Junta de Govern Local 2006-12-15

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 19/07/2024
E.g., 19/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 15/12/2006

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 15 DE DESEMBRE DE 2006.

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 24 de novembre de 2006.

2.- Informació de l’Alcaldia:

3.- AssessorIa Jurídica. Encàrrec a INNOVA relatiu a l’arranjament i manteniment de l’enjardinament de la mitjanera de l’autovia Bellisens i aprovació del conveni de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL” l’execució del projecte que es concreta en el conveni de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aprova, relatiu a l’arranjament i manteniment de l’enjardinament de la mitjanera de l’autovia Bellisens.

Segon: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

En el cas que la direcció dels treballs l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.

Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

4.- Assessoria Jurídica. Aprovació del Pla d’Ordenació d’Usos del Mercat de Majoristes del Camp.

S’acorda:

Aprovar el pla d’ordenació dels usos del Mercat de Majoristes del Camp, la implantació del qual resta condicionat a la prèvia obtenció de les llicències i autoritzacions que, en cada cas, siguin preceptives, d’acord amb la legislació vigent al respecte.

5.- Assessoria Jurídica. Conveni de col·laboració entre els Ajuntaments de Reus i d'Alcover per assessorar en matèria d'estacionament regulat.
S’acorda:

Primer: Aprovar la formalització d’un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’Ajuntament d’Alcover relatiu a la prestació, per part del primer – a través de la seva entitat instrumental APARCAMENTS I MERCATS DE REUS SAM – al segon, de tasques de col·laboració i d’assessorament, planificació i organització en matèria d’aparcaments en general, i en particular per a la implantació d’una zona d’estacionament regulat mitjançant parquímetres a ubicar en la plaça Nova d’Alcover.

Segon: Encarregar a la societat municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS SAM les tasques de col·laboració assumides per l’Ajuntament de Reus en virtut de l’acord referenciat en l’apartat anterior. La vigència del present encàrrec se circumscriu a la vigència del conveni formalitzat entre l’Ajuntament de Reus i l’Ajuntament d’Alcover.

Tercer: Comunicar el present acord a la societat APARCAMENTS I MERCATS DE REUS SAM i a l’Ajuntament d’Alcover.

6.- Assessoria Jurídica. Donar compte de la concessió de subvencions per a la promoció de l'ocupació i l'activitat empresarial local desembre 2006.

S’acorda:

Donar compte a la Junta de Govern Local, de les subvencions atorgades per mitjà de Decrets de data 13 de desembre de 2006, els quals ascendeixen a 3.000 i 3.780,25 euros respectivament, i els quals s’adjunten a l’expedient.

Per fer-les efectives, caldrà que els beneficiaris justifiquin prèviament la realització de la inversió i de tots els altres extrems que s’estableixen en les Bases per a l’atorgament de les subvencions.

7.- Assessoria Jurídica. Pròrroga del conveni amb AMERSAM per la gestió de multes i senyalització viària (gener-abril 2007).

S’acorda:

Acordar la pròrroga del conveni de col·laboració amb l’empresa municipal APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM relatiu a l’encàrrec a aquesta societat dels serveis de suport administratiu a la gestió de sancions per infraccions de circulació, així com de suport tècnic en la senyalització viària de la ciutat de Reus, per al període comprès entre els dies 1 de gener i 30 d’abril de 2007, ambdós inclosos, i aprovar-ne l’annex a l’esmentat conveni.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

8.- Educació i Família. Confirmar l’encàrrec a la societat municipal Reus Esport i Lleure SA, per a la gestió del Parc de Nadal de 2006 i aprovar-ne el projecte i el pressupost.

S’acorda:

Primer: Confirmar l’encàrrec a la societat REUS ESPORT I LLEURE, SA, per a la realització d’activitats, d’activitats, la direcció i la gestió del Parc de Nadal 2006, conforme al disposat en l’acord de Comissió de Govern de data 5 de desembre de 2003.

Per a l’edició de l’any 2006 es destinarà, d’acord amb el projecte i pressupost presentat per la societat REUS ESPORT I LLEURE, SA, un import màxim de 240.000,00 €, IVA inclòs, dels quals s’imputarà a l’exercici 2006, la quantitat de 91.145,37 €.

En el supòsit que l’Ajuntament conveniï amb altres entitats la seva participació en l’organització i desenvolupament de les activitats del Parc de Nadal, les quantitats que, si s’escau, correspondran a aquestes entitats es detreuran de l’import màxim previst; tanmateix, aquesta quantitat susceptible de detreure no podrà ésser en cap cas superior a 54.000 €, IVA inclòs.

L’import corresponent a l’any 2007 resta condicionat al que es prevegi en el pressupost corresponent a aquesta anualitat.

Segon: Aquest encàrrec inclou l’explotació comercial i la venda d’entrades del Parc, els ingressos de les quals els rebrà la societat REUS ESPORT I LLEURE, SA. Aquests ingresso aniran a compte del pressupost abans esmentat.

Tercer: L’Ajuntament, sens perjudici de l’encàrrec de gestió efectuat, podrà intervenir en la programació de les activitats que es desenvoluparan al Parc de Nadal, i establir els contactes necessaris amb les entitats que consideri que poden participar en l’organització i desenvolupament de les activitats que es pretenguin dur a terme.

La societat REUS ESPORT I LLEURE, SA haurà d’acceptar la participació de les entitats de designi l’Ajuntament de Reus per al desenvolupament de les activitats esmentades.

Quart: Un cop tancat el Parc i en tot cas abans de 30 de gener de 2007, la societat REUS ESPORT I LLEURE, SA presentarà la memòria del Parc, que inclourà la corresponent liquidació econòmica.

Cinquè: Facultar la Sra. Empar Pont, tinenta d’alcalde delegada d’Educació i Família, per a la signatura dels documents que siguin necessaris per fer efectius aquests acords.

9.- Salut Pública. Imposició de diverses sancions per la tinença de gossos considerats potencialment perillosos.

- 9a.- Imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent llicència.

S’acorda:

Primer: Imposar a la Sra. Francisca López Parra com a responsable d’una infracció molt greu tipificada a l’article 13.1.b) de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 6.000,00 euros.

Segon: Atorgar els recursos legals procedents.

- 9b.- Imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent assegurança de responsabilitat civil.

S’acorda:

Primer: Imposar al Sr. Salvador Gavarro Llauradó com a responsable d’una infracció molt greu tipificada a l’article 7.3.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 1.000,00 euros.

Segon: Atorgar els recursos legals procedents.

- 9c.- Imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent assegurança de responsabilitat civil.

S’acorda:

Primer: Imposar al Sr. Joan Anguera Miranda com a responsable d’una infracció greu tipificada a l’article 7.3.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 1.000,00 euros.

Segon: Atorgar els recursos legals procedents.

- 9d.- Imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent assegurança de responsabilitat civil.

S’acorda:

Primer: Imposar al Sr. Sergi Herrera Bermúdez com a responsable d’una infracció greu tipificada a l’article 7.3.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 1.000,00 euros.

Segon: Atorgar els recursos legals procedents.

- La proposta s’aprova per assentiment

- 9e.- Imposició d’una sanció per la tinença d’un gos considerat potencialment perillós sense disposar de la corresponent assegurança de responsabilitat civil.

S’acorda:

Primer: Imposar al Sr. José Vendrell Cuenca com a responsable d’una infracció greu tipificada a l’article 7.3.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, la sanció de 1.000,00 euros.

Segon: Atorgar els recursos legals procedents.

10.- Serveis Socials. Encàrrec de gestió de les activitats sòcioeducatives incloses als projectes i/o programes del Departament de Serveis Socials municipal a la societat de capital íntegrament municipal “Reus Esport i Lleure, S.A.” per al període gener a juliol de 2007.

S’acorda:

Primer: Encarregar la gestió de les activitats sòcio-educatives incloses als projectes i/o programes del Departament de Serveis Socials municipal a la societat de capital íntegrament municipal “Reus Esport i Lleure, S.A.” per al període comprès entre l’1 de gener a 31 de juliol de 2007 , ambdós inclosos.

Segon: Aquestes activitats seran realitzades per monitors i titulats mitjos i superiors adequats a cadascuna de les activitats a realitzar.

Tercer: El pagament es realitzarà mitjançant factura mensual que serà conformada pel Departament de Serveis Socials, essent l’import unitari per al període abans esmentat el que es detalla a continuació:

Preu expressat en €
(IVA inclòs)
Preu/h Monitor 17,12
Preu/h titulat mig 23,54
Preu/h titulat superior 28,89

Quart: Condicionar l’eficàcia dels acords anteriors a l’existència de consignació pressupostària per a l’any 2007.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

11.- Gestió Urbanística. Inadmissió a tràmit del recurs extraordinari de revisió interposat contra l’aprovació definitiva del Projecte de Reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del sector F-1 “Mas Anglès".

- Queda sobre la taula.

12.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, modalitat cooperació, de l’àrea 4.29 “c/ Mas Aixemús”.

S’acorda:

Aprovar definitivament el Projecte de reparcel·lació, modalitat cooperació, de l’àrea 4.29 “c/ Mas Aixemús”, redactat pels serveis tècnics municipals.

13.- Gestió Urbanística.. Aprovació inicial del Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”, promogut per Buthotar, SL i Viquisa Empresarial, SL

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Pla parcial urbanístic del sector A.10 “Mas Cort”, promogut per Buthotar, SL i Viquisa Empresarial, SL, condicionat a les determinacions resultants dels informes emesos pel cap del Servei d’Enginyeria, pel tècnic de Medi Ambient i pel cap del Servei d’Urbanisme d’aquest Ajuntament, en dates 03.11.2006, 07.11.2006, 17.11.2006, respectivament, els quals s’annexen com a fonament d’aquest acord.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Sol·licitar informe als organismes sectorials afectats.

Quart: Sol·licitar a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona l’informe previst a l’article 85.1 del Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol.
14.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació definitiva del projecte bàsic i executiu de les obres de reforma i adequació de Cal Massó per a Centre d’Art.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament el projecte bàsic i executiu de les obres de reforma i adequació de Cal Massó per a Centre d’Art, amb un pressupost contractual de 184.334,14 euros (IVA inclòs), import que inclou el pressupost de l’estudi bàsic de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Publicar l’edicte d’aprovació definitiva en els Butlletins Oficials corresponents, de conformitat amb el que disposa l’article 38 del ROAS.

15.- Patrimoni del Sòl. Constitució gratuïta d’un dret de superfície a favor de la “FUNDACIÓ PERE MATA”, sobre l’immoble núm. 29/31 del c/. de la Tolerància, d’aquesta ciutat.

S’acorda:

Primer: Constituir, a títol gratuït, un dret de superfície sobre l’immoble núm. 29/31 del c/. de la Tolerància, Referència Cadastral: 2686802 CF4528F 0001 JP, a favor de la “FUNDACIÓ PERE MATA”, NIF G-43576206, amb domicili a Reus, 43206- Ctra. de l’Institut Pere Mata, s/n.

Segon: Aquest dret de superfície es constitueix, amb subjecció amb els punts i condicions següents:

1.- La duració serà de 50 anys i la construcció s'haurà de realitzar en el termini de 4 anys, ambdós terminis a comptar des de l'atorgament de l'escriptura pública de constitució.

2.- El dret de superfície és personal i no serà transmissible, ni susceptible de gravamen, llevat d’autorització expressa de l’Ajuntament.

3.- L'edifici a construir estarà destinat –durant tot el temps de duració del dret de superfície- a la instal·lació d’un centre especial de treball, tal i com ve regulat a la Llei 13/82, de 7 d’abril (art. 41 i concordants) i el R. D. 2273/85, de 4 de desembre.

4.- Les despeses de constitució del dret (notarials i registrals) que es devenguin aniran a càrrec de la mercantil “FUNDACIÓ PERE MATA” i també l’IVA per establir-se així a la legislació vigent.. Les despeses fiscals que s'acreditin seran segons Llei. Als efectes pertinents, s’indica que la valoració d’aquest dret de superfície serà la que resulti de l’informe dels Serveis Tècnics Municipals.

5.- Quan finalitzi el dret de superfície, la construcció revertirà gratuïtament a l'Ajuntament de Reus.

6.- L’edifici a construir haurà de respectar les prescripcions constructives del PGOU, i estarà compost, a títol orientatiu, de diversos espais, industrials, terapèutics, de serveis i administratius, segons es descriu més extensament a la documentació incorporada a l’expedient administratiu.

7.- Aquest dret de superfície haurà de respectar la cessió d’ús realitzada mitjançant el Decret núm. 427, de data 08.03.05, a favor de “ENDESA Distribución Elèctrica SLU”, per a la instal·lació d’un centre de transformació.

8.- Cas de no realitzar-se la construcció n’hi haurà prou amb l’acta notarial de constatació de fets, notificada en forma legal, perquè es produeixi la cancel·lació del dret, amb les corresponents inscripcions registrals.

Tercer: Facultar a l’Alcaldia i al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a que qualsevol d’ambdós indistintament, pugui signar de l'escriptura pública de formalització i constitució del dret.

16.- Patrimoni del Sòl. Aprovació definitiva de l Projecte de taxació conjunta de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins del PAU 02 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Illes de la Patacada i dels Rentadors, que s’executa pel sistema d’expropiació.

S’acorda:

Primer: Desestimar les al·legacions formulades per part dels propietaris afectats (Srs. Fontboté Vidal i Roig Ferré) pels motius indicats a la part expositiva –paràgraf quart- d’aquest acord.

Segon: Aprovar definitivament el Projecte de taxació conjunta de les finques objecte d’expropiació forçosa incloses dins de l’àmbit del PAU 02 de la modificació del PGOU al Barri del Carme, Illes de la Patacada i dels Rentadors, que s’executa per sistema d’expropiació.

Tercer: Notificar aquest acord, de conformitat amb l’establert a l’art. 107 del D.Leg. 1/2005, de 26 de juliol i Llei 30/92, de 26 de novembre.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

17.- Recursos Humans. Actualització de la prima de la pòlissa d'assistència sanitària dels funcionaris per a l'any 2007.

S’acorda:

Primer: Aprovar l’actualització de la prima en 38,27 € per persona i mes acordada per a l’any 2007 i corresponent a la pòlissa d’assistència sanitària subscrita entre l’Ajuntament de Reus i la societat ADESLAS.

Segon: Els efectes d’aquest acord seran de 1r. de gener de 2007.

Tercer: Facultar al regidor delegat de Recursos Generals, Sr. Carles Salas Martí per tal que pugui signar tots els documents que siguin necessaris per a l’efectivitat d’aquest acord.

18.- Assessoria Jurídica. Renúncia de les parades 64 i 65, d'un magatzem i dos llocs de fred a la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet.

S’acorda:

Primer: Acceptar la renúncia formulada per Josep M. Milà Ciurana dels drets que li corresponen com a concessiona
i de les parades 64 i 65, d’un magatzem i de dos llocs de fred en la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet.

Segon: Adjudicar les parades 64 i 65, un magatzem i dos llocs de fred en la cambra frigorífica del Mercat del Carrilet a la societat anònima municipal “APARCAMENTS I MERCATS DE REUS, SAM” (AMERSAM), que gaudirà en relació a aquell de la condició de concessionària, sent la seva relació amb l’Ajuntament de caràcter jurídico-administratiu.

19.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de factures.

S’aprova:

Primer: Les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 1.381.284,96 € (un milió tres-cents vuitanta-un mil dos-cents vuitanta-quatre amb noranta-sis cèntims).

Segon: El reconeixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2006 per import de 55.550,64 € (cinquanta-cinc mil cinc-cents cinquanta amb seixanta-quatre cèntims) corresponent a factures d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost.

20.- Emergències i Seguretat Civil. Aprovar inicialment el Pla d’actuació municipal per a nevades-NEUCAT.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Pla d’actuació municipal per a nevades-NEUCAT.

Segon: Sotmetre l’expedient als tràmits d’informació pública i audiència i publicació en els butlletins oficials corresponents. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment en el termini de 20 dies naturals, l’acord inicial esdevindrà definitiu.

Tercer: Remetre l’expedient a la Direcció General d’Emergències, del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, a efectes de la seva homologació per la comissió de protecció civil de Catalunya.

Reus, 28 de desembre de 2006

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.