Junta de Govern Local 2006-06-09
Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern
CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 9 DE JUNY DE 2006.
1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
S’aprova l’acta de la sessió de 2 de juny de 2006.
2. Informació de l’Alcaldia.
COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS
3. Cultura.- Aprovar el preu públic d’un llibre de les Publicacions de l’Arxiu Municipal.
S’acorda:
Primer: Aprovar per al llibre Protocol de les festes majors de Reus, un preu públic de 15 euros.
Segon: Establir per al preu públic previst en l’acord anterior una bonificació del 30% del preu públic per al supòsit que els subjectes obligats al pagament del preu públic siguin llibreters.
4. Salut Pública.- Imposar una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent llicència.
S’acorda:
Primer: Imposar a la Sra. M. Teresa Montiel Latorre com a responsable d’una infracció qualificada com a molt greu tipificada a l’article 13.1.b) de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 6.000,00 euros.
Segon: Atorgar els recursos legals procedents.
5. Educació i Família.- Aprovar l’encàrrec de coordinació dels diferents programes i activitat en el lleure per al 2006 a Reus Esport i Lleure SA.
S’acorda:
Primer: Aprovar l’encàrrec que consisteix en la coordinació dels diferents programes i activitats en el lleure per al 2006, a l’empresa municipal Reus Esport i Lleure SA, per un import màxim de 21.400 €, IVA inclòs, a càrrec de la partida pressupostària de l’Àrea 45211-227 L’esmentat encàrrec comporta la contractació d’un/a tècnic/ca de grau mig. L’Àrea d’Educació i Família determinarà el perfil de la persona a contractar.
Segon: L’Àrea d’Educació i Família portarà a terme l’estudi, planificació i control dels programes, la determinació de les entitats que participaran en les activitats i els criteris de coordinació dels diferents programes.
Tercer: El pagament a RELLSA s’efectuarà mensualment, prèvia presentació de la corresponent factura per l’empresa.
Quart: La societat municipal Reus Esport i Lleure SA haurà de posar a disposició de l’Ajuntament de Reus, una vegada finalitzat l’encàrrec, una memòria tècnica i descriptiva de les activitats, resultats, desenvolupament i recull gràfic, administratiu i comptable de l’encàrrec.
Cinquè: L’Ajuntament podrà anul·lar un o diversos torns o activitats quan el nombre d’inscrits no assoleixi els mínims necessaris sempre que ho comuniqui amb l’adequada antelació a RELLSA.
Sisè: Facultar la Sra. Empar Pont i Albert, regidora d’Educació i Família, per a la formalització de qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.
6. Educació i Família.- Aprovar l’encàrrec de determinats casals d’estiu a Reus Esport i Lleure SA, dintre del programa Activitats d’Estiu 2006.
S’acorda:
Primer: Aprovar l’encàrrec dels casals d’estiu següents, a l’empresa municipal Reus Esport i Lleure SA, segons el calendari aprovat, en funció del nombre d’inscrits i per un import màxim de 40.000 IVA inclòs:
Casal d’estiu al CEIP General Prim
Casal d’estiu al CEIP Rubió i Ors
Casal d’estiu al CEIP Eduard Toda
Casal d’estiu al CEIP Dr. Alberich i Cassa
Casal d’estiu al CEIP Marià Fortuny
Segon: El cost dels casals d’estiu serà finançat per dues vies complementàries:
- Per les famílies dels infants que participin en els casals, mitjançant el pagament de les quotes d’inscripció, que ingressaran a RELLSA i,
- Per l’Àrea d’Educació i Família, a càrrec de la partida pressupostària núm. 45211-227. i per l’import màxim de 40.000 €
Tercer: El pagament a RELLSA s’efectuarà prèvia presentació per l’empresa de la factura, acompanyada del resum econòmic comparatiu amb el pressupost, liquidació i memòria final de les activitats.
Quart: L’Ajuntament podrà anul·lar un o diversos torns o activitats quan el nombre d’inscrits no assoleixi els mínims necessaris sempre que ho comuniqui amb l’adequada antelació a RELLSA.
Cinquè: Facultar la Sra. Empar Pont i Albert, regidora d’Educació i Família, per a la formalització de qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.
COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS
7. Contractació i Patrimoni.- Aprovació definitiva del projecte bàsic i d’execució de rehabilitació i ampliació del Mas Carandell i redistribució de l’aulari (1ª fase: reforma i ampliació de la planta baixa, reforma de la planta tercera i reforma de l’aulari).
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament el projecte bàsic i d’execució de rehabilitació i ampliació del Mas Carandell i redistribució de l’aulari (1ª fase: reforma i ampliació de la planta baixa, reforma de la planta tercera i reforma de l’aulari), amb un pressupost contractual de 402.280,17 euros (IVA inclòs).
Segon: Publicar l’edicte d’aprovació definitiva en els Butlletins Oficials corresponents, de conformitat amb el que disposa l’article 38 del ROAS.
8. Patrimoni del Sòl.- Constitució gratuïta d'un dret de superfície a favor de l’Associació “ACCIÓ CULTURAL DESPERTAFERRO”, sobre l’immoble núm. 7 del C/ Martí Napolità, d’aquesta ciutat.
S’acorda:
Primer: Constituir, a títol gratuït, un dret de superfície sobre l’immoble núm. 7 del c/. Martí Napolità, Referència Cadastral: 1580204 CF4518B 0001 HX, a favor de l’Associació “ACCIÓ CULTURAL DESPERTAFERRO”, NIF G-43305069, amb domicili a Reus, 43201- c/. Sant Elies 8, 1r.
Segon: Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció amb els punts i condicions següents:
1.- La duració serà de 55 anys i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 5 anys, ambdós terminis a comptar des de l'atorgament de l'escriptura pública de constitució.
2.- El dret de superfície és personal i no serà transmissible.
3.- L'edifici a construir estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret de superfície- a local social de l’Associació esmentada, i al desenvolupament de les seves activitats.
4.- Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec de l’Associació “ACCIÓ CULTURAL DESPERTAFERRO” i també l’IVA per establir-se així a la legislació vigent.. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret de superfície és de 28.730’- Euros.
5.- Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.
6.- L’edifici a construir serà de planta baixa (144 m2. aproximadament) més dos plantes pis (106’- m2. cadascuna aproximadament), el qual està compost a títol orientatiu de diverses dependències, (sala polivalent, de reunions, serveis, arxiu, despatxos i dependències administratives), i haurà de respectar les prescripcions constructives del PGOU.
Tercer: Per facilitar la realització dels tràmits necessaris per l’obtenció de financiació per a la realització d’aquest nou centre social, es concedeix a l’Associació “ACCIÓ CULTURAL DESPERTAFERRO”, un termini d’un any, a comptar des de l’endemà de la notificació d’aquest acord, per tal que accepti expressament aquest dret i poder procedir a la seva formalització.
Quart: Facultar a l’Alcaldia i al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar de l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.
9. Patrimoni del Sòl.- Cessió d’ús a l’Associació “Centro Cultural Castellano-Manchego / Asociación Manchega de Reus” de l’edifici situat dins la zona verda de l’àmbit de l’Àrea 4.20 “Camí de Riudoms”.
S’acorda:
Primer: Autoritzar, i atorgar la corresponent llicència d’ocupació temporal, de l’ús privatiu de l’edificació existent a l’interior de la zona verda de l’Àrea 4.20 “Camí de Riudoms”, a l’Associació “Centro Cultural Castellano–Manchego / Asociación Manchega de Reus”. Aquesta llicència és pel termini de 30 anys, te caràcter gratuït, i es subjecta al compliment de les condicions que figuren a la proforma de conveni d’acceptació incorporada a l’expedient, que s’haurà de subscriure per l’Associació en senyal d’acceptació.
Segon: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde i al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament pugui signar els documents necessaris per a l’efectivitat d’aquest acord.
10, Patrimoni del Sòl.- Aprovació de la valoració municipal dels béns afectats per l’execució del PAU 2 del Barri del Carme, illes de La Patacada i dels Rentadors.
S’acorda:
Aprovar la valoració municipal dels béns afectats per l’execució del PAU 2 del Barri del Carme, illes de La Patacada i dels Rentadors, que importa la quantitat total de 848.464,91 Euros. D’aquesta quantitat, la suma de 21.364,56 Euros (dret d’arrendament) té el caràcter de prevaloració.
11. Patrimoni del Sòl.- Aprovació de la valoració municipal dels béns afectats per l’execució del PAU 15 del Barri del Carme, Àrea de la prolongació del C/ Sant Benet.
S’acorda:
Aprovar la valoració municipal dels béns afectats per l’execució del PAU 15 del Barri del Carme, àrea de la prolongació del C/ Sant Benet, que importa la quantitat total de 155.942,22 euros.
12. Patrimoni del Sòl.- Inici de l'expedient administratiu d'expropiació forçosa dels béns i drets afectats per sistema viari del PGOU a executar mitjançant el Projecte de les obres de pavimentació i serveis del Passatge Mare de Déu dels Desemparats, i aprovació de la relació definitiva de propietaris, béns i drets afectats.
S’acorda:
Primer: Estimar parcialment les al·legacions formulades pel propietari de la finca núm. 3 del Projecte, pels motius indicats al paràgraf tercer de la part expositiva d’aquest Acord introduint-se les corresponents modificacions a la relació definitiva.
Segon : Desestimar les al·legacions formulades pel propietari de la finca núm. 4 del Projecte pels motius indicats al paràgraf quart de la part expositiva d’aquest Acord.
Tercer: Iniciar expedient d'expropiació forçosa i declarar la necessitat d'ocupació dels béns i drets afectats per sistema viari del PGOU, a executar mitjançant el Projecte de pavimentació i serveis del Pg. Mare de Déu dels Desemparats.
Quart: Aprovar la relació definitiva de propietaris, béns i drets afectats per l'expropiació forçosa objecte d'aquest acord.
A continuació i d’acord amb l’establert a l’art. 17 de la Llei d’Expropiació Forçosa, s’especifica l’immoble afectat, el propietari, el domicili de notificacions i la naturalesa de l’afectació, la superfície afectada, les dades registrals i els altres drets afectats.
1.- Pg. Mare de Déu dels Desemparats, núm. 3 (Ref. Cad. 2072432 CF4527C 0001 XS)
Propietari: Fernando Carretero Roldan-Cuartero
M. Antonia Andreu Clares
Domicili de notificacions: Pg. Mare de Déu dels Desemparats, núm. 3
43204 Reus
Naturalesa afectació i superfície afectada:
Terreny: 77,84 m_ de superfície que inclou 2 tarongers, 3 pereres i 2 palmeres
Dades registrals: Registre de la Propietat núm. 1 de Reus, al Volum 1.452, Llibre 952, Foli 152, Finca registral núm. 7.529.
Altres drets afectats: Dret real d’hipoteca i conveni de venciment total a favor de la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, segons la inscripció 10.
3.- Pg. Molinet, núm. 12 (Ref. Cad. 2072431 CF4527C 0001 DS)
Propietari: Josep Lluis Arrufat
Domicili de notificacions: Pg. Molinet, núm. 12
43204 REUS
Naturalesa afectació i superfície afectada:
Terreny: 199,37 m_ de superfície.
Arbrat: 15 avellaners, 5 oliveres, 1 perera, 2 nesprers, 2 tarongers, 2 acàcies i 42 truanes tanca
Construcció: banc de pedra.
Dades registrals: Registre de la Propietat núm. 1 de Reus, al Volum 1.423, Llibre 935, Foli 76, Finca registral núm. 7.531.
4.- Pg. Mare de Déu dels Desemparats, núm. 7 (Ref. Cad. 1973705 CF4517D 0001 XJ)
Propietari: Francisco Gil Santiago
Josefa Cortes Arellana
(plena propietat per la seva societat a guanys)
Domicili de notificacions: Pg. Mare de Déu dels Desemparats, núm. 7
43204 REUS
Naturalesa afectació i superfície afectada:
Terreny: 78,80 m_ de superfície que inclou 58 m_ de pavimentació en terrasso
Dades registrals: Registre de la Propietat núm. 1 de Reus, al Volum 1.349, Llibre 883, Foli 45, Finca registral núm. 7.572.
Altres drets afectats: Dret real d’hipoteca de la inscripció 9ena. a favor del Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, SA, novada modificativament i ampliada en els termes que resulten de la inscripció 10a.
Nota: Les tanques i les portes d’accés, així com els serveis afectats, es reposaran amb càrrec al Projecte d’urbanització.
13. Gestió Urbanística.- Recepció definitiva de les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de la unitat d’actuació 1 de l’àrea 6.3 “Hort del Ros”.
S’acorda:
Primer: Rebre definitivament les obres d’urbanització, instal·lacions i dotacions de la unitat d’actuació 1 de l’àrea 6.3 “Hort del Ros”.
Segon: Retornar les fiances d’imports 29.405,72 € i 86.716,35 €, dipositades per VALLEHERMOSO DIVISION PROMOCION, SAU mitjançant avals del Banco Santander Central Hispano núms. 1500/87.616 i 1500/87.615, respectivament, per respondre de les esmentades obres, i la fiança d’import 8.218,59 € dipositada en concepte de la realització d'assaigs de control de qualitat de les esmentades obres d’urbanització si bé compensant, si s’escau, les quantitats que es trobin pendents de pagament.
Tercer: Facultar el Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per subscriure l’acta de recepció definitiva i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.
14. Gestió Urbanística.- Aprovació inicial dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”.
S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment el projecte dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”, condicionat a afegir al final del paràgraf quart de la Base Desena, relativa a la responsabilitat de la Junta de compensació, el redactat següent: “...sense perjudici de la responsabilitat solidària i directa de la junta davant l’Ajuntament.”.
Segon: Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.
15. Gestió Urbanística.- Aprovació d’operacions jurídiques complementàries del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial del subsector 2 del sector F.2 “Camí dels Morts”.
S’acorda:
Primer: Aprovar les següents operacions jurídiques complementàries del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del Pla parcial del subsector 2 del sector F.2 “Camí dels Morts”, pel que fa a la descripció de les càrregues hipotecàries de les finques aportades números 4 i 10, propietat de SANTIGA 2010, SL, així com de les corresponents finques adjudicades números 2, 5 i 6, en el sentit següent:
Finca Aportada 4 (Registral 3326):
“Gravada amb hipoteca a favor de la Caixa d’Estalvis de Tarragona segons escriptura autoritzada pel Notari de Reus Sr. Carrión García de Parada a data de 24 de gener de 2.003 per respondre d’un capital de 1.457.000 Euros, de 437.100 Euros d’interessos ordinaris i 546.375 Euros d’interessos de demora i 145.700 Euros per costes. Ampliada i modificada la dita hipoteca en quant passa a tenir una responsabilitat global de 2.150.000 Euros de principal, de 516.000 Euros d’interessos ordinaris, de 645.000 Euros d’interessos de demora i de 172.000 Euros per costes i despeses, segons escriptura autoritzada pel Notari de Ripollet Sr. Pascual Vega a data de 22 de desembre de 2005.”
Finca Aportada 10 (Registral 50.494):
“Gravada amb hipoteca a favor de la Caixa d’Estalvis de Tarragona segons escriptura autoritzada pel Notari de Reus Sr. Carrión García de Parada a data de 24 de gener de 2.003 per respondre d’un capital de 2.093.000 Euros, de 627.900 Euros d’interessos ordinaris i 784.875 Euros d’interessos de demora i 209.300 Euros per costes. Ampliada i modificada la dita hipoteca en quant passa a tenir una responsabilitat global de 3.100.000 Euros de principal, de 744.000 Euros d’interessos ordinaris, de 930.000 Euros d’interessos de demora i
e 248.000 Euros per costes i despeses, segons escriptura autoritzada pel Notari de Ripollet Sr. Pascual Vega a data de 22 de desembre de 2005.”
Finca Resultant 2 - Illa C Parcel·la 1
“Com a conseqüència de la distribució de crèdit hipotecari i amb consentiment del creditor hipotecari queda lliure d’hipoteca.”
Finca Resultant 5 - Illa D Parcel·la 2
“Com a conseqüència de la distribució de crèdit hipotecari, queda gravada amb hipoteca a favor de Caixa d’Estalvis de Tarragona per un capital de 2.625.000 Euros, per 630.000 Euros en concepte d’interessos ordinaris i 787.500 Euros per interessos de demora i 210.000 Euros per costes. Lliure d’altres càrregues i gravàmens i no l’afecten condicions, substitucions o altres drets. Als únics efectes de subhasta per execució hipotecària es taxa la finca en 5.638.027,69 Euros.”
Finca Resultant 6 - Illa D Parcel·la 3
“Com a conseqüència de la distribució de crèdit hipotecari, queda gravada amb hipoteca a favor de Caixa d’Estalvis de Tarragona per un capital de 2.625.000 Euros, per 630.000 Euros en concepte d’interessos ordinaris i 787.500 Euros per interessos de demora i 210.000 Euros per costes. Lliure d’altres càrregues i gravàmens i no l’afecten condicions, substitucions o altres drets. Als únics efectes de subhasta per execució hipotecària es taxa la finca en 5.638.027,68 euros.”
Segon: Les determinacions que resulten de l’acord d’aprovació definitiva adoptat per la Junta de Govern Local en data 10 de febrer de 2006 es mantenen, a excepció de les modificacions que resulten del present acord.
COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS
16. Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de factures.
“S’acorda:
Aprovar les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 380.383,20 € (tres-cents vuitanta mil tres-cents vuitanta-tres amb vint cèntims).
17. Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de l’assistència tècnica per a la redacció de l’avantprojecte dels pau 11,12,13,14,15 i del projecte bàsic i executiu del pau 16 del barri del Carme.
S’acorda:
Primer: Adjudicar l’assistència tècnica per a la redacció de l’avantprojecte dels PAU 11,12,13,14,15 i del projecte bàsic i executiu del pau 16 del barri del Carme, a l’arquitecte Sr. Manuel de Solà-Morales i Rubió, per un import total de 233.411,02 euros (IVA inclòs) detallat de la següent manera:
- PAU 11,12,13,14 i 15: 203.997,6€ (IVA inclòs)
- Projecte bàsic i d’execució PAU 16: 29.413,42€ (IVA inclòs)
L’adjudicatari haurà de dipositar en la Caixa Municipal, en el termini de 8 dies naturals a partir de la notificació d’aquest acord, la garantia definitiva per import de 9.336,44 euros, tal i com estableixen els arts. 36 i 41 del TRLCAP.
El termini d’execució del present contracte serà de 4 mesos, i el seu inici tindrà lloc un cop s’hagi constituït la garantia definitiva corresponent, encara que no s’hagi formalitzat el contracte, d’acord amb els termes previstos a l’article 71.2.c) del TRLCAP.
La present adjudicació resta condicionada a què l’adjudicatari presenti en el termini de 5 dies hàbils, a comptar des de la notificació d’aquest acord, els certificats acreditatius de què es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Segon: Formalitzar el contracte administratiu en el termini de 15 dies naturals al Departament de Contractació i Patrimoni, a l’empara dels articles 54 i 76 del TRLCAP, a comptar des del següent a la recepció de la notificació d’aquest acord, prèvi compliment de les condicions anteriors.
Tercer: Atorgar els recursos legals oportuns.
18. Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la liquidació de la part variable qualitativa corresponent al període agost a desembre de 2005, del contracte de gestió del servei de retirada de vehicles de la via pública per mitjà de grua.
S’acorda:
Primer: Aprovar la liquidació de la part variable qualitativa de la gestió del servei de retirada de vehicles de la via pública per mitjà de grua, sota la modalitat de concert, per un import total de 13.385,21 euros (IVA inclòs), corresponent al període agost a desembre de 2005.
L'empresa adjudicatària presentarà factura per procedir a l'abonament de l’import esmentat.
Segon: Atorgar els recursos legals oportuns.
ASSUMPTES SOBREVINGUTS
No n’hi ha.
Reus, 15 de juny de 2006
El secretari general acctal.
Fernando Grugués Cabré