Junta de Govern Local 2005-03-04

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 18/07/2024
E.g., 18/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 4/03/2005

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 4 DE MARÇ DE 2005

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió de 11 de febrer de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia.- Convenis de col·laboració amb INNOVA Grup d’Empreses Municipals de Reus SL, per a l’execució de distintes actuacions incloses al PAM.

- 3a). Convenis de col·laboració amb INNOVA per a l’execució de distintes actuacions.

S’acorda:

Primer: Aprovar els convenis de col·laboració amb l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” relatius a l’execució i finançament per part d’aquesta societat dels encàrrecs que li ha efectuat l’Ajuntament en matèria d’arranjament i manteniment de camins, arranjament i manteniment d’espais urbans, instal·lació d’energia solar fotovoltàica a la Biblioteca Central Xavier Amorós i adquisició de la llar d’infants “Montsant”.

Segon: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

- 3b). Encàrrec a INNOVA de les actuacions necessàries per a l’execució de diversos projectes inclosos en el PAM.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL l’execució de les següents inversions:

- Àrea de Cultura: 1a fase el projecte del “Centre d’Art Cal Massó”.

- Àrea de Medi Ambient:: Projecte d’instal·lació de contenidors soterrats al nucli antic.

Segon: Prèviament a l’execució de les inversions previstes en l’apartat primer anterior l’empresa municipal INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL elaborarà un estudi detallat en relació a cadascuna de les actuacions esmentades. Aquest estudi contemplarà, entre d’altres, els següents extrems: actuació detallada a executar, es concretarà si l’actuació l’executarà directament INNOVA o una empresa filial, termini d’execució, destí dels béns i instal·lacions i si s’escau termini en que s’entregaran per la seva recepció a l’Ajuntament, cost estimat de l’actuació i previsió de possibles modificacions, finançament, possibles compensacions econòmiques de l’Ajuntament a favor de l’empresa…

Tercer: El finançament de les actuacions que s’encarreguen en l’apartat PRIMER, anterior, serà assumit, al seu càrrec, per l’empresa municipal “INNOVA, GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL”.

No obstant el que s’estableix en el paràgraf anterior l’Ajuntament acordarà les compensacions econòmiques que consideri pertinents a favor de l’empresa.

Quart: Sense perjudici del que s’estableix en els anteriors acords correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s’encarreguen.

4.- Moció de l’Alcaldia.- Pròrroga del conveni de l’encàrrec de funcions amb el Centre de Recursos per a la Protecció de la Salut i el Medi Ambient per a l’any 2005.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i el consorci “Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient” per a la determinació d’aquelles funcions i tasques en l’àmbit dels serveis ambientals i en l’àmbit de la promoció de la cultura de l’oli i de la promoció i la valoració del territori, que l’Ajuntament de Reus encomana al consorci, així com la contraprestació econòmica que percebrà aquest últim per al desenvolupament d’aquestes funcions, que resten agrupades en les àrees que seguidament s’especifiquen:

Agència Local de l’Energia

∑ Promoció de les energies renovables, tant per a particulars com a empreses i promotors, inclosa l’atenció al públic i l’assessorament en matèria d’estalvi d’energia i d’aigües.
∑ Realització dels informes tècnics per a la resolució de les sol·licituds de subvenció per la instal·lació d’energies renovables.
∑ Suport a la tramitació de les peticions de subvencions a altres administracions públiques (ICAEN i MINER).
∑ Realització dels materials de promoció de les energies renovables en l’àmbit local.
∑ Encàrrec i gestió dels projectes d’instal·lació d’energies renovables en edificis municipals.
∑ Dinamització dels projectes d’ordenança solar.
∑ Gestió de les plantes productores d’energia de titularitat municipal, incloent la gestió de l’explotació i el manteniment d’aquestes.

Programes ambientals amb finançament exterior

∑ Gestió de programes ambientals amb finançament exterior que encomani l’Ajuntament de Reus al Centre de recursos per a la protecció de la salut i el medi ambient, incloent la coordinació, realització, elaboració de materials de divulgació, gestió administrativa i suport a la justificació comptable, així com la preparació dels nous programes que des de l’Ajuntament es determinin.

Els programes actualment en desenvolupament són:

- ECOXIPS, per a la recuperació de material informàtic.
- COMERÇ VERD, per a la promoció d’un comerç urbà, honest, amable i sostenible.
- FONS DE COHESIÓ: Centre de desmuntatge i valorització de residus voluminosos. (La direcció de les obres d’aquest projecte resta exclosa, per haver estat encomanada a una empresa municipal; també resta exclòs el suport a la justificació comptable d’aquest projecte.)
- Projecte per la valorització de l’entorn natural i agrari.
- Residus, com menys millor: Programa de minimització de residus.

Gestió sostenible

∑ Accions d’assessorament i divulgació de la gestió empresarial sostenible, incloent l’atenció a les consultes provinents de particulars i empreses (finestreta verda) i la realització de les accions de dinamització (jornades, seminaris, col·laboracions…).
∑ Suport a l’establiment de criteris ambientals per les compres i les contractacions de l’administració, inclosa la direcció de les campanyes d’educació ambiental en matèria de residus o d’altra mena que siguin encomanades.

Oficina de l’Agenda 21 local

∑ Realització de la direcció de tasques del procés d’Agenda 21 Local, així com la direcció de l’establiment de l’Oficina d’Agenda 21 Local, l’atenció a la ciutadania, la dinamització de la Comissió 21, la realització d’accions de promoció tant a nivell intern municipal com extern, i la direcció de campanyes i materials de divulgació.
∑ Avaluació periòdica de l’evolució de l’estat ambiental de la ciutat d’acord amb el Pla de seguiment establert.

Promoció de la cultura de l’oli

∑ Realització de l’activitat de direcció, gestió i impuls de les tasques i projectes que anteriorment executava el CENTRE DE DESENVOLUPAMENT DE L’OLI (CDO) en el camp de la promoció de la cultura de l’oli, per tal d’assolir una adient promoció de les activitats lligades al desenvolupament de les ciutats oleícoles, implementant els diferents projectes que es determinin des de l’Ajuntament de Reus.

Promoció del territori

∑ Suport al projecte de creació del CENTRE PER A LA PROMOCIÓ I VALORACIÓ DEL TERRITORI, aquest Centre pretén integrar el producte de qualitat, la gestió del territori i la valoració del paisatge. Promoure el desenvolupament local i regional mitjançant la revalorització de tots aquells recursos relacionats amb la cultura de cada producte de qualitat, del territori i del paisatge, susceptibles d’aprofitament.

Campanyes de comunicació

∑ Realització de la direcció i disseny de les campanyes de sensibilització i conscienciació de temes relacionats amb el Medi Ambient i/o la Salut de les persones.

Segon: L’esmentat encàrrec inclou la totalitat de les despeses derivades de les activitats encomandes (desplaçaments, dietes, edició de materials, despeses de publicitat ...)

Tercer: Per a l’execució de la totalitat de les tasques descrites en els punts primer i segon d’aquest acord, l’Ajuntament de Reus abonarà al consorci Centre de recursos per a la protecció de la salut i el medi ambient la quantitat de dos-cents cinquanta-nou mil dos-cents quaranta-dos euros (259.242’00 €), IVA inclòs. Aquestes quantitats es faran efectives prèvia presentació de factures o, si s’escau, notes d’aportació corresponents als serveis efectuats a l’Àrea de Medi Ambient, qui efectuarà la seva conformació i tramitació als serveis econòmics municipals.

El consorci també gestionarà els ingressos produïts per les instal·lacions de generació d’energia, els quals s’hauran de destinar a la gestió i manteniment de les plantes productores.

Quart: Facultar al tinent d’alcalde delegat de Medi Ambient, Sr. Daniel Pi Noya, per a la signatura del conveni esmentat.
5.- Moció de l’Alcaldia.- Ratificació de la designació de l’entitat benèfica local a qui correspon la distribució del cabal hereditari d’un intestat.

S’acorda:

Primer: Ratificar la designació del Comitè Local de la Creu Roja a Reus com a entitat benèfica local de la corresponent distribució del cabal hereditari de l’intestat Sr. Antonio Linares Llobet.

Segon: Notificar aquest acord a la Junta Distribuïdora d’Herències de l’Estat.

COMISSIÓ SERVEIS PERSONALS

6.- Benestar.- Aprovació del conveni per al funcionament del Centre d’Informació i Assessorament a Immigrants de Reus per a l’any 2005.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus, l’Associació per a l’Orientació, Formació i Inserció dels Treballadors Estrangers CITE-CONC i la Creu Roja per al manteniment del funcionament del Centre d’Informació i Assessorament a Immigrants de Reus per a l’any 2005, de conformitat amb la proposta formulada per les esmentades institucions i entitats.

Segon: Aprovar una aportació de l’Ajuntament de Reus de 34.582’62 euros a l’Associació per a l’Orientació, Formació i Inserció dels Treballadors Estrangers CITE –CONC, per al funcionament del centre durant l’any 2005, i una aportació de 10.714 euros a l’Assemblea Local de Creu Roja a Reus, per a la contractació d’un auxiliar administratiu que es destinarà al Centre d’Informació i Assessorament a Immigrants de Reus.

Tercer: Facultar al molt Il·lustre Sr. Alcalde i al tinent d’alcalde delegat de benestar, Sr. Alexandre Martínez Medina, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, subscriguin l’esmentat conveni i els documents necessaris per a l’efectivitat d’aquests acords.

Quart: Comunicar l’adopció d’aquests acords a les parts que intervenen en aquest conveni als efectes escaients.

7.- Relacions Cíviques.- Encàrrec del desenvolupament de les activitats de lleure dels centres cívics, segon quatrimestre del curs 2004/05, a la Societat Municipal Reus Esport i Lleure, S.A.

S’acorda:
Primer: Encarregar a la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA el desenvolupament de les activitats de lleure dels centres cívics per un import màxim previst de 45.725,80 euros (IVA inclòs), per tal de dur a terme les activitats de lleure que la Regidoria de Relacions Cíviques ha programat per al segon quatrimestre del curs 2004/2005 i que s’han de desenvolupar als Centres Cívics de Reus per al període comprés entre els dies 21 de febrer i el 10 de juny de 2005, ambdós inclosos

Segon: El pagament es realitzarà mitjançant factura que serà conformada per la Regidoria de Relacions Cíviques, essent l’import unitari per al període anteriorment esment el que es detalla a continuació.

Categoria A 26’95 euros/hora IVA inclòs
Categoria B 21’77 euros/hora IVA inclòs

Tercer: Als efectes de coordinar la relació entre les parts cal tenir en compte el següent:

- S’establirà una comissió de seguiment de les activitats desenvolupades i del servei formada per representats de Reus Esport i Lleure SA i de la Regidoria de Relacions Cíviques.

- La societat municipal Reus Esport i Lleure SA a l’acabament del curs 2004/2005 facilitarà a la Regidoria de Relacions Cíviques una memòria descriptiva de la gestió realitzada.

8.- Relacions Cíviques.- Aprovació de l’encàrrec de desenvolupament del servei “ projecte diversió diversa/punt per la participació juvenil en els IES de Reus”, a la Societat Municipal Reus Esport i Lleure, SA.

S’acorda:

Primer: Encarregar a la societat de capital íntegrament municipal Reus Esport i Lleure SA, el desenvolupament i dinamització del servei “projecte diversió diversa/ punt per la participació juvenil als IES de Reus” per un import de 39.242,93 euros (IVA inclòs), per tal de dur a terme aquest servei que la Regidoria de Relacions Cíviques ha programat per al període comprés entre els mesos de gener a desembre de 2005.

Segon: El pagament es realitzarà mitjançant facturació mensual que serà conformada per la Regidoria de Relacions Cíviques.

Tercer: Facultar al regidor adjunt a l’alcaldia de Relacions Cíviques, Sr. Joan Anton Verge Guarch, per a la formalització de qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.
9.- Educació i Família.- Aprovació del Pla Local de Joventut pel període 2005-2007.

S’acorda:

Aprovar el Pla Local de Joventut pel període 2005-2007.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

10.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte de les obres d’ordenació d’espais vials del barri dels Poetes (2a fase) .

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres d’ordenació d’espais vials del Barri dels Poetes (2a fase), amb un pressupost contractual de 710.148,88 Euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.
En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

11.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació definitiva del projecte de les obres de pavimentació i serveis a diversos trams del carrer Euskadi, Avellaners i Bonaventura Carles Aribau.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el projecte de les obres de pavimentació i serveis a diversos trams del carrer Euskadi, Avellaners i Bonaventura Carles Aribau, amb un pressupost contractual de 446.074,58 € (IVA inclòs) més la quantitat de 123.307,66 € (IVA inclòs), corresponent a les expropiacions, fent un total de 569.382,24 € (IVA inclòs).En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Publicar l’edicte d’aprovació definitiva en els Butlletins Oficials corresponents, de conformitat amb el que disposa l’article 38 del ROAS.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

12.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte de les obres de remodelació del tram 04 reversió N-420, avinguda del Comerç (Fases I i II).

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte de les obres de remodelació del tram 04 reversió N-420, avinguda del Comerç (Fases I i II), amb un pressupost de 805.127,09 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

En cas que no es presentin al·legacions, el projecte esdevindrà definitivament aprovat.

Tercer: Condicionar la contractació de les obres a l’existència de la corresponent dotació econòmica adequada i suficient.

13.- Gestió Ambiental.- Ratificació del Decret de 7 de febrer de 2005 d’acceptació de subvenció atorgada per l’Agència de Residus de Catalunya per a la implantació de deixalleries de residus municipals.

S’acorda:

Primer: Ratificar el Decret de l’Alcaldia de data 7 de febrer de 2005 pel qual es va resoldre acceptar la subvenció de 308.744,70 euros per a la implantació de deixalleries de residus municipals, atorgada per l’Agència de Residus de Catalunya per resolució del Gerent de data 31 de desembre de 2004.

Segon: Donar trasllat d’aquest acord a l’Agència de Residus de Catalunya.

14.- Gestió Urbanística.- Aprovació de l’esmena de l’errada material del Projecte de compensació del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA.

S’acorda:

Aprovar l’esmena de l’errada material pel que fa a la descripció de la finca aportada núm. 5 del Projecte de compensació del Pla parcial del sector D.3.a) AIQSA, inscrita en el Registre del Propietat núm. 1 de Reus
l tom 1.404, llibre 923, foli 70, finca 11.223, en el sentit de sol·licitar al Registrador del Registre de la Propietat núm. 1 de Reus el trasllat de la càrrega existent a la citada finca a les corresponents finques adjudicades núm. 4 i 8, adjudicades a RIANES, SOCIEDAD ANONIMA.

15.- Gestió Urbanística.- Aprovació de l’esmena de l’errada material del projecte de compensació de l’àrea 4.20 “Carrer Riudoms”.

S’acorda:

Aprovar l’esmena de l’errada material pel que fa a la descripció de la finca aportada núm. 1 del Projecte de compensació de l’àrea 4.20 “Carrer Riudoms”, inscrita en el Registre del Propietat núm. 1 de Reus al tom 1.740, llibre 1.154, foli 74, finca 18.708, en el sentit d’incloure la càrrega hipotecària existent a favor de BBVA, SA, de capital 721.000,00 euros, demanant-se al Registrador de la Propietat el trasllat de l’esmentada càrrega a la parcel·la resultant núm. 1, adjudicada a LINATE, SL.

16.- Gestió Urbanística.- Aprovació definitiva del Projecte de compensació del Pla parcial del sector G.6 ”Urbanització Mercader”, promogut per la Junta de Compensació.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el Projecte de compensació del Pla parcial del sector G.6 ”Urbanització Mercader”, promogut per la Junta de Compensació.

Segon: Trametre un exemplar del projecte i còpia de l’expedient administratiu a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.

17.- Gestió Urbanística.- Aprovació inicial del Projecte d’urbanització de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou”, promogut per PROMOTORA ALEGO, SL.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Projecte d’urbanització de l’àrea 4.39 “Ctra. Salou”, promogut per PROMOTORA ALEGO, SL.

Segon: Exposar-ho al públic durant un termini de 20 dies perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

COMISSIÓ SERVEIS GENERALS

18.- Intervenció.- Aprovació de la relació de factures.

S’acorda:
Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 3.002.707,96€ (tres milions dos mil set-cents set euros amb noranta-sis cèntims).

19.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació de l’atorgament d’una pròrroga en l’execució de les obres d’urbanització de l’àrea 4.73 del Mas Iglesias.

S’acorda:

Primer: Atorgar una pròrroga de 15 setmanes a l’empresa EXCOVER,S.A., per a l’execució de les obres d’urbanització de l’àrea 4.73 del Mas Iglesias.

Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.

Assumptes sobrevinguts. No n’hi ha.

Reus, 4 de març de 2005

El secretari general

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.