Junta de Govern Local 2007-05-04

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 19/07/2024
E.g., 19/07/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 4/05/2007

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL D’AQUEST AJUNTAMENT DEL DIA 4 DE MAIG DE 2007

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió del 20 d’abril de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Moció de l’Alcaldia. Encarregar a la empresa municipal “REUS ESPORT I LLEURE, SA” la instal·lació de gespa artificial a l’Estadi Municipal de Reus. Aprovació conveni de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “REUS ESPORT I LLEURE, S.A.” l’execució del projecte de instal·lació i manteniment de gespa artificial en l’estadi municipal, que es concreta en el conveni de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aprova.

Segon: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

En el cas que la direcció d'obra l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.

Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

4.- Moció de l’Alcaldia. Encarregar a la empresa municipal “REUS ESPORT I LLEURE, SA” la reforma interior de l’equipament del Pavelló Olimpic Municipal. Aprovació conveni de col·laboració.

S’acorda:

Primer: Encarregar a l’empresa municipal “REUS ESPORT I LLEURE, S.A.” l’execució del projecte de reforma interior de l’equipament del Pavelló Olímpic Municipal de Reus consistent en l’automatització i condicionament per acollir un centre de tecnificació, que es concreta en el conveni de col·laboració amb l’esmentada societat que, igualment s’aprova.

Segon: Correspondrà a l'Ajuntament la superior direcció, control i supervisió dels treballs que s'encarreguen.

En el cas que la direcció d'obra l'assumeixi l'Ajuntament, mitjançant els Serveis Tècnics Municipals, l'òrgan competent al respecte designarà el tècnic o tècnics que la portaran a terme.

Tercer: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

5.- Educació i Família. Conveni amb el Departament d'Educació per a la creació de l'Oficina Municipal d'Escolarització.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni entre l’Ajuntament de Reus i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, relatiu a la creació i manteniment de l’Oficina Municipal d’Escolarització, a l’empara del que disposa el Decret 75/2007, de 27 de març.

Segon: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la tinenta d’alcalde d’Educació i Família, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, puguin subscriure el conveni aprovat en l’acord anterior.

6.- Educació i Família. Donar la conformitat a què el CEIP Reus 18 rebi la denominació CEIP Pi del Burgar.

S’acorda:

Expressar la conformitat d’aquest Ajuntament a què el Centre d’Educació Infantil i Primària que actualment es coneix com a Reus 18, rebi la denominació específica de CEIP Pi del Burgar.

7.- Educació i Família. Aprovar la prorroga del concert del servei públic d’educació i foment de l’activitat esportiva de natació amb l’entitat Reus Deportiu mitjançant l’ús i la utilització de les piscines cobertes i d’estiu de l’esmentada entitat.

S’acorda:

Primer: Aprovar la pròrroga de cinc anys del concert per a la gestió del servei públic d’educació i foment de l’activitat esportiva de natació amb l’entitat Reus Deportiu, mitjançant l’ús i la utilització de les piscines cobertes i d’estiu de l’entitat i, dels diferents serveis per aquestes instal·lacions.

La prorroga de l’esmentat concert tindrà efectes a partir del 13 de setembre de 2007.

Segon: Aprovar el preu de la prestació del servei que es compromet abonar l’ajuntament a l’entitat Reus Deportiu per la quantitat de 60.000 €, el pagament del qual es farà per avançat, el mes de setembre de cada any (llevat del 2007 i 2012 que es faran al novembre i el març, respectivament) i, sense perjudici de l’oportuna justificació sobre la correcta gestió del servei.

Tercer: Aprovar el conveni regulador del concert amb l’entitat Reus Deportiu.

Quart: Facultar l’alcalde o regidor qui delegui i, el Sr. Àngel Cortadelles i Bacaria regidor delegat de l’Esport, per a la signatura de l’esmentat conveni i per a la formalització de qualsevol document que esdevingui necessari per fer efectius aquests acords.

Cinquè: Sotmetre a informació pública la prorroga del concert i la durada de 5 anys.

8.- Educació i Família. Conveni amb la Generalitat de Catalunya per a la construcció de les llars d’infants El Marfull i el Lligabosc.

S’acorda:

Primer: Sol·licitar, en relació als expedients corresponents a la llar d’infants municipal El Marfull i el Lligabosc, (Expedients 210/2005 i 212/2005), la renúncia a la convocatòria de subvencions en el marc de l’Ordre EDC/236/2005.

Segon: Aprovar el conveni entre l’Ajuntament de Reus i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya relatiu al finançament específic de les 189 places de llars d’infants a crear en virtut dels projectes de les llars d’infants municipals El Marfull i el Lligabosc. En virtut d’aquest conveni, el Departament d’Educació de la Generalitat finançarà amb un import de 6.000 euros per cadascuna de les 189 places creades en les citades llars d’infants.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i a la tinenta d’alcalde delegada d’Educació i Família, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, puguin subscriure l’esmentat conveni i els documents necessaris per a l’efectivitat del compromís assumit.

9.- Assessoria Jurídica. Conveni marc Creu Roja 2007.

S’acorda:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’Assemblea Local de la Creu Roja a Reus per tal de col·laborar en diverses actuacions relacionades amb matèries dels departaments de serveis socials, salut pública i educació i família, per a l’any 2007.

Segon: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, per a la signatura de l’esmentat conveni.

COMISSIÓ DE SEVEIS TERRITORIALS

10.- Contractació i Patrimoni.- Aprovació inicial del projecte executiu de les obres per a l’ampliació de l’Escola Bressol municipal “La Ginesta”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el projecte executiu de les obres per a l’ampliació de l’Escola Bressol municipal “La Ginesta”, amb un pressupost contractual de 1.016.146,21 euros (IVA inclòs). En aquest import s’inclou el pressupost de l’estudi bàsic de seguretat i salut de les obres de construcció.

Segon: Sotmetre a tràmit d'informació al públic, d'acord amb l'article 235.2 del TRLMRLC, el projecte per un termini de 30 dies hàbils, als efectes del seu examen i presentació de reclamacions.

L’aprovació definitiva d’aquest projecte queda condicionada a l’emissió dels pertinents informes favorables per part de les Administracions corresponents, relatius al tràmit d’activitats.

11.- Patrimoni del Sól. Aprovació del Conveni de fixació de preu just de mutu acord de la superfície afectada de l’immoble situat al Polígon 24, parcel.la 15, afectada per l’execució del Projecte bàsic d’ampliació del Camí dels Morts en el seu accés a La Plana.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat el Conveni de fixació de preu just de mutu acord per l’expropiació de la superfície afectada de l’immoble situat al Polígon 24, parcel·la 15, afectada per l’execució del Projecte bàsic d’ampliació del Camí dels Morts en el seu accés a La Plana, subscrit en data 20.04.07 amb els Srs. Antonio Fumanal Soro i Angela Villacampa Juste, i que importa la quantitat total de 30.000,00 Euros.

12.- Patrimoni del Sòl. Aprovació de l’acta de cessió de terrenys a compte de les cessions obligatòries de l’Àrea 4.77 CAMI DE VALLS, del PGOU.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat l’Acta de cessió de terrenys, abans referida, a compte de les cessions obligatòries i gratuïtes de l’Àrea 4.77 CAMI DE VALLS. Aquesta cessió és la següent:

Situació Referència cadastral Superfície
Camí de Valls, 84 2284113 CF4528C 0001 FY 5.638,85 m_”

13.- Patrimoni del Sol. Aprovació de l’acta de cessió de terrenys a compte de les cessions obligatòries del Sector d’urbanitzable anomenat E-2 CAMI DE VALLS, del PGOU.

S’acorda:

Aprovar en la seva integritat les Actes de cessió de terrenys, abans referides, a compte de les cessions obligatòries i gratuïtes del Sector d’urbanitzable anomenat E-2 CAMI DE VALLS. Aquestes cessions són les següents:

Situació Referència cadastral Superfície

Av. Montblanc, 16 2284108 CF4528C 0001 LY 3.398,15 m_
Camí de Valls, 90 2284110 CF4528C 0001 PY 219,78 m_
Camí de Valls, 86 2284112 CF4528C 0001 TY 226,76 m_
Camí de Valls, 88 (registral 23.042) 2284111 CF4528C 0001 LY 219,78 m_
Camí de Valls, 88 (registral 23.040) 2284111 CF4528C 0001 LY 219,78 m_
TOTAL: 4.284,25 m_”

14.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva dels Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament els Estatuts i de les Bases d’Actuació de la Junta de Compensació del Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”, incorporant-se d’ofici al final del paràgraf quart de la Base Desena, relativa a la responsabilitat de la Junta de compensació, el redactat següent: “...sense perjudici de la responsabilitat solidària i directa de la junta davant l’Ajuntament.”.

Segon: Supeditar l’executivitat d’aquest acord i consegüent publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona a la publicació del Pla parcial urbanístic del sector C.2.b) “Ctra. d’Alcolea”, que es tramita simultàniament i li dóna suport.

Tercer: Designar com a representant de l’Ajuntament dins l’òrgan rector de la Junta de Compensació el Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme, senyor Jordi Bergada i Masquef.

15.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Pla parcial urbanístic del sector H.7 “Bellisens Actual N.340”.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment el Pla parcial urbanístic del sector H.7 “Bellisens Actual N.340”, promogut per la Junta gestora de compensació del referit sector.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Sol·licitar informe als organismes sectorials afectats.

16.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva de la modificació del Projecte de compensació de l’àrea 6.4 “Gaudí Sud”, formulada per la Junta de Compensació.

S’acorda:
Aprovar definitivament la modificació del Projecte de compensació de l’àrea 6.4 “Gaudí Sud”, formulada per la Junta de Compensació.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

17.- Serveis Socials Vista la proposta d’aprovació de preus públics efectuada per la Regidoria de Serveis Socials, per la prestació del servei de teleassistència.

S’acorda:

Primer: Aprovar els preus públics per la prestació del servei de teleassistència, en els termes següents:

Article 1r.- Disposició general

D’acord amb allò que disposen els articles 41 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, s’estableix el preu públic per la prestació del servei de teleassistència, de sol·licitud i recepció voluntària i en règim de concurrència amb el sector privat.

Article 2n.- Objecte

1.- Constitueix l’objecte del preu públic la prestació del servei de teleassistència, a través del qual i per mitjà de la línia telefònica i amb un equip de comunicacions i informàtic específic, ubicat en un centre d’atenció i en el domicili dels usuaris, permet a les persones grans i/o discapacitats, només accionant el dispositiu que porten constantment posat, entrar en contacte verbal “mans lliures”, durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, amb un centre atès per personal específic preparat per donar resposta adequada a les necessitats presentades, bé per sí mateix o mobilitzant altres recursos humans o materials, propis de l’usuari o existents a la comunitat.

2.- Als efectes d’allò previst a l’apartat anterior, les modalitats de teleassistència establertes per la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus són:

2.1. Servei de teleassistència bàsic que comprèn:

- L’actuació ràpida des del centre d’atenció, en situacions de crisi o d’urgència, fins la seva resolució, mobilitzant els recursos públics disponibles a la zona o els privats de l’usuari.
- Trucades periòdiques de seguiment a l’usuari.
- Proves periòdiques per verificació del sistema.

2.2. Servei de teleassistència ampliat que comprèn tots els complements del servei bàsic afegint el control diari d’inactivitat, control mensual des de centraleta, agendes de seguiment i de medicació per telèfon i un seguiment personalitzat mensual al domicili amb voluntariat.

Article 3er.- Obligats al pagament

1. Són obligats al pagament del preu públic definit a l’apartat 1 de l’article anterior, les persones físiques que resultin beneficiades per la prestació del servei de teleassistència.

2. Als efectes d’allò previst a l’apartat anterior les persones beneficiàries del servei de teleassistència establertes per la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus són:

2.1. Persones susceptibles de gaudir del servei de teleassistència bàsic:

- Persona més gran de 65 anys que viu sola
- Persona més gran de 65 anys que viu amb parella de + de 65 anys.
- Persona més gran de 65 anys que viu amb parella amb dependència moderada/severa.

2.2. Persones susceptibles de gaudir del servei de teleassistència ampliat:

- Persona de + de 80 anys que viu sola sense cap recurs social extern (SAD, Centre de dia,…) i amb dependència moderada/severa.
- Persona de + de 80 anys, sense cap recurs social extern (SAD, Centre de dia,…), amb dependència moderada/severa i que viu amb parella de + de 65 anys.
- Persona de + de 80 anys amb dependència moderada/severa, sense cap recurs social extern (SAD, Centre de dia,…) i que viu amb parella amb dependència moderada/severa.

2.3. El servei de teleassistència bàsic o ampliat és podrà prestar a qualsevol persona que, segons criteri dels professionals de les EBASP de Serveis Socials municipals ho informin positivament per raó social.
Article 4t.- Tarifes

Les tarifes que es detallen a continuació estan subjectes a l’Impost sobre el Valor Afegit

1. Servei de Teleassistència bàsic ………… 1,87.- € servei/mensual (IVA no inclòs)

2. Servei de Teleassistència ampliat ……… 2,00.- € servei/mensual (exempt IVA)

Article 5è.- Normes de Gestió

1. L’obligació de pagar el preu públic neix amb l’inici de la prestació del servei.

2. S’entén com inici de la prestació del servei el moment en què es produeix la instal·lació de l’equip de comunicació en el domicili de la persona titular.

Article 6è.- Forma de pagament

1. El pagament del preu públic regulat al present acord s’ha de realitzar:

a) En el supòsits d’alta en el servei, la persona beneficiària del mateix haurà de pagar l’import del preu públic corresponent als mesos o fracció en què gaudirà del servei dues vegades a l’any.

Les tarifes s’exigiran en aquest cas, mitjançant dipòsit previ pel seu corresponent import, en el moment en què el/la beneficiari/a del servei signi la corresponent autorització d’instal·lació de l’equip de comunicació en el seu domicili, segons model establert pels Serveis Socials.

b) En els supòsits de serveis ja autoritzats i prorrogats, mitjançant rebut de padró anual domiciliat.

2. Quan per causes no imputables a l’obligat al pagament, no es presti el servei, procedirà la devolució de l’import corresponent.

Article 7è.- Reduccions del preu públic

Només en casos excepcionals i, després d’una valoració tècnica des de Serveis Socials, es podrà pagar mensualment la quota o es podrà gaudir de teleassistència gratuïta.

Article 8è.- Vigència.

El present acord entrarà en vigor des de la seva aprovació i hi romandrà fins a la seva modificació o derogació expressa.

18.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació relació de despeses.

S’acorda aprovar:

Primer: Les despeses corresponents a obres, subministraments i serveis efectuats a l’Ajuntament, que es relacionen en llistat adjunt per un total de 3.567.263,84 € (tres milions cinc-cents seixanta-set mil dos-cents seixanta-tres euros amb vuitanta-quatre cèntims).

Segon: El reco
eixement extrajudicial de crèdits en el pressupost 2007 per import de 31.024,91€ (trenta-un mil vint-i-quatre euros amb noranta-un cèntims) corresponent a factures d’exercicis anteriors incloses en la relació comptable que consta a l’expedient, juntament amb l’informe d’intervenció, a l’emparament d’allò que disposa l’article 60.2 del Reial Decret 500/1990, de 20 d’abril i la base 20.3 de les Bases d’Execució del Pressupost.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

Reus, 8 de maig de 2007

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.