Junta de Govern Local 2004-10-01

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 1/10/2004

EXTRACTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 1 D’OCTUBRE DE 2004

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de 17 de setembre de 2004.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Encàrrec de gestió del pàrquing de la plaça Pastoreta a la societat AMERSAM.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la societat anònima municipal, "APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM", la gestió de l'aparcament públic subterrani situat a la plaça de la Pastoreta per tal que el gestioni de la forma que sigui més convenient, percebent la societat tots els rendiments que el mateix generi. L'esmentada societat ostentarà amb caràcter general totes les competències per a la bona gestió i administració de l'esmentat equipament.

Segon: Atorgar a la societat anònima municipal "APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM" la concessió de l'ús i gaudiment privatiu de l'aparcament municipal de la plaça de la Pastoreta i de les obres i instal·lacions annexes i complementàries.

Tercer: AMERSAM podrà realitzar en l'immoble objecte de concessió, les obres i instal·lacions necessàries pel desenvolupament de l'activitat pròpia de l'aparcament.

Quart: La vigència d'aquests acords es fixa en 50 anys, a partir de la data que es va produir l’obertura al públic de l'aparcament en qüestió.

Cinquè: Es faculta a la societat AMERSAM per a formalitzar els contractes pertinents amb tercers pel que fa a l'aparcament a que fan referència els anteriors acords. En el cas de dissolució de l'empresa municipal "Aparcaments i Mercats de Reus, Societat Anònima Municipal", l'Ajuntament es subrogarà en el seu lloc, en les relacions que hagi formalitzat amb tercers.

Sisè: AMERSAM mantindrà en òptim estat de conservació, l'edificació i instal·lacions l'ús de les quals se li cedeix, i en el seu cas, les obres i instal·lacions que efectuï, havent de realitzar pel seu compte les reparacions necessàries, responent fins i tot dels deterioraments produïts pels usuaris.
Setè: Finalitzat el termini de 50 anys, establert en l'acord quart, anterior, els bens objecte de la concessió i les obres i instal·lacions que hagi realitzat la societat revertiran, en perfecte estat de conservació, a l'Ajuntament sense dret a cap indemnització per part d’AMERSAM.

Vuitè: La societat "APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM" percebrà l'import de les tarifes a satisfer pels usuaris per l'accés i utilització de l'aparcament. Les esmentades tarifes seran aprovades pel Consell d'Administració de la societat.

Novè: L'Ajuntament es reserva la facultat de deixar sense efecte els anteriors acords si així ho aconsellessin circumstàncies sobrevingudes d’interès públic. Igualment, malgrat que AMERSAM no ha d'abonar cap cànon periòdic o suma alçada, l'Ajuntament es reserva, així mateix, la facultat d’imposar a la societat les contraprestacions econòmiques que consideri oportunes.

Desè: Atès que la gestió del servei i la concessió de l'ús i gaudiment de l'immoble s'atorguen a favor d'una empresa de capital íntegrament municipal, s'exonera a la societat AMERSAM de l'obligació de constituir les garanties corresponents als efectes d'assegurar el bon ús dels béns i de les instal·lacions.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

4.- Intervenció. Aprovació de la relació de factures.

S’ acorda:

Aprovar despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total d’1.442.785,99 € (un milió quatre-cents quaranta-dos mil set-cents vuitanta-cinc euros amb noranta-nou cèntims).

5.- Assessoria Jurídica. Renúncia al dret de la concessió de la parada 66 del Mercat Central.

S’acorda:

Primer: Acceptar la renúncia formulada per la Sra. MARIA JOSEFA ARGÜELLES LÓPEZ dels drets que li corresponen com a concessionària de la parada 66 del Mercat Central.

Segon: Adjudicar la parada 66 del Mercat Central a la societat anònima municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” (AMERSAM), que gaudirà en relació a aquell de la condició de concessionària, sent la seva relació amb l’Ajuntament de caràcter jurídico-administratiu.

6.- Contractació i Patrimoni. Adjudicació de les obres d'urbanització de la UA AIQSA 5.19b.

S’acorda:

Primer: Adjudicar a l'empresa PANASFALTO, S.A., l'execució de les obres d’urbanització de la UA AIQSA 5.19b, per un import de 560.000,- euros (IVA inclòs).

En aquest import s’inclou l’estudi de seguretat i salut, que s’havia pressupostat junt amb l’obra, d’acord amb el que disposa l’article 4 del RD 1627/97 de 24 d’octubre, regulador de les condicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció.

L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini de 15 dies naturals a partir de la notificació d'aquest Acord, una garantia definitiva per import de 22.400,- euros, tal i com estableixen els articles 36 i 41 del TRLCAP.

El contractista haurà de presentar en el termini de 15 dies naturals, a comptar des de la notificació d’aquest acord el pla de seguretat, per la seva oportuna aprovació, abans de l’inici de les obres.

Segon: Formalitzar el contracte administratiu en un termini de 30 dies naturals, al departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del RDl 2/2000 de 16 de juny, a comptar des del següent a la recepció de la notificació d’aquest Acord.

Tercer: Acordar la devolució de la garantia provisional als licitadors no adjudicataris, en els termes previstos a l’article 65 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament que desenvolupa la Llei de contractes de les administracions públiques.

Quart: Comunicar a la direcció facultativa l’adopció d’aquests acord.

Cinquè: Atorgar els recursos legals oportuns.

7.- Contractació i Patrimoni. Aprovació del plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació, mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent, de les obres d’urbanització de la unitat d’actuació 3.3 “Plaça Morlius”, i convocar concurs públic.

S’acorda:

Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.

Segon: Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que ha de regir la contractació mitjançant concurs públic amb procediment obert i caràcter urgent, de les obres d’urbanització de la unitat d’actuació 3.3 “Plaça Morlius”, amb un tipus de licitació de 211.550,35 € (IVA inclòs), i sotmetre’l a tràmit d’exposició al públic per un termini de 10 dies hàbils en els butlletins oficials corresponents.

Tercer: Convocar simultàniament concurs públic amb procediment obert en els butlletins oficials corresponents, a l'empara de l'article 78 del TRLCAP, amb el benentès que en el supòsit que es formulin al·legacions al plec de clàusules, la licitació s’ajornarà fins que, un cop resoltes, s’anunciï de nou la licitació.”

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

8.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del compte de liquidació definitiu del Projecte de reparcel·lació del polígon I del Pla parcial del sector G.1 “Mas Iglesias”.

S’acorda:

Aprovar definitivament el compte de liquidació definitiu del Projecte de reparcel·lació del polígon I del Pla parcial del sector G.1 “Mas Iglesias”, formulat per aquest Ajuntament, amb un import total de 1.536.321,27 €.

9.- Gestió Urbanística. Estimació parcial del recurs potestatiu de reposició interposat per RECORD PISOS SL, contra l’acord de la Junta de Govern Local de data 12.03.2004 i acceptació de la subrogació de LIDL SUPERMERCADOS, SA en l’obligació de la construcció d’una Estació Transformadora prevista en el projecte d’urbanització del Pla parcial del sector E.3 “Partida Vila”.

S’acorda:

Primer: Estimar parcialment el recurs potestatiu de reposició interposat pel Sr. JORDI REYNA BENABARRE, en representació de RECORD PISOS SL, en el sentit de reduir l’import de la garantia que ha de dipositar i que es xifra en 81.000 € (VUITANTA-UN MIL EUROS) i que garanteix el següent:

• 21.000 €: les obres de retirada del pal de formigó ubicat al costat de les naus de Redessa i construcció de la vorera pendent d’execució.
• 60.000 €: carrer peatonal illa 2 –paral·lel a l’Av. Marià Fortuny- d’acord amb l’annex 6 “zona verda illes 2 i 3”.

Segon: Acceptar la subrogació de LIDL SUPERMERCADOS, SA en l’obligació de la construcció de l’Estació Transformadora (ET 2x1000 kVA) prevista en el projecte d’urbanització del Pla parcial del sector E.3 “Partida Vila”.

10.- Gestió Urbanística Pública, SA. Aprovació de l’inici de reparcel.lació del polígon únic A.12 Riera del Molinet.

S’acorda:

Primer: Iniciar l’expedient de reparcel·lació del polígon únic del sector A-12 “Riera del Molinet”, promogut per aquest Ajuntament a través de l’empresa municipal GUPSA, i manifestar als propietaris interessats que la superfície de les finques representi més del 50% de la superfície total reparcel·lable, que dins del termini de 3 mesos poden formular projecte de reparcel·lació.

Segon: Comunicar que aquest acord comporta la suspensió de l’atorgament de llicències de parcel·lació de terrenys, d’edificació, de reforma o rehabilitació de construccions, d’instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i d’altres autoritzacions municipals connexes establertes per la legislació sectorial, reflectit en el plànol de referència PG.1 del Pla parcial urbanístic, de delimitació del polígon reparcel·lable, fins que sigui ferm en via administrativa l’acord d’aprovació de la reparcel·lació.

Tercer: Sol·licitar al Registre de la Propietat competent, per a què procedeixi a l’anotació al marge de totes les finques incloses en el polígon d’actuació abans esmentat, l’acord d’inici de l’expedient reparcel·latori, així com a emetre certificació de domini i càrregues de totes elles, de conformitat amb el que disposa l’article 5 del Reial Decret 1093/1997, de 4 de juliol, que aprova les normes complementàries al Reglament per a l’execució de la Llei Hipotecaria sobre inscripció al Registre de la Propietat d’actes de naturalesa urbanística.

Quart: Notificar aquest acord als propietaris de les finques incloses dins del Polígon d’Actuació de referència, requerint-los per que aportin tota la documentació relativa a l’acreditació dels seus drets, així com, aquella documentació en virtut de la qual se’n puguin derivar drets a tercers: tot això, sense perjudici al dret que els hi atorga l’article 134.1, de la Llei 2/2202, pel que fa a la redacció del Projecte de reparcel·lació.

Cinquè: Publicar el present acord al Butlletí Oficial de Tarragona, i en un dels diaris de major difusió provincial.

11.- Contractació i Patrimoni. Aprovació inicial del projecte de les obres d’arranjament de la zona verda sobre el Barranc de l’Escorial (tram carrer Pont-carrer F.Artiga).

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres d’arranjament de la zona verda sobre el barranc de l’Escorial (tram carrer Pont- carrer F.Artiga), amb un pressupost de 141.493.08 € (IVA inclòs), en aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d’informació al públic, d'acord amb l’article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions en el període d’exposició pública, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

Reus, 4 d’octubre de 2004

El secretari general

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.