Ple ordinari 2007-10-10

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres 10 Octubre, 2007

>
EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 10 D’OCTUBRE DE 2007

1. Aprovació acta sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió ordinària de 7 de setembre de 2007.

2.- Informació de l’Alcaldia

3.- Moció de l’Alcaldia. Autorització a INNOVA per a la concertació d’una operació de préstec a llarg termini.

S’acorda:

Primer: Autoritzar a INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL la concertació de la següent operació de crèdit a llarg termini:

- Entitat: CAJA DE MADRID per un import de 4.300.000’00 € amb un tipus d’interès referenciat a l’Euribor trimestral més un diferencial del 0’25% sense comissió d’obertura. El termini de carència serà de 2 anys i el d’amortització de 8 anys comptats a partir de la finalització del període de carència.

Segon: Juntament amb aquesta autorització s’haurà de comptar amb els preceptius informes fixats per la normativa de les Hisendes Locals aplicable.

Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

4.- Moció de l’Alcaldia. Designació del Director-Gerent de l’IMFE.

S’acorda:

Designar del Sr. Lluís Maria Andreu Bertran com a director - gerent de l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell Aquesta designació produirà efectes a partir del dia 22 d’octubre del present any.

5.- Moció de l’Alcaldia. Designació dels membres dels òrgans de govern autònoms i d’òrgans municipals complementaris.

S’acorda:

Primer: Designar els següents membres dels òrgans de govern dels organismes autònoms i d’altres organismes municipals complementaris:
PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

Consell General.

Cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut:

Jordi Busquets Tarrats
Fany Batlle Domènech
Joaquim Borrull Llurba
Joan Anton Montaña Castellano
Juan Carlos Capilla Gallego

CONSELL MUNICIPAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT

Un/a representant de cadascuna de les entitats legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a la discapacitat:

Xavier Vendrell Mercado en representació del Club Deportiu Minusvàlids Costa Dorada- CDM (Suplent: Cristina Seva Bruno)
Natalia Oviedo Merino en representació de l’Escola Alba (Suplent: Mariona Andreu Domingo)
Jaume Verge Torrebadell en representació de l’Associació de pares de minusvàlids del Baix Camp)
Signe Gustafsson-Hansen en representació de l’Escola Nostra Sra. del Mar (Suplent: Dolors Masdeu Garriga)
Tomàs Cutillas Vicente en representació de l’Organització Nacional Cecs Espanyols- ONCE (Suplent: Raquel Saavedra Salvador)
José Luís Julian Justícia en representació d’ARAB (Suplent: Laura Garcia Latorre)
Dolores Montserrat Mestre en representació de l’Associació de Sords de Reus (Suplent: Ricardo Chavarria Corts)
M. Josep Delor Bonfill en representació de la Fundació Pere Mata (Suplent: Gloria Queralt )

Concepció Garcia-Anton en representació de la Federació ECOM (Suplent: M. Teresa Mercadé Miracle)

CONSELL MUNICIPAL DE LES DONES

Un/a representant de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a la igualtat d’oportunitats:

Montse Zaragoza Pàmies en representació del Col.legi d'Educadors i Educadores Socials de Catalunya
Ana Regadera en representació de les Dones Empresàries i Emprenedores (INGENIUM)
Núria Fabegat en representació del Sindicat CGT (Secretaria de la Dona)
Herminia Corbella en representació de l’Associació Catalana d'Afectats/des de Fibromiàlgia (Suplent: Júlia Rico)

CONSELL MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS

Un/a representant de cadascuna de les entitats inscrites en el registre d'entitats socials de l'Ajuntament de Reus que realitzin programes d'assistència social, dedicats a un sector o a la totalitat de la població de Reus, a càrrec de persones voluntàries i sense afany de lucre:

Teresa Murria Pons en representació de Càritas Interparroquial de Reus (Suplent: Núria Ollé Girona)
Amparo García Sánchez en representació d’ADRA (Agencia adventista para el desarrollo y recursos asistenciales) (Suplent: Ma. Dolors Ros García)
Sandra González Farnós en representació de Creu Roja (Suplent: Andreu Ferré i Ferré)
Gerard Fernández García en representació de l’Associació de pares de minusvàlids del Baix Bamp (Suplent: Núria Gili Àguila)
Gemma Capella Ferré en representació del Consell Comarcal Baix Camp.
Mercè Vallverdú Borràs en representació de la Societat St Vicenç de Paül Conferència de Reus (Suplent: Miquel Porqueras Àvila)
Carme Vidal Salvat en representació de Lliga contra el càncer comarques de Tarragona (Suplent: Elena Alba Escobedo)
Isabel Castillo Gutiérrez en representació de la Fundació “Josep Pont i Gol”- Centre Promoció juvenil i de la dona
Josep María Salvat Deutu en representació de l’Associació de Familiars de Malalts Mentals “Dr. Francesc Tosquelles”

CONSELL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

Un/a representat de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a les persones grans.

Joaquim Murria Such en representació de l’Associació de gent gran de Reus i Baix Camp per un benestar social (Suplent: Ma. Carmen Machordom Fabro)
Jaume Gil Badell en representació de l’Associació de Gent Gran del Casal d'Avis I - Generalitat (Suplent: Carme Rosell Riera)
Ramon Montserrat Almela en representació de l’Associació Gent Gran de Reus L'Esplai - La Caixa de Pensions (Suplent: Francesc Roig Ciuró)
Gurmersindo Curto Gago en representació de Associació Gent Gran dte. I de Reus (Suplent: Núria Jordà Ropero)
Joana Ballesta Garcia en representació de Casal Municipal Jubilats dte. II Ponent (Suplent: Francisco Bargalló Carrete)
José Cano Segura en representació del Casal Municipal Jubilats dte. IV St. Josep Obrer (Suplent: Josefa Ramos Díaz)
Salvador Domènech Martínez en representació de Casal Municipal Jubilats dte. V Juroca (Suplent: Victoriano Pérez García)
Enric Mañez Paredes en representació de Llar d'Avis de Jubilats i Pensionistes St. Bernat Calbó (Suplent: Antonio Trallero Valles)
Víctor Vallinoto Santos en representació de Unió Territorial Jubilats i Pensionistes - UGT (Suplent: Juan Martos Rus)
Juan Hidalgo Sánchez en representació de ACOTE – Associació per la Cultura i l’Oci de les Persones de la Tercera Edat (Suplent: Juan Martos Rus)
Ramon José Tarzan Ropero en representació de l’Associació per la Promoció Cultural i l’oci de la Tercera Edat (Suplent: Rafael Pérez del Molino Gómez de la Torre )
Alfredo Artiga Cancer en representació d’Àules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de la URV (Reus) (Suplent: Albert Boix i Pàmies).”

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

6.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la societat de Sant Vicenç de Paül de Reus.

S’acorda:

Concedir a la societat de Sant Vicenç de Paül de Reus la distinció municipal, en reconeixement a la tasca duta a terme en la seva missió d’ajuda als pobres en qualsevol de les seves necessitats, i de forma especial per celebrar enguany el 150è aniversari de la seva fundació.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

7.- Recursos Humans.- Compatibilitat d’un treballador amb activitat privada.

S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat per la funcionària al servei d’aquesta Corporació Sra. Diana Vizán Aguado, amb la corresponent activitat de docència sol·licitada.
Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

8.- Gestió econòmica i pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de l'Ajuntament i dels Organismes Autònoms Administratius.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural i de l’Institut Municipal de Museus, el resum dels quals per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS
Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 9577,32
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 182436,39
Capítol IV Transferències corrents 62421,00
Capítol VI Inversions reals 394279,00
Capítol VIII Actius financers 130000,00
Total altes de despeses ……………… 778713,71

Baixes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 397881,91
Total baixes de despeses ………… 397881,91

Altes d’ingressos
Capítol III Taxes i altres ingressos 380831,80
Total altes d'ingressos…………… 380831,80

INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 29067,00
Capítol IV Transferències corrents 20000,00
Total altes de despeses ……………… 49067,00

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 49067,00
Total altes d'ingressos…………… 49067,00

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS

Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 5000,00
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 8354,00
Total altes de despeses…………… 13354,00

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 13354,00
Total altes d'ingressos…………… 13354,00

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural i de l’Institut Municipal de Museus per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

9.- Intervenció. Aprovació del compte general de la corporació de l'exercici 2006.

S’acorda:

Aprovar el Compte General de la Corporació, corresponent a l'exercici de 2006, format pels Comptes esmentats anteriorment, de la forma en què s'han redactat, i el resum del qual és:

AJUNTAMENT

Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 24008425,57
Saldos de dubtós cobrament 2073972,62
Excés de finançament afectat 16572083,72
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 5362369,23
Resultat Pressupostari 6973212,80
Incorporació de romanents de crèdits 29001725,53

Balanç de situació a 31.12.2006:
Total Actiu i Passiu 206349871,59
Compte de Resultats: Saldo creditor 31891657,33

INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL

Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 640,04
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 640,04
Resultat Pressupostari 1146,65

Balanç de situació a 31.12.2006:
Total Actiu i Passiu 705858,46
Compte de Resultats: Saldo deutor -1717,60

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 4158,81
Saldos de dubtós cobrament 3032,71
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 1126,10
Resultat Pressupostari 4158,81

Balanç de situació a 31.12.2006:
Total Actiu i Passiu 224495,49
Compte de Resultats: Saldo deutor -11686,65

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS

Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 15047,82
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 15047,82
Resultat Pressupostari 19126,92

Balanç de situació a 31.12.2006:
Total Actiu i Passiu 184788,05
Compte de Resultats: Saldo creditor 19533,38

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS

Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 3895,45
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 3895,45
Resultat Pressupostari 3291,80

Balanç de situació a 31.12.2006:
Total Actiu i Passiu 130340,53
Compte de Resultats: Saldo deutor -6364,72
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIO I EMPRESA

Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 93006,86
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 93006,86
Resultat Pressupostari 96053,46

Balanç de situació a 31.12.2006:
Total Actiu i Passiu 1143379,95
Compte de Resultats: Saldo creditor 84957,01

APARCAMENTS I MERCATS DE REUS SAM

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 34301766,33
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 1133235,36

HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS SAM

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 39811992,68
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 15844,11

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, A.I.E.

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 958631,85
Compte de pèrdues i guanys: Equilibrat

GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 9008608,93
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 12177,85

GRUP D’ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 2964288,95
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 4848,06

GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 62916,49
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 146,65

CENTRE MQ REUS, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 5490381,28
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 5380,80

CENTRE OFTALMOLÒGIC DE REUS, SL

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 522025,91
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 869,78

GRUP CONSOLIDAT HOSPITAL DE SANT JOAN

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 57809228,46
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 49314,29

REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 12597917,21
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 114340,80

AIGÜES DE REUS, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 21061266,44
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 389604,40

SANEJAMENT AMBIENTAL, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 1066977,73
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 99883,60

GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 9671649,71
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 128873,47

REUS TRANSPORT PÚBLIC, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 1747164,77
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 22654,15

GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS DE REUS, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 4492239,64
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 189606,12

REUS, ESPORT I LLEURE, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 10595440,95
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 545,03

GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 14715855,00
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 7203,04

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 83914947,48
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 48889,51

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL, GRUP CONSOLIDAT

Balanç de situació a 31.12.2006. Total Actiu i Passiu 200237643,00
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 2110111,00

10.- Gestió Jurídica. Expedient de modificació de les Ordenances Fisca
s per a l'exercici 2008.

S’acorda:

Primer: Aprovar la modificació de les Ordenances fiscals que tot seguit es relacionen: general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals; de l’impost sobre activitats econòmiques; de l’impost sobre béns immobles; de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica; de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres; de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; de la taxa per la tramitació: de les autoritzacions ambientals previstes a la Llei 3/1998, de les llicències municipals d’obertura d’establiments i del règim de comunicació prèvia; de la taxa per recollida d’escombraries; de la taxa per llicència de taxis; de la taxa per prestació dels serveis de cartografia, topografia i d’informàtica; de la taxa per retirada de vehicles de la via pública i el seu dipòsit; de la taxa per expedició de documents administratius; de la taxa pels serveis de cementiri; de la taxa per la prestació de serveis urbanístics; de la taxa per prestacions singulars de la Guàrdia Urbana; de la taxa per entrada de vehicles a través de les voreres i les reserves de la via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe; de la taxa per utilització o aprofitament del vol, sòl o subsòl de la via pública; de la taxa per utilització de béns i instal·lacions municipals; de la taxa per aprofitament especial o utilització privativa del domini públic a favor d’empreses o entitats explotadores de serveis de subministraments; de la taxa per la prestació del servei de registre censal de gossos i gats i recollida, acollida i manteniment d’animals abandonats i dels preus públics pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials, així com la modificació de la classificació de les vies públiques per a determinar els coeficients de situació a aplicar a l’Impost sobre Activitats Econòmiques i altres tributs municipals.

Segon: Exposar al tauler d’anuncis de la Corporació el present acord provisional i textos modificats de les ordenances esmentades als anteriors apartats, annexos al mateix, durant un termini de trenta dies hàbils, amb publicació de l’anunci d’exposició en el Butlletí Oficial de la Província i en un diari dels de major difusió provincial, a l’efecte que els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions que creguin oportunes.

Tercer: Adoptar els acords definitius que procedeixin una vegada finalitzat el termini d’exposició pública i a la vista de les reclamacions presentades, i si aquestes no es formulessin, entendre definitivament adoptat el present acord fins aleshores provisional.

Quart: Publicar l’acord definitiu o el provisional elevat automàticament a tal categoria així com els textos modificats de les ordenances relacionades en el present acord.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ

11.- Proposta que presenten els grups municipals ERC, PSC-PM, CiU, ICV-EA i la CORI, sobre el retorn efectiu a Catalunya dels papers de Salamanca que encara no han estat retornats.

S’acorda:

Primer: Adherir-se a l’acord del Parlament de Catalunya aprovat en data 28 de setembre de 2007, que acordà fer les gestions necessàries perquè es reuneixi amb urgència la Comissió Mixta Ministeri de Cultura-Departament de Cultura per tal de validar l’inventari de documentació catalana de privats, de persones i entitats, i fer el trasllat a Catalunya, d’acord amb el que estableix la Llei de l’Estat 21/2005, de restitució de la Generalitat de Catalunya dels documents incautats amb motiu de la Guerra Civil custodiats a l’Arxiu General de la Guerra Civil Espanyola i de creació del centre Documental de la Memòria Històrica. En aquest sentit, l’Ajuntament de Reus fa seva la seva denúncia feta per la Comissió de la Dignitat, partits polítics, persones a títol individual, sindicats i entitats afectades per l’espoli de guerra sobre la interrupció, d’ençà l’octubre del 2006, del procés de retorn complet dels documents catalans dipositats a l’Arxiu de la Guerra Civil de Salamanca.

Segon: Demanar al Ministre de Cultura César Antonio Molina Sánchez que immediatament prossegueixi, en cooperació amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el procés d’identificació dels documents i objectes catalans de l’Arxiu de la Guerra Civil requisats a persones i entitats catalanes.

Tercer: Que un cop corroborada la identificació, la Comissió Mixta Ministeri de Cultura -Generalitat, en el termini de tres mesos que preveu la Llei, retorni a la Generalitat de Catalunya els documents i objectes arrabassats per la força el 1939, amb la finalitat que aquesta en pugui fer efectiva la restitució als seus legítims propietaris.

Quart: Donar suport a l’acte convocat per la comissió de la dignitat pel dia 21 d’octubre al Palau Sant Jordi amb el títol “La Nació Catalana diu PROU, volem tots els papers.

Cinquè: Comunicar aquesta moció al Ministre de Cultura, al Conseller de Cultura de la Generalitat i a la Comissió de la Dignitat.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

12.- Moció de la CORI, per a la promoció del Gaudí-Centre i de Gaudí en general.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

13.- Moció de la CORI, per al reconeixement de la ciutat a totes les persones que porten més de 50 anys empadronades al municipi ininterrompudament.

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 19 d’octubre de 2007

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.