Junta de Govern Local 2005-07-08
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
CTE DELS ACORDS ADOPTATS PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 8 DE JULIOL DE 2005
1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
S’aprova l’acta de la sessió de 17 de juny de 2005.
2.- Informació de l’Alcaldia.
3.- Moció de l’Alcaldia. Pla de contingència a aplicar en cas de restriccions d’aigua d’usos domèstics.
S’acorda
Aprovar el Pla de contingència redactat per AREMSA que caldria aplicar a la ciutat de Reus en el supòsit que l’actual situació de sequera evolucionés cap a escenaris de restricció d’usos domèstics. Aquest Pla haurà de ser presentat a l’ACA per a la seva revisió i, en el seu cas, determinar les dotacions mínimes que caldrà garantir i valorar l’estalvi de recursos que representarien les restriccions.”
4.- Moció de l’Alcaldia. Convenis de col·laboració amb INNOVA (equipaments, IMFE i Centre d’Art Cal Massó )
S’acorda:
Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament, l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” i l’Institut Municipal de Formació i Empresa – Mas Carandell relatiu a la millora de les instal·lacions de l’IMFE (Mas Carandell).
Segon: Aprovar el conveni de col·laboració entre aquest Ajuntament, l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” i l’Institut Municipal de Museu de Reus relatiu a la 1a fase del projecte del “Centre d’Art Cal Massó”.
Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.
5.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació de les festes locals per a l’any 2006.
S’acorda:
- Fixar les festes locals de la ciutat de Reus per a l'any 2006 pels dies següents:
- 29 de juny – Sant Pere Apòstol
- 25 de setembre – Mare de Deu de Misericòrdia
- Donar a l'expedient la tramitació reglamentària.
6.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació despeses IMAC corresponents exercici 2004.
S’acorda:
Reconèixer el crèdit corresponent a la factura de l’empresa PRAGMA Agència de publicitat General, SL, per un import de 2.192,34 euros.
7.- Moció de l’Alcaldia. Sol·licitar l’adhesió al conveni de col·laboració entre el Ministeri de Treball i Assumptes Socials i la Fundació ONCE, per a desenvolupar un programa d’accessibilitat universal.
S’acorda:
Primer: Sol·licitar l’adhesió al Conveni de col·laboració entre el Ministeri de Treball i Assumptes Socials i la Fundació ONCE per al desenvolupament d’un programa d’accessibilitat universal, als efectes de dur a terme el Projecte d’eliminació de barreres arquitectòniques urbanes (2ª fase), comprometent-se aquest ajuntament a assumir una tercera part del seu pressupost total xifrat en 293.114,05.- (IVA inclòs).
Segon: Facultar al Sr. Eduard Ortiz Castellón, tinent d’alcalde delegat de Via Publica, per tal de subscriure tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat d’aquest acord.
COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS
8.- Intervenció. Aprovació de la relació de factures.
S’acorda:
Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 2.948.160,82 € (dos milions nou-cents quaranta-vuit mil cent seixanta amb vuitanta-dos cèntims).”
9.- Contractació i Patrimoni. Aprovació de l’atorgament d’una pròrroga en l’execució de les obres d’urbanització de l’àrea 4.73 del Mas Iglesias.
S’acorda:
Primer: Atorgar una pròrroga de 7 setmanes a l’empresa EXCOVER,S.A., per a l’execució de les obres d’urbanització de l’àrea 4.73 del Mas Iglesias, havent d’estar finalitzades les obres el dia 22.06.05.
Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.
10.- Contractació i Patrimoni. Sol·licitar el canvi d’anualitat de les obres de prolongació del carrer del Mas de Bofarull i de les obres de prolongació del carrer de la Mare de Déu de Puigcerver ambdues de la Urbanització Sant Josep Obrer, incloses en el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC).
S’acorda:
Primer: Deixar sense efecte la petició efectuada per Decret núm. 910 de data 29.10.04, relativa a l’avançament de l’execució de les obres de prolongació del carrer de la Mare de Déu de Puigcerver de la urbanització de Sant Josep Obrer.
Segon: Sol·licitar a la Comissió de Cooperació Local de Catalunya que aprovi un canvi de les anualitats previstes de les actuacions indicades en la formulació definitiva del PUOSC de forma que es mantingui la quantitat de cofinançament aprovat en el seu moment, d’acord amb les consideracions exposades en la part expositiva d’aquest acord.
Tercer: Sol·licitar una ampliació del termini per procedir a l’adjudicació de les obres de prolongació del carrer de la Mare de Déu de Puigcerver de la urbanització de Sant Josep Obrer.
Quart: Comunicar l’adopció d’aquest Acord a la Comissió de Cooperació Local de Catalunya, als efectes corresponents.
COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS
11.- Patrimoni del Sòl. Adquisició del soterrani de l’edifici a construir situat al c/. Pintor Fuster, núm. 75-81.
S’acorda:
Primer: Adquirir mitjançant compravenda a l’empresa municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA -GUPSA- amb NIF A-4356640, el soterrani (de 628,80 m_ construïts) de l’edifici a construir situat al C/ Pintor Fuster, núm. 75-81, atès l’interès municipal, referit a la part expositiva d’aquest acord, per disposar d’un local d’aquestes característiques.
Aquesta adquisició es farà amb subjecció als següents pactes:
1.- L’adquisició és a títol de compravenda i l’import de la mateixa, s'ha fixat en la quantitat total de 182.577,52 Euros, dels que 25.183,11 € corresponen a l’IVA i la resta, 157.394,41 € corresponen al preu.
2.- L’esmentada finca s'adquireix lliure de càrregues, gravamens i arrendataris.
3.- El pagament de les despeses fiscals que es devenguin serà segons Llei.
4.- Les despeses d'atorgament de l'escriptura pública de compravenda seran a càrrec de l’Ajuntament de Reus.
5.- La construcció del soterrani serà per compte i càrrec de GUPSA i el pagament del preu es realitzarà en el moment de l’acceptació del Projecte constructiu, segons consta a l’oferta.
Segon: L’executivitat d’aquest acord de compravenda, queda condicionada a l’emissió del corresponent informe de consignació pressupostària.
Tercer: Facultar tan àmpliament com en dret sigui necessari al Molt Il·ltre. Sr. Lluís Miquel Pérez Segura, Alcalde-President i al Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà Masquef, perquè qualsevol d’ells indistintament pugui subscriure tots els documents, convenis i escriptures que calguin per formalitzar l’anterior acord.
12.- Patrimoni del Sòl. Acceptació de la renuncia al dret de superfície concedit sobre part de l’immoble núm. 5 del c/. Fuster Valldepérez, formulada pel Centro Cultural Castellano Manchego / Asociación Manchega de Reus.
S’acorda:
Acceptar la renuncia formulada pel Sr. Enrique García Alonso en representació del CENTRO CULTURAL CASTELLANO MANCHEGO/ASOCIACIÓN MANCHEGA DE REUS, del dret de superfície sobre part de l’immoble núm. 5 del c/. Fuster Valldepérez.
13.- Patrimoni del Sòl. Diferenciació dels béns que integren el patrimoni municipal de sòl i habitatge.
S’acorda:
Primer: Aprovar la diferenciació dels béns que integren el patrimoni municipal de sòl i d’habitatge, de conformitat amb l’annex incorporat a l’expedient.
Segon: Actualitzar aquesta diferenciació quan es produeixi una alta o baixa a l’inventari municipal de drets, i en la resta de supòsits legals.
14.- Patrimoni del Sòl. Adjudicació definitiva de la venda mitjançant concurs, de la finca de propietat municipal situada al c/. Suècia núm. 17.
S’acorda:
Primer: Adjudicar definitivament la venda mitjançant concurs, de la finca situada al c/. Suècia núm. 17 (registral núm. 48.530), al licitador, i per l’import que s’indica a continuació:
Finca núm. 4 (c/. Suècia núm. 17) al Sr. Josep M. Cabré Llaberia amb DNI. núm. 39.849.957-L, i amb domicili a Reus, Plaça de la Pastoreta núm. 2, 10è 2ona. Aquesta adjudicació és pels imports següents:
1).- Preu d’adjudicació: 175.313’- Euros
2).- IVA: 28.050’08’- Euros.
3).- Despeses publicació: 95’32 Euros.
Segon: Aquesta adjudicació es fa de conformitat amb els següents punts:
1.- A més del preu d'adjudicació, l’adjudicatari haurà de satisfer els imports, abans indicats, corresponents a les despeses de publicació de l’anunci del concurs.
2.- Així mateix, l’adjudicatari haurà de satisfer l’import que pel concepte de l'IVA, correspongui a la finca venuda mitjançant concurs.
3- Les despeses d'atorgament de l'escriptura pública de compravenda i d’assumir les obligacions dimanants del plec de condicions, seran a càrrec de la part adjudicatària, tal i com s’estableix al plec de condicions econòmico-administratives.
4.- Seran a càrrec de la part designada en el plec de condicions, la resta de despeses no especificades.
5.- El pagament del preu de l'adjudicació, despeses de publicació i l'IVA de la venda, es realitzarà en els terminis indicats en el plec de condicions económico-administratives.
Tercer: Donar al preu obtingut per aquesta venda, el destí previst legalment.
Quart: Facultar l’Alcaldia i el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, per que qualsevol d’ells dos indistintament, pugui atorgar les escriptures públiques i demés documents necessaris per a la formalització d'aquestes adjudicacions i acords.
15.- Patrimoni del Sòl. Adjudicació definitiva de la venda mitjançant concurs, de les finques de propietat municipal situades al c/. dels Paletes núms. 8, 6, 4, 2, i c/. dels Flequers núms. 7, 5, 3, i 1.
S’acorda:
Primer: Adjudicar definitivament la venda mitjançant concurs, de les finques situades al c/. dels Paletes núms. 8, 6, 4, 2, i al c/. dels Flequers núms 7, 5, 3, i 1, a la mercantil SETIER S. L. , amb NIF B-43776434, amb domicili a Reus, (43206) c/. Guerau de Liost num. 9. A continuació s’indiquen els imports d’adjudicació per a cadascuna de les finques:
Situació Preu IVA Despeses publicació
Cr. Dels Paletes, 8
(registral 54.076) 138.000,00 22.080,00 95,32
Cr. Dels Paletes, 6
(registral 54.078) 138.000,00 22.080,00 95,32
Cr. Dels Paletes, 4
(registral 54.080) 138.000,00 22.080,00 95,32
Cr. Dels Paletes, 2
(registral 54.082) 256.000,00 40.960,00 95,32
Cr. Dels Flequers, 7
(registral 54.084) 138.000,00 22.080,00 95,32
Cr. Dels Flequers, 5
(registral 54.086) 138.000,00 22.080,00 95,32
Cr. Dels Flequers, 3
(registral 54.088) 138.000,00 22.080,00 95,32
Cr. Dels Flequers, 1
(registral 54.084) 245.000,00 39.200,00 95,32
Segon: Aquesta adjudicació es fa de conformitat amb els següents punts:
1.- A més del preu d'adjudicació, l’adjudicatari haurà de satisfer els imports, abans indicats, corresponents a les despeses de publicació de l’anunci del concurs.
2.- Així mateix, l’adjudicatari haurà de satisfer l’import que pel concepte de l'IVA, correspongui a la finca venuda mitjançant concurs.
3.- Les despeses d'atorgament de l'escriptura pública de compravenda i d’assumir les obligacions dimanants del plec de condicions, seran a càrrec de la part adjudicatària, tal i com s’estableix al plec de condicions econòmico-administratives.
4.- Seran a càrrec de la part designada en el plec de condicions, la resta de despeses no especificades.
5.- El pagament del preu de l'adjudicació, despeses de publicació i l'IVA de la venda, es realitzarà en els terminis indicats en el plec de condicions económico-administratives.
Tercer: Donar al preu obtingut per aquesta venda, el destí previst legalment.
Quart: Facultar l’Alcaldia i el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, per que qualsevol d’ells dos indistintament, pugui atorgar les escriptures públiques i demés documents necessaris per a la formalització d'aquestes adjudicacions i acords.
16.- Patrimoni del Sól. Declara deserta la venda mitjançant concurs, de diverses finques de propietat municipal.
S’acorda:
Declarar deserta la subhasta de les finques indicades en el paràgraf segon de la part expositiva d’aquest acord.
17.- Gestió Urbanítica. Recepció provisional d’una part de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 5.1 “Ctra. Vella de l’Aleixar”.
S’acorda:
Rebre provisionalment les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 5.1 “Ctra. Vella de l’Aleixar”, a excepció dels encreuaments FECSA Ctra. d’Alcolea i FFCC, la coronació muret eix-F (límit parterre de la Ctra. d’Alcolea) i la vorera N. eix-A (que s’ha de demolir i fer novament).
18.- Gestió Urbanística. Recepció provisional de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.38 “Prolongació Av. Pere el Cerimoniós”.
S’acorda:
Primer: Rebre provisionalment les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de l’àrea 4.38 “Prolongació Av. Pere el Cerimoniós”.
Segon: 9+Retornar les fiances d’imports 89.255,48 €, 105.618,16 € i 10.690,10 €, dipositades per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA per respondre de l’execució de les esmentades obres d’urbanització, sempre i quan sigui dipositada prèviament una nova fiança d’import 11.625,02 €, corresponent al 4% de l’obra rebuda provisionalment mitjançant aquest acord.
19.- Gestió Urbanística. Informe favorable sobre les sol·licituds presentades davant la Direcció General de Ferrocarrils per a la reducció de la línia límit de l’edificació en relació a la línia ferroviària a diversos àmbits.
S’acorda:
Informar favorablement les sol·licituds presentades davant la Direcció General de Ferrocarrils del Ministeri de Foment per a la reducció de la línia límit de l’edificació en relació a la línia ferroviària, als àmbits abans esmentats.
20.- Contractació i Patrimoni.- Desestimar les al·legacions i aprovar definitivament el projecte de les obres d’ordenació d’espais vials del barri dels Poetes (2ª fase).
S’acorda:
Primer: Desestimar les al·legacions presentades per la Sra. M. Pilar Bertran Vall, en data al Registre General d’entrada d’aquesta Corporació de 29.04.05 contra l’acord de la Junta de Govern Local de data 04.03.05.
Segon: Aprovar definitivament el projecte de les obres d’ordenació d’espais vials del barri dels Poetes (2ª fase), amb un pressupost contractual de 710.148,88 euros (IVA inclòs), import que inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.
Tercer: Publicar l’edicte d’aprovació definitiva en els Butlletins Oficials corresponents, de conformitat amb el que disposa l’article 38 del ROAS.
21.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació definitiva del projecte de les obres de prolongació del carrer Mare de Déu de Puigcerver de la urbanització Sant Josep Obrer.
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament el projecte de les obres de prolongació del carrer Mare de Déu de Puigcerver de la urbanització Sant Josep Obrer, amb un pressupost contractual de 120.202,42 euros (IVA inclòs), import que inclou el pressupost de l’estudi de seguretat i salut de les obres de construcció.
Segon: Publicar l’edicte d’aprovació definitiva en els Butlletins Oficials corresponents, de conformitat amb el que disposa l’article 38 del ROAS.
22.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp i adjudicació de les obres resultants.
S’acorda:
Primer: Declarar la urgència en la tramitació de l’expedient per raons d’interès públic.
Segon: Aprovar la modificació del projecte de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp.
Tercer: Concedir un termini d’audiència de 3 dies a l’empresa contractista de les obres, a comptar des del següent al de recepció de la notificació d’aquest acord per a que realitzi les manifestacions que, en el seu cas, consideri pertinents.
Quart: Adjudicar a l’empresa COMPAÑÍA DE CONSTRUCCIONES Y OBRAS PÚBLICAS BALSELLS,S.A. l'execució de les obres resultants de la modificació del projecte de les obres de pavimentació dels carrers Ribera d’Ebre i Baix Camp, per un import de 29.672,59 euros (IVA inclòs), amb el benentès que aquesta adjudicació queda condicionada a les al·legacions que pugui formular durant el termini d’audiència atorgat.
L'empresa adjudicatària haurà de dipositar, a la Caixa Municipal, en el termini 8 dies naturals a comptar des del següent al de finalització del termini d’audiència atorgat, una garantia definitiva complementària per import de 5.934,52 euros, tal i com estableixen el
articles 36.4 i 83.5 del TRLCAP, equivalent al 20% de l’import d’adjudicació.
Aquesta garantia serà substituïda per una altra equivalent al 4% de l’import d’adjudicació un cop produïda la recepció de les obres, d’acord amb l’article 47.5 del TRLCAP.
Cinquè: Formalitzar el pertinent contracte administratiu en un termini de 15 dies naturals, al Departament de Contractació i Patrimoni, a l'empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del següent al de la finalització del termini d’audiència atorgat.
Sisè: Atorgar els recursos legals oportuns.
Assumptes sobrevinguts.
No n’hi ha.
Reus, 15 de juliol de 2005
El secretari general
Jaume Renyer Alimbau