropar la Setmana Santa a tota la ciutadania, fent visible la seva riquesa cultural, devocional i patrimonial a través dels aparadors dels establiments comercials de la ciutat. Un total de 21 botigues han cedit espais per exposar elements característics de les diferents confraries, transformant així el centre de Reus en un itinerari visual que convida a redescobrir la Setmana Santa des d’una perspectiva innovadora i propera.
Noemí Llauradó, regidora de Projecció de Ciutat, ha obert la roda de premsa ressaltant que “la Setmana Santa de Reus és una expressió viva del nostre patrimoni cultural i religiós. Accions com aquesta permeten no només donar-la a conèixer a nous públics, sinó també establir sinergies entre el teixit associatiu i comercial de la ciutat”. A més, ha subratllat que aquesta iniciativa s’alinea amb l’estratègia municipal de posar en valor les tradicions reusenques i convertir-les en un motor de dinamització per a la ciutat.
Per la seva banda, Jaume Piñol, president de l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa de Reus, ha expressat el seu agraïment als establiments que han fet possible aquesta campanya, “aquesta és una acció col·lectiva que dona protagonisme a les nostres confraries i germandats, fent-les més accessibles a tothom. La col·laboració dels comerços és clau per aconseguir que la Setmana Santa de Reus sigui més present al carrer i que tothom pugui conèixer-ne la història, els símbols i la passió amb què es viu”. També ha destacat que enguany aquesta iniciativa té un significat especial, ja que coincideix amb la commemoració del 75è aniversari de l’Agrupació, un fet que es reflecteix en diverses accions programades al llarg de l’any.
En representació del comerç local, Victoria Simó, membre del Consell del Tomb de Reus, ha destacat la importància de generar accions que creïn una interacció entre la ciutadania i els establiments: “Aquest projecte és un exemple de com la cultura i el comerç poden anar de la mà. Els aparadors no són només un espai d’exposició comercial, sinó que poden convertir-se en punts de divulgació i d’experiència cultural, fent que el centre de Reus es visqui de manera diferent”.
Finalment, Mònica Bellido, representant de la Unió de Botiguers de Reus, ha volgut posar en valor la implicació dels comerços i la seva capacitat de generar experiències més enllà de la compra: “L’èxit de la nostra ciutat radica en la seva diversitat i en la seva capacitat d’innovar. Aquesta campanya és una oportunitat única per acostar les nostres tradicions a la gent i per demostrar que el comerç de proximitat és molt més que un espai de compra: és un agent actiu en la vida cultural de Reus”.
El col·leccionable de cromos: una proposta per a grans i petits
Com a gran novetat d’aquesta edició, s’ha impulsat la creació d’un col·leccionable de cromos dedicat a les diferents entitats de la Setmana Santa de la ciutat. Aquesta iniciativa s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Agència Reus Promoció, i permetrà que ciutadans de totes les edats participin en una mena de gimcana cultural pels establiments adherits.
El col·leccionable consta de 22 cromos, cadascun representant una confraria. Per completar-lo, els participants hauran de visitar els 21 comerços que formen part de la campanya i demanar el cromo corresponent a la botiga on es troben les diferents confraries. El primer cromo, que inclou el logotip commemoratiu del 75è aniversari de l’Agrupació de Setmana Santa, es podrà aconseguir a la Ferreteria Martí, punt d’inici de la campanya. Per poder fer la col·lecció, s’ha editat un suport en format cartolina on es podran enganxar els cromos i conèixer les botigues que participen en la campanya en el plànol d’ubicació. Aquest material estarà disponible de manera gratuïta a l’Exposició de Setmana Santa del Pallol, fins al 5 d’abril, obert de dilluns a divendres de 17:30h a 20:20h i els dissabtes d’11h a 13h i de 17:30h a 20:30h.
Un projecte que reforça la identitat i la tradició
Amb aquesta iniciativa, Reus es reafirma com una ciutat compromesa amb la seva cultura i tradicions, potenciant la Setmana Santa com un esdeveniment dinamitzador del centre urbà i del comerç local.
La campanya “Aparadors de la Setmana Santa de Reus” representa un pas endavant en la manera de viure aquestes festes, oferint una proposta innovadora que convida ciutadans i visitants a recórrer la ciutat d’una manera diferent, tot coneixent el valor patrimonial i humà de la Setmana Santa reusenca.